• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa strona (www) kurortu

Mariusz Kurzyk
6 lutego 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 18:22 (6 lutego 2008)
Za dużą zaletę odnowionego serwisu trzeba uznać wyodrębnienie serwisu turystycznego. Za dużą zaletę odnowionego serwisu trzeba uznać wyodrębnienie serwisu turystycznego.

Sopot radykalnie przebudował swoją stronę internetową. Nowy serwis jest nowocześniejszy i bardziej przejrzysty.



Jak oceniasz nową stronę Sopotu?

Po wejściu na stronę od razu rzuca się w oczy podział na trzy strefy: miejską, turystyczną i z praktycznymi informacjami.

W strefie miejskiej (dla mieszkańców) znajdują się m.in. informacje z życia miasta, które (jak zapowiadają urzędnicy) będą na bieżąco aktualizowane. Internauci mają też szybki i łatwy dostęp m.in. do kalendarza imprez, numerów telefonicznych w magistracie, czy jednostkach mu podległych.

Za dużą zaletę można uznać wyodrębnienie serwisu turystycznego. Dziwić może natomiast dobranie jego kolorystyki. Nowa strona Sopotu jest nieco ponura (dominują czernie, szarości i kolory piaskowe), co może dziwić. Wszak kurort ma kojarzyć się z miejscem bardzo słonecznym, kolorowym i imprezowym.

- Kolorystyka i klimat strefy turystycznej wpisują się w światowe trendy komunikacji wizualnej do tej grupy odbiorców, którą pragnie przyciągnąć do siebie miasto Sopot - zapewnia Łukasz Twardowski, dyrektor kreatywny firmy Cookie, która stworzyła serwis. - W przypadku strefy miejskiej liczyła się przede wszystkim prostota i użyteczność, oraz łatwość oglądania strony przez telefony komórkowe bez konieczności tworzenia odrębnej wersji.

Serwis dostępny jest także po angielsku, niemiecku, francusku i rosyjsku, ale obcokrajowcy muszą się zadowolić mniejszą ilością informacji. - W aktualnościach nie zamieszczaliśmy wszystkich wydarzeń, bo trudno jest zapraszać turystów zagranicznych np. na spotkania w bibliotece - tłumaczy rzecznik prasowy prezydenta Sopotu, Katarzyna Kucz-Chmielecka.

Już w pierwszym dniu istnienia serwisu urzędnicy otrzymali od mieszkańców pierwsze komentarze. Twierdzą, że były pozytywne.

- Oczywiście przy przeglądaniu strony znaleziono parę błędów, np. w numerze telefonu, ale takich rzeczy po prostu nie da się uniknąć - mówi pani rzecznik. - Czekamy na wszelkie sygnały dotyczące strony. A także sugestie, czego na niej brakuje.

Nad przebudową serwisu pracowano przez ok. pół roku, z czego ostatnie dwa miesiące poświęcone były na wprowadzanie danych. Serwis kosztował 124 tys. zł.

Sławomir Ziętarski, kierownik rozwoju i projektów Zjednoczenie.com

Osoby spodziewające się prostej, czytelnej i przejrzystej formy tego serwisu mogą być mocno zaskoczone widząc nową odsłonę serwisu miasta Sopot. Z pewnością projekt jest niecodzienny i nietuzinkowy, ale właśnie to (wbrew pozorom) może być jego największą wadą.

Oficjalne serwisy internetowe miast przyzwyczaiły użytkowników do uporządkowanego, oficjalnego i przy okazji neutralnego wizerunku. Tymczasem serwis Sopotu stawia na emocje, na ukazanie klimatu miasta takim jakie ono naprawdę jest.

W przypadku tego serwisu punkt ciężkości został przeniesiony z typowego podawania informacji na jego odczuwanie i odkrywanie. Nie bez znaczenia "Strefa turystyczna" jest najlepiej wyeksponowana i zajmuje pierwsze miejsce w menu na stronie. "Strefa miejska" i "Praktyczne informacje" mają już bardziej tradycyjną formę. Cztery wersje językowe serwisu są z pewnością bardzo dobrym pomysłem, wraz z rozwojem tanich linii lotniczych oraz otwarciem granic strona zdecydowanie zaintryguje i zaciekawi odbiorców.

Opinie (93) 5 zablokowanych

  • (1)

    bardzo ladna

    • 0 0

    • strona czy pani na zdjęciu? ;)

      • 0 0

  • a kogo to obchodzi (1)

    jw

    • 0 0

    • mnie debilu

      • 0 0

  • Jedno tylko pytanie... (1)

    O co chodzi z tym, że w zależności od wybranej zakładki pokazuje albo 11:38, albo 19:38 albo jeszcze inną godzinę z :38 na końcu... domyśliłem się, że to 38 to dlatego, że teraz taką właśnie godzinę mamy, ale o co w tym chodzi w ogóle? :P ale ogólnie mi się podoba

    • 0 0

    • Stroną startową jest w zależności od godziny inna strona :) jak np. wejdziesz w nocy to pokaze ci sie nocleg a rano miasto - zdjecia tez obrazuja rozne pory dnia i nocy

      • 0 0

  • Dajcie sobie sianka (5)

    Zamiast galerii zdjęć jakieś mrugające animacje we flash i javie. Kiedy webmasterzy się nauczą, że flash jest od prezentacji, a do stron www HTML.
    Idę o zakład, że do części flashowej nie ma CMSa i za pół roku będzie nieaktualna albo trzeba będzie zapłacić kolejne 100k za aktualizację.
    Aktualny czas w Tokyo to na pewno coś czego na tej stronie brakowało, szkoda że zabrakło japońskiej wersji językowej :).

    PS
    //www.sopot.net rządzi

    • 0 0

    • www.sopot.net

      Moze i bardziej surowa, ale gdzie sie miesci klub Galaxy? Moze od razu napisac Atomic, albo Ground Zero? A klub Tarasy? Chyba przez gruz mozna sobie pochodzic. Aktualnosc do kitu.

      • 0 0

    • mnie brakowało czasu w Tokio i San Francisco

      zegary mnie satysfakcjonują:)
      Poza tym strona jest ładna, ale wolę proste strony, informacyjnie przejrzyste.

      • 0 0

    • fakt;)zajrzałem wczoraj i "kicha";( (1)

      z tym flash i java to naprawdę jakieś "nieporozumienie"...,albo?;)..hmmm...trochę więcej się sPOdziewałem PO moim rodzinnym mieście...,a tu poza ciekawą muzą;)nic czym mógłbym się POchwalić w UE:(...kartki z Sopotu to mogę wysłać pocztą:)))
      POzdro:)))

      • 0 0

      • Właśnie, muzyka

        NIENAWIDZĘ jak mi jakakolwiek strona zagłusza empetrójki. I nie obchodzi mnie, że mogę sobie wyłączyć, skoro i tak strona w 90% przypadków przy następnym wejściu już o tym nie pamięta.
        Poza tym, j.w. - za dużo flasha.

        • 0 0

    • oczywiście że jest CMS do części turystycznej :)

      • 0 0

  • błędy (2)

    Najwyższa pora. stara strona Sopotu była obrzydliwa graficznie, nieprzejrzysta informacyjnie, przez to zupełnie niefunkcjonalna. teraz o nowej. błąd podstawowy nr 1: dublowanie informacji - info o ofercie inwestycyjnej znajduje się pod zakładkami turystyczną i w praktycznych (zdecydujcie się gdzie te wiadomości powinny się znaleźć); błąd nr 2: niespójność szaty graficznej - zakładka turystyczna wybucha nową szatą (gdzie wyłącza się muzykę?!!!) z kolei praktyczna niewiele różni się od starego image'u strony... nie chce mi się dalej pisać...

    • 0 0

    • (1)

      muze wylaczysz w gornym prawym rogu- jest jak byk

      • 0 0

      • lepiej by było jakbyś włączał

        w tym rogu, nachalność u niektórych
        kojarzy się z tandetą

        • 0 0

  • Na pewno wygląda lepiej niż poprzednia wersja, nie mnie ta sprawia wrażenie niedokończonej, tak jakby była robiona przez 1 osobę...

    Jako wzór portalu z łatwym dostępem do informacji i nawigacji powinna slużyć strona gdynia.pl

    Pozdrawiam

    • 0 0

  • 124 000 zł za taką strone?! (1)

    • 0 0

    • Jakość jest zawsze w cenie!

      To dużo, ale wszystko było jak widać przygotowywane z dużym rozmachem, pomysłem. Praca profesjonalnego fotografa, animatorów, programistów, grafików, scenarzysty, kosztorysanta, kierownictwa, koszty firmy, to wszystko ma swoją odpowiednią cenę. Poza tym, jakość serwisu, jego wykonanie i aspekty wizualne są bardzo dobre, oryginalne, a za to się płaci. Wiadomo, że wszystkim autorzy nie dogodzą, ale sopot.pl ma w końcu porządną stronę www. Poza tym, wykonawca musi też zarobić. Dla przykładu, serwis www.zywiec.com.pl również kosztował ponad 100,000 PLN. Nie pytajcie, ile skasowali za identyfikację ORLEN, bo byście nie uwierzyli, ale te kwoty o których tu mowa, zarówno w artykule, to w porównaniu do "orła" przysłowiowy pikuś :-) Jeszcze raz, brawo Sopot!

      • 0 0

  • Pełny profesjonalizm (2)

    Popieram Cookie, dobrze wiedzą jak stworzyć profesjonalny serwis w oparciu o światowe trendy. Kolorki i inne pierdoły są już tak oklepane i często osoby czy instytucje, które powierzają firmom zrobienie serwisu czy czegokolwiek z marketingu robią to na zasadzie "Jesteście fachowcami, ale my wiemy lepiej jak ma to wyglądać" - żenada! Widać, że w sopockim UM pracują ludzie, którzy potrafią zaufać profesjonalistom i zdają się na ich doświadczenie. To się chwali. Notabene, nie znam nikogo z Cookie, nie pracuję tam, itd. żeby nie było że piszę pod publikę, jako klakier. Jestem z branży, konkurencja, ale potrafię dostrzec prawdziwy kunszt autorów strony! Gratuluję wykonawcą i Klientowi rezultatu!

    • 0 0

    • sciemiacz (1)

      Przestan smrodzic, jestes z firmy ktora zrobila ta strone i zasypujesz kryptoreklamą wszystkie opinie. Ja moge to skomentowac tylko w ten sposob: za duze pieniadze za taki ubogi serwis.

      • 0 0

      • Umiesz czytać?

        Umiesz czytać ściemniaczu? Napisałem wyraźnie, że nie mam z tą firmą nic wspólnego. Po prostu oceniam to jako zawodowiec, który ma od wielu lat z tym fachem do czynienia. Nie masz pojęcia o trendach, grafice, to się nie udzielaj, bo się kompromitujesz.

        • 0 0

  • ...

    1. Dwa lata temu strona Sopot Festivalu wyglądała bardzo podobnie.
    2. Flash rzeczywiście nie nadaje się do portali, a takie coś oczekiwałem po Sopot.pl. Wygląda to... średnio. Sopot kojarzy mi się z ciepłem, kolorami pastelowymi, a nie ciemnym zadupiem.

    • 0 0

  • (3)

    super
    jest taka jak SOPOT - ORYGINALNA, NIEBANALNA, DLA LUDZI ZAKRĘCONYCH POZYTYWNIE I TYCH W DRUGĄ STRONE TEŻ:-) żal wam, bo jak zwykle sopot odjechał o lata świetlne
    jutro o 18 ide do kina polonia krzyknąć Karnowskiemu 100 LAT!!
    zróbcie lepszą
    zapyziała gdynia i ledwo ledwo ładujący się gdańsk, a jak ktoś nie wie o co chodzi, to niech lepiej wejdzie se na you tube i karmi sie behemotem:-)
    zgadzam się, że poprzednia to była taka bardziej drewniana

    • 0 0

    • popieram

      podpisuje sie pod ta wypowiedzia, super ze i pod tym wzgledem jestesmy lepsi hi,hi
      krzyknij prosze Karnolowi 100 lat i ode mnie, ja niestety nie moge byc na uroczystosci ale PUSZCZE OKO Z KINOWEGO EKRANU... :) milego ogladania
      pozdrawiam Galluxsa i Wszystkich Sopociakow

      • 0 0

    • Gallux masz etat u "karnola"?WOW!:D:( (1)

      • 0 0

      • sPOłeczny samozwańczy rzecznik interesu sopockiego - SSRIS
        wow!!

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane