- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Nowe połączenie między Moreną a Zaspą. Taka będzie Nowa Abrahama?
Nieco ponad 2 mln zł pochłonie przygotowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla korytarza trasy Nowa Abrahama. Trasa tramwajowa wraz z drogą ma połączyć Zaspę z Brętowem. Wykonawca studium wskaże możliwe warianty drogi i układu tramwajowego, które będą podstawą do dalszych prac projektowych.
O ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska przetargu na STEŚ dla trasy Nowa Abrahama pisaliśmy szczegółowo w lipcu 2022 r.
W postępowaniu ostatecznie wpłynęły oferty od czterech pracowni projektowych:
- Progreg z Krakowa na kwotę 2 460 000 zł
- Highway z Gdańska na kwotę 2 952 000 zł
- Europrojekt Gdańsk z Gdańska na kwotę 2 400 000 zł
- Schuessler-Plan Inżynierzy z Warszawy na kwotę 2 034 420 zł
Dwa lata na przygotowanie całego opracowania STEŚ
Urzędnicy poinformowali w piątek o podpisaniu umowy z ostatnim z oferentów, który teraz będzie miał dwa lata na przygotowanie dokumentacji z analizami następujących rozwiązań transportowych:
W zakresie układu drogowego odcinków:
- Trasa Słowackiego - Wita Stwosza (odcinek 1)
- Wita Stwosza - Grunwaldzka (odcinek 2)
- Grunwaldzka - Rzeczypospolitej poza śladem ul. Hynka (odcinek 3a)
- Grunwaldzka - Rzeczypospolitej w śladzie ul. Hynka (odcinek 3b)
W zakresie układu tramwajowego odcinków:
- Brętowo - Wita Stwosza (odcinek 1)
- Wita Stwosza - Grunwaldzka (odcinek 2)
- Grunwaldzka - Rzeczypospolitej w śladzie ul. Hynka (odcinek 3)
- Wita Stwosza (odcinek 4)
- Bażyńskiego (odcinek 5)
- Kołobrzeska (odcinek 6)
- Grunwaldzka między Kołobrzeską a Abrahama (odcinek 7)
- Grunwaldzka między Wojska Polskiego a Abrahama (odcinek 8)
Trasa ujęta od lat w dokumentach planistycznych
Ponadto gotowe opracowanie STEŚ zawierać będzie:
- analizy ruchu,
- wstępne ustalenie wariantów przekroju, układu drogi i jej powiązań z siecią dróg publicznych,
- określenie korytarzy trasy tramwajowej wraz z węzłami drogowymi,
- określenie klasy i parametrów drogi,
- określenie uwarunkowań środowiskowych.
Należy nadmienić, że trasa Nowa Abrahama od lat ujęta jest we wszystkich dokumentach planistycznych jako:
- trasa tramwajowa pomiędzy przystankiem PKM Gd. Brętowo a pętlą tramwajową Zaspa przez pętlę Strzyża PKM - wzdłuż torów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej lub jako rozwiązanie z tramwajem dwusystemowych,
- układ drogowy pomiędzy Trasą Słowackiego na wysokości przystanku PKM Gd. Niedźwiednik a al. Rzeczypospolitej w rejonie pętli Zaspa.
[2014 r.] Nowa Abrahama: tramwajem z Zaspy na Morenę
STEŚ rozstrzygnie o ostatecznym przebiegu trasy
W ramach STEŚ dopuszcza się jednak inne rozwiązania przestrzenne zgodnie z ww. wariantami. Jest to szczególnie ważne w kontekście bardzo kosztownej (i znacznie obciążającej środowisko) realizacji trasy na tzw. odcinku leśnym, a także w zakresie wskazania najkorzystniejszego ruchowo łącznika trasy tramwajowej Chłopska/Rzeczypospolitej - Wita Stwosza (w tym ujęcia w analizie wariantu przez ulice Bażyńskiego - Kołobrzeska).
- Oczekujemy, że biuro projektowe przedstawi tzw. analizę korytarzową, która będzie stanowić główny dokument projektowy, kompleksowo przedstawiający nowe, drogowe zamierzenie inwestycyjne z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych. Dokument wskaże także możliwości etapowania inwestycji - dodaje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej DRMG.
Prace budowlane najwcześniej za kilka-kilkanaście lat
Po wyborze najkorzystniejszego wariantu możliwe będzie ogłoszenie przetargu na projektanta szczegółowych rozwiązań infrastrukturalnych oraz docelowo wykonawcę robót budowlanych - o ile uda się wygospodarować za kilka-kilkanaście lat środki finansowe niezbędne do realizacji tego przedsięwzięcia.
Tramwaj do dworca we Wrzeszczu: początek rewolucji torowej na Dolnym Tarasie
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (143) 6 zablokowanych
-
2022-12-12 12:05
Ach! Nowy artykuł reduktora Koprowskiego! (1)
I znowu bajki dla dużych chłopców o tramwajach, które rzekomo mają być jakąś ziemią obiecaną do lepszego świata bez samochodów i lekiem na całe komunikacyjne zło w Trójmieście.
A prawda jest taka, że te śmieszne tramwaje są bajońsko drogie, trasy tramwajowe są trudne i kosztowne w budowie, a do tego całość jest bardzo zawodna i mało wydajna. Generalnie - zawracanie głowy. A dużo tanie byłoby stworzyć normalną siatkę dróg, no ale po co. Przecież drogi są dla samochodów, a wg. pana Koprowskiego - samochód to zło. Więc drogi mieszkańcu nie dożyjesz normalnej komunikacji w Trójmieście.- 15 14
-
2022-12-12 12:17
Może redaktor Koprowski nie ma prawa jazdy?
- 6 11
-
2022-12-12 12:06
Oni zajmują się studium, a Rzeczypospolitej wygląda jak po bombardowaniu.
- 8 8
-
2022-12-12 12:09
Szkoda lasu
- 13 6
-
2022-12-12 12:11
bzdury gadasz
- 2 6
-
2022-12-12 12:17
Opinia wyróżniona
Wiele rzeczy można było zrobić taniej i szybciej.
Od PKM Strzyża wzdłuż torów powinna być zbudowana piesza droga ze schodami przy CH Oliva. Znacznie by to skróciło dojście w tę część miasta od PKM-ki.
- 55 12
-
2022-12-12 12:20
Tramwaj z Moreny do Wrzeszcza wzdłuż Potokowej i Słowackiego/Żołnierzy Wyklętych!!
a nie przez las wzdłuż PKM;
a nową drogę to w ogóle sobie odpuśćcie - przynajmniej zrezygnować z odcinka przez las- 12 8
-
2022-12-12 12:24
Nowe... (2)
Nowa Politechniczna, Nowa Świętokrzyska, Nowa Jabłoniowa....ile tego już było.
- 1 6
-
2022-12-12 12:30
Nazwa tymczasowa. O co ci chodzi?
- 5 0
-
2022-12-12 17:06
Nowa Wyzwolenia, Zielona Wyzwolenia...
- 0 2
-
2022-12-12 12:26
Tylko po co ta dodatkowa jezdnia?
Ktoś z BRG ją dorzucił? Tramwaj jest OK, chociaż lepiej wzdłuż Słowackiego i koło Galerii Bałtyckiej. Trasa leśna wzdłuż PKM to tylko niszczenie lasu, w dodatku ktoś tam chce koniecznie wrzucić jezdnię. Dublowanie PKM nie ma sensu, trzeba tylko zwiększyć kursowanie pociągów PKM. Przecież na leśnym odcinku tramwaj też nie będzie się zatrzymywał (przystanki świerk1 i sosna2). Za to warto zrobić pętlę tramwajową przy Niedźwiedniku zamiast/oprócz dziwactwa przy PKM Brętowo.
- 11 7
-
2022-12-12 12:29
Dobry pomysł (1)
może by tak Ci którzy mają takie fajne pomysły pomogli Osowej - przydałaby się droga dojazdowa. Obecni radni to zamiast dróg "załatwili" na razie Mikilandię...
- 4 9
-
2022-12-12 13:01
Osowej? Przecież Osowa jest zawsze przeciwko wszystkiemu.
- 7 1
-
2022-12-12 12:30
Jasne
A przejazd przez tory kolejowe będzie wyglądał tak samo dziadosko jak na Sandomierskiej i Gościnnej. I doczekamy się takiego samego wiaduktu jak na Armii Krajowej z Havla i Łostowicką. W tym dziadoskim mieście liczyć to można na siebie a nie na bande ignorantów za biurkiem.
- 3 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.