- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (564 opinie)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (29 opinii)
- 3 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (241 opinii)
- 5 Rekordzista dostał 5 mandatów (82 opinie)
- 6 Były senator PiS trafił do więzienia (359 opinii)
Nowa Warszawska wymaga modernizacji. Powstaną światła na przejściu przez tory
Trasa tramwajowa Nowa Warszawska wymaga już pierwszej modernizacji. Co najmniej 375 tys. zł pochłonie budowa sygnalizacji świetlnej na przejściu przez torowisko na wysokości ul. Białostockiej. Obecnie tramwaje muszą w tym miejscu zwalniać do 30 km/h ze względu na ograniczoną widoczność, zaś po zmianach limit zostanie podniesiony do 70 km/h.
Jego lokalizacja jest jednak wyjątkowo niefortunna - patrząc od strony al. Havla, widoczność z prawej strony jest ograniczona przez skarpę oraz ogrodzenie, a całość usytuowana jest na łuku torowiska (w tym skarpa po wewnętrznej stronie).
W efekcie na nowej trasie, gdzie ustanowiono dla tramwajów prędkość maksymalną 70 km/h, w obrębie przejścia obowiązuje ograniczenie do 30 km/h.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście
Celem jest podniesienie prędkości na szlaku tramwajowym
Co więcej - wbrew pierwotnym założeniom organizacji ruchu - na przejściu nie jest dopuszczony ruch rowerów, zaś od strony ul. Warszawskiej tuż przed otwarciem wstawiono barierki, które teoretycznie mają wymusić na pieszym większą ostrożność.
W praktyce są jednak wyłącznie prawnym zabiegiem pokazującym, że podjęto kroki na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu.
- Ze względu na warunki zawarte w aktualizacji docelowej organizacji ruchu zmianie uległa docelowa prędkość, z jaką poruszać się mają tramwaje na trasie Nowa Warszawska. Prędkość ta została podniesiona z 50 do 70 km/h. Aby zwiększyć bezpieczeństwo, na tym przejściu zaistniała konieczność budowy sygnalizacji - tłumaczy Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, koordynującej budowę trasy Nowa Warszawska z ramienia miasta.
Nie będzie walki o odszkodowanie od projektanta trasy
Kierując się takim uzasadnieniem dla budowy sygnalizacji, miasto nie zamierza dochodzić odszkodowania czy rekompensaty środków od projektantów trasy tramwajowej.
Projekt Nowej Warszawskiej w 2018 r. został przygotowany przez nieistniejące już Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska za kwotę ok. 1,1 mln zł.
Wykonawcą robót, działającym w oparciu o dokumentację autorstwa BPBK, wyłonionym w przetargu, zostało konsorcjum przedsiębiorstw: Firma Budowlano-Drogowa MTM z Gdyni (lider) oraz Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud z Szymbarka na Kaszubach (partner) z ofertą na kwotę ok. 59,8 mln zł.
W ubiegłym roku, gdy budowa trasy tramwajowej była zaawansowana, powstał projekt budowy sygnalizacji świetlnej na przedmiotowym przejściu. Tym razem zadanie powierzono firmie Highway z Gdańska.
Najtańsza oferta na budowę sygnalizacji na kwotę 375 tys. zł
Na przejściu ustawione zostaną sygnalizatory załączające sygnał czerwony dla pieszych w momencie przejazdu tramwajów. Przewidziano także montaż sygnalizacji akustycznej dla osób niewidomych i niedowidzących.
W przetargu na wykonanie robót budowlanych wpłynęły dwie oferty:
- Eldro Budowa z Żukowa na kwotę ok. 375 tys. zł
- Idea B3 z Gdańska na kwotę ok. 428 tys. zł
Obecnie trwa analiza złożonych ofert pod kątem formalno-prawnym. Obie oferty mieszczą się jednak w budżecie zarezerwowanym na ten cel w wysokości ok. 499 tys. zł.
Niezbędna rozbiórka fragmentów chodnika
- Budowa sygnalizacji nie będzie wiązała się z naruszeniem infrastruktury tramwajowej. Zaistnieje jednak konieczność rozebrania kilku płytek chodnikowych. Dążymy do takiego rozwiązania, by budowa sygnalizacji nie wpłynęła na ruch tramwajowy. Zgodnie z założeniami prace na torze będą prowadzone w nocy i nie będą wpływały na ruch tramwajowy - zapowiada Niezgoda.
Na wykonanie robót przewidziano 9 tygodni od momentu podpisania umowy z wykonawcą.
![Komunikacja w Trójmieście](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2744/405x405/2744422__kr.webp)
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (206) 5 zablokowanych
-
2023-03-14 10:48
wykonane według Gdańskiego Standardu Remontów i Usług - w skrócie G-SRU to już chyba funkcjonujący dokument w tych drmg-ach i (1)
no cóż miasto deficytu podąża śladami Detroit
- 3 0
-
2023-03-14 22:46
G-SRU cudne!!!!
G-SRU by Aleksandra cha cha dobre :)
- 0 0
-
2023-03-14 10:50
Łódzka przystanek dla tych którzy zapomnieli wysiąść na Havla
Mimo że na Havla stoi 5min bo ma czerwone.
zdublowane przystanki- 2 2
-
2023-03-14 10:50
No ktoś musi zarobić.
- 3 1
-
2023-03-14 10:57
Paranoja
Kolejny bubel i wydane pieniądze .Sprawa dla prokuratury
- 3 1
-
2023-03-14 11:02
Ahh ta Dulkiewicz i jej ekipa... (1)
Przecież to jest kolejna kompromitacja tej ekipy. Kobietę przerosło stanowisko, gdzie u boka doświadczonego, ś.p. Adamowicza była nikim i teraz zbieramy tego efekty. Przecież to jest niepojęte jak się czyta o kolejnych akcjach, które fundują nam urzędnicy. Później jest tylko narzekanie, że ten złodziejski skądinąd rząd nie chce dać pieniedzy, jak tutaj raz po raz odwala się taką fuszerkę.
- 11 1
-
2023-03-14 22:52
Prawda. Nie powinni nic dawać, bo większość wyrzucona w błoto, dosłownie.
- 0 0
-
2023-03-14 11:03
Niech
Teraz zapłaci ten kto to projektował a nie podatnicy z Gdańska niech Urzad dopilnuje tego
- 4 1
-
2023-03-14 11:04
kto ma pierwszenstwo (3)
Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest
obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie
narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na
nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym
przejściu albo wchodzącemu na to przejście, z zastrzeżeniem ust. 1a.
1a. Kierujący tramwajem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest
obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie
narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu i ustąpić
pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu.- 0 0
-
2023-03-14 14:25
znajdującemu się na przejściu a nie takiemu wchodzacemu (1)
ogólnie tramwaj ma pierwszeństwo przed pieszym
a ogólna zasada, większy i cięższy wygra w starciu pieszy -tramwaj- 1 1
-
2023-03-14 16:17
No właśnie kwestia interpretacji
Dlatego UM woli postawić światla, wtedy jest jasne kto zawinił w przypadku accidentu i kwestii odszkodowania
- 0 0
-
2023-03-14 22:54
W teorii. W praktyce ciężko tramwaj zatrzymać nagle.
- 1 0
-
2023-03-14 11:06
(1)
Władze Gdańska zajmują się sprawami ogólnokrajowymi i europejskimi. Sprawy naszego miasta są traktowane pobieżnie.
- 8 1
-
2023-03-14 22:55
A to na pewno. Aspiracje to oni mają, egzotyczne conajmniej
- 0 0
-
2023-03-14 11:13
Jedna wielka mafia. To nie jest mała (sycylia). Sycylia to mały pikuś co tu się dzieje.
- 7 1
-
2023-03-14 11:17
szlaban parkingowy kosztuje 10 tysiecy
dwa szlabany plus montaż z systemem zamknięcia jak tramwaj jedzie max 60 tysiecy.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.