• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nierzetelny dostawca internetu

Dariusz
7 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 

Kilka miesięcy temu pisaliśmy o problemach, jakie mają klienci dostawcy internetu, firmy Homenet Technologies. Nic się jednak w tej sprawie nie zmieniło, a użytkownicy dalej pozostawieni są sami sobie.



Przejęcie firmy internetowej przez jej konkurenta nie powinno odbywać się kosztem klientów. Jednak naszego czytelnika, pana Dariusza, którego dostawca internetu zmienił właściciela, spotkały nieprzyjemne perypetie. Oto jego historia:

Do niedawna internet dostarczała mi firma Homenet Technologies, która zdaje się w ostatnim czasie została przejęta przez firmĘ Stream Communication z siedziba w Krakowie. Podobnie zresztą stało się z telewizją kablową "Satra" działająca na Żabiance i Przymorzu.

Piszę, bo jako klient Homenet Technologies, o tym przejęciu nie zostałem poinformowany. W ostatnich dniach w swojej skrzynce znalazłem faktury z informacją, że zmienił się numer rachunku bankowego na jaki należy dokonywać wpłat. Zaznaczam, że zmienił się nie tylko numer rachunku ale i odbiorca na Stream Communications, jednak o tym nikt nie wspomniał, sam odszukałem tą informację.

Jako, że nie dostałem żadnej informacji od firmy o zmianach, dalej płatności dokonuje tak jak dotychczas czyli na Homenet. Jednocześnie wysłałem e-mail do Stream Communication z pytaniem co to za praktyki, że klientów nie informuje się o takich sprawach.

Ponadto zastanawiam się nad złożeniem zawiadomienia w prokuraturze o próbie wyłudzenia pieniędzy – poinformowano jedynie o zmianie rachunku bankowego, nie operatora.

Kolejną rzeczą jest drastyczny spadek jakości świadczonych usług przez firmę, a w tym przede wszystkim brak kontaktu z nią i co za tym idzie brak możliwości zgłaszania do Biura Obsługi Klienta awarii po godzinach pracy. Trzeba dodać, że firma informuje, że świadczy usługi 24 godziny na dobę, do nikogo jednak po "urzędowych" godzinach pracy nie sposób się dodzwoni. Na e-mail firma też nie odpowiada miesiącami.

Zdaje się, też, że zwolnieni zostali opiekunowie sieci którym można było zgłaszać awarie na telefony komórkowe czy umówić się na podpisanie umowy/aneksu w domu – teraz trzeba fatygować się bezpośrednio do BOK-u.

Drastycznie spadł też transfer, a awarie nie są usuwane tygodniami.

Podobnie jak nie można się dodzwonić do BOK, nie można dodzwonić się do centrali firmy w Krakowie aby porozmawiać z kimś kompetentnym. A jeśli już ktoś odbierze są tylko słowne zapowiedzi i czekanie aż ktoś raczy odebrać telefon, a ze nikt nie odbiera dzwoniłem po kilku minutach i... scenariusz ten sam.

Póki co wysłałem drogą mailową wypowiedzenie, bo nie zamierzam się godzić na takie traktowanie.

I tak oto z dobrej sieci w ciągu kilku miesięcy zrobiono kiepską sieć.

Firma Homenet Technologies nie odpowiedziała na wysłane przez nas tydzień temu pytania dotyczące całej sprawy.
Dariusz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (137) 2 zablokowane

  • homenet+jarsat+attu = 3 media, gdzie juz niedlugo wszystko łyknie VECTRA (5)

    To teraz normalnie "BRAKIN NEWS" wam zapodam bo widze, że nawet Trojmiasto.pl nie jest w stanie dojść prawdy. Tak więc jako dobry samarytanin wyjaśnię sprawę.

    1. STREAM rzeczywiście kupił sieć Satry, tj tereny zaspy, przymorza i żabianki, niektórzy sądzą także że również HomeNet.

    2. Prawda jest jednak taka, że wszelkie zakupu sieci jak i rozwijanie dotychczasowej infrastruktury przez STREAM a przede wszystkim przez JARSAT, ATTU i HOME.NET jest dokonywane pod przykrywką VECTRY, która wchodzi lada chwila na Trójmiejski rynek - Aby tego dokonać potrzebuje gotowej infrastrktury bo od 0 zaczynać nie będą.

    3. Od około 4 m-cy strony Jarsatu, Attu i Home.Net posiadają identyczne cenniki, nawet nr telefonów, które różnią się jedynie ostatnią cyfrą (centrala jest w 1 miejscu - w siedziebie Jarsatu - on ma kase i robi zakupy).

    Zabieg taki został stworzony, aby podczas przejmowania w/w sieci przez VECTRĘ było mniej problemów ze zróżnicowanymi cennikami.

    Co więcej w celu łatwiejszej współpracy i zagarnięcia na rzecz VECTRY jeszcze więszkszej ilości klientów rozwijają się np. w Sopocie pod nazwą "3 media".

    4. STREAM jest podstawiony w celu łatwiejszego przepływu klientów z jednej grupy do drugiej - jest to tymczasowy operator, dlatego nieprzejmuje się awariami itd - Trójmiasto to nie jego rynek i nigdy nim nie będzie.

    5. Jarsat od jakiegoś czasu to to samo co Attu i HomeNet. Wszystkie nazwy operatorów są zachowane w celu nie wprowadzania zamieszania - dlatego niektórzy klienci nawet nie wiedzą, że ktoś kupił ich sieć.

    6. Już niedługo wszyscy staną się klientami VECTRY, która skupi w/w operatorów.

    7. Początkowo planowana miała być wielka kampania, gdzie VECTRA pojawi się na ratunek klientom w/w "felernych" sieci. Na dzień dzisiejszy niestety nie wiem czy dalej jest taki plan. Już nie biore w tym udziału.

    8. Zainteresowanych zapraszam na strony Jarsatu, Atttu czu Home.Netu. Sami się zorientujecie, że coś tu jest nie tak.

    • 17 0

    • hmmm... bardzo dziwne rzeczy piszesz - ale interesujące

      Trochę to się, wybacz, nie całkiem "trzyma kupy" (miejscami pisane niezręcznie po polsku, miejscami nielogicznie), ale faktycznie - na stronie Jarsatu widać to o czym mówisz.

      Konsolidacja rynku i przejęcia to rzecz normalna - także w branży IT, ale jaki sens miałby jakiś dodatkowy pośrednik który swoimi działaniami rozwala w międzyczasie ten biznes? Jeśli wkurzeni klienci Homenetu odejdą do TePsów czy UPC to Vectra ich później nie odzyska - więc w efekcie mniej zarobi na tym przejęciu.

      Tak czy inaczej - spróbuję się zorientować w Jarsacie co mi się ew. w najbliższej przyszłości kroi. Dzięki za info.

      • 1 1

    • i jeszcze jedno przejęcie (2)

      http://www.lech-net.pl/

      to, o czym piszesz, ma sens ;)

      • 0 0

      • c.d. (1)

        http://www.pentex.pl/

        • 0 0

        • hehe, no nieźle

          z jednej strony - to biznes dość trudny i technicznie i logistycznie - wiele małych, lokalnych firemek sobie z tym po prostu nie radzi

          z drugiej - nie chciałbym wpaść w ręce jakiegoś molocha który... też sobie z tym nie radzi - jak TePSA która ma cały BOK w Olsztynie, i miesiącami, za cholerę nie da się załatwić sprawy niedziałającego telefonu np. w Rzeszowie :)

          • 0 0

    • Jarsat kupił Attu. Stream kupił Homenet i satrę.
      Miedzy jarsatem i streamem nie ma żadnych powiązań...
      Jeżeli stream sprzeda sie vectrze to tylko dlatego ze dostał po dupie w trojmiescie...

      • 1 0

  • Totalne dziadostwo !!!

    Zero kontaktu z dostawcą. Jedna pani obsługuje płatności kilku tys. abonentów. Strony wolno się otwierają. Ale pani z BOK-u zapewniała mnie, że na łaczach nic nie grzebali.
    Nazwa firmy kompletnie mi nie przeszkadza, najważniejsza jest jakość i profesjonalne podejście do klienta. Tego niestey brakuje.
    Nie płacę za internet nikomu i korzystam za darmo. Mam faktury nie opłacone z jakiegoś Krakowa mi przysłali. Z TYCH INFORMACJI PRZYSŁANYCH Z FAKTURĄ WYRAŹNIE WYNIKA, ŻE JESTEM KLIENTEM TEJ FIRMY OD LAT I TYLKO ZMIENILI MI KONTO. GRATULACJE DLA CZŁONKÓW ZARZĄDU stream. W przyszłości postaram się zadbac o to by nikt ze znajomych moich znajomych nie podpisał żadnych umów z ta firmą.

    • 5 0

  • Skandal!!!

    Nie zapłacę rachunków z jakiejś firmy z Krakowa , bo nie z nimi podpisywałam umowę.Jeśli firmy zostały połączone to powinnam dostać wcześniej powiadomienie.Mam opłacone za trzy miesiące na stare konto.Z biurem obsługi w Gdańsku brak kontaktu telefonicznego, czyżby firma się zmyła?

    • 5 0

  • LIMES LUB UPC (2)

    To na prawdę dobre firmy, warto im ufać.

    • 3 3

    • (1)

      Limes to mała firemka ktora również zostanie kupiona. Na razie nie są nimi zainteresowni z uwagi na właśnie jej "wielkość".
      jeśli chodzi o UPC to same ograniczenia technologiczne... raczej schyłek techologii

      • 0 0

      • chyba nie znasz Limesa...nie bede tutaj krytykował tej firmy ale dobrego słowa też nie powiem

        • 0 0

  • Byłem (jestem) użytkownikiem dawnej Satry i potwierdzam

    Od miesiąca nie mam tv cyfrowej, dzwoniłem już kilka razy na infolinię (czeka się od 5 do 10 min na połączenie) i do tej pory mi tego nie naprawiono. Otrzymuję zawyżone faktury - mimo reklamacji ciągle przychodzą nie takie jak trzeba. Syf i nic więcej. Zastanawiam się jak z tego g... zrezygnować.

    • 3 0

  • Marek

    Jezeli Satra nie wywiazuje sie z umowy ,to chyba masz prawo zerwac umowe ,bez konsekwencji?

    • 1 0

  • a ja mam Tiwis i nie narzekam (1)

    • 0 0

    • o dziwo tiwis sie poprawiło

      • 0 0

  • niecała prawda o UPC: (2)

    Kilka lat temu zamowilem upc...przez 2-3 lata wszystko smigalo elegancko, az zaczely sie problemy z rozwiazaniem umowy. Zajeli mi to okolo 3 tygodni i conajmniej kilku godzin stania w tych kolejkach kilometrowych w oliwie w siedzibie spolki. Zawsze im czegos brakowalo, a to podpisu a to zly dokument, a to sie okazuje ze jendak znow nie tak, a jak mowie ze bylem pare dni wczesniej i pan z upc, ktory obok siedzi mowil ze mozn. Pani na to ze nie mozna i kropka...jak za komuny!! W koncu udali mi sie sparwe zalatwic to na koniec...godzina stania aby oddac modem ot co:)

    Przez rok mialem internet w innej firmie, bylo bez zazutu, dobry kontakt ew. problemy na infolinie i po godzinie wszystko gralo. Niestety zostalem znow zmuszony do podpisania umowy na usluge z UPC(przyznaje oferta okazala sie lepsze,ale po roku). Znow schody: pani przez in folinie oznajmila ze za instalacje nie placi sie NIC. Pan przyszedl w wyznaczonym terminie, zainstalowal pojechal i co???Nie dziala! Malo tego zepsul mi kablowke:/ I dzwonie znow na infolinie i po kilku minutach wyjasniania pani oznajmi mi ze monter bedzie po weekendzie. I tak kilka dni zylem bez internetu. Nie to bylo jednak problemem. Zgodnie z obietnica monter wpadl zrobil i oznajmil:
    "Mam pan szczescie ze to bylem ja, bo powinienem skasowac 100 zl za naprawe"

    Normalnie zdebialem bo to oni mi rozwalili wszystko a w umowie wyraznie jest napisane ze naprawa z przyczyn technicznych nie moze byc platna!

    Na koniec juz napisze ze ostatnio przytrafila mi sie rzecz przezabawna dostalem rachunek powiekszony o instalacje 40zl:)) Normalnie sie zasmialem sam do siebie, zadzwonilem na ifnolinie. 10 minut wyjasniania, ze na infolini obiecali ze za free. Sprawa byla w toku az do wczoraj. Zadzwonilem... na szczescie bedzie zwrot ale..... dopiero w listopadzie niestety nie teraz:)

    Po wiecej wesolych sytuacji zapraszam do UPC waszego :"niezawodnego dostawce"

    • 3 2

    • Ja wysłałem do UPC e-mail z rezygnacja z usług i po sprawie. nigdzie nie musiałem nawet iść, o staniu w kolejkach nie mówiąc. Potem tylko, już po odłączeniu usług musiałem zwrócić w siedzibie modem (specjalne miejsce, bez kolejek)

      • 1 0

    • umowy najlepiej rozwiązywać listem poleconym :)

      • 0 0

  • Ja miałem neta w Homenet (wcześniej to sie jeszcze inaczej nazywało a siedzibe mieli w Atlecie na Przymorzu) i nigdy nie miałem

    z nimi problemu. Nie wiem jakjest teraz bo korzystam z bezprzewodowego internetu Orange Free na laptopie Dell

    • 0 0

  • ja tez mam limes i chodzi bez zarzutu;) polecam

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane