• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nierzetelny dostawca internetu

Dariusz
7 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 

Kilka miesięcy temu pisaliśmy o problemach, jakie mają klienci dostawcy internetu, firmy Homenet Technologies. Nic się jednak w tej sprawie nie zmieniło, a użytkownicy dalej pozostawieni są sami sobie.



Przejęcie firmy internetowej przez jej konkurenta nie powinno odbywać się kosztem klientów. Jednak naszego czytelnika, pana Dariusza, którego dostawca internetu zmienił właściciela, spotkały nieprzyjemne perypetie. Oto jego historia:

Do niedawna internet dostarczała mi firma Homenet Technologies, która zdaje się w ostatnim czasie została przejęta przez firmĘ Stream Communication z siedziba w Krakowie. Podobnie zresztą stało się z telewizją kablową "Satra" działająca na Żabiance i Przymorzu.

Piszę, bo jako klient Homenet Technologies, o tym przejęciu nie zostałem poinformowany. W ostatnich dniach w swojej skrzynce znalazłem faktury z informacją, że zmienił się numer rachunku bankowego na jaki należy dokonywać wpłat. Zaznaczam, że zmienił się nie tylko numer rachunku ale i odbiorca na Stream Communications, jednak o tym nikt nie wspomniał, sam odszukałem tą informację.

Jako, że nie dostałem żadnej informacji od firmy o zmianach, dalej płatności dokonuje tak jak dotychczas czyli na Homenet. Jednocześnie wysłałem e-mail do Stream Communication z pytaniem co to za praktyki, że klientów nie informuje się o takich sprawach.

Ponadto zastanawiam się nad złożeniem zawiadomienia w prokuraturze o próbie wyłudzenia pieniędzy – poinformowano jedynie o zmianie rachunku bankowego, nie operatora.

Kolejną rzeczą jest drastyczny spadek jakości świadczonych usług przez firmę, a w tym przede wszystkim brak kontaktu z nią i co za tym idzie brak możliwości zgłaszania do Biura Obsługi Klienta awarii po godzinach pracy. Trzeba dodać, że firma informuje, że świadczy usługi 24 godziny na dobę, do nikogo jednak po "urzędowych" godzinach pracy nie sposób się dodzwoni. Na e-mail firma też nie odpowiada miesiącami.

Zdaje się, też, że zwolnieni zostali opiekunowie sieci którym można było zgłaszać awarie na telefony komórkowe czy umówić się na podpisanie umowy/aneksu w domu – teraz trzeba fatygować się bezpośrednio do BOK-u.

Drastycznie spadł też transfer, a awarie nie są usuwane tygodniami.

Podobnie jak nie można się dodzwonić do BOK, nie można dodzwonić się do centrali firmy w Krakowie aby porozmawiać z kimś kompetentnym. A jeśli już ktoś odbierze są tylko słowne zapowiedzi i czekanie aż ktoś raczy odebrać telefon, a ze nikt nie odbiera dzwoniłem po kilku minutach i... scenariusz ten sam.

Póki co wysłałem drogą mailową wypowiedzenie, bo nie zamierzam się godzić na takie traktowanie.

I tak oto z dobrej sieci w ciągu kilku miesięcy zrobiono kiepską sieć.

Firma Homenet Technologies nie odpowiedziała na wysłane przez nas tydzień temu pytania dotyczące całej sprawy.
Dariusz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (137) 2 zablokowane

  • Nie ma co plakac

    ... tylko zmieniac operatora, wybor jest spory. To dziala lepiej niz reklamacje...

    • 2 0

  • To prawda...

    Witam!

    Ja równiez byłem abonentem sieci Homenet, a wcześniej jeszcze Softlabu. O zmianie na HN poinformowano mnie pisemnie, więc wówczas było si. Kilka miesięcy temu miałem poważny problem z netem. W ciągu półtora tygodnia miałem dostęp tylko przez kilka chwil. Przychodząc do domu nie wiedziałem czy net będzie czy tez nie. Codziennie po kilka razy dzwoniłem do BOK-u. Nawet równo z otwarciem i ciągle była spiewka, żeby czekać bo nie ma wolnego stanowiska czy tez operatora. Operator siecie był ablbo poza zasięgiem a smsy nie dochodziły. Paranoja jakaś.

    A nie miałem niestety kiedy podjechać osobiscie.

