- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (169 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Nowe śródmieście Gdyni z ograniczoną liczbą parkingów
Radni Gdyni uchwalili plan zagospodarowania terenu rejonu ul. Portowej, Waszyngtona oraz planowanej Nowej Węglowej. W zapisach znalazły się ograniczenia w liczbie miejsc parkingowych dla mieszkańców i firm. - Takie rozwiązania stosuje się w XXI wieku - przekonują władze miasta.
Nowa droga ma mieć po dwa pasy w każdym kierunku. Konieczne jest także poszerzenie ul. Waszyngtona, która zyska po jednym pasie w obydwu kierunkach, a dodatkowo zostanie przy niej zlokalizowany parking. Autobusy jadące Nową Węglową mają zatrzymywać się w zatoczkach, nie będzie dla nich dodatkowych buspasów. Nową drogę mają zyskać także rowerzyści. Będzie oddzielona od zaprojektowanej trasy chodnikiem i będzie prowadziła wzdłuż ul. Waszyngtona oraz ul. Nowej Węglowej.
Inwestycje drogowe zobowiązał się wspierać Polski Holding Nieruchomości, inwestujący na terenach po byłym Dalmorze. W tej sprawie został na początku maja podpisany specjalny list intencyjny, który zakłada, że PHN będzie partycypować w kosztach budowy nowych dróg.
Plan zakłada budowę ogólnodostępnych parkingów, jednak miejsc nie będzie dużo. Pojawiły się w nim bowiem ograniczenia w miejscach parkingowych - w przybliżeniu jedno miejsce dla mieszkania i maksymalnie do trzech miejsc na 100 m kw. powierzchni: usługowej i biurowej.
- To oznacza, że spadnie atrakcyjność biznesowa tego terenu. To ma być centrum prestiżowe, gdzie chcemy ściągnąć nowe firmy. Te najlepiej wiedzą, jaka powinna być liczba miejsc parkingowych. Powinniśmy skupić się na tym, by umożliwić przedsiębiorcom spokojne prowadzenie biznesu - tłumaczy Bogdan Krzyżankowski, radny Platformy Obywatelskiej.
Władze miasta przekonują, że proponowane rozwiązania nie przystają do XXI wieku.
- Doprowadzilibyśmy śródmieście do katastrofy motoryzacyjnej. Każdy parking przyciąga ruch, nie możemy pozwolić na to, by w tym miejscu nastąpiła blokada. To głos z poprzedniego stulecia, my proponujemy przyszłościowe rozwiązania, które zakładają limitowanie ruchu i promowanie ruchu pieszych i rowerzystów - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Plan przyjęty przez radnych zakłada także m.in. możliwość budowy 55-metrowych budynków, ale tylko w narożniku, za skrzyżowaniem ul. św. Piotra i Portowej . Dziś najwyższy w tym rejonie Transatlantyk ma 36 metrów. Reszta może mieć wysokość co najwyżej sześciu kondygnacji.
- W przypadku tego narożnika to dopuszczone dominanty o wysokości 16 pięter. O tę wysokość najczęściej wnioskują inwestorzy, którzy wiedzą, że budowa wyższych budynków wiąże się z inną, dużo droższą technologią - tłumaczył Marek Karzyński, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta Gdyni.
Na pewno na terenie nie pojawią się wolnostojące świecące neony.
- Chcemy uporządkować ten teren, by był on wolny od chaosu reklamowego, źle postrzeganego przez mieszkańców oraz urbanistów - opowiada Andrzej Bień, referujący zapisy planu na ostatniej sesji rady miasta.
Radni odrzucili projekt klubu Platformy Obywatelskiej zmieniający uchwałę dotyczącą Strefy Płatnego Parkowania, który zakładał umożliwienie kierowcom płacenie za piętnastominutowy postój 40 groszy.
- To ukłon w stronę tych, którzy przyjeżdżają na chwile załatwić sprawy w centrum i muszą płacić za czas postoju, którego nie wykorzystają - przekonywali wnioskodawcy.
Większość jednak nie podzieliła tych argumentów. Za pierwsze pół godziny parkowania w Gdyni nadal trzeba więc płacić 80 groszy. Kolejne 30 minut parkowania to koszt 2 zł.
Miejsca
Opinie (192) 3 zablokowane
-
2013-05-23 10:05
A po co parkingi?
Po co samochody? Wszystko zabudować. Każdy wolny milimetr. Stępem, kłusem.
A jak się nie podoba, to precz nad Radunię.- 1 1
-
2013-05-23 10:51
TO żadne odciążenie
Odciążeniem byłby most zwodzony między śródmieściem a Oksywiem. Przedłużenie ul. Polskiej obok kapitanatu przez most (podnoszony by przepływały jednostki do portu max. 60m ) i jednostkę na Oksywiu do ul. Śmidowicza.
To by było dopiero odciążenie Morskiej i Wiśniewskiego
Inne rozwiązania to ściemnianie i marnowanie pieniędzy- 2 1
-
2013-05-23 10:58
Potrzebny wielki piętrowy parking miejski
2 miejskie parkingi, piętrowe, płatne, powiedzmy 2 zł za parkowanie bez ograniczenia czasowego.
1 parking - na gródkach działkowych przy Wiśniewskiego, obok poczty, niedaleko dworca lub na działkach przy ul. Marka Zygmunta z dojazdem do Jan z Kolna i 3 Maja
2 parking - na ogródkach działkowych przy al. Zwycięstwa
Na parkingach duża wypożyczalnia rowerów i całe śródmieście dostępne, mogło by być nawet zamknięte dla ruchu. Z tych miejsc jest dobra komunikacja w każdym kierunku
Ale tu jest potrzebny ktoś z pomysłem i dobra wola- 2 2
-
2013-05-23 12:10
Pilnie potrzebny tunel z Gdańska na Hel
- 3 0
-
2013-05-23 12:16
Ciekawe kiedy ostatnio prezydent i wice przyjechali do pracy rowerem. Ale tak konkretnie, kiedy?
- 5 0
-
2013-05-23 12:43
ograniczanie wjazdu/parkowania do centrum miasta ma sens tylko wtedy, gdy centrum jest miejscem atrakcyjnym poprzez placówki kulturalne, handlowe itp. Centrum Gdyni atrakcyjne już od dawna nie jest. od wielkiego dzwonu można przyjechać do teatru czy do kina, ewentualnie na kebab, ale zasadniczo i tak w celach rozrywkowych, handlowych czy rekreacyjnych lepiej pojechać do Sopotu czy Gdańska lub poza trójmiasto. Widać to chociażby po Świętojańskiej, która właściwie jest już martwa.
Nie widzę obecnie praktycznie żadnego sensu przyjeżdżania do centrum Gdyni, no chyba że ktoś ma niefart pracować w centrum.- 3 2
-
2013-05-23 15:05
banda urzedniczych pedofili
dymają kierowców jak tylko mogą zlodzieje
- 2 2
-
2013-05-24 20:20
Ten Stępa to facet zdolny "inaczej". Żałosne! Facet nie potrafi doprowadzić do końca budowy na Polance Redłowskiej, czy parkingu przy cmentarzu przy ul. Witomińskiej a ma tupet wypowiadania się na temat planowania. Lepiej niech wróci do szkoły i nauczy się jak dachy konstruować. "Planisty" z nadania jeszcze większego cudaka Szczurka. Ta klika wreszcie musi trafić na śmietnik.
- 2 0
-
2013-05-26 10:04
Radni ale dla kogo
Kolejny raz gdynscy radni swoim postępowaniem udowodnili ze ich czas bezpowrotnie minął TO NALEŻY UJĄĆ W NAJBLIŻSZYCH WYBORACH znowu uchwały są przeciw ludziom pracy widać po raz kolejny ze zaczynaja być bogata elita która nie docenia kłopotów życia codziennego i braku środków finansowych bo nie przeszła uchwała o niższej opłacie za krótsze parkowanie w Gdyni
Panowie radni mieszkańcy przy wyborach nie bedą bezradni- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.