- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (564 opinie)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (29 opinii)
- 3 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (241 opinii)
- 5 Rekordzista dostał 5 mandatów (82 opinie)
- 6 Były senator PiS trafił do więzienia (359 opinii)
Nowa Warszawska wymaga modernizacji. Powstaną światła na przejściu przez tory
Trasa tramwajowa Nowa Warszawska wymaga już pierwszej modernizacji. Co najmniej 375 tys. zł pochłonie budowa sygnalizacji świetlnej na przejściu przez torowisko na wysokości ul. Białostockiej. Obecnie tramwaje muszą w tym miejscu zwalniać do 30 km/h ze względu na ograniczoną widoczność, zaś po zmianach limit zostanie podniesiony do 70 km/h.
Jego lokalizacja jest jednak wyjątkowo niefortunna - patrząc od strony al. Havla, widoczność z prawej strony jest ograniczona przez skarpę oraz ogrodzenie, a całość usytuowana jest na łuku torowiska (w tym skarpa po wewnętrznej stronie).
W efekcie na nowej trasie, gdzie ustanowiono dla tramwajów prędkość maksymalną 70 km/h, w obrębie przejścia obowiązuje ograniczenie do 30 km/h.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście
Celem jest podniesienie prędkości na szlaku tramwajowym
Co więcej - wbrew pierwotnym założeniom organizacji ruchu - na przejściu nie jest dopuszczony ruch rowerów, zaś od strony ul. Warszawskiej tuż przed otwarciem wstawiono barierki, które teoretycznie mają wymusić na pieszym większą ostrożność.
W praktyce są jednak wyłącznie prawnym zabiegiem pokazującym, że podjęto kroki na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu.
- Ze względu na warunki zawarte w aktualizacji docelowej organizacji ruchu zmianie uległa docelowa prędkość, z jaką poruszać się mają tramwaje na trasie Nowa Warszawska. Prędkość ta została podniesiona z 50 do 70 km/h. Aby zwiększyć bezpieczeństwo, na tym przejściu zaistniała konieczność budowy sygnalizacji - tłumaczy Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, koordynującej budowę trasy Nowa Warszawska z ramienia miasta.
Nie będzie walki o odszkodowanie od projektanta trasy
Kierując się takim uzasadnieniem dla budowy sygnalizacji, miasto nie zamierza dochodzić odszkodowania czy rekompensaty środków od projektantów trasy tramwajowej.
Projekt Nowej Warszawskiej w 2018 r. został przygotowany przez nieistniejące już Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska za kwotę ok. 1,1 mln zł.
Wykonawcą robót, działającym w oparciu o dokumentację autorstwa BPBK, wyłonionym w przetargu, zostało konsorcjum przedsiębiorstw: Firma Budowlano-Drogowa MTM z Gdyni (lider) oraz Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud z Szymbarka na Kaszubach (partner) z ofertą na kwotę ok. 59,8 mln zł.
W ubiegłym roku, gdy budowa trasy tramwajowej była zaawansowana, powstał projekt budowy sygnalizacji świetlnej na przedmiotowym przejściu. Tym razem zadanie powierzono firmie Highway z Gdańska.
Najtańsza oferta na budowę sygnalizacji na kwotę 375 tys. zł
Na przejściu ustawione zostaną sygnalizatory załączające sygnał czerwony dla pieszych w momencie przejazdu tramwajów. Przewidziano także montaż sygnalizacji akustycznej dla osób niewidomych i niedowidzących.
W przetargu na wykonanie robót budowlanych wpłynęły dwie oferty:
- Eldro Budowa z Żukowa na kwotę ok. 375 tys. zł
- Idea B3 z Gdańska na kwotę ok. 428 tys. zł
Obecnie trwa analiza złożonych ofert pod kątem formalno-prawnym. Obie oferty mieszczą się jednak w budżecie zarezerwowanym na ten cel w wysokości ok. 499 tys. zł.
Niezbędna rozbiórka fragmentów chodnika
- Budowa sygnalizacji nie będzie wiązała się z naruszeniem infrastruktury tramwajowej. Zaistnieje jednak konieczność rozebrania kilku płytek chodnikowych. Dążymy do takiego rozwiązania, by budowa sygnalizacji nie wpłynęła na ruch tramwajowy. Zgodnie z założeniami prace na torze będą prowadzone w nocy i nie będą wpływały na ruch tramwajowy - zapowiada Niezgoda.
Na wykonanie robót przewidziano 9 tygodni od momentu podpisania umowy z wykonawcą.
![Komunikacja w Trójmieście](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2744/405x405/2744422__kr.webp)
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (206) 5 zablokowanych
-
2023-03-14 11:58
Pani Dulkiewicz, czy Pani cokolwiek w tym mieście kontroluje?
Macie zebrania, kolegia prezydenckie, omawiacie te inwestycje. I nikt tego nie zauważył? Radzę mniej czasu w telewizji, mniej festynów, mniej mediów społecznościowych, a więcej pokory i pracy z dokumentami
- 7 0
-
2023-03-14 12:00
Będzie 70km/h? Przecież to chwyt marketingowy. Nie ma fizycznej możliwości by na tak krótkim odcinku tramwaj rozwinął tą
Miało być 70 a jeżdżą 40-50
Kto z urzędników odpowie za tą niegospodarność? Dulkiewicz narzeka jak to pieniędzy nie ma ale na wiece, wycieszki, festyny pieniądze są. Na takie błędy też widać jest miejsce.- 4 0
-
2023-03-14 12:08
Może warto tez pomysleć o biletomacie przy pętli.
- 5 0
-
2023-03-14 12:10
To nie koniec wydatków
Pozostaje jeszcze zatoka autobusowa na al. Havla. Myślą pewnie że kierowcy autobusów o tym zapomnieli.
- 3 0
-
2023-03-14 12:20
To może podać imię i nazwisko projektanta trasy, aby przestrzec ewentualnych pracodawców?
- 4 0
-
2023-03-14 12:24
wszystko z godnie z planem poprawki sa zaplanowane i wiecej kasy mieszkanców zmarnuja tym wiecej zyskaja prywatne kieszenie
- 3 0
-
2023-03-14 12:29
Przestańcie pisać o Nowej Warszawskiej przecież to nie ulica!
Linia tramwajowa to infrastruktura transportowa, która umożliwia przemieszczanie się tramwajów z punktu A do punktu B. Jednakże, linia tramwajowa nie jest drogą w dosłownym znaczeniu tego słowa, gdyż posiada wiele specyficznych cech i wymagań, które odróżniają ją od klasycznej drogi.
Po pierwsze, linia tramwajowa często jest wydzielona z ruchu kołowego, co oznacza, że tramwaje poruszają się po niej bezpośrednio, bez oddzielającej je przestrzeni dla innych pojazdów. W tym sensie, linia tramwajowa nie jest dostępna dla większości pojazdów kołowych i jest przeznaczona wyłącznie dla ruchu tramwajowego.
Po drugie, linia tramwajowa posiada specjalną nawierzchnię, która jest zaprojektowana tak, aby zapewnić bezpieczną i płynną jazdę tramwajów. Ta nawierzchnia składa się z torów, które są poziomo wbite w ziemię i połączone ze sobą, tworząc ciągłą ścieżkę dla tramwajów. W odróżnieniu od drogi, na linii tramwajowej nie ma krawężników, poboczy ani innego typu przeszkód.- 3 0
-
2023-03-14 12:34
Światła......
Za takie myślenie nie głową a d.. a pozwalniać dyscyplinarnie....
- 4 0
-
2023-03-14 12:37
Światła.....
Zgoda buduje. Niezgoda rujnuje
- 1 0
-
2023-03-14 12:47
Chyba coraz więcej rzeczy jest projektowanych zza biurka...
Bez wizji lokalnych, konsultacji z mieszkańcami, etc...
Papier wszystko przyjmie, a to, że potem ludzie się muszą użerać z "cudami techniki" nikogo już nie interesuje i winnych jak zwykle brak.- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.