- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (374 opinie)
- 2 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (215 opinii)
- 3 Rekordzista dostał 5 mandatów (71 opinii)
- 4 Były senator PiS trafił do więzienia (345 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (249 opinii)
Nowe składy SKM: bedzie jak w metrze?
W listopadzie na trasę SKM-ki wyjedzie zmodernizowany pociąg, który będzie przypominał wagony metra. Czy pasażerowie zaakceptują to, że będą w nich preferowane miejsca stojące?
SKM oddała do przebudowy jeden z najbardziej znanych na naszych torach pociąg typu EN 71. Zmienił się nie do poznania. Czoło pociągu ma bardziej opływowy kształt, a zamiast tradycyjnych lusterek zewnętrzne kamery. Obraz z nich kierujący pociągiem zobaczą na monitorze LCD. Pojawi się też próżniowa toaleta i tablice, na których będą się wyświetlać informacje audiowizualne.
Zmodernizowano też to, co najbardziej interesuje pasażerów – wnętrze kolejki. Najważniejsza zmiana to siedzenia dla pasażerów. Nowe są bez podłokietników. W części pociągu, wzdłuż linii okien, zamontowane zostały w formie ław dla pasażerów, podobnie jak w wagonach metra. Pojawiły się uchwyty dla osób stojących. W części kolejki, gdzie pozostawiono tradycyjny układ siedzeń, jest więcej miejsca dla podróżnych stojących, bo zlikwidowano ścianki działowe przy drzwiach, co zaowocować ma szybszą wymianą pasażerów.
- Nowy skład zacznie jeździć w drugiej połowie listopada na trasie Gdańsk-Wejherowo, gdzie jest najwięcej startów i zatrzymań. Zmodernizowany pociąg, z uwagi na małą energochłonność silników, najlepiej spełni swoje zadanie na takiej trasie - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Władze SKM są ciekawe, jak na nowy skład zareagują pasażerowie. Choć jest w nim nieco mniej miejsc siedzących - 240, czyli o 24 mniej niż w starej wersji (ale nie wynika to z wprowadzenia układu "metro", lecz tak jest w każdej modernizowanym składzie), radykalnie zwiększy się ilość miejsc stojących. W nowym składzie zmieści się aż 440 stojących pasażerów, o ponad 100 więcej niż poprzednio (w poprzedniej wersji było ich 312). W obu wypadkach przyjęto założenie, że na jednym m kw. mieszczą się cztery osoby.
- Nie wyobrażam sobie, żebym codziennie polowała na miejsce w kolejce, gdy jestem obładowana laptopem i torbą. Stanie 40 minut na trasie Gdańsk-Gdynia to zbyt długo - twierdzi z kolei pani Małgorzata.
To nie będzie jedyny zmodernizowany pociąg w SKM. Do 2012 roku spółka planuje wyremontować jeszcze 20 składów z posiadanych 65. Fundusze pochodzą z zasobów SKM, jak też ze środków pozyskanych z Unii Europejskiej oraz od udziałowców spółki: wojewódzkich i lokalnych samorządów województwa pomorskiego.
- Za nową jednostkę tego typu trzeba zapłacić prawie 20 mln zł. Modernizacja kosztowała mniej niż siedem mln zł, a więc w cenie jednego nowego składu możemy zmodernizować prawie trzy pociągi - zapewnia Marcin Głuszek.
Opinie (575) ponad 10 zablokowanych
-
2009-10-27 10:07
przestronne (3)
Podoba mi się ale popieram poprzednika mogły być jak w autobusie! Ale zastanawiam się nad czym innym czy nie będzie już potrzeby proszenia drugiej osoby przy wysiadaniu! Jeżdżę dość często i tylko raz był skład z którego wysiadłam bez niczyjej pomocy z wózkiem !!!
- 1 0
-
2009-10-27 10:17
droga pasazerko! (1)
Nalezalo wyjsc bogato za maz albo zabezpieczac sie przed nieplanowana ciaza.
W dzisiejszych czasach zycie w wielkiej aglomeracji miejskiej jest kosztowne i uciazliwie,a te problemy wzrastaja gdy pojawia sie dziecko.
Mozliwosci dostosowania wagonow do potrzeb mniejszosci pasazerskich sa znikome ze wzgledu na ograniczone fundusze inwestycyjne.
Te wyniakaja z korelacji cen biletow w stosunku do kosztow swiadczonej uslugi.
Wnosek jest taki ze spelnienie wymagan wszystkich pasazerow musialoby w koneskwencji zaowocowac znacznym podniesieniem cen biletow za przejazd.
Tak mogllby wygladac list rzecznika kolei,gdyby nie to ze to ja go napisalem w formie czarnego chumoru.- 2 3
-
2009-10-27 10:19
humor nie czarny
tylko w kiepskim guscie
- 0 0
-
2009-10-27 10:18
dobrze, ze dodalas, ze chodzi o wozek
bo kompletnie nie zrozumialam pierwszego zdania o "proszeniu drugiej osoby przy wysiadaniu" :)
- 1 0
-
2009-10-27 10:13
sliczniutki :) (3)
tylko mało funkcjonalny :/ na dluzszych trasach sie ni sprawdzi...
- 5 2
-
2009-10-27 10:25
pomalujmy go w kwiatki (1)
- 2 0
-
2009-10-27 10:27
a po co?
..
- 1 0
-
2009-10-27 10:41
masz na mysli trase Gdynia -Zakopane?
- 2 0
-
2009-10-27 10:15
jak bydło (4)
no wagon bydlęcy de lux .Jak to o co chodzi , a o to żeby w jednym składzie upchnąć jak najwięcej bydła przepraszam pasażerów którzy skasowali bilet prosty rachunek ekonomiczny skład ten sam a pasażerów z bilecikiem zmieści sie np 20% więcej czyli zarobi sie 20 % więcej
- 4 3
-
2009-10-27 10:24
to pewnie opinia wegetarianina co w....dla schabowe! (1)
- 0 0
-
2009-10-27 13:28
tak wpie... schabowe
i nie jest wegetarianinem
- 0 0
-
2009-10-27 10:27
dokladnie (1)
policzone po najmniejszych kosztach. Ale bilety nie stanieja zapewne.
- 0 1
-
2009-10-27 10:28
z dokladnoscia do 1 milimetra!
- 1 0
-
2009-10-27 10:16
moim zdaniem (1)
krok w dobrym kierunku. Coraz wiecej ludzi korzysta z SKM a jej przepustowosc nie wzrosnie. Trzeba szukac rozwiazan.
Wilele lat jezdzilem skm-ka z wrzeszcza do maksymiliana i w godzinach szczytu i tak trzeba bylo stac. Nikomu zdrowemu to nie zaszkodzi, a niedomagajacy zawsze znajda jakies miejsce.
Przede wszystkim powinno byc czysto!- 9 1
-
2009-10-27 10:24
jeszcze krok i spadnie sz z peronu
- 1 2
-
2009-10-27 10:16
byle byly uchwyty do trzymania (1)
nie mam nic przeciwko staniu, zwlaszcza ze zazwyczaj jezdze na trasie dlugosci ok. 10-15 minut, ale przeszkadza mi brak uchwytow w niektorych skladach. jesi beda, to super. mi sie bardzo podoba.
- 3 0
-
2009-10-27 10:22
trzymaj sie
- 0 0
-
2009-10-27 10:22
(2)
Co do przepustowości SKM to w tej chwili ograniczeniem jest system sterowania ruchem, który nie pozwala na jazdę z częstotliwością większą niz 7 minut. Po planowanej modernizacji będzie można zmniejszyć odstępy do 3 minut lub nawet mniej. Tak więc przepustowość SKM może wzrosnąć spokojnie o 100% (pod warunkiem posiadania odpowiedniej ilości składów i pracowników obsługi) na obecnych torach.
- 1 0
-
2009-10-27 10:23
i tak ryksza zwyciezy!
- 0 0
-
2009-10-27 10:53
zawsze jakieś ale.
a kidy będzie na pikam-belum? bez ale?
- 0 0
-
2009-10-27 10:25
odbilo renomie! (3)
wagony bez klamek i siedzen
moze od razu wagony bydlece. tylko jeszcze trzeba wmowic pasazerom ze to nowoczesne..
k.- 1 8
-
2009-10-27 10:26
nalezy jezdzic z wlasnym skladanym krzeselkiem! (2)
- 1 0
-
2009-10-27 10:29
dobre (1)
jak w filmach z prl ;) swoj uchwyt swoje kanapy zabrac..
- 0 0
-
2009-10-27 10:31
tja a do baru mlecznego chodzic z wlasnymi sztuccami:)))
- 1 0
-
2009-10-27 10:30
ludzie ocknijcie sie (2)
Tylko zadacie i wymagacie jakbyscie nie wiedzieli w jakim kraju zyjecie!
Nie ogladacie dzienikow telewizyjnych?- 2 0
-
2009-10-27 10:36
jesli placimy sporo za bilet (1)
a chce sie nas upychac jak za niemca to o co tu chodzi?
ile takich ludzi wejdzie teraz do jednego wagonu? 300?? moze bedziemy bic rekordy.- 1 0
-
2009-10-27 10:39
Kocham cie,kocham cie ....kocham cie Polsko!
- 4 0
-
2009-10-27 10:37
ile do wagonu maksymalnie?
ile takich ludzi wejdzie teraz do jednego wagonu? 300?? moze bedziemy bic rekordy.
- 0 1
-
2009-10-27 10:37
a ja zsapiewam piosenke na czesc kolei
Jedzie pociag z daleka ,na nikogo nie czeka,a konduktor pijany odbija sie od sciany.
Za sciana Wars wita was ,Wars wita was,Wars wita was...- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.