• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Myśliwska: dwa warianty i konsultacje społeczne

Maciej Naskręt
6 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Planiści zapytają mieszkańców, jak ma wyglądać dalsza część ul. Myśliwskiej w Gdańsku Planiści zapytają mieszkańców, jak ma wyglądać dalsza część ul. Myśliwskiej w Gdańsku

Ruszyły konsultacje społeczne w sprawie przebiegu ul. Nowej Myśliwskiej. Planiści z Biura Rozwoju Gdańska zaproponowali mieszkańcom Moreny i Kiełpinka dwa warianty przebiegu trasy.



Dwa warianty budowy ul. Nowej Myśliwskiej. Dwa warianty budowy ul. Nowej Myśliwskiej.
Mieszkańcy okolic ul. Myśliwskiej kilka dni temu otrzymali ulotki z informacjami o rozpoczynającej się dyskusji w sprawie budowy ul. Nowej Myśliwskiej. Planiści z Biura Rozwoju Gdańska chcą, aby mieszkańcy zapoznali się z inwestycją i utrudnieniami w ruchu, które pojawią się po wybudowaniu drogi.

Projektanci z BRG wybrali dwa najbardziej - ich zdaniem - optymalne warianty przebiegu ul. Nowej Myśliwskiej. - Przeprowadziliśmy analizy kilkunastu różnych rozwiązań układu drogowego w tej części miasta. Wybraliśmy te, które będą w przyszłości generować najmniejsze utrudnienia w ruchu - przekonuje Tadeusz Mendel, kierownik zespołu komunikacji w BRG.

W pierwszym wariancie ul. Nowa Myśliwska (jedna jezdnia) połączy już istniejącą ul. Myśliwską z projektowanym odcinkiem Trasy W-Z, a także osiedlem Wiszące Ogrody.

Czy polityka budowy nowych dróg w Trójmieście jest skuteczna?

Niestety, ten wariant będzie z pewnością generował korki. - Aby im zapobiec, powstaną liczne progi zwalniające i ciasne ronda, które zniechęcą licznych kierowców, szczególnie pojazdów ciężarowych, do korzystania z drogi. Pojadą oni ul. Nowa Bulońską. Zależy nam na wypchnięciu ewentualnego tranzytu. W dodatku budowa drogi będzie tania i uchroni środowisko od znacznej ingerencji - wyjaśnia kierownik zespołu komunikacji w BRG.

Drugi wariant różni się od poprzedniego jedynie budową dodatkowych, dwóch ślepych jezdni. Pierwsza, o długości ok. 1 km, będzie łączyć się z ul. Nową Bulońską. Natomiast druga, ok. 800-metrowa jezdnia, będzie łączyć się z ul. Nową Myśliwską.

- Ten układ drogowy, według prowadzonych przez BRG symulacji natężenia ruchu, ma zapewnić nieco lepszą przepustowość ruchu. Realizacja tego założenia będzie jednak nieco droższa - wyjaśnia Tadeusz Mendel.

Planiści wskazują, iż nie można połączyć obu dróg. - Wymagałoby to ogromnych nakładów finansowych. Między ul. Karaśnięta a ul. Morenowe Wzgórza znajduje się struga i zbiornik retencyjny - mówi Tadeusz Mendel.

Oba warianty planiści przedstawią mieszkańcom na spotkaniu 8 kwietnia w siedzibie BRG. - Chcemy, aby mieszkańcy ustosunkowali się do obu koncepcji - mówi Marek Piskorki, dyrektor BRG. - Zależy nam na społecznym dialogu. Chcemy rozmawiać z mieszkańcami o przyszłym kształcie okolicy Nowej Myśliwskiej - dodaje Marek Piskorki.

Urzędnikom trudno jednak wskazać termin rozpoczęcia budowy ul. Nowej Myśliwskiej, bowiem realizacja drogi to jeden z etapów budowy dróg w ramach Projektu Strategicznego Programu Transportowego Dzielnicy Południe na lata 2014-2020. - To zbyt odległe plany, by mówić o terminach i kosztach - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor wydziału programów rozwojowych w gdańskim UM.

Dyskusja publiczna nad projektem odbędzie się 8 kwietnia 2010 r. o godz. 17 w Biurze Rozwoju Gdańska, ul. Wały Piastowskie 24, IV piętro.

Opinie (117) 7 zablokowanych

  • czyli, że bedzie to dyskusja sobie, a muzom czyli o pupie maryni (5)

    • 44 17

    • (3)

      g@llux, do pracy leniu wreszcie się weź , a nie od rana do wieczora marudzisz !!!!

      • 10 8

      • bujaj sie na luźnym wentylu (2)

        zapierdziela cham, traktor i dyrektor

        • 4 5

        • Twoje powiedzenia jak zwykle oryginalne (1)

          to bardzo nieprzemyslana decyzja, ze przerwales leczenie...

          • 8 3

          • Ha ha ha dobre

            10/10

            • 8 0

    • toś się zdekonspirował

      • 1 1

  • Ukazane dwa warianty budowy ul. Nowej Myśliwskiej w mojej ocenia bardzo nieczytelne (4)

    W opisie nie ma mowy, jak ma wyglądać połączenie Nowej Myśliwskiej z projektowanym odcinkiem Trasy W-Z. "Po Adamowicz-owemu", czyli rondo i światła? Jeśli tak, to Trasa W-Z nie będzie - jak planowano - drogą szybkiego ruchu.

    • 37 8

    • (2)

      Jak bedzie wygladalo polaczenie wiadomo juz dawno. Wystarczy znalezc plan nowego odcinka WZ. Bedzie rondo, juz w tej chwili z odnoga dla Nowej Mysliwskiej. NIe bedzie na WZ swiatel i rond, tylko przed nia. Wlaczenie do ruchu bedzie sie odbywac poprzez pasy zjazdowe. Z NM bedzie terz mozna przedstac sie na druga strone WZ i pojechac w strone centrum.

      • 7 0

      • (1)

        Maxuzi. Rozumiem, że wg Ciebie nie ma potrzeby pisania w artykułach mówiących o projektowanych inwestycjach drogowych o faktach, które można znaleźć w planie /tutaj/ nowego odcinka WZ. Ja mam inne zdanie na ten temat.

        P.S. Czy prokuraturę zainteresował już fakt nasadzenia młodych drzewek między jezdniami trasy W-Z na wysokości skrzyżowania z ul Łostowiscką w miejscu gdzie wiadomo, ze prędzej czy później będzie tam nasyp pod podjazd na wiadukt?

        • 8 5

        • Głupotę masz wrodzoną czy nabytą!!!

          Określenie później to jakieś przeszło 10 lat. Drzewka można przesadzić i nie są kosztowne a puki co wygląda to jakoś!!! Zresztą szkoda by komentować twoje wywody bo są beznadziejne!

          • 2 2

    • "Niestety, ten wariant będzie z pewnością generował korki. - Aby im zapobiec, powstaną liczne progi zwalniające i ciasne ronda, które zniechęcą licznych kierowców, szczególnie pojazdów ciężarowych, do korzystania z drogi."

      To dobrze, że już wiedzą, że droga będzie do d.py. Ale na szczęście jest wariant drugi, który "różni się od poprzedniego jedynie budową dodatkowych, dwóch ślepych jezdni." Czyli jest równie do d.py (:

      Ale jest też + takiego myślenia. W końcu efekt końcowy będzie odpowiadał planowanemu.

      • 5 0

  • chyba zaprzeczyli sami sobie (9)

    skoro droga dla mieszkańców i ich pytają o zdanie, to po co obostrzenia dla TIR? każdy wie dobrze, że jak będzie cień szansy, że TIR tamtędy się zmieści, to na pewno się zmieści. zamiast udawać, że Myśliwska nie jest skrótem powszechnie używanym przez wszystkich to podejśc od razu profesjonalnie do tematu. sam tamtędy skracałem nie raz po płytach i nie byłem w tym sam.

    zdecydowanie wariant II, ale rozbudowany. nikt nie zmusi innych kierowców do zaprzestania tamtędy jeżdżenia.

    • 39 5

    • (4)

      Zakladajac, ze TIR bedzie mial do wyboru WZ, Obwodnice Poludniowa czy Nowa Slowackiego, a ciasne ronda i spowalniacze, to raczej nie wybierze skrotu. Niestety nie pojedzie tamtedy przy takim rozwiazaniu autobus, a to juz nie jest ciekawa propozycja.

      • 11 0

      • Mają problem... (3)

        Wystarczy ustawić znaki zakazu wjazdu dla pojazdów ciężarowych powyżej okreslonej długości/masy, z wyłączeniem autobusów i sprawa załatwiona, a nie celowo budować ciasne ulice.

        • 19 1

        • (2)

          Zakaz nie wystarczy. Trzeba jeszcze pilnować przestrzegania. Z tym u nas gorzej.

          • 4 0

          • Jakoś nie wyobrażam sobie...

            ...żeby ktoś niespostrzeżenie śmignął sobie taką ulicą TIRem :). No ale Polak potrafi...

            • 7 0

          • a ilu psiarzy sie nudzi niech stana co jakis czas gruby mandat i tyle

            • 3 0

    • teraz postawili tam znak, że to jest ślepa uliczka

      • 0 1

    • do mgr inż Kris (2)

      a co Ci da wariant II? Jak zwykle Polacy myslą tylko o swoim osobistym tyłku. Pomyśl o ludziach którzy tam mają domy. Chcciałbys żeby Ci pod Twoim domem wybudowali rozszerzony "skrót" i puścili tam tiry? Siedziałbyś sobie w ogórdku przy grilu i liczył cięzarówki przejeżdżające Twoją uliczką...

      • 2 1

      • a jaki jest Twój osobisty tyłek? (1)

        Jak zwykle Polacy myślą tylko o swoim osobistym tyłku. Myślą, że jak kupili m2 na kredyt, to lotnisko zamkną, bo nad głowami im samoloty latają. Nie. Stać Cię na takie mieszkanie w takiej okolicy. Nie podoba się - kup inne. Ale pewnie nie stać, ani mnie, ani Ciebie. Trzeba mierzyć siły na zamiary i nie narzekać. Przecież cała reszta też gdzieś musi dojechać. Ta bogatsza reszta, co ma wyyylle za obwodnicą.

        Tak na marginiesie: na myśliwskiej nie mieszkałbym za darmo, porażka na maksa... Te błoto, kury i wciśnięte bloki, ni to morena, ni to jasień.

        • 1 3

        • sam pewnie mieszkasz w falowcu, współczuje

          • 0 0

  • konsultacje (7)

    heh. pierwszy od drugiego różni się jedynie ślepymy ścieżkami. i tak wiadomo, że wygra tańszy wariant nr 3. tak samo jak np. było z "konsultacjami społecznymi" w sprawie pętli tramwajowej na Łódzkiej.

    • 36 2

    • JAKIE KONSULTACJE?? (5)

      Mieszkam na Myśliwskiej, na samym końcu - w życiu ŻADNEJ ULOTKI NIE WIDZIAŁEM!

      • 6 0

      • I TAK zrobią jak zechcą. Konsultacje to w Gdańsku Ściema (4)

        na maksa.

        Tak było przy hali na granicy.
        Tak było przy drogach do tej hali.
        Tak było przy pętli tramwajowej.

        I tak będzie zawsze, jeśli ta pseudomafijna ekipa urzędasów-przydupasów zostanie na stołkach.

        • 5 0

        • I powinni zrobić jak chcą... (3)

          Bo hołota z tych osiedli wszystko by chciała, tylko nie u siebie. Dzięki temu opóźni się budowa pętli i nie wiadomo jak później miałaby być budowana nowa Świętokrzyska skoro wariant 3 by wchodził w jej pas. Przy hali będą śmieszne drogi dojazdowe i murowane korki, ale będzie gdzie z pieskiem wyjść p******.

          • 1 6

          • (1)

            skoro wariant nr 3 by wchodził w jej pas to po jaką cholerę był w ogóle dopuszczony jako jedna z możliwości?

            • 3 0

            • dodajmy

              dopuszczony i _zaproponowany_ przez urzędników-planistów.

              Czyli ktoś dał d... i nie byli to mieszkańcy.

              Chyba, że świadomie wprowadzono ich w błąd tylko po to, żeby konsultacje 'się odbyły' z góry wiedząc, że ten wariant jest niemożliwy, ale formalności zostały dopełnione.

              • 1 0

          • Mackey, skoro buduje się halę

            w lokalizacji, gdzie dróg z prawdziwego zdarzenia nie da się zbudować zgodnie z prawem, to dlaczego kierujesz złość w stronę mieszkańców, a nie w stronę urzędasów, którzy podjęli decyzję o budowie w takim miejscu?

            Budowanie dróg na siłę, bo 'hala już stoi' nosi znamiona wymuszenia, nie sądzisz?

            • 1 1

    • w sprawie pętli nie było konsulacji - tylko w sprawie przebiegu drogi. Nie mąć.

      • 0 2

  • tak tak te konsultacje to może być ściema
    mydlenie oczu, że lud ma coś do powiedzenia
    jeżeli chcecie coś osiagnąc to nie odpuszczać urzędnikom

    • 17 2

  • Niby Nowa Myśliwska, a okazuje sie, że (5)

    to ta sama stara krakowska sucha.

    • 82 0

    • (1)

      Żeby z tego toruńska nie wyszła.

      • 5 1

      • Albo pasztetowa.

        • 10 1

    • Lepsza nowa myśliwska (1)

      niż cienki, wysuszony kabanos.

      • 8 0

      • wszystkie gdanskie ulice to cienki wysuszony kabanos

        • 3 0

    • A GDZIE TEN ZŁODZIEJ KRZYSZTOF RUDY

      • 0 0

  • Po co oni organizują te niby konsultacje społeczne skoro i tak zrobią jak chcą. (1)

    Tak jak np. planowanę pętlę tramwajowę przy węźle Łódzka/Świętokrzyska w Gdańsku.

    • 26 4

    • a zrobili już jakąś pętlę tam?

      Bo chyba nie, więc co mącisz?

      • 2 3

  • Zamknąć jak Słowackiego i bankiet zorganizować (1)

    z okazji... a rondo turbinowe na skrzyżowaniu rakoczego z j. doliną

    • 31 3

    • TAK TAk

      Bankiet. To jest to, co naszym urzędasom wychodzi NAJLEPIEJ. Zalać pałe i do domu. Myślenie w pracy to już dużo trudniejsze i rzadko spotykane.
      A konsultacje to jak zawsze ściema. Nie ma co ukrywać. I tak wszyscy to wiemy - jak sie ich nie gnębi miesiącami - to i tak zrobią po swojemu - czyli byle jak.

      • 5 1

  • (3)

    Trzeba być planistą wizjonerem, aby twierdzić, że budowa dwóch ślepych uliczek rozładuje ruch na sąsiadującej z nimi ulicy. Ciekawe ile kasy wyrzucono na takie śmieszne badania i opinie?

    • 45 0

    • To pewnie ten sam który wymyślił że likwidacja Słowackiego pomoże zlikwidować korki w okolicy (2)

      • 3 1

      • Jakoś jak Nowatorów była zamknięta to korków nie było. (1)

        Jak kierowcy na światłach na krzyżówce Budowlanych/Słowackiego ruszają tak, że można by między nie wsadzić jeszcze 2 samochody to się nie dziw, że są korki.

        • 1 1

        • Masz rację. Jak Nowatrów remontowali to ludzie jeździli dziurawą Słowackiego ale nie było mega korków.

          Ale co do Budowlanych - to niejest wyłącznie wina ludzi - tam nawet podjeżdżanie 80km/h nic nie daje. Za długi odcinek budowlanych, kolizyjne dwa pasy na zjeździe z ronda, za ciasne skrzyżowanie Słowackiego / Budowlanych.

          • 1 0

  • W II wariancie trzeba będzie pływać? (4)

    Na mapce ulica z jednej strony urywa się na jakimś kanale, z drugiej tak samo, czyli co? Prom będzie?

    • 32 3

    • A przeczytales artykul? :/ (1)

      • 6 0

      • a po co?

        • 7 1

    • czytaj ze zrozumieniem (1)

      Przeciez napisane jest, ze to sa slepe uliczki.

      • 2 0

      • czyli tak samo jak od tygodnia Słowackiego

        taka polityka Gdańska - ślepe uliczki!

        • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane