- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (472 opinie)
- 2 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (229 opinii)
- 3 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (10 opinii)
- 4 Rekordzista dostał 5 mandatów (75 opinii)
- 5 Były senator PiS trafił do więzienia (351 opinii)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (58 opinii)
Nowe składy SKM: bedzie jak w metrze?
W listopadzie na trasę SKM-ki wyjedzie zmodernizowany pociąg, który będzie przypominał wagony metra. Czy pasażerowie zaakceptują to, że będą w nich preferowane miejsca stojące?
SKM oddała do przebudowy jeden z najbardziej znanych na naszych torach pociąg typu EN 71. Zmienił się nie do poznania. Czoło pociągu ma bardziej opływowy kształt, a zamiast tradycyjnych lusterek zewnętrzne kamery. Obraz z nich kierujący pociągiem zobaczą na monitorze LCD. Pojawi się też próżniowa toaleta i tablice, na których będą się wyświetlać informacje audiowizualne.
Zmodernizowano też to, co najbardziej interesuje pasażerów – wnętrze kolejki. Najważniejsza zmiana to siedzenia dla pasażerów. Nowe są bez podłokietników. W części pociągu, wzdłuż linii okien, zamontowane zostały w formie ław dla pasażerów, podobnie jak w wagonach metra. Pojawiły się uchwyty dla osób stojących. W części kolejki, gdzie pozostawiono tradycyjny układ siedzeń, jest więcej miejsca dla podróżnych stojących, bo zlikwidowano ścianki działowe przy drzwiach, co zaowocować ma szybszą wymianą pasażerów.
- Nowy skład zacznie jeździć w drugiej połowie listopada na trasie Gdańsk-Wejherowo, gdzie jest najwięcej startów i zatrzymań. Zmodernizowany pociąg, z uwagi na małą energochłonność silników, najlepiej spełni swoje zadanie na takiej trasie - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Władze SKM są ciekawe, jak na nowy skład zareagują pasażerowie. Choć jest w nim nieco mniej miejsc siedzących - 240, czyli o 24 mniej niż w starej wersji (ale nie wynika to z wprowadzenia układu "metro", lecz tak jest w każdej modernizowanym składzie), radykalnie zwiększy się ilość miejsc stojących. W nowym składzie zmieści się aż 440 stojących pasażerów, o ponad 100 więcej niż poprzednio (w poprzedniej wersji było ich 312). W obu wypadkach przyjęto założenie, że na jednym m kw. mieszczą się cztery osoby.
- Nie wyobrażam sobie, żebym codziennie polowała na miejsce w kolejce, gdy jestem obładowana laptopem i torbą. Stanie 40 minut na trasie Gdańsk-Gdynia to zbyt długo - twierdzi z kolei pani Małgorzata.
To nie będzie jedyny zmodernizowany pociąg w SKM. Do 2012 roku spółka planuje wyremontować jeszcze 20 składów z posiadanych 65. Fundusze pochodzą z zasobów SKM, jak też ze środków pozyskanych z Unii Europejskiej oraz od udziałowców spółki: wojewódzkich i lokalnych samorządów województwa pomorskiego.
- Za nową jednostkę tego typu trzeba zapłacić prawie 20 mln zł. Modernizacja kosztowała mniej niż siedem mln zł, a więc w cenie jednego nowego składu możemy zmodernizować prawie trzy pociągi - zapewnia Marcin Głuszek.
Opinie (575) ponad 10 zablokowanych
-
2009-10-27 10:40
dobry kierunek - jedyne co to te perony.... (2)
szkoda, że nadal robione jak dla kraju tropikalnego - choć dobre i to, że pojawiają się jakieś zadaszenia
tyle że te dziury pomiędzy nowym peronem a wagonem, to chyba rodem z Bangladeshu (nie uwłaczając)- 3 2
-
2009-10-27 10:44
no nareszcie ktos zauwazyl po 40 latach te dziure! (1)
- 0 0
-
2009-10-28 17:31
tyle że ja mam na myśli dzirę 'nową' np. w Gdyni Głównej
może tylko mi się wydaje, ale przed 'remontem' chyba była mniejsza, a nawet jak była taka sama, to znaczy że coś jest nie tak - bo nawet na łuku perony na zachodzie takich 'dziur' nie miewają
- 1 0
-
2009-10-27 10:40
(3)
na tak krótkiej trasie jak z Gdańska gł. do Lęborka stać to żadna męka - niech malkontenci spróbują wcisnąć się w pośpiech z Gdańska gł. do Bielsko-Białej miałem okazję stać całą trasę 11godzin i przeżyłem
- 3 2
-
2009-10-27 10:45
jaki jestes dzielny,dostaniesz Order Orla Bialego!
- 0 0
-
2009-10-27 10:47
To jeździj sobie codziennie do pracy np Gdynia Gł - Gdańsk Gł, jak zsumujesz wszstkie przejazdy to Ci nogi w d. wejdą (1)
- 9 1
-
2009-10-27 12:57
z Gdyni jak z Gdynia, a co dopiero z Redy czy Wejherowa. raz na jakiś czas to mozna postać nie ma problemu, ale tak codziennie? nie wspominając późniejszego stania w tramwaju czy innej komunikacji miejskiej...
- 0 1
-
2009-10-27 10:41
moim zdaniem to obnizenie jakości usług, powinny być np tańsze bilety (1)
ogólnie tłum bedzie deptał nogi siedzacych pasażerów, wiadomo że tak bedą wyglądać godziny szczytu, poroniony pomysł
- 3 3
-
2009-10-27 10:45
latwiej tez zostac ojcem
- 0 0
-
2009-10-27 10:42
SKM ZAMIAST ISC DO PRZODU TO SIE COFA !! IDIOTYCZNY POMYSŁ Z TA KOLEJKĄ !!
DO METRA SIE CHCĄ UPODOBNIC ALE MY NIEMAMY METRA !!
- 4 2
-
2009-10-27 10:44
NONSENS - kolejki jadą z Wejcherowa do Gdańska głównego około godziny w tym z Gdyni Gł. do Gdańska Głównego zapchane (1)
dokumentnie a tu jeszcze 10% miejsc zabrali! Bardzo nie podboba mi się taki rozkład, powinno być jak w autobusie, rzędami za sobą to by przy dobrym rozkładzie przybyło trochę miejsc a nie ubyło
- 2 3
-
2009-10-27 22:30
Ale za to jest ponad 40% więcej miejsc stojących i łatwiejszy dostęp do wnętrza przedziałów.
Tym samym pasażerowie nie będą musieli się tek bardzo gnieść miedzy Gdańskiem a Gdynią w godzinach szczytu.- 0 1
-
2009-10-27 10:48
Pomysl na kolej bardzo mi sie podoba zwlaszcza w godzinach szczytu ale jedno ale nie na tak dlugiej trasie max do GDYNI GLOWNEJ
- 2 0
-
2009-10-27 10:50
dziwna tendencja SKM,. W nowych składach tramwajowych dokładają miejsc siedziących , w SKM na odwrót.....
- 2 1
-
2009-10-27 10:55
Bzdura
SKM to nie metro! Chcą wozić ludzi jak bydło?
- 1 1
-
2009-10-27 10:55
Ciekawe ....
Ciekawe jak długo wytrzymają niewymalowane.
- 1 0
-
2009-10-27 10:56
Marcin Głuszek to ten pupil PO?
albo samego sławomira n.?
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.