    W końcu zdecydowałem się na przejście do UPC. Do HN wysłałem listem poleconym rezygnacje opisując powód. Zapłaciłem też ostatni rachunek za trzydziestodniowy okres wypowiedzenia, choć nie wiem czy to było konieczne.

    Niemniej jednak jak coś to nie będa mnie mieli za co wlepic odsetek czy co.

    Na podłączenie UPC czekałem jakiś tydzien, ale obecnie nie żąłuję. Mam cyfrową telewizję i stały, szybki transfer, mimo tego, że wziąłem postawowy pakiet.

    Cena za net taka sama jak w HN a jakośc o niebo lepsza. No i jako, że juz byłem (a właściwie brat bo to na niego) abonentem UPC to promocyjnie zapłaciłem 50 złotych zamiast 100 za instalację.

    Jesli macie inne opcje, rezygnujcie z usług HN i podobnych firm olewających klienta. Nie ma co się cackać!

    Pozdrawiam!

    • 6 0

  • Stream / Satra (1)

    O to e-mail jaki wysłałem do BOK-u Satry i firmy Stream Communications 1 sierpnia 2009 roku: (cytuję całość)"Witam serdecznie,Kiedy Państwo ogłosicie oficjalnie na stronie WWW przejęcie przezSpółkę Stream Communications firmy Satra z Gdańska? I dlaczego jakośćusług po przejęciu przez ww. podmiot spadła? Czy warunki technicznedostępu do internetu nie zostaną zmienione? Obecnie korzystam z usługi2MBit / 512KBit i nie chciałbym, aby cokolwiek w tej kwestii zmieniłosię na gorsze. Dostrzegam już małą zmianę, bo z DHCP "dostaję" DNS'y"Streamowe". ;) Czy zmianie ulegną jakiekolwiek regulaminy? I co jakiczas, w końcu, zmieniacie Państwo tzw. zewnętrzne (stałe?) adresy IPabonentom? Pytam, albowiem w ciągu dwóch lat odnotowałem już bodajżetrzy zmiany ww. adresów, co bywa kłopotliwe. Liczę na szybką iwyczerpującą odpowiedź.Pozdrawiam,"----- (tu moje dane)Jak się domyślacie do tej pory zero odezwy ze strony Stream / Satra. Trochę to skandaliczne, a gdybym wiedział ile będę jeszcze mieszkał w tym mieszkaniu, to bez zastanowienia przeniósłbym się do UPC. Niestety nie wiem. :)

    • 0 0

    • to nie płać rachunków :)
      stream nie ma żadnego systemu windykacyjnego :)
      100 lat w tyle do tego jakie rozwązania miał np homenet. NIestety zrezygnowali z nich i teraz ludzie nie płacą a oni nie odłączają bo nie ma komu wezwań wysłać...

      • 1 0

  • ciekawe co dalej

    bo turmak http://www.turmak.p tez z satra wspolpracowal zdaje sie ze w kwestii tv..ciekawe czy tez wykupili/wykupia i kiedy poinformuja

    • 0 0

  • HomeNet ach HomeNet... (1)

    Miałem okazje korzystać z uslug tej firmy na suchnianie, od samego poczatku. dluga droga przez meke, mylne rozwiazania na samym poczatku... az wprowadzili polaczenie swiatolowodowe szkieletu LAN... i polowa uzytkownikow przestala sie skarzyc. internet dalej czasme chodzil jak chcial, ale przes DC++ Z LANu mozna bylo sciaganc wszystko - najnowsze filmy, seriale, gry, muzyke... Po jakims czasie nawet internet przyspieszyl - szczyt swoich mozliwosci firma miala jescze pol roku temu - na suchaninie mialem wyniki z speedtest.net rzedu 130MB dl 60MB UP!!!

    Niestety.
    Chec nabicia sobie kasy, niewlasciwe zarzadzanie przez firme przejmujaca, zwolnienie netadminow (najwiekszy strzal w stope!!!).. polozyly chba najlepiej dzialajaca siec osiedlowa w gdansku, jesli nie w polsce. Chyba jako jedyna firma oferowali spiecie uzytkwnikow od oruni po zabianke w jedna siec lokalna..

    Dzis.. siedze na chello na swoich 8 MB DL/1 MB UL i z lezka w oku wspominam słoja, Q, Drovera.. i pare innych osob, dziekij ktorym HNET na zawsze pozostanie w mojej pamieci jako wzor sieci osiedlowej...

    • 7 0

    • a ja pozdrawiam gala :-)
      Grupka twardzieli jeszcze się trzyma, jest hub i plany jego rozwoju...

      Pozdr

      • 0 0

  • homenet

    ja byłem się pytać na ul.gospody i tam powiedzeli że te rachunki to są nie ważne jak ktoś robi przelew stały w banku do homenet ;;najlepiej to sprawy nie załatwiać przez telefon tylko iść osobiscie''pozdrawiam

    • 0 0

  • hn

    a ja jestem jeszcze w HN ale tylko do nastepnej awarii bo juz nerwowo nie wytrzymam tego , ale z tego co widze ostatnio jest OK tzn internet smiga i to od miesiaca bez sekundowej przerwy

    • 0 0

  • SMIESZNY JESTES CZLOWIEKU!!!!! (6)

    myslalam ze nie dotrwam do konca tego artykulu. sama pracuje w firmie telekomunikacyjnej i takie dzialanie to normlana procedura. Takim ludziom jka autorowi wydaje sie ze sa jdyni i najwazniejsi! prawda jest taka ze zostal rozpieszczoiny przez poprzedniego operatora ktory byl na kazde jego zawolanie do tego stopnia ze ni chce mu si edupy ruszyc do biura co jest w jego interesie. Puknij sie w ten glupi leb zanim zaczniesz wypisywac podobne bzdury... ZENADA!!!!

    • 0 24

    • m. firmy swiadczace uslugi typu internet telewizja telefon IP

      sa dla ludzi i potrzebuja odbiorcow swoich uslug . cierpliwosc klijenta kiedys sie konczy sam tego doswiadczylem i przenioslem sie do innego dostawcy internetu ,jak ten sie spsuje to tez sie przeniose

      • 6 0

    • sam się puknij

      firma której płacimy kasę ma obowiązek przynajmniej sprawiac pozory że ją obchodzimy, skandalem jest że nie można się dodzwonic - która firma tak działa???

      • 4 0

    • domniemywam ze jaśnie Pani w TP S.A. pewnie pracuje wnioskując po tonie wypowiedzi. Róbcie tak dalej, wam również się ukróci!

      • 6 0

    • Szanowana pani myśli że niby firma jest Bogiem,miałem podobny problem z jedna z firm Gdańskich która przejęła dobra siec Kolonianet.Częste awarie,brak internetu po kilka dni,prędkości dużo mniejsze niż w umowie.Przyznaje że obsługa była miła,każde zgłoszenie przyjmowała i zapewniała że już wysyła technika....i na tym się kończyło.
      Bach poleciało pismo powołujące się na odpowiednie punkty umowy min zapewniające STAŁY dostęp łacza o określonych parametrach,mówiące o tym jak szybko likwidowane są awarie oraz kilka innych i umowa rozwiązana w trybie natychmiastowym bez płacenia ostatniej faktury.

      Jakby Pani wczytała się dokładnie w treść artykułu to firma jest z Krakowa,nie ma możliwości kontaktu w Gdańsku z nikim kompetentnym więc chyba jest problem z osobistym odiwiedzeniem BOK :)
      Radze przefarbować blond włoski....i zmienić lekarza

      • 10 0

    • troche kultury

      za to Ty jestes zalosna, stawiam na tepse bo to najgorsza wiocha, sloma z butow, nawet szkoda komentowac

      • 4 0

    • Sama jesteś śmieszna kobieto!

      Homenet działała w sposób funkcjonalny. MIał swoich adminów, którzy byli pod telefonami i najlepiej znali się na rzeczy. Odbierali telefony i działali. Teraz nie biega o to, że nie ma tych adminów, choc żal. Obecna obsługa graniczy z chamstwem. Do BOK nie można się dodzwonić, a innego sposobu komunikacji nie ma. Ja naprawde mam co robić i nie mam czasu jeździć z Oruni Górnej na, kumba, Przymorze do siedzimy firmy, wyjaśniac jakies sprawy związane z awariami, których firma nie umie sama załatwić. To ty chyba nie masz pojęcia o obecnych standardach w kontakcie z klientem. Przejęcie firmy i zmiana konta na które nalezy wpłacać kase za net nie zostało w żaden sposób klientom zakomunikowane - to nie jest normalna procedura. A mo·że to jacyś oszuści zwyczajni są mądralo?

      • 1 0

  • homenet

    m. czy jestes w homenet

    • 0 0

  • ludzie poco ta dyskusja

    jeśli Homenet Technologies nie rzetelnie świadczy usługi trzeba z nich zrezygnować , nie mieszkamy na pustyni

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane