- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (55 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (178 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (69 opinii)
- 6 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (282 opinie)
Nowa Świętokrzyska okrojona z pasów. Gdańsk stawia na PKM
Nowa Świętokrzyska - jeżeli powstanie - zostanie okrojona do jednego pasa ruchu (z buspasów) w każdym kierunku, co najmniej na odcinku od al. Havla do ulicy Kampinoskiej
i Nowej Kampinoskiej. Trzeba będzie także wykonać nowy projekt wyczekiwanej przez mieszkańców południa drogi. Okazało się bowiem, że bez zmiany jej przekroju, nie da się zachować rezerwy terenowej pod budowę linii PKM Południe, której trasa przebiega w śladzie planowanej od lat arterii.
Planowana droga biegnie po nowej trasie i jest usytuowana po południowej stronie istniejącego przebiegu ul. Świętokrzyskiej. Droga będzie krzyżowała się z al. Havla w rejonie pętli Łostowice-Świętokrzyska.
Pierwotnie - według zapowiedzi urzędników - przekrój ulicy zaprojektowano w formule "2x2", to znaczy: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, przy czym skrajny pas przewidziano jako buspas. Ulica miałaby być wyposażona w chodniki i drogi rowerowe.
Jak się jednak okazuje, miasto zweryfikowało swoje plany. Wszystko wskazuje na to, że Nowa Świętokrzyska będzie węższa - w przekroju "1x2" (czyli po jednym pasie w każdym kierunku), co najmniej na odcinku od Havla do ul. Nowej Kampinoskiej.
Standardy projektowania ulic sprzed kilkudziesięciu lat
Dlaczego? W mieście usłyszeliśmy, że pierwotne założenia planistyczne oparte były o standardy, w jakich projektowano ulice kilkadziesiąt lat temu.
Weryfikacja tego standardu nastąpiła już na etapie sporządzenia dokumentacji dla Nowej Świętokrzyskiej.
1,4 mln zł na projekt Nowej Świętokrzyskiej
- Pierwotnie, w ramach projektowanej drogi przewidziano po jednym pasie ruchu przeznaczonym dla samochodów oraz po jednym pasie ruchu dla rozwiązania typu Bus Rapid Transit, czyli wydzielonej drogi dla autobusów. Droga planowała była więc w przekroju "2x2" - tłumaczy Joanna Bieganowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
PKM atrakcyjniejsza niż autobus
W 2019 roku podjęto natomiast decyzję o sporządzeniu studium korytarzowego dla PKM, które wskazało na nie tylko wykonalność inwestycji, ale i znacznie większą atrakcyjność komunikacyjną rozwiązania kolejowego, z szacunkowym czasem dojazdu na trasie Pętla Havla - SKM Śródmieście około 6 minut.
- W związku z tym, obecnie zakładamy, że Nowa Świętokrzyska będzie drogą jednopasmową, w każdym kierunku, bez buspasów. Na razie odnosi się to do pierwszego etapu - od al. Havla do ul. Nowej Kampinoskiej - mówi Joanna Bieganowska.
Biorąc jednak pod uwagę politykę miasta, w której odchodzi się od szerokich arterii, na których można rozwinąć dużą prędkość, ze sporą dozą prawdopodobieństwa można założyć że cała Nowa Świętokrzyska zostanie wybudowana w przekroju "1x2".
Co z projektem Nowej Świętokrzyskiej, który już powstał?
- Budowa I etapu ul. Nowej Świętokrzyskiej na odcinku od al. Havla do ul. Nowej Kampinoskiej przewidziana jest do realizacji w roboczo nazwanym trybie "przeprojektuj i wybuduj" - ponieważ prace projektowe będą opierały się o gotowe rozwiązania z dostosowaniem do nowego przekroju - tłumaczy urzędniczka.
Miasto zapewnia, że gotowa dokumentacja, jest i będzie wykorzystana przy wspólnym umieszczeniu PKM i Nowej Świętokrzyskiej w jednym korytarzu. Planowana droga ma mieć pobocza gruntowe, chodniki z kostki betonowej i ścieżki rowerowe z betonu asfaltowego.
Budowa kolejnych etapów Nowej Świętokrzyskiej uzależniona będzie od możliwości pozyskania środków zewnętrznych oraz ostatecznych rozstrzygnięć w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla linii PKM Południe
Droga węższa, więc może być taniej. Ucierpi przepustowość
Miasto tymczasem nie wyklucza, że zmniejszenie przekroju planowanej ulicy może obniżyć koszty inwestycji. Jednak z uwagi na konieczność wykonania dodatkowych robót, związanych z planowanym trasowaniem linii PKM Południe jak np. mury oporowe, urzędnicy liczą się z przesunięciem kosztów na inne elementy infrastruktury.
- Koszt inwestycji, możliwy będzie do określenia po opracowaniu nowej dokumentacji projektowej - mówi Joanna Bieganowska.
Redukcja pasów wpłynie na przepustowość jezdni. Jednak - na co zwraca uwagę Urząd Miejski w Gdańsku - bez zmiany przekroju drogi nie byłoby możliwe zachowanie rezerwy terenowej dla linii PKM Południe.
Pieniądze na Nową Świętokrzyską z Nowego Ładu?
Na koniec warto przypomnieć, że budowa fragmentu Nowej Świętokrzyskiej to jeden z projektów, które Gdańsk złożył do realizacji w ramach kolejnej edycji Polskiego Ładu. Opiewają one na łączną kwotę 100 mln zł. Rozstrzygnięcie nastąpi pod koniec marca.
Szacunkowa wartość zadania wynosi 90 mln zł, wnioskowane dofinansowanie wynosi 65 mln zł, wkład własny miasta 25 mln zł.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – BMW do 10 tys. zł na sprzedaż
Opinie (436) 7 zablokowanych
-
2022-01-26 07:49
Opinia wyróżniona
Priorytetem powinna być budowa PKM ze Śródmieścia (41)
do pętli Świętokrzyska, i wybudowanie dla południa wielkiego punktu przesiadkowego z dużymi bezpłatnymi parkingami pod p&r.
Wpuszczanie zbyt dużej ilości pojazdów zablokuje totalnie drogi w Oruni, Chełmie i centrum dla komfortu mieszkańców spoza Gdańska.- 261 78
-
2022-02-04 20:19
Haha
To może pójść o krok dalej dla tych spoza Gdańska (chociaż Niepołomicka i Starogardzka zostały włączone) i wprowadzić identyfikację dla wjeżdżających po miejscu zamieszkania. Po co tam park&ride. I od razu park&ride dla mieszkańców centrum czy wrzeszcza jak jadą do pracy do Pruszcza czy na zakupy do Ikei czy Obi. Zostawić samochód na park&ride i na pkm ztm. a może zupełny zakaz wjazdu dla wieś***ków z reszty Polski czy Europy no chyba że mają na rejestracji WA czy DW.
- 0 0
-
2022-01-26 17:17
Priorytetem powinna być budowa tańszego tramwaju który po pierwsze nie podzieli dzielnic jak np Wrzeszcza po drugie pozwoli rozładować ruch.
- 0 1
-
2022-01-26 11:06
zapominasz (1)
o tym, iż w stronę Kowal i Straszyna jeździ masa ludzi do pracy, dla których brak sensownej komunikacji z tego rejonu to konieczność jazdy samochodem. I nic się nie zmieni jeśli droga będzie taka sama jak jest w tej chwili. A mieszkańcom Niepołomickiej szczerze współczuję.
- 6 1
-
2022-01-26 17:23
No do Skarszew też więc trzeba odbudować dla nich linie kolejową
- 3 0
-
2022-01-26 10:25
bezpłątne parkingi park & ride to forma subsydiowania kierowców - mieszkańców Gdańska (2)
którzy się wyprowadzili do sąsiednich gmin m.in. z powodu chęci ucieczki od smrodu i hałasu generowanego przez nadmiar samochodów. W dobrze zarządzanych aglomeracjach tworzy się parkingi Kiss and ride, (darmowe ale tylko krótkoterminowe); przychody z opłat za parkowanie na parkingach P&R bywają używane do pokrywania kosztów funkcjonowania darmowych parkingów dla rowerów (typu Bike and Ride).
- 8 4
-
2022-01-26 11:08
smród (1)
to jest poza miastem. Kopciuchy dają czadu zimą tak, że po opuszczeniu samochodu aż zatyka. Wolę swoje bloki z czystym w miarę powietrzem, niż tę wieś ze smrodem palonej gumy i innych dziadostw.
- 6 2
-
2022-01-26 13:06
to żeś pojechał a twoja wieś w zimę to czym pali w tych kotłach?
- 2 3
-
2022-01-26 09:18
(10)
Bezplatne parkingi p&r sie nie sprawdzily. Sa okupywane przez najemcow z okolicznych osiedli
- 13 2
-
2022-01-26 10:29
Bezpłatny lub symbolicznie płatny (~10 zł miesięcznie bądź rocznie) do 16 h na dobę.
Później wysoka opłata za każdą godzinę. Tak to wyglada w Pradze i się sprawdza.
- 5 1
-
2022-01-26 09:25
(8)
Zakaz postoju od północy do czwartej i problem z głowy.
