• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy peron SKM Orłowo: siedem ofert, najtańsza za ponad 17 mln zł

Michał Brancewicz
17 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowości na SKM Orłowo: wiata i winda
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.

Od 17,7 mln do 23,2 mln zł - taka jest rozpiętość cenowa ofert na przebudowę peronu SKM w Orłowie. Z siedmiu propozycji tylko jedna mieści się w budżecie zaplanowanym przez Szybką Kolej Miejską. Roboty potrwają 11 miesięcy.



Peron SKM, z którego na co dzień korzystasz, wymaga remontu?

W ramach prac budowlanych przewiduje się wybudowanie od podstaw zupełnie nowego peronu z wiatą na niemal całej długości - od przejścia podziemnego przy centrum handlowym Klif aż do kładki nad torami kolejowymi.

Do przetargu stanęło siedmiu oferentów.

Oferty na remont SKM Orłowo:

  • Colas Rail Polska - 17,696 mln zł,
  • Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud - 19,359 mln zł,
  • Konsorcjum: Roverpol (lider) Rover Infraestructuras SA (partner) - 20,270 mln zł,
  • Mosty Gdynia s.c. Sławomir Kuś, Marcin Sierżęga - 22,034 mln zł,
  • Konsorcjum: Alusta SA (lider) i Pozbud SA (partner) - 22,631 mln zł,
  • Budimex - 22,984 mln zł,
  • Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe - 23,202 mln zł.

SKM planowała przeznaczyć na remont 18,6 mln zł, a to oznacza, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie.

Jeśli zostanie wybrana, wykonawca będzie miał 11 miesięcy na realizację wszystkich prac.

  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
Poza peronem i wiatą zbudowana zostanie także winda w przejściu pod torami od strony centrum handlowego, która zastąpi zdewastowany od wielu lat podnośnik. Dojście do niej wymusi jednocześnie przebudowę schodów w tej części peronu.

Co ważne, całe przejście pod torami SKM doczeka się gruntownego remontu. Nie zostanie jednak przedłużone pod torami dalekobieżnymi w stronę ul. Inżynierskiej.

Na peronie, poza standardowym dla SKM wyposażeniem typu ławki, śmietniki, ekrany informacji pasażerskiej, biletomaty itp., pojawią się dwa wiatrołapy - przestrzenie osłonięte przeszkleniami chroniącymi przed podmuchami wiatru.

W projekcie uwzględniono ponadto wykonanie instalacji na potrzeby systemu monitoringu.

Na koniec warto wspomnieć, że wciąż badane są oferty na remont przystanku SKM Leszczynki, gdzie doszło do dużego nieporozumienia w kwestii kwoty przeznaczonej na realizację tego zadania.

Opinie (100) 6 zablokowanych

  • (4)

    Wybrać jakościową najlepszą tak aby peron był z prawdziwego zdarzenia.Na pasażerach i komforcie nie oszczędzać.Dodatkowo wybudować parking na 1000 aut obok peron,rzecz jasna bezpłatny.I tańsze bilety.Wtedy może w końcu część samochodziarzy przesiadkę się na koley.Ave!

    • 22 18

    • 17 milionów ??? (1)

      Hahahahahahaha Budujecie lotnisko?????

      • 5 5

      • Kilka takich peronów i masz lotnisko za 100 mln

        • 2 3

    • To nie główny dworzec

      W Londynie są stacje metra które wyglądają tak jak stacja Orłowo teraz wygląda .
      Jeśli zmiany to proste bez wodowtrysków .

      • 7 1

    • z zasady najniższą ofertę zawsze odrzucać

      powinno to być zaPiSane w ustawie

      • 0 0

  • (6)

    Jak to tylko 1dna oferta mieści się w budżecie,teraz trzeba być elastycznym.Zmienić budżet,wszystko drożeje z dnia na dzień,materiały budowlane,żywność,drewno.Założyć w planie budowy że od nowego roku wszystko będzie 30% drożej.I wybrać jakościowo najlepszą ofertę a nie fuszerkę za grosze.

    • 22 15

    • robią według gotowego projektu. wiec o jakiej lepszej ofercie mówisz. (2)

      kazdy robi to samo. proste ze wygrywa najtansza oferta

      • 4 1

      • (1)

        Nota bene, szkoda ze projekt nie nawiazuje do kilka lat temu wyremontowanego dalekobieznego! Wioseczka, jak zwykle w Polsce :(

        • 1 1

        • Mi podoba się postępowanie na Chylonii

          Najpierw zrobiono jeden dalekobieżny, potem inaczej SKM, a trzeci czeka na swoją kolej (jak to na kolei) i jest w ruinie.

          • 0 1

    • (1)

      Wszystko drożeje, bo w pandemii ludzie nabrali multum kredytów, które będą musieli spłacić. To nie jest hajs z dodruku, bo ani Ty ani ja nie dostaliśmy darmowych cyfr na koncie.

      • 2 2

      • Jak wlewasz czegoś za dużo to normalne że się przeleje.

        Nie ważne czy to woda, benzyna czy pieniądze.

        • 0 0

    • wez się nie wypowiadają, zmień mozg

      • 1 0

  • Będzie działająca winda niezajęta przez śpiących meneli? (4)

    • 30 3

    • (1)

      Windy z założenia na peronach Trójmiasta mają nie działać)Chyba prąd oszczędzają)

      • 7 6

      • Najlepiej zrobić przejścia naziemne

        Nawet przez tory dalekobieżne taki trynd

        • 3 2

    • I nie ma schodów ruchomych nigdzie, bo wg Zlotosia, klimat jest tu nieodpowiedni i się częściej psują

      • 1 2

    • Na winde nie starczy. Najwazniejsze, ze caly peron zadaszony, chociaz nigdy nie korzysta z niego jednoczesnie wiecej niz kilkanascie osob :)

      • 0 2

  • Skoro są tam 2 perony, to dlaczego tunel jest tylko do 1 peronu??? (17)

    • 34 2

    • To przez narodowy niedasizm. Inna spółka, peron prawie nie używany, więc "nie da się".

      • 15 2

    • Nie wiem (1)

      czy wiesz, ale skm ma tam jeden peron.

      • 4 1

      • i nie może dogadać się z PKP w sprawie reszty tunelu?

        To chyba dobry argument, że PKP to największy szkodnik infrastrukturalny w PL

        • 9 2

    • Dlaczego przez nieudolność rządzących nie można pociągnąć tego tunelu na peron PKP ? (7)

      a wtedy skorzystali by i niepełnosprawni, ludzie starsi i matki z dziećmi. Przez taki manewr i za jednym zamachem byłoby taniej. Organizacyjnie można by ogarnąć to szybciej i sprawniej, ponieważ koszty wprowadzenia tam maszyn, narzędzi a i jednorodnych materiałów byłyby dla PKP?PLK pod każdym względem b.korzystne . Widać PiS dba tylko o swojaków nominowanych do Rad Nadzorczych i Zarządów natomiast o ludzi dyskryminacja komunikacyjna.
      Dziwię się, że ta takich jegomości jeszcze glosują ? A miało być wyrównywanie szans :)) Pewnie ono jest ale dla popleczników partyjnych.

      • 8 2

      • Widocznie ciężko się spółce córce SKM dogadać ze spółką matką PKP (4)

        • 6 0

        • Rodzice bywają apodyktyczni, bezwzględni