- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (563 opinie)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (29 opinii)
- 3 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (241 opinii)
- 5 Rekordzista dostał 5 mandatów (82 opinie)
- 6 Były senator PiS trafił do więzienia (359 opinii)
Nowa Warszawska wymaga modernizacji. Powstaną światła na przejściu przez tory
Trasa tramwajowa Nowa Warszawska wymaga już pierwszej modernizacji. Co najmniej 375 tys. zł pochłonie budowa sygnalizacji świetlnej na przejściu przez torowisko na wysokości ul. Białostockiej. Obecnie tramwaje muszą w tym miejscu zwalniać do 30 km/h ze względu na ograniczoną widoczność, zaś po zmianach limit zostanie podniesiony do 70 km/h.
Jego lokalizacja jest jednak wyjątkowo niefortunna - patrząc od strony al. Havla, widoczność z prawej strony jest ograniczona przez skarpę oraz ogrodzenie, a całość usytuowana jest na łuku torowiska (w tym skarpa po wewnętrznej stronie).
W efekcie na nowej trasie, gdzie ustanowiono dla tramwajów prędkość maksymalną 70 km/h, w obrębie przejścia obowiązuje ograniczenie do 30 km/h.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście
Celem jest podniesienie prędkości na szlaku tramwajowym
Co więcej - wbrew pierwotnym założeniom organizacji ruchu - na przejściu nie jest dopuszczony ruch rowerów, zaś od strony ul. Warszawskiej tuż przed otwarciem wstawiono barierki, które teoretycznie mają wymusić na pieszym większą ostrożność.
W praktyce są jednak wyłącznie prawnym zabiegiem pokazującym, że podjęto kroki na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu.
- Ze względu na warunki zawarte w aktualizacji docelowej organizacji ruchu zmianie uległa docelowa prędkość, z jaką poruszać się mają tramwaje na trasie Nowa Warszawska. Prędkość ta została podniesiona z 50 do 70 km/h. Aby zwiększyć bezpieczeństwo, na tym przejściu zaistniała konieczność budowy sygnalizacji - tłumaczy Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, koordynującej budowę trasy Nowa Warszawska z ramienia miasta.
Nie będzie walki o odszkodowanie od projektanta trasy
Kierując się takim uzasadnieniem dla budowy sygnalizacji, miasto nie zamierza dochodzić odszkodowania czy rekompensaty środków od projektantów trasy tramwajowej.
Projekt Nowej Warszawskiej w 2018 r. został przygotowany przez nieistniejące już Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska za kwotę ok. 1,1 mln zł.
Wykonawcą robót, działającym w oparciu o dokumentację autorstwa BPBK, wyłonionym w przetargu, zostało konsorcjum przedsiębiorstw: Firma Budowlano-Drogowa MTM z Gdyni (lider) oraz Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud z Szymbarka na Kaszubach (partner) z ofertą na kwotę ok. 59,8 mln zł.
W ubiegłym roku, gdy budowa trasy tramwajowej była zaawansowana, powstał projekt budowy sygnalizacji świetlnej na przedmiotowym przejściu. Tym razem zadanie powierzono firmie Highway z Gdańska.
Najtańsza oferta na budowę sygnalizacji na kwotę 375 tys. zł
Na przejściu ustawione zostaną sygnalizatory załączające sygnał czerwony dla pieszych w momencie przejazdu tramwajów. Przewidziano także montaż sygnalizacji akustycznej dla osób niewidomych i niedowidzących.
W przetargu na wykonanie robót budowlanych wpłynęły dwie oferty:
- Eldro Budowa z Żukowa na kwotę ok. 375 tys. zł
- Idea B3 z Gdańska na kwotę ok. 428 tys. zł
Obecnie trwa analiza złożonych ofert pod kątem formalno-prawnym. Obie oferty mieszczą się jednak w budżecie zarezerwowanym na ten cel w wysokości ok. 499 tys. zł.
Niezbędna rozbiórka fragmentów chodnika
- Budowa sygnalizacji nie będzie wiązała się z naruszeniem infrastruktury tramwajowej. Zaistnieje jednak konieczność rozebrania kilku płytek chodnikowych. Dążymy do takiego rozwiązania, by budowa sygnalizacji nie wpłynęła na ruch tramwajowy. Zgodnie z założeniami prace na torze będą prowadzone w nocy i nie będą wpływały na ruch tramwajowy - zapowiada Niezgoda.
Na wykonanie robót przewidziano 9 tygodni od momentu podpisania umowy z wykonawcą.
![Komunikacja w Trójmieście](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2744/405x405/2744422__kr.webp)
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (206) 5 zablokowanych
-
2023-03-14 11:22
Oto Polska właśnie (1)
Tutaj nic nie może być zrobione, aby nie musiało być zaraz poprawiane. Banda partaczy, od projektantów, wykonawcach, po urzędników.
Składanie lusterek w tramwaju, brak świateł czy brak prostych rozwiązań rond, nagle kończące się pasy, skrzyżowania wstrzymujące ruch, można mnożyć. Wszystko jest robione aby wziąć kasę skomplikować a nie uprościć usprawnić.- 6 1
-
2023-03-14 22:57
Racja, niestety.
Co za partacze w tym urzędzie miasta.
- 0 0
-
2023-03-14 11:29
Ci wszyscy architekci, projektanci, tacy mądrzy a pełno oczywistych bubli dookoła, na drogach, na osiedlach...
"jestę projektantę"
- 4 2
-
2023-03-14 11:30
zamiast tego tramwaju lepiej było zrobić normalną drogę z buspasami i było by taniej i zdecydowanie lepiej (1)
uparli się na te tramwaje niepotrzebnie...
- 7 4
-
2023-03-14 11:49
dokladnie
- 1 0
-
2023-03-14 11:36
(1)
Szlabany, tam trzeba zrobić szlaban. Dla tramwaju oczywiście. Co to znaczy, że na rowerze będę na światłach jakiś stał.
- 3 0
-
2023-03-14 22:59
Ja bym zrobiła szlaban dla rowerów. Tylko czekam na rowerzystę rozpędzonego, ech
- 0 0
-
2023-03-14 11:36
Dulkiewicz nie miała czasu dopilnować projektu (1)
Dorabia na uczelni w godzinach pracy - niech ona jak najszybciej pakuje się z tego miasta !!@
- 10 2
-
2023-03-14 23:00
Nie tylko na uczelni.
Jest jeszcze w kilku radach nadzorczych zapewne
- 0 1
-
2023-03-14 11:39
(1)
Zapłacimy, stać nas.
To co, koniaczku?- 5 0
-
2023-03-14 16:21
Podwójny
- 0 0
-
2023-03-14 11:40
Tak właśnie jest gdy projektant nawet się nie pofatyguje zobaczyć gdzie projektuje
- 2 0
-
2023-03-14 11:45
Kolejna
Paranoja czas skończyć z taką falą błędów Przystanek powinien być na wysokości Przemyskiej a nie przystanek obok przystanku Swiatla teraz instalować ludzie to woła o pomstę do nieba
- 3 1
-
2023-03-14 11:53
W tym durnym kraju zawsze tak samo...
- 3 0
-
2023-03-14 11:53
Postawić Ukraińca zamiast semaforu !!!
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.