- 8 2
-
2022-01-26 10:14
(7)
a jak ktoś czopku na noc pracuje? i jedzie na 22 i kończy o 6. Co jeden to lepszy geniusz tu się trafia chyba ze wtedy już mu pozwolisz jeździć samochodem po mieście
- 6 6
-
2022-01-26 11:07
(3)
Grzeczniej, dobrze? Trzeba w jakiś sposób uniemożliwić stałe parkowanie. Sposobów jest wiele, szczegóły nie są teraz w żadnym stopniu istotne. A poziom odpowiedzi skutecznie zniechęcił mnie do dalszej dyskusji, nie pozdrawiam.
- 1 1
-
2022-01-26 12:11
(2)
Jak juz próbujesz coś wymusić to z sensem. Zakazy i nakazy to epoka rodem z PRL, wystarczy ze osoba która tam parkuje ma wykupiony bilet miesięczny na zkm wtedy jest zwolniona z opłaty
- 2 2
-
2022-01-26 12:38
(1)
Rozumiem, że parkowanie mieszkańców na P&R jest problemem, tak? W takim razie trzeba go rozwiązać. To nie jest kwestia epok (swoją drogą wyjątkowo zbędne populistyczne hasełko do poparcia swojej tezy). Parking może mieć swój regulamin, chociażby. Chyba że problem w rzeczywistości jest marginalny i "niech parkują", zapewne tak właśnie jest.
- 0 1
-
2022-01-26 15:25
W Wawie
Jest to powiązane z biletem na komunikację publiczną (metro, autobusy tramwaje). Na P&R na bramce przy wjeździe czytnik sczytuje bilet i wpuszcza bezpłatnie. Kto nie ma biletu, jest kasowany zgodnie z regulaminem P&R
- 2 0
-
2022-01-26 10:32
Jak ktoś pracuje w nocy to problemów z korkami nie ma. (2)
Gdyż jedzie w przeciwną stronę niż zatory spowodowane wzmożonym ruchem w godzinach szczytu.
- 12 1
-
2022-01-26 12:14
(1)
Jak ktoś pracuje na południowej dzielnicy a mieszka w dolnym tarasie to rzeczywiście jedzie w przeciwną stronę. Następny geniusz
- 3 2
-
2022-01-27 09:35
Jak można było tego aż tak nie zrozumieć, fascynujące. Wracasz z nocnej - mijasz tych jadących do centrum. Mieszkasz w centrum - nie jest Ci potrzebny P&R na południu ;)
- 0 0
-
2022-01-26 09:14
gd (3)
Należy natychmiast przyśpieszyć działania. O planach i projektach słyszymy już od 10 lat! Dulkiewicz i ekipa - do roboty a nie zgarniać 20 tys zł miesięcznie za nic!
- 15 5
-
2022-01-26 09:18
(2)
Skad kasa skoro polowa mieszkancow miasta placi podatki w Bartoszycach
- 15 7
-
2022-01-26 10:12
to te Bartoszyce muszą być ogromne...
- 9 3
-
2022-01-26 09:29
gd
jak na podniesienie wynagrodzen o 30 % jest, to i na jedną drogę się znajdzie
- 3 5
-
2022-01-26 08:09
I z taktowaniem 1 dwuczłonowy skład co 20 minut (1)
A potem zdziwienie, że ludzie dalej stoją w korkach.
- 16 13
-
2022-01-26 10:00
To ma być przedłużenie istniejącej linii SKM, więc raczej można liczyć na więcej.
- 10 1
-
2022-01-26 08:04
A plan jest inny (16)
Wybudować od razu w okolice Kowal. Co więc wnosi Twój komentarz?
- 16 7
-
2022-01-26 08:23
Gdańsk powinien w pierwszej kolejności dbać o swoich mieszkańców. (15)
A mieszkańcy Kowal powinni być przekierowani ze Świętokrzyskiej na nową Zakoniczyńską, nową Unruga do Armii Krajowej. I powinni stać w korku na Armii Krajowej a nie blokować dzielnice Gdańska. A dla tych co chcą się przesiąść jak już wspominałem wystarcza wąskie drogi dojazdowe do parkingów park and ride.
- 24 24
-
2022-01-26 08:44
(14)
całe osiedle Kolorowe, Habenda i parę innych oraz osiedla wzdłuż niepołomickiej to mieszkańcy Gdańsk. A ty myślisz że mieszkańcy kowal to gdzie jadą do pracy i zapychają Świętokrzyska? Do Kartuz czy może Kolbud?
- 29 8
-
2022-01-26 14:39
Mieszkańcy Kowali - nie Kowal.
Tak dla porządku.- 1 1
-
2022-01-26 09:02
Nie wiem czego nie zrozumiałeś (12)
Chodzi o przekierowanie mieszkańców wjeżdżających od Kowal, właśnie po to aby nie zakorkować gdańskich południowych dzielnic. Niech albo stoją w korkach albo niech szukają alternatywy najlapjej finansowanej z ich gmin.
- 16 14
-
2022-01-26 19:37
gracz (1)
Nie obraź się ale widać, że w szachy nie grałeś za młodu, bo nie wyrobiłeś sobie szerszego patrzenia na problem. Po pierwsze to, że ktoś mieszka poza granicą Gdańska nie znaczy, że nie jest w nim zameldowany (znam wielu takich, co "wyprowadzili" się za miasto, ale mieszkania z meldunkiem zostawili) i nie płaci tam PIT-a. Po drugie jeśli jedzie do
Nie obraź się ale widać, że w szachy nie grałeś za młodu, bo nie wyrobiłeś sobie szerszego patrzenia na problem. Po pierwsze to, że ktoś mieszka poza granicą Gdańska nie znaczy, że nie jest w nim zameldowany (znam wielu takich, co "wyprowadzili" się za miasto, ale mieszkania z meldunkiem zostawili) i nie płaci tam PIT-a. Po drugie jeśli jedzie do Gdańska to pracuje na firmę z Gdańska, która płaci CIT. Ale żeby było śmieszniej ta firma z Gdańska może mieć siedzibę w Wawie :) A to tylko czubek góry lodowej, bo tak naprawdę sytuacja jest 1000x bardziej zagmatwana, więc ten Twój przysłowiowy podatnik płacący jakieś grosze PITu..... Rozumiem, że wg Ciebie najlepiej by było pozamykać ludzi w swoich gminach tak?
- 3 4
-
2022-01-26 23:05
Kowale blokują rozbudowę dojazdu do obwodnicy do dwóch pasów
Nic im się nie należy od Gdańska
- 0 0
-
2022-01-26 14:40
Wjeżdżających od Kowali, nie od Kowal.
- 0 3
-
2022-01-26 10:11
(5)
rozumiem że Mieszkańców ulic Guderskiego i reszty mieszkańców z tej części miasta, którzy mogli by z tej PKM skorzystać już do Gdańszczan nie zaliczysz?
- 9 3
-
2022-01-26 10:39
Guderskiego powinna mieć połączenie z Adamowicza. (4)
I zadbajcie petycjami o to aby Gdańsk inaczej ustawił sygnalizację dla wyjeżdżających z Guderskiego w Świętokrzyską abyście mogli się włączać do ruchu kosztem tych z Kowal.
- 7 3
-
2022-01-26 14:40
(1)
Tych z Kowali, nie z Kowal :)
- 0 5
-
2022-01-26 18:58
Tych od Kowali :)
- 0 0
-
2022-01-26 12:10
(1)
a czyli budowa linii pkm która by zabierała sporą cześć ludzi z Oruni, Ujeściska, Lostowic z szybkim dojazdem w 6 min do centrum jest gorszym rozwiązaniem niż ciągnący się tramwaj który jedzie do centrum zapewne z 35-40 min i zbierze tylko cześć mieszkańców z guderskiego. Ciekawa filozofia
- 7 1
-
2022-01-26 17:21
Jaki problem przyśpieszyć tramwaj? Poznań nie musi budować PKM bo tramwaj świetnie się sprawdza. Fordon w Bydgoszczy ma podobną ilość mieszkańców też postawił na tramwaje. U nas panuje jakaś megalomania a potem dziwimy się że brakuje kasy na inne rzeczy. Niech od razu odbudują linie do Kościerzyny przez Skarszewy
- 5 1
-
2022-01-26 10:05
(2)
a gdzie będą stali w tych korkach? No wiadomo ze na starej świętokrzyskiej. To ty chyba nie do końca rozumiesz
- 8 5
-
2022-01-26 13:17
Robyg miecie tam blok za blokiem (1)
I miliony zarabia i nie buduje dróg. A po 9 tys za już tam chodzą mieszkania.
- 5 1
-
2022-01-26 15:00
Od dróg to jest miasto.
Miasto musi budować infrastrukturę aby zachęcić ludzi do zamieszkania. Z tego ma zyski (podatki). To normalne na całym świecie.
- 7 1
-
2022-01-26 08:27
Opinia wyróżniona
Przypomnę że pierwotnie miał na nowej świetokrzyskiej być tramwaj (23)
Potem zmniejszono do buspasa a dzisiaj nawet buspasa nie bedzie!
Za to na pocieszenie będzie można łudzić się nadzieją zbudoowania w nieokreślonej dalekiej przyszłości PKM- 309 21
-
2022-01-26 18:55
Szkoda kasy
Jak w tytule, bedą korki jak od pętli w stronę obwodnicy inwestycja bez sensu...
- 1 0
-
2022-01-26 15:23
wole PKM niz tramwaj (2)
wiecznie zatłoczony i powolny. ale pytam się - KIEDY??
- 10 1
-
2022-01-26 20:04
PKM nie jest odpowiedxią na bolączki transportowe
Duże nadzieje były wiązane z pierwszą linią. Okazął się, że sa przepisy określające minimalny odstep powmiędzu przystankami no i ucierpiały np: Karczemki, gęsto już zabudowane i ze szkołą na 800 dzieciaków (pomysł Adamowicza, żeby nie było rejonizacji - efekt - wieczne korki w okolicy, a dla zapewnienia bezpieczeństwa wszędzie zwężenia, progi
Duże nadzieje były wiązane z pierwszą linią. Okazął się, że sa przepisy określające minimalny odstep powmiędzu przystankami no i ucierpiały np: Karczemki, gęsto już zabudowane i ze szkołą na 800 dzieciaków (pomysł Adamowicza, żeby nie było rejonizacji - efekt - wieczne korki w okolicy, a dla zapewnienia bezpieczeństwa wszędzie zwężenia, progi zwalniające skutecznie ograniczające przepustowość). Progiem bezczelności jest niezagwarantowanie sensownego przejścia dla pieszych z Karczemek do przystanu KIełpinek. Trzeba wspomnieć o symbolicznej liczbie miejsc do parkowania, więc kiedy zapchał sieparking na Jasieniu, ludzie zaczęłi parkować na Kiełpinku. zarasz usłysze utyskiwania ludzi (rowerzystów), że ludzie chcą wozić wygfodnie d... aż do przystanku, ale okazuje się, że świat nie jest doskonały - są małe dzieci, starsi, inwalidzi etc. Przy okazji zmieniono orgranizacje tras autobusów, oczywiście na niekorzyść mieszkańców, bo zamiast 2 autobusów do centrum, pozostawiono jeden :)
Także mieszkańcy Gdańska POłudnia - nie liczcie, że jak wam zbudują PKM, to będzie cud świata. Będzie mniej autobusów, do przystanków będzie kiepskie dojście, a parkingi zapewne będa wiecznie zapchane. Na karczemakch często poluje Straż Miejska. Można zostawiać samochó na jezdni, praktycznie blokując jeden pas jezdni, ale brań Boże pozosta auto dwoma kołami na chodniku, chociaż chodzi tam średnio jedna osoba na kwadrans.- 1 3
-
2022-01-26 18:32
Tak i 100 przesiadek i brak skomunikowania z innymi środkami komunikacji
- 0 2
-
2022-01-26 14:44
Spokojnie za 10 lat powiedza ze bedzie jeden pas z mijankami co kilometr:) a za 20 lat ze to bedzie droga rowerowa...
- 5 1
-
2022-01-26 13:40
Daj im jeszcze czas, zaraz jeden pas zastąpi droga rowerowa
I będzie to droga jednokierunkowa, a za kilka lat przypomni się im, że trzeba chodnik o szerokości pasa drogowego w każdą stronę.
Nowa Świętokrzyska w efekcie zostanie dróżką spacerową. Zagłosujmy na Dulkiewicz ponownie.- 13 1
-
2022-01-26 12:51
Miał być tramwaj, ale miasto wybrało inny wariant trasy do pętli
Oryginalnie tramwaj do pętli Łostowice-Świętokrzyska miał jechać przez Orunię Górną. Władze miasta jednak wybrały inną trasę, której pokonanie zajmuje o wiele dłuższy czas. Natychmiast też miasto sprzedało rezerwę terenową na oryginalny przebieg trasy na Oruni Górnej pod osiedla mieszkaniowe, co powinno być przedmiotem śledztwa w sprawie
Oryginalnie tramwaj do pętli Łostowice-Świętokrzyska miał jechać przez Orunię Górną. Władze miasta jednak wybrały inną trasę, której pokonanie zajmuje o wiele dłuższy czas. Natychmiast też miasto sprzedało rezerwę terenową na oryginalny przebieg trasy na Oruni Górnej pod osiedla mieszkaniowe, co powinno być przedmiotem śledztwa w sprawie popełnienia przestępstwa, a więc nie można poprowadzić tamtędy torów i stąd nie można przedłużyć trasy tramwajów. Oczywiście przedłużenie trasy tramwajów miało by większy sens niż budowa nowej jezdni dla samochodów - ta zawsze się zakorkuje.
- 14 0
-
2022-01-26 12:09
Obiecanki cacanki (3)
Najlepiej zredukować N,Świętokrzyska do ścieżki rowerowej a mieszkaniec Zakończyła stoję w korkach od 15 lat dymie z rury.Co NATO ekolodzy.Typowa budyńlandia
- 11 3
-
2022-01-26 14:20
A co na to NATO? (2)
- 4 0
-
2022-01-26 15:45
NATO na to nic
- 4 0
-
2022-01-26 15:33
NATO
Się pali do założenia w Polsce poligonu wojny z Ruskimi.
Ja się nie zgadzam, żeby znowu nawalanki i fronty przechodziły przez nasz kraj...- 3 2
-
2022-01-26 11:56
w cywilizowanym świecie w takim przypadku kolej jedzie tunelem albo na podniesionym torowisku ponad ulicą... (2)
ale u nas niedasie - ten cały projekt skm na południe to chyba tylko po to żeby świętokrzyska zaliczyła kolejne opóźnienie
- 25 2
-
2022-01-26 16:41
o to to!
- 3 1
-
2022-01-26 15:16
Trafione w sam punkt.
- 6 2
-
2022-01-26 11:28
(2)
A ja chciałbym jeszcze przypomnieć, że PKM to nie tramwaj. Jeśli ma dojechać do Centrum w 6 minut tzn. że nie vedzie przystanków na każdym skrzyżowaniu i osiedlu. To będzie bezpośredni przejazd.
- 8 1
-
2022-01-26 12:02
I bardzo dobrze (1)
Tramwaj i przystanki co 200 m , jazda nim to mordęga
- 17 3
-
2022-01-26 13:05
No bardzo dobrze tylko, że wtedy zabranie buspasa to trochę lipa.
- 6 2
-
2022-01-26 10:46
Malo (1)
Powinno być po dwa pasy w każdym kierunku po jednym to znowu korki z tą różnicą że na Nowej Świętokrzyskiej
- 14 3
-
2022-01-26 17:13
5 pasów
- 8 2
-
2022-01-26 09:39
to zabawne bo PiS obiecywał w 2015r rychłe zbudowanie północnej obwodnicy trójmiasta (3)
- Budowa tej drogi to jedna z naszych strategicznych decyzji, a nie przedwyborcza obietnica - mówi Janusz Śniadek,
...
- Już dwa lata temu wpisaliśmy to w nasz program rozwojowy dla Polski - dodaje jego partyjny kolega Jarosław Sellin
...
- My stawiamy sprawę jasno: OPAT stanie się rzeczywistością, gdy PiS przejmie władzę - podkreśla Marcin Horała,- 19 4
-
2022-01-26 11:51
To są zdania wyrwane z kontekstu (1)
A winny jest oczywiście TUSK! Książę zła
- 9 2
-
2022-01-26 12:44
No raczej
Któżby inny ;)
- 2 1
-
2022-01-26 09:54
Może jeszcze w sprawie nowej swietokrzyskiej warto by coś z Dolnego śląska albo może z Niderlandów?
- 12 2
-
2022-01-26 07:08
Opinia wyróżniona
Miasto Gdansk (77)
W ostatnich latach naprawdę mocno się stara by uprzykrzyć życie mieszkańcom. Przecież tam każdego dnia jest paraliż. Często nawet jeszcze o godzinie 20.00. PKM to super pomysł, ale nie rozwiąże wszystkich problemów. Tym bardziej że jest możliwa budowa jednego i drugiego przy obecnej rezerwie terenowej. Wystarczyłoby zrezygnować z pasa dzielącego jezdnie, nieco okroić wyspy centralne i lewoskręty, oraz (wszędobylskie i paskudne) ekrany akustyczne (tak, wiem przepisy) i wszystko się zmieści.
- 310 53
-
2022-01-27 21:33
Mieszkaniec nie równa się kierowca
- 0 1
-
2022-01-27 06:29
Urzędnicy jak zwykle wiedzą lepiej!!
- 1 0
-
2022-01-26 16:38
"postępowi Gdańszczanie" cierpią na syndrom sztokholmski
albo mają skłonności masochistyczne - im bardziej im władza uprzykrza, tym oni bardziej ją popierają...
- 4 0
-
2022-01-26 11:57
Jedyna zaleta Trojmiasta w stosunku do np Wawy czy Wroclawia to plaza i lasy ze wzgorzami. Po kilkunastu latach tutaj oba mi sie juz znudzily wiec czas na wyprowadzke.
- 7 2
-
2022-01-26 09:19
(1)
Kupcie wiecej aut to bedziecie mniej stali. Dzien w dzien w kazdym aucie jedna osoba
- 7 6
-
2022-01-26 13:50
Trudno, żeby w jadącym aucie nie było żadnej osoby...
