- 1 Jadowite pająki w porcie w Gdańsku (82 opinie)
- 2 Zamkną przystanek SKM na pół roku (121 opinii)
- 3 Strzały z wiatrówki na Siedlcach (41 opinii)
- 4 Kopał kobietę po głowie, nie trafił do aresztu (81 opinii)
- 5 Duże zmiany czekają gdyńską marinę (159 opinii)
- 6 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (148 opinii)
Nowy peron SKM Orłowo: siedem ofert, najtańsza za ponad 17 mln zł
Od 17,7 mln do 23,2 mln zł - taka jest rozpiętość cenowa ofert na przebudowę peronu SKM w Orłowie. Z siedmiu propozycji tylko jedna mieści się w budżecie zaplanowanym przez Szybką Kolej Miejską. Roboty potrwają 11 miesięcy.
Do przetargu stanęło siedmiu oferentów.
Oferty na remont SKM Orłowo:
- Colas Rail Polska - 17,696 mln zł,
- Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud - 19,359 mln zł,
- Konsorcjum: Roverpol (lider) Rover Infraestructuras SA (partner) - 20,270 mln zł,
- Mosty Gdynia s.c. Sławomir Kuś, Marcin Sierżęga - 22,034 mln zł,
- Konsorcjum: Alusta SA (lider) i Pozbud SA (partner) - 22,631 mln zł,
- Budimex - 22,984 mln zł,
- Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe - 23,202 mln zł.
SKM planowała przeznaczyć na remont 18,6 mln zł, a to oznacza, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie.
Jeśli zostanie wybrana, wykonawca będzie miał 11 miesięcy na realizację wszystkich prac.
Poza peronem i wiatą zbudowana zostanie także winda w przejściu pod torami od strony centrum handlowego, która zastąpi zdewastowany od wielu lat podnośnik. Dojście do niej wymusi jednocześnie przebudowę schodów w tej części peronu.
Co ważne, całe przejście pod torami SKM doczeka się gruntownego remontu. Nie zostanie jednak przedłużone pod torami dalekobieżnymi w stronę ul. Inżynierskiej.
Na peronie, poza standardowym dla SKM wyposażeniem typu ławki, śmietniki, ekrany informacji pasażerskiej, biletomaty itp., pojawią się dwa wiatrołapy - przestrzenie osłonięte przeszkleniami chroniącymi przed podmuchami wiatru.
W projekcie uwzględniono ponadto wykonanie instalacji na potrzeby systemu monitoringu.
Na koniec warto wspomnieć, że wciąż badane są oferty na remont przystanku SKM Leszczynki, gdzie doszło do dużego nieporozumienia w kwestii kwoty przeznaczonej na realizację tego zadania.
Opinie (100) 6 zablokowanych
-
2021-10-17 18:01
(4)
Wybrać jakościową najlepszą tak aby peron był z prawdziwego zdarzenia.Na pasażerach i komforcie nie oszczędzać.Dodatkowo wybudować parking na 1000 aut obok peron,rzecz jasna bezpłatny.I tańsze bilety.Wtedy może w końcu część samochodziarzy przesiadkę się na koley.Ave!
- 22 18
-
2021-10-17 18:53
17 milionów ??? (1)
Hahahahahahaha Budujecie lotnisko?????
- 5 5
-
2021-10-17 20:16
Kilka takich peronów i masz lotnisko za 100 mln
- 2 3
-
2021-10-17 19:01
To nie główny dworzec
W Londynie są stacje metra które wyglądają tak jak stacja Orłowo teraz wygląda .
Jeśli zmiany to proste bez wodowtrysków .- 7 1
-
2021-10-18 06:27
z zasady najniższą ofertę zawsze odrzucać
powinno to być zaPiSane w ustawie
- 0 0
-
2021-10-17 18:04
(6)
Jak to tylko 1dna oferta mieści się w budżecie,teraz trzeba być elastycznym.Zmienić budżet,wszystko drożeje z dnia na dzień,materiały budowlane,żywność,drewno.Założyć w planie budowy że od nowego roku wszystko będzie 30% drożej.I wybrać jakościowo najlepszą ofertę a nie fuszerkę za grosze.
- 22 15
-
2021-10-17 20:01
robią według gotowego projektu. wiec o jakiej lepszej ofercie mówisz. (2)
kazdy robi to samo. proste ze wygrywa najtansza oferta
- 4 1
-
2021-10-17 21:38
(1)
Nota bene, szkoda ze projekt nie nawiazuje do kilka lat temu wyremontowanego dalekobieznego! Wioseczka, jak zwykle w Polsce :(
- 1 1
-
2021-10-18 07:31
Mi podoba się postępowanie na Chylonii
Najpierw zrobiono jeden dalekobieżny, potem inaczej SKM, a trzeci czeka na swoją kolej (jak to na kolei) i jest w ruinie.
- 0 1
-
2021-10-17 21:00
(1)
Wszystko drożeje, bo w pandemii ludzie nabrali multum kredytów, które będą musieli spłacić. To nie jest hajs z dodruku, bo ani Ty ani ja nie dostaliśmy darmowych cyfr na koncie.
- 2 2
-
2021-10-18 07:34
Jak wlewasz czegoś za dużo to normalne że się przeleje.
Nie ważne czy to woda, benzyna czy pieniądze.
- 0 0
-
2021-10-18 14:51
wez się nie wypowiadają, zmień mozg
- 1 0
-
2021-10-17 18:06
Będzie działająca winda niezajęta przez śpiących meneli? (4)
- 30 3
-
2021-10-17 18:08
(1)
Windy z założenia na peronach Trójmiasta mają nie działać)Chyba prąd oszczędzają)
- 7 6
-
2021-10-17 20:20
Najlepiej zrobić przejścia naziemne
Nawet przez tory dalekobieżne taki trynd
- 3 2
-
2021-10-17 20:04
I nie ma schodów ruchomych nigdzie, bo wg Zlotosia, klimat jest tu nieodpowiedni i się częściej psują
- 1 2
-
2021-10-18 08:17
Na winde nie starczy. Najwazniejsze, ze caly peron zadaszony, chociaz nigdy nie korzysta z niego jednoczesnie wiecej niz kilkanascie osob :)
- 0 2
-
2021-10-17 18:11
Skoro są tam 2 perony, to dlaczego tunel jest tylko do 1 peronu??? (17)
- 34 2
-
2021-10-17 18:19
To przez narodowy niedasizm. Inna spółka, peron prawie nie używany, więc "nie da się".
- 15 2
-
2021-10-17 19:46
Nie wiem (1)
czy wiesz, ale skm ma tam jeden peron.
- 4 1
-
2021-10-17 20:13
i nie może dogadać się z PKP w sprawie reszty tunelu?
To chyba dobry argument, że PKP to największy szkodnik infrastrukturalny w PL
- 9 2
-
2021-10-17 20:02
Dlaczego przez nieudolność rządzących nie można pociągnąć tego tunelu na peron PKP ? (7)
a wtedy skorzystali by i niepełnosprawni, ludzie starsi i matki z dziećmi. Przez taki manewr i za jednym zamachem byłoby taniej. Organizacyjnie można by ogarnąć to szybciej i sprawniej, ponieważ koszty wprowadzenia tam maszyn, narzędzi a i jednorodnych materiałów byłyby dla PKP?PLK pod każdym względem b.korzystne . Widać PiS dba tylko o swojaków nominowanych do Rad Nadzorczych i Zarządów natomiast o ludzi dyskryminacja komunikacyjna.
Dziwię się, że ta takich jegomości jeszcze glosują ? A miało być wyrównywanie szans :)) Pewnie ono jest ale dla popleczników partyjnych.- 8 2
-
2021-10-17 20:14
Widocznie ciężko się spółce córce SKM dogadać ze spółką matką PKP (4)
- 6 0
-
2021-10-17 20:43
Rodzice bywają apodyktyczni, bezwzględni a czasami nawet ordynarni w obejściu - co widać na tym przykładzie (3)
Moim zdaniem to działania pozorne, czyli urzędnicze "tak robić aby nie zrobić".
PO sekowało Gdynię tyle lat !!
Dobrze, że trafili na śmietnik historii. W końcu stać Polaków na coś zdecydowanie lepszego, bardziej kreatywnego i uczciwszego nie PO, PiS. Tylko nowa, nowoczesna europejska partia , bez złych nawyków, kumoterstwa, swojaków a umiejąca posługiwać się analizami ekonomicznymi, a nie kalkulacjami politycznymi. Uczciwa aż do bólu, bez koterii, uwarunkowań i segregacji rasistowskich czy wyznaniowych.- 2 3
-
2021-10-17 21:04
Ale ten drugi peron należy do PKP! (2)
- 2 0
-
2021-10-17 21:42
(1)
No i co, i dlatego niedasie? Drogi tez maja roznych zarzadcow, a jakims cudem sie lacza i miedzy jedna a druga nie nosimy aut na plecach. Po drugie to jest okropne, ze perony 2 spolek stojace obok siebie nie beda spojne wizualnie.
- 3 1
-
2021-10-17 21:51
Ewidentnie nie da się tego załatwić
I tak trudno to sobie wyobrazić, żeby np lewa część drogi była dziurawa, a prawa z nowym asfaltem. Ale jak widać dla PKP to żaden problem
- 3 0
-
2021-10-17 20:43
h (1)
Co ma do tego PIS XD? Człowieku pora wybrać się do lekarza i zrozumieć, że za takie rzeczy nie odpowiada partia, której nie nawidzisz.
- 6 5
-
2021-10-17 22:02
a kto rządzi i obstawia zarządców ?
spółek państwowych ?
- 5 2
-
2021-10-17 20:02
Uśmiechnij się, jesteś w Gdyni (3)
Inwestycja na .karę rangi miasta
- 2 7
-
2021-10-17 20:15
Przecież to jest temat między PKP a SKM, a nie miastem (2)
żaden peron do miasta nie należy
- 6 2
-
2021-10-17 23:10
Gdynia też ma udziały w SKM (1)
Więc ma coś do powiedzenia w temacie https://bip.skm.pkp.pl/c4/majatek-i-struktura-wlasnosciowa
- 1 1
-
2021-10-18 11:19
zgoda, ale to nadal wina PKP
- 0 0
-
2021-10-17 20:18
Oszczędność kosztow (1)
Może jakby właścicielowi galerii zależałoby to by się dało a tak to trzeba ciąć koszty
- 2 0
-
2021-10-17 21:42
Przeciez klienci nie przyjezdzaja Regio...
- 2 0
-
2021-10-17 18:16
Ładnie po przebudowie na wizualizacji
- 4 5
-
2021-10-17 18:17
Będzie (7)
Za 5 lat
- 7 1
-
2021-10-17 18:20
To Gdynia (1)
Za dwa lata będą nowe wizualizacje tegoż peronu
- 6 1
-
2021-10-17 19:02
i nowe plany na peron za 30 milionów
- 6 1
-
2021-10-17 18:50
(4)
Ładnie to wygląda. Tylko ciekawe kiedy zaczną.
- 2 3
-
2021-10-17 18:51
Grabówek (2)
Najładniejsza stacja.
- 18 0
-
2021-10-17 21:43
(1)
Wlasnie, kiedy w koncu Grabowek????
- 2 1
-
2021-10-18 00:09
Grabowek musi zostac bo to bedzie jedno z ostatnich miejsc gdzie mozna krecic filmy o tematyce lat 80.
- 2 0
-
2021-10-18 00:09
zwykle zaczyna sie po podpisaniu umowy, nie przed.
- 0 0
-
2021-10-17 18:46
(1)
to wejście jestem koszmarne, brzydkie i przygnębiająco-odpychające, reszta ok
- 10 4
-
2021-10-17 18:48
Sama jesteś brzydka
- 3 3
-
2021-10-17 19:10
Za tyle to mozna 17 willi postawic (2)
- 9 4
-
2021-10-17 21:37
I co z tego
- 0 1
-
2021-10-18 00:10
To jak bedzie przetarg na 17 willi to wystartuj.
- 1 0
-
2021-10-17 19:18
Ktory to juz raz remontujemy (3)
(bo za nasze) dworzec Orłowo? Widocznie jest z tego dobra kasa. Tyle że na boku.
- 7 2
-
2021-10-17 20:21
Kiedy był jakikolwiek remont tego peronu (2)
- 0 0
-
2021-10-17 21:40
Peron byl za krotki
Później za niski. Tak było. O peronie dalekobieznym, nie wspominając. A już pomost i dojscia do pomostu z obydwu stron, razem z automatami biletowymi, dawno poszly w zapomnienie.
- 0 0
-
2021-10-17 21:42
Acha!
Jeszcze była za duża odległość między peronem a kolejka!
- 0 0
-
2021-10-17 19:25
Opis
To tylko artykuł peron na Leszczynach też dumnie opisywano co oni nie zrobią tam i się skończyło na opisie teraz czas przyszedł na opis Orłowa a za dwa miesiące następny skansen opiszą.
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.