- 4 3
-
2022-01-26 08:38
Zrozumienie... (13)
... procesów decyzyjnych nie leży w gestii mieszkańców, a planistów. W Amsterdamie budowano już 7 pasmowe drogi, a korki tylko rosły urosły, wtedy wymyślono, że jak drogi będą węższe to mieszkańcy przesiądą się na komunikację i rowery i tak się stało, a dziś Amsterdam zwęża drogi, bo utrzymanie kilku pasów kosztuje więcej niż dwóch. Wyciągając
... procesów decyzyjnych nie leży w gestii mieszkańców, a planistów. W Amsterdamie budowano już 7 pasmowe drogi, a korki tylko rosły urosły, wtedy wymyślono, że jak drogi będą węższe to mieszkańcy przesiądą się na komunikację i rowery i tak się stało, a dziś Amsterdam zwęża drogi, bo utrzymanie kilku pasów kosztuje więcej niż dwóch. Wyciągając wnioski, nie warto wogole budować szerokich dróg w śladzie atrakcyjnych szlaków komunikacji miejskiej, a ślad SKM czy PKM jest bardzo atrakcyjny. Stąd zwężanie Grunwaldzkiej.
- 13 15
-
2022-01-27 06:45
Najlepiej zrezygnować całkiem z dróg!!!!!Ogarnij się!!!
- 0 0
-
2022-01-26 12:50
szkoda że nie widzisz małęj różnicy między Amsterdamem a Gdańskiem (2)
Amsterdam płaski jak stół, zwięzły w zabudowie. Gdańsk prawie 200m różnicy wysokości, poprzecinany dolinami, stromymi zboczami, obszarami leśnymi, dzielnice oddalone od siebie. Podróż komunikacją trwa wieczność
- 11 2
-
2022-01-26 15:46
przejazd rowerem wspomaganym elektrycznie okazuje się najszybszą alternatywą samochodu (1)
w wielu miastach Szwajcarii i Austrii skala ruchu rowerów jest kilkakrotnie wyższa niż w Gdańsku.
- 2 5
-
2022-01-26 17:14
piękny marketingowy bełkot to jakiś wspólny prospekt finansowany przez miasto które utrzymuje tych rowerowych maniaków jako doradców?
- 4 1
-
2022-01-26 08:53
no tylko że u nas jest myślenie rodem ze wschodu a nie z zachodu (1)
większość woli model transportu z Moskwy niż Amsterdamu, tak też wygląda kultura jazdy na ulicach
- 7 7
-
2022-01-26 16:35
no to jedź sobie na ten wspaniały Zachód
co cię tu trzyma w tym "zaścianku"?
- 2 0
-
2022-01-26 08:44
Nic o nas bez nas (6)
Potem to my, mieszkańcy będziemy stać w korkach a nie planiści
- 9 7
-
2022-01-26 10:33
jak sobie poszerzymy wyobraźnię i przesiądziemy się z samochodów na co innego (5)
to w korkach nie będziemy stali my ani nasze dzieci dowożone do szkół samochodami na odległości mniejsze niż 3-5 km
- 3 10
-
2022-01-26 12:26
(4)
Amsterdam ma metro? Co ty porównujesz? 5 lini metra z 1 linią skm.
- 12 2
-
2022-01-26 15:45
W Amsterdamie można pieszo lub rowerem dotrzeć bezpiecznie z dowolnego punktu A do dowolnego punktu B (2)
najważniejsze, że tam decydenci już wiele lat temu zakwestionowali sens korzystania z samochodów w mieście i infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów tworzą raczej zwężając jezdnie ulic niż tworząc arterie pseudoszybkiego ruchu.
- 0 3
-
2022-01-26 17:10
to mogli zlikwidować te autostrady w okół miasta
- 0 1
-
2022-01-26 16:59
Ależ zapraszam do rowerowania z Wrzeszcza na Matarnie... Nie ma to jak jazda pod górki...
- 3 0
-
2022-01-26 14:55
Bużliwa dyskusja, a wnisoki wciąż te same
Nie potrzebujemy nowych dróg, tylko nowych linii PKM
- 3 2
-
2022-01-26 08:11
A może tak zrezygnować ze ścieżki rowerowej po jednej ze stron? (3)
- 25 11
-
2022-01-26 08:50
a może swój złom trochę zmniejsz to i korki będą mniejsze (2)
może i nie wszędzie da się żyć bez samochodu ale na pewno codziennie suvem jeździć nie trzeba, jakby każdy miał malutki samochodzik do miasta to i parkować byłoby łatwiej i korki byłyby mniejsze
- 7 16
-
2022-01-26 12:22
(1)
jakby każdy umiał jeździć mocnocyklem to by więcej takich rowerów do autobusów weszło
- 4 0
-
2022-01-26 15:42
na składanej hulajnodze potrafią jeździć nieletnie dzieci
- 0 2
-
2022-01-26 07:49
Trzeba będzie
to towarzystwo pożegnać przy najbliższych wyborach d**ilizmy które wymyślają są nie do zaakceptowania
- 31 10
-
2022-01-26 07:40
Wystarczy zrezygnować z samochodu (51)
Problem korków znika. Tylko PKM
- 38 67
-
2022-01-27 06:27
I to właśnie jest nieprawda. Ale widocznie tacy jak Ty pracują w urzędzie i wprowadzają te swoje nowe standardy. Plant urbanizacji z lat 70 są bardzo dobre i rozwojowe dla Gdańska. Niestety włodarze woleli pozwalać gdzie popadnie budować się deweloperom i stąd jest problem. Dochodzą jeszcze takie pomysły jak rezygnacja z nowej politechnicznej drogowej a tramwaj przrsuneli na wileńska absurd.
- 1 0
-
2022-01-27 06:30
Wystarczy zrezygnować z głupich wpisów!!
- 0 0
-
2022-01-26 11:08
zrezygnuj z myślenia choć w sumie na to samo wyjdzie trollu
- 0 2
-
2022-01-26 09:59
(10)
jak słysze takie teksty to nie wiem czy sie śmiać czy płakać, PKM niczego nie rozwiąże. System komunikacji w naszym mieście wymaga całkowitej przebudowy . Co z tego ze powstają nowe torowiska tramwajowe jak człowiek musi czasami zaliczyć po 2-3 przesiadki by gdzieś dojechać. przykład - z Pętli Świętokrzyska nic nie jedzie po za sezonem letnim w
jak słysze takie teksty to nie wiem czy sie śmiać czy płakać, PKM niczego nie rozwiąże. System komunikacji w naszym mieście wymaga całkowitej przebudowy . Co z tego ze powstają nowe torowiska tramwajowe jak człowiek musi czasami zaliczyć po 2-3 przesiadki by gdzieś dojechać. przykład - z Pętli Świętokrzyska nic nie jedzie po za sezonem letnim w stronę Stogów. Dlaczego Nie ma bezpośrednich połączeń z Osową?? Na zachodzie autobusy korzystają z autostrad dlaczego u nas omija się obwodnice. Nawet jesli są przesiadki to rozkłady są tak ułożone że w nie których godzinach człowieka krew zalewa jak musi czekać 20 minut bo autobus odjechał z pętli 1 minutę przed tramwajem. Jesli ktoś ma wybierac miedzy dojazdem samochodem w 20-30 minut a komunikacja miejska w 1,5 godziny to chyba wybór jest oczywisty.
- 18 3
-
2022-01-26 10:30
bez radykalnego postawienia na poprawę systemu rowerowego nic się nie zmieni (9)
chodzi oczywiście o system rower+ SKM/PKM z nowym taborem i po zelektryfikowaniu linii oraz odpowiednim podniesieniu częstotliwości połączeń.
- 4 14
-
2022-01-27 06:40
Zapomniałeś o latających dywanach!!
- 1 0
-
2022-01-26 12:20
(7)
Ty naprawdę myślisz ze Polska ze swoim klimatem może być drugą Holandia?
- 13 3
-
2022-01-26 15:40
wystarczy, byś zauważył, że Finlandia zmierza ku temu, a klimat ma dużo surowszy niż Polska (1)
Skala ruchu rowerowego w miastach fińskich i kanadyjskich bywa wielokrotnie wyższa niż w Gdańsku.
- 2 5
-
2022-01-26 17:07
a Grenlandia też ku temu zmierza? Czy tam już na narty przechodzą?
- 3 2
-
2022-01-26 12:53
Już jest
Nasz kraj to jedna wielka depresja... Nie mylić z ukształtowaniem terenu.
- 3 3
-
2022-01-26 12:53
Oni tylko bredzą o drugiej Holandii (3)
A tak naprawdę w d*pie byli i g*wno widzieli.
- 10 3
-
2022-01-26 15:41
o tym, jak wygląda polityka rowerowa miast holenderskich można się dowiedzieć z wielu kanałów na YouTube (2)
jak ktoś cierpi na samochodozę, żaden argument go nie przekona. Trzeba zastosować terapię.
- 2 7
-
2022-01-27 06:42
Nie stać cię na samochód,to nie odgrywaj się na tych co mają auta!!
- 2 1
-
2022-01-26 16:32
no to zapitalaj pod górę na górny taras
w mrozie i w upale, i jeszcze z dziećmi w przyczepce i z zakupami...
- 6 1
-
2022-01-26 08:24
To
nie jest rozwiązanie
- 0 5
-
2022-01-26 07:53
(2)
Zrezygnuje z własnego mózgu na rzecz przeszczepu od krolika. Nie każdy pracuje przy taśmie lub w bibliotece czyli na od pkt A do pkt B
- 17 10
-
2022-01-27 06:38
Nie obrażaj ludzi!!!
- 0 0
-
2022-01-26 08:54
Ale każdy stoi w korkach spowodowanych przez dojeżdżających do pracy i spędzających tam 8h.
- 8 5
-
2022-01-26 07:46
Towarzysz bolszewik (32)
Będzie ludziom życie organizował. Zawieź cwaniaczku 2 dzieci do przedszkola PKMką
- 55 33
-
2022-01-26 10:40
(6)
Poślij dzieci do najbliższej szkoły, do której mogą iść pieszo albo podjechać autobusem/tramwajem. Dzieciom naprawdę nic się nie stanie, nogi nie odpadną.
- 5 5
-
2022-01-26 12:58
Masz może jakieś jeszcze porady? (4)
Swoje możesz posłać nawet w termin do rolnika, g... mnie to obchodzi. A swoje wożę tam gdzie uważam za stosowane, jasne? Skąd ten bolszewizm w naszym narodzie?
- 9 6
-
2022-01-26 15:38
bolszewizmem jest domaganie się budowy dróg wtedy, gdy korki się samemu tworzy wsiadając do samochodu (3)
i jeszcze domagając się trzech darmowych miejsc do parkowania: przy domu, przy pracy i przy sklepie osiedlowym, bo przecież po zakupy pieszo się nie pójdzie.
- 6 5
-
2022-01-27 12:53
głupotą i hipokryzją jest wmawianie ludziom ze tylko oczekują czegoś a samemu dostać wszystko na tacy,,, dołożyłeś się do twoich dróg, szkół, przychodni?? Jeśli juz to może Twoi rodzice lub dziadkowie, tak jak moi. Oczekuje teraz ze "państwo" dołoży do kolejnego pokolenia obywateli a nie będzie tylko ściągać podatki i fundować sobie kolejne spółki i stołki.
- 1 1
-
2022-01-26 17:41
nie dość
że bolszewik, to jeszcze baran
- 4 1
-
2022-01-26 17:04
Ty jesteś jakiś niedorozwinięty? Układ dróg jaki tam nie jest zmieniany od 30 lat a wybudowała je komuna ludzi w tym czasie przybyło tam pewnie z kilkanaście razy więcej? Czujesz różnice?
- 4 3
-
2022-01-26 12:19
ale chłopie chleb ze smalcem też możesz jeść na obiad tylko czemu tego nie robisz?
- 7 3
-
2022-01-26 10:22
drogi budują oczywiście tylko za twoje pieniądze
- 7 2
-
2022-01-26 08:26
Moja matka miała 4 dzieci i żadnego samochodu. (12)
Jak to się stało że wszyscy daliśmy radę bez tegoż dobrobytu?
- 26 26
-
2022-01-26 12:04
Dlatego chłopcze
Że szkołę to miałeś 500 m od domu tak samo przedszkole , osiedla były liczebnie trzy razy mniejsze jak dziś dlatego geniuszu
- 8 1
-
2022-01-26 11:43
A kiedyś to ludzie w jaskiniach żyli i też sobie jakoś radzili...
- 5 2
-
2022-01-26 10:03
(1)
takie że do szkoły miałem 10 minut z buta, do przedszkola czy przychodni miałem 15 minut. Teraz żeby dojechać do przychodni czy szkoły z dzieckiem potrzebuje przesiadki. Buduje się blokowiska daje ludziom szanse na własne mieszkanie nie tworząc żadnej infrastruktury.
- 18 3
-
2022-01-26 10:27
15 minut z buta to 1,5km
Teraz to nawet 500m się jeździ samochodem. Później zdziwienie, że korki.
- 7 14
-
2022-01-26 08:39
(2)
żeby zadać takie pytanie to trzeba nie widzieć różnic pomiędzy PRLem a teraz...
- 10 4
-
2022-01-26 10:41
(1)
Tych akurat coraz mniej.
- 7 1
-
2022-01-26 12:48
Nic dziwnego
Skoro rządzą nami pogrobowcy Bieruta.
- 5 2
-
2022-01-26 08:36
(4)
może dlatego ze za komuny przedszkole miała dwa bloki dalej a szkołę cztery
- 40 8
-
2022-01-26 08:54
Zamknęli Ci szkołę w okolicy? (3)
Czy może nie zwracałeś na odległości od miejsc gdzie będziesz się poruszał przez najbliższe dekady przy zakupie mieszkania, a teraz płacz, że autostrady nie ma?
- 17 23
-
2022-01-26 14:10
Co z tego ze mam przedszkole pod nosem
Jak moje dziecko jest 100 na liście rezerwowych?
- 7 4
-
2022-01-26 10:21
może ludzie zawracają uwagę na swój budżet i kupują mieszkania na jakie jest ich stać. To że ty dostałeś mieszkanko po dziadku które dostał jej za free bo pracował w stoczni, nikogo nie interesuje. Ludzie którzy mieszkają na południ są takimi sami gdańszczanami jak ty mośku i płacą dokładnie takie same podatki. To że masz blisko szkołę i przedszkole dziękuj komunie bo tak byś kwiczał tu na równi. Panie inteligentny.
- 26 6
-
2022-01-26 10:08
Cwaniakujesz bo mieszkanie po mamusi z miejskich zasobów, obok szkół czy przychodni wybudowanych za pieniądze Polaków. Poruszasz sie po drogach wybudowanych z tej samej kasy, a dziwne żale do tych którzy kupili mieszkanie za swoje??
Kupując mieszkanie kierowałem się planem zagospodarowania terenu oraz obietnicami miasta/państwa. Minęło 15 lat z obietnic nic nie zostało zrobione, a plan zagospodarowania zmienił sie z 20 razy.- 29 9
-
2022-01-26 08:14
Twoje życie organizują poranne korki (10)
Trzeba z domu wyjechać przed 7, a wrócić najlepiej po 18. BTW Jaki problem z wożeniem dzieci PKM? Chyba tylko taki, że nie mają bezpłatnych przejazdów jak z GAiT.
- 23 31
-
2022-01-27 06:31
Następny mądrala!!!
- 1 0
-
2022-01-26 08:35
(8)
a twoje jak nawala śnieg pogoda rowerowy maniaku
- 21 16
-
2022-01-26 10:29
pogoda nie jest przeszkodą dla doświadczonego rowerzysty mającego pokonać 3 km do najbliższej stacji PKM (7)
10 minut w śnieżycy to nie jest wyzwanie. Warto też zadać pytanie: kiedy u nas były śnieżyce w ciągu ostatnich kilkunastu lat? Jak były, to i ruch samochodów był nieźle sparaliżowany, w śnieżycy 1 grudnia w Warszawie w 2012 bodajże roku stały tramwaje, autobusy i samochody, jeździły tylko rowery i metro.
- 9 20
-
2022-01-26 11:10
(5)
to zap. sobie rowerem a daj innym jeździć samochodem
- 19 6
-
2022-01-26 15:36
przecież samochodem po Świętokrzyskiej już można jeździć
za ułamek kosztów budowy linii kolejowej lub jezdni możnaby zbudować połączenie rowerowe Kampinoskiej z ciągiem pieszo rowerowym przy zbiorniku Augustowska i dalej do gotowej trasy wzdłuż dna doliny potoku oruńskiego.
- 3 2
-
2022-01-26 14:51
Ale to ty dzwonisz (2)
Daj mi drogę, bo korki
- 5 0
-
2022-01-26 17:01
na razie wiedzę że ty piejesz ze ktoś jeździ samochodem a ty wolisz żeby jeździł rowerem
- 4 0
-
2022-01-26 15:41
A wam ciągle za mało dróg rowerowych. Jeździjcie sobie w lesie.
- 5 2
-
2022-01-26 12:16
generalnie gościu jest za wolnością i demokracja ale taką jaką on ustali z kolegami:)
- 16 2
-
2022-01-26 10:33
pod warunkiem że nie masz 3 letnie dziecko na plecach i 2 kilo ziemniaków i paczkę pieluch i opony z kolcami
- 16 6
Wszystkie opinie
-
2022-01-26 07:03
Ucierpi św. Przepustowość (16)
No jakże mi szkoda.... ;)
- 45 49
-
2022-01-26 07:07
Nie ma problemu... (2)
..."kierofczyki" przesiada się na PKM-kę, w końcu po to maja ja budować.
- 10 19
-
2022-01-26 08:27
Jesteś żałosny
- 16 7
-
2022-01-26 09:34
tak, w roku 2137
- 7 2
-
2022-01-26 07:37
Nie wróże dobrze mieszkańcom Południa. Takich mamy wizjonerów w Urzędzie Miasta. (7)
Przecież Południe będzie się rozwijało czyli będzie potrzebna większa przepustowość. Za 20-30 lat znowu będzie problem ,może wyciągniemy wtedy decyzje Urzędu Miasta a oni nam się zaśmieją w twarz i powiedzą "nie było kasy". Po prostu nie można tej ulicy zaplanować i zrobić raz a dobrze. W tym mieście budżet rozszarpują grupy które lobbują za innymi miejscami gdzie można zrobić kasę. Może tutaj już eldorado się skończyło ?
- 16 12
-
2022-01-26 08:28
Za 20 - 30 lat. (6)
Nikt nie będzie jeździł samochodem. To przeżytek.
- 9 14
-
2022-01-26 08:32
(4)
wszyscy będą jeździć rowerami albo nie będą z domu wychodzić
- 7 5
-
2022-01-26 08:56
Wymrze pokolenie zachłyśnięte samochodami, to i się uspokoi. (1)
Nie ma problemu z jazdą samochodem, problem jest z ludźmi, którzy nie potrafią jeździć niczym innym, więc jeżdżą do pracy, albo do żabki po fajki autem.
- 8 13
-
2022-01-26 09:08
XD
Szybciej wymrą influencerzy niż samochody.
- 11 5
-
2022-01-26 10:35
warto pamiętać o rowerach wspomaganych elektrycznie, hulajnogach i innych UTO
oraz o transporcie kombinowanym: nadal niedocenianym w 3mieście systemie rower+ kolej
- 3 4
-
2022-01-26 12:58
I pracować na zdalnym
Wszyscy, z budowlańcami, piekarzami, stolarzami i kafelkarzami włącznie. Taką mam koncepcję.
- 6 3
-
2022-01-26 09:35
tak, bedziesz mial plecaczek do latania, jak dzieci w panu kleksie, albo auta jak w V elemencie
- 4 2
-
2022-01-26 09:55
Dokladnie. (2)
Budować nową drogę za grube miliony która ma poprawić przepustowość i od razu mówić że przepustowość będzie słaba... brawo dla Miasto Gdańsk.
- 5 4
-
2022-01-26 10:36
poszerzanie dróg tak wpływa na przepustowość jak popuszczanie pasa na otyłość (1)
a kosztuje dużo więcej. Wąskie gardła to skrzyżowania, a przepustowość drogi jest największa przy limicie prędkości 30 km/h
- 5 4
-
2022-01-26 18:25
Poszerzanie poprawia przepustowość.
Drogi.
- 1 1
-
2022-01-26 10:34
ucierpi przepustowość pojazdów, przepustowość ruchu ludzi może się poprawi
jak się zbuduje chodniki, ciągi pieszo rowerowe, drogi dla rowerów i zelektryfikowaną PKM
- 2 2
-
2022-01-26 16:23
inaczej będziesz śpiewać gdy nie dojedzie na czas...
karetka pogotowia lub straż pożarna
- 1 4
-
2022-01-26 07:05
A to nie można wybudować torów tak, żeby tam autobusy też jeździły? (7)
Jak ma morenie?
Nie czytałem całego art.- 21 35
-
2022-01-26 07:20
na Morenie (4)
autobusy nie jeżdżą po torach kolejowych
- 15 0
-
2022-01-26 07:28
To jeżdżą po torach tramwajowych. (1)
A czym się różnią? Rozstawem?
- 1 14
-
2022-01-26 08:40
Procesem prowadzenia ruchu.
Pociąg jest szybszy, ale potrzebuje bardziej skomplikowanej organizacji ruchu zwiększającej bezpieczeństwo przewozów.
- 9 0
-
2022-01-26 09:35
mogą, tak jak w tramwaje pływają po motławie i wisle (1)
- 3 2
-
2022-01-26 18:30
Kiepski przykład.
Tramwaje nie są pławne, a to nie kwestie technologii w praktyce uniemożliwiają puszczenie pociągu i autobusu w jednym ciągu.
- 0 0
-
2022-01-26 07:26
To przeczytaj najpierw
- 9 0
-
2022-01-26 16:22
można
tory powinny być w tunelu pod ulicą.
- 0 1
-
2022-01-26 07:05
Nowa Świętokrzyska zaczyna przypominać polską elektrownię atomową. (6)
Dziesiątki lat prac projektowych, koncepcyjnych. Wydane miliony a póki co nawet pierwsza łopata nie wbita.
- 163 7
-
2022-01-26 07:08
I wzorem czasów "budowy" elektrowni za PO powinien być reaktywowany klub siatkarek z Sopotu
Tylko nazwa zamiast Atom, to Nowa Ś. Sopot. I znów możnaby dziesiątki milionów tam puszczać.
- 11 4
-
2022-01-26 07:29
Wyborcy nawet nie chcą zmian więc o co chodzi (2)
Nie mają kasy ,znaczy od lat nie było woli aby zbudować drogę gminną zasilającą powstające osiedla. Więc mamy obraz deweloperzy i kasa z tym związana tak - natomiast droga dla mieszkańców Południa nie. I wy jeszcze wybieracie takich ludzi ? Oni mają tego świadomość, że mogą robić co chcą a i tak zostaną na stołkach.
- 13 4
-
2022-01-26 08:58
Powiedz mi, mój drogi, czy robi Ci różnicę, czy stoisz w korku na początku, czy na końcu Świętokrzyskiej? (1)
Bo czas przejazdu Ci się nie zmieni.
- 3 4
-
2022-01-26 09:54
bredzisz
przez brak odpowiedniego rozwiązania ze skrętem w Niepołomicką korek w godzinach popołudniowych często ma kilka kilometrów
- 3 2
-
2022-01-26 14:27
(1)
To tak jak z Nową Wyzwolenia.Kiedy reaktywacja kolejki SKM d Brzeźna obiecana przez PiS?
- 3 1
-
2022-01-26 19:05
Jak pis będzie rządził
Czyli nigdy
- 0 0
-
2022-01-26 07:06
Okazało się...
Piękne określenie czyjejś niekompetencji
- 84 7
-
2022-01-26 07:06
(2)
Potrzebne są na wczoraj drogi alternatywne dla Świetokrzyskiej, Warszawskiej i Piotrkowskiej. Osoby ktore planują miasto chyba mieszkają na Przymorzu bo nie mają pojęcia o specyfice dzielicy Poludnie.
- 117 16
-
2022-01-26 14:09
Nie ma dzielnicy południe!
Jest Orunia Chełm Łosotwice Ujeścisko Lipce Św Wojciech Niegowo Maćkowy ale południe nie było i nie ma. To jakiś dziwny nowy twór deweloperski.
- 2 4
-
2022-01-26 14:28
Przymorze ma swoje problemy.....
- 2 0
-
2022-01-26 07:08
Opinia wyróżniona
Miasto Gdansk (77)
W ostatnich latach naprawdę mocno się stara by uprzykrzyć życie mieszkańcom. Przecież tam każdego dnia jest paraliż. Często nawet jeszcze o godzinie 20.00. PKM to super pomysł, ale nie rozwiąże wszystkich problemów. Tym bardziej że jest możliwa budowa jednego i drugiego przy obecnej rezerwie terenowej. Wystarczyłoby zrezygnować z pasa dzielącego jezdnie, nieco okroić wyspy centralne i lewoskręty, oraz (wszędobylskie i paskudne) ekrany akustyczne (tak, wiem przepisy) i wszystko się zmieści.
- 310 53
-
2022-01-26 07:40
Wystarczy zrezygnować z samochodu (51)
Problem korków znika. Tylko PKM
- 38 67
-
2022-01-26 07:46
Towarzysz bolszewik (32)
Będzie ludziom życie organizował. Zawieź cwaniaczku 2 dzieci do przedszkola PKMką
- 55 33
-
2022-01-26 08:14
Twoje życie organizują poranne korki (10)
Trzeba z domu wyjechać przed 7, a wrócić najlepiej po 18. BTW Jaki problem z wożeniem dzieci PKM? Chyba tylko taki, że nie mają bezpłatnych przejazdów jak z GAiT.
- 23 31
-
2022-01-26 08:35
(8)
a twoje jak nawala śnieg pogoda rowerowy maniaku
- 21 16
-
2022-01-26 10:29
pogoda nie jest przeszkodą dla doświadczonego rowerzysty mającego pokonać 3 km do najbliższej stacji PKM (7)
10 minut w śnieżycy to nie jest wyzwanie. Warto też zadać pytanie: kiedy u nas były śnieżyce w ciągu ostatnich kilkunastu lat? Jak były, to i ruch samochodów był nieźle sparaliżowany, w śnieżycy 1 grudnia w Warszawie w 2012 bodajże roku stały tramwaje, autobusy i samochody, jeździły tylko rowery i metro.
- 9 20
-
2022-01-26 10:33
pod warunkiem że nie masz 3 letnie dziecko na plecach i 2 kilo ziemniaków i paczkę pieluch i opony z kolcami
- 16 6
-
2022-01-26 11:10
(5)
to zap. sobie rowerem a daj innym jeździć samochodem
- 19 6
-
2022-01-26 12:16
generalnie gościu jest za wolnością i demokracja ale taką jaką on ustali z kolegami:)
- 16 2
-
2022-01-26 14:51
Ale to ty dzwonisz (2)
Daj mi drogę, bo korki
- 5 0
-
2022-01-26 15:41
A wam ciągle za mało dróg rowerowych. Jeździjcie sobie w lesie.
- 5 2
-
2022-01-26 17:01
na razie wiedzę że ty piejesz ze ktoś jeździ samochodem a ty wolisz żeby jeździł rowerem
- 4 0
-
2022-01-26 15:36
przecież samochodem po Świętokrzyskiej już można jeździć
za ułamek kosztów budowy linii kolejowej lub jezdni możnaby zbudować połączenie rowerowe Kampinoskiej z ciągiem pieszo rowerowym przy zbiorniku Augustowska i dalej do gotowej trasy wzdłuż dna doliny potoku oruńskiego.
- 3 2
-
2022-01-27 06:31
Następny mądrala!!!
- 1 0
-
2022-01-26 08:26
Moja matka miała 4 dzieci i żadnego samochodu. (12)
Jak to się stało że wszyscy daliśmy radę bez tegoż dobrobytu?
- 26 26
-
2022-01-26 08:36
(4)
może dlatego ze za komuny przedszkole miała dwa bloki dalej a szkołę cztery
- 40 8
-
2022-01-26 08:54
Zamknęli Ci szkołę w okolicy? (3)
Czy może nie zwracałeś na odległości od miejsc gdzie będziesz się poruszał przez najbliższe dekady przy zakupie mieszkania, a teraz płacz, że autostrady nie ma?
- 17 23
-
2022-01-26 10:08
Cwaniakujesz bo mieszkanie po mamusi z miejskich zasobów, obok szkół czy przychodni wybudowanych za pieniądze Polaków. Poruszasz sie po drogach wybudowanych z tej samej kasy, a dziwne żale do tych którzy kupili mieszkanie za swoje??
Kupując mieszkanie kierowałem się planem zagospodarowania terenu oraz obietnicami miasta/państwa. Minęło 15 lat z obietnic nic nie zostało zrobione, a plan zagospodarowania zmienił sie z 20 razy.- 29 9
-
2022-01-26 10:21
może ludzie zawracają uwagę na swój budżet i kupują mieszkania na jakie jest ich stać. To że ty dostałeś mieszkanko po dziadku które dostał jej za free bo pracował w stoczni, nikogo nie interesuje. Ludzie którzy mieszkają na południ są takimi sami gdańszczanami jak ty mośku i płacą dokładnie takie same podatki. To że masz blisko szkołę i przedszkole dziękuj komunie bo tak byś kwiczał tu na równi. Panie inteligentny.
- 26 6
-
2022-01-26 14:10
Co z tego ze mam przedszkole pod nosem
Jak moje dziecko jest 100 na liście rezerwowych?
- 7 4
-
2022-01-26 08:39
(2)
żeby zadać takie pytanie to trzeba nie widzieć różnic pomiędzy PRLem a teraz...
- 10 4
-
2022-01-26 10:41
(1)
Tych akurat coraz mniej.
- 7 1
-
2022-01-26 12:48
Nic dziwnego
Skoro rządzą nami pogrobowcy Bieruta.
- 5 2
-
2022-01-26 10:03
(1)
takie że do szkoły miałem 10 minut z buta, do przedszkola czy przychodni miałem 15 minut. Teraz żeby dojechać do przychodni czy szkoły z dzieckiem potrzebuje przesiadki. Buduje się blokowiska daje ludziom szanse na własne mieszkanie nie tworząc żadnej infrastruktury.
- 18 3
-
2022-01-26 10:27
15 minut z buta to 1,5km
Teraz to nawet 500m się jeździ samochodem. Później zdziwienie, że korki.
- 7 14
-
2022-01-26 11:43
A kiedyś to ludzie w jaskiniach żyli i też sobie jakoś radzili...
- 5 2
-
2022-01-26 12:04
Dlatego chłopcze
Że szkołę to miałeś 500 m od domu tak samo przedszkole , osiedla były liczebnie trzy razy mniejsze jak dziś dlatego geniuszu
- 8 1
-
2022-01-26 10:22
drogi budują oczywiście tylko za twoje pieniądze
- 7 2
-
2022-01-26 10:40
(6)
Poślij dzieci do najbliższej szkoły, do której mogą iść pieszo albo podjechać autobusem/tramwajem. Dzieciom naprawdę nic się nie stanie, nogi nie odpadną.
- 5 5
-
2022-01-26 12:19
ale chłopie chleb ze smalcem też możesz jeść na obiad tylko czemu tego nie robisz?
- 7 3
-
2022-01-26 12:58
Masz może jakieś jeszcze porady? (4)
Swoje możesz posłać nawet w termin do rolnika, g... mnie to obchodzi. A swoje wożę tam gdzie uważam za stosowane, jasne? Skąd ten bolszewizm w naszym narodzie?
- 9 6
-
2022-01-26 15:38
bolszewizmem jest domaganie się budowy dróg wtedy, gdy korki się samemu tworzy wsiadając do samochodu (3)
i jeszcze domagając się trzech darmowych miejsc do parkowania: przy domu, przy pracy i przy sklepie osiedlowym, bo przecież po zakupy pieszo się nie pójdzie.
- 6 5
-
2022-01-26 17:04
Ty jesteś jakiś niedorozwinięty? Układ dróg jaki tam nie jest zmieniany od 30 lat a wybudowała je komuna ludzi w tym czasie przybyło tam pewnie z kilkanaście razy więcej? Czujesz różnice?
- 4 3
-
2022-01-26 17:41
nie dość
że bolszewik, to jeszcze baran
- 4 1
-
2022-01-27 12:53
głupotą i hipokryzją jest wmawianie ludziom ze tylko oczekują czegoś a samemu dostać wszystko na tacy,,, dołożyłeś się do twoich dróg, szkół, przychodni?? Jeśli juz to może Twoi rodzice lub dziadkowie, tak jak moi. Oczekuje teraz ze "państwo" dołoży do kolejnego pokolenia obywateli a nie będzie tylko ściągać podatki i fundować sobie kolejne spółki i stołki.
- 1 1
-
2022-01-26 07:53
(2)
Zrezygnuje z własnego mózgu na rzecz przeszczepu od krolika. Nie każdy pracuje przy taśmie lub w bibliotece czyli na od pkt A do pkt B
- 17 10
-
2022-01-26 08:54
Ale każdy stoi w korkach spowodowanych przez dojeżdżających do pracy i spędzających tam 8h.
- 8 5
-
2022-01-27 06:38
Nie obrażaj ludzi!!!
- 0 0
-
2022-01-26 08:24
To
nie jest rozwiązanie
- 0 5
-
2022-01-26 09:59
(10)
jak słysze takie teksty to nie wiem czy sie śmiać czy płakać, PKM niczego nie rozwiąże. System komunikacji w naszym mieście wymaga całkowitej przebudowy . Co z tego ze powstają nowe torowiska tramwajowe jak człowiek musi czasami zaliczyć po 2-3 przesiadki by gdzieś dojechać. przykład - z Pętli Świętokrzyska nic nie jedzie po za sezonem letnim w stronę Stogów. Dlaczego Nie ma bezpośrednich połączeń z Osową?? Na zachodzie autobusy korzystają z autostrad dlaczego u nas omija się obwodnice. Nawet jesli są przesiadki to rozkłady są tak ułożone że w nie których godzinach człowieka krew zalewa jak musi czekać 20 minut bo autobus odjechał z pętli 1 minutę przed tramwajem. Jesli ktoś ma wybierac miedzy dojazdem samochodem w 20-30 minut a komunikacja miejska w 1,5 godziny to chyba wybór jest oczywisty.
- 18 3
-
2022-01-26 10:30
bez radykalnego postawienia na poprawę systemu rowerowego nic się nie zmieni (9)
chodzi oczywiście o system rower+ SKM/PKM z nowym taborem i po zelektryfikowaniu linii oraz odpowiednim podniesieniu częstotliwości połączeń.
- 4 14
-
2022-01-26 12:20
(7)
Ty naprawdę myślisz ze Polska ze swoim klimatem może być drugą Holandia?
- 13 3
-
2022-01-26 12:53
Oni tylko bredzą o drugiej Holandii (3)
A tak naprawdę w d*pie byli i g*wno widzieli.
- 10 3
-
2022-01-26 15:41
o tym, jak wygląda polityka rowerowa miast holenderskich można się dowiedzieć z wielu kanałów na YouTube (2)
jak ktoś cierpi na samochodozę, żaden argument go nie przekona. Trzeba zastosować terapię.
- 2 7
-
2022-01-26 16:32
no to zapitalaj pod górę na górny taras
w mrozie i w upale, i jeszcze z dziećmi w przyczepce i z zakupami...
- 6 1
-
2022-01-27 06:42
Nie stać cię na samochód,to nie odgrywaj się na tych co mają auta!!
- 2 1
-
2022-01-26 12:53
Już jest
Nasz kraj to jedna wielka depresja... Nie mylić z ukształtowaniem terenu.
- 3 3
-
2022-01-26 15:40
wystarczy, byś zauważył, że Finlandia zmierza ku temu, a klimat ma dużo surowszy niż Polska (1)
Skala ruchu rowerowego w miastach fińskich i kanadyjskich bywa wielokrotnie wyższa niż w Gdańsku.
- 2 5
-
2022-01-26 17:07
a Grenlandia też ku temu zmierza? Czy tam już na narty przechodzą?
- 3 2
-
2022-01-27 06:40
Zapomniałeś o latających dywanach!!
- 1 0
-
2022-01-26 11:08
zrezygnuj z myślenia choć w sumie na to samo wyjdzie trollu
- 0 2
-
2022-01-27 06:27
I to właśnie jest nieprawda. Ale widocznie tacy jak Ty pracują w urzędzie i wprowadzają te swoje nowe standardy. Plant urbanizacji z lat 70 są bardzo dobre i rozwojowe dla Gdańska. Niestety włodarze woleli pozwalać gdzie popadnie budować się deweloperom i stąd jest problem. Dochodzą jeszcze takie pomysły jak rezygnacja z nowej politechnicznej drogowej a tramwaj przrsuneli na wileńska absurd.
- 1 0
-
2022-01-27 06:30
Wystarczy zrezygnować z głupich wpisów!!
- 0 0
-
2022-01-26 07:49
Trzeba będzie
to towarzystwo pożegnać przy najbliższych wyborach d**ilizmy które wymyślają są nie do zaakceptowania
- 31 10
-
2022-01-26 08:11
A może tak zrezygnować ze ścieżki rowerowej po jednej ze stron? (3)
- 25 11
-
2022-01-26 08:50
a może swój złom trochę zmniejsz to i korki będą mniejsze (2)
może i nie wszędzie da się żyć bez samochodu ale na pewno codziennie suvem jeździć nie trzeba, jakby każdy miał malutki samochodzik do miasta to i parkować byłoby łatwiej i korki byłyby mniejsze
- 7 16
-
2022-01-26 12:22
(1)
jakby każdy umiał jeździć mocnocyklem to by więcej takich rowerów do autobusów weszło
- 4 0
-
2022-01-26 15:42
na składanej hulajnodze potrafią jeździć nieletnie dzieci
- 0 2
-
2022-01-26 08:38
Zrozumienie... (13)
... procesów decyzyjnych nie leży w gestii mieszkańców, a planistów. W Amsterdamie budowano już 7 pasmowe drogi, a korki tylko rosły urosły, wtedy wymyślono, że jak drogi będą węższe to mieszkańcy przesiądą się na komunikację i rowery i tak się stało, a dziś Amsterdam zwęża drogi, bo utrzymanie kilku pasów kosztuje więcej niż dwóch. Wyciągając wnioski, nie warto wogole budować szerokich dróg w śladzie atrakcyjnych szlaków komunikacji miejskiej, a ślad SKM czy PKM jest bardzo atrakcyjny. Stąd zwężanie Grunwaldzkiej.
- 13 15
-
2022-01-26 08:44
Nic o nas bez nas (6)
Potem to my, mieszkańcy będziemy stać w korkach a nie planiści
- 9 7
-
2022-01-26 10:33
jak sobie poszerzymy wyobraźnię i przesiądziemy się z samochodów na co innego (5)
to w korkach nie będziemy stali my ani nasze dzieci dowożone do szkół samochodami na odległości mniejsze niż 3-5 km
- 3 10
-
2022-01-26 12:26
(4)
Amsterdam ma metro? Co ty porównujesz? 5 lini metra z 1 linią skm.
- 12 2
-
2022-01-26 14:55
Bużliwa dyskusja, a wnisoki wciąż te same
Nie potrzebujemy nowych dróg, tylko nowych linii PKM
- 3 2
-
2022-01-26 15:45
W Amsterdamie można pieszo lub rowerem dotrzeć bezpiecznie z dowolnego punktu A do dowolnego punktu B (2)
najważniejsze, że tam decydenci już wiele lat temu zakwestionowali sens korzystania z samochodów w mieście i infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów tworzą raczej zwężając jezdnie ulic niż tworząc arterie pseudoszybkiego ruchu.
- 0 3
-
2022-01-26 16:59
Ależ zapraszam do rowerowania z Wrzeszcza na Matarnie... Nie ma to jak jazda pod górki...
- 3 0
-
2022-01-26 17:10
to mogli zlikwidować te autostrady w okół miasta
- 0 1
-
2022-01-26 08:53
no tylko że u nas jest myślenie rodem ze wschodu a nie z zachodu (1)
większość woli model transportu z Moskwy niż Amsterdamu, tak też wygląda kultura jazdy na ulicach
- 7 7
-
2022-01-26 16:35
no to jedź sobie na ten wspaniały Zachód
co cię tu trzyma w tym "zaścianku"?
- 2 0
-
2022-01-26 12:50
szkoda że nie widzisz małęj różnicy między Amsterdamem a Gdańskiem (2)
Amsterdam płaski jak stół, zwięzły w zabudowie. Gdańsk prawie 200m różnicy wysokości, poprzecinany dolinami, stromymi zboczami, obszarami leśnymi, dzielnice oddalone od siebie. Podróż komunikacją trwa wieczność
- 11 2
-
2022-01-26 15:46
przejazd rowerem wspomaganym elektrycznie okazuje się najszybszą alternatywą samochodu (1)
w wielu miastach Szwajcarii i Austrii skala ruchu rowerów jest kilkakrotnie wyższa niż w Gdańsku.
- 2 5
-
2022-01-26 17:14
piękny marketingowy bełkot to jakiś wspólny prospekt finansowany przez miasto które utrzymuje tych rowerowych maniaków jako doradców?
- 4 1
-
2022-01-27 06:45
Najlepiej zrezygnować całkiem z dróg!!!!!Ogarnij się!!!
- 0 0
-
2022-01-26 09:19
(1)
Kupcie wiecej aut to bedziecie mniej stali. Dzien w dzien w kazdym aucie jedna osoba
- 7 6
-
2022-01-26 13:50
Trudno, żeby w jadącym aucie nie było żadnej osoby...
- 4 3
-
2022-01-26 11:57
Jedyna zaleta Trojmiasta w stosunku do np Wawy czy Wroclawia to plaza i lasy ze wzgorzami. Po kilkunastu latach tutaj oba mi sie juz znudzily wiec czas na wyprowadzke.
- 7 2
-
2022-01-26 16:38
"postępowi Gdańszczanie" cierpią na syndrom sztokholmski
albo mają skłonności masochistyczne - im bardziej im władza uprzykrza, tym oni bardziej ją popierają...
- 4 0
-
2022-01-27 06:29
Urzędnicy jak zwykle wiedzą lepiej!!
- 1 0
-
2022-01-27 21:33
Mieszkaniec nie równa się kierowca
- 0 1
-
2022-01-26 07:08
Wyprzedana ziemia z rezerwy terenowej deweloperce. Kto to zrobił każdy wie. Postawić mu pomnik na Południu. (8)
Coraz bardziej sparaliżowanym Południu.
- 142 17
-
2022-01-26 07:15
Od tylu już lat kombinują z tą ulicą jak koń pod górę. (2)
Kombinują, kombinują, aż przekombinują i może za 15 lat wykombinują jakiegoś bubla za grube pieniądze, który bardzo średnio będzie zdawał egzamin.
- 28 4
-
2022-01-26 08:39
Będzie jak z nową Warszawską (1)
Pierwotnie miała być droga 2x2 plus tramwaj, a skończyło się na samym tramwaju.
- 10 7
-
2022-01-26 09:36
i tak jak z sikorskiego przedłużonej na orunie górną, gdzie już dawno cała rezerwa wyprzedana
- 13 3
-
2022-01-26 07:17
"Nowa Świętokrzyska to dla nas priorytet. Dokładamy wszelkich starań, aby budowa ruszyła jak najszybciej."
Ta pani z DRMG powinna rzucić swoim najsłynniejszym i oklepanym do bólu hasełkiem.
- 21 4
-
2022-01-26 08:06
A skąd niby ta rezerwa do wyprzedania?
- 4 5
-
2022-01-26 14:30
To tak jak na obwodnicę Nowego Portu,zamiast pod ulicę poszło pod blokowiska w Nowej Letnicy.
- 2 3
-
2022-01-26 17:01
Pomnik jego na Kurkowe pasuje
- 0 1
-
2022-01-26 17:14
Może nie pomnik, ale dostał aleję.
- 0 0
-
2022-01-26 07:14
A może najpierw niech wybudują PKM a potem drogę? (5)
Część osób zrezygnuje z jazdy samochodem i może okazać się że nie ma już takich korków na drodze. Czy rząd da pieniądze na Nową Świętokrzyską?
- 48 30
-
2022-01-26 11:40
PKM 2050
- 3 2
-
2022-01-26 16:26
a może lepiej PKM pod drogą? (2)
Kolej i tak powinna być schowana w tunelu żeby zmniejszyć hałas - a wtedy droga będzie mogła też pomieścić buspasy. Wilk syty i owca cała.
- 2 3
-
2022-01-26 17:05
To jest ciekawa kwestia
Tunele są bardzo kosztowne, nawet odkrywkowe, więc wątpię żeby do tego doszło. Zresztą może jakiś spec się wypowie. Natomiast ewidentnie trzeba zachować bezkolizyjość koleji na wszystkich skrzyżowaniach, chyba nikt nie wyobraża sobie tam rogatek. Więc myślę, że kolej planowana jest w wykopie (w tekście są wzmianki o murach oporowych), zdaje się że samo to pomaga już sporo ograniczyć hałas. A szczegółowa odpowiedź na to pytanie pewnie jest obiektem studiów które mają się rozpocząć :)
- 1 0
-
2022-01-26 18:07
Nie
Bo wtedy dalej dużo samochodów bedzie
- 0 1
-
2022-01-26 19:06
Nie musisz sie martwić,.bo nie bedzie
Ani tej drogi, ani pkm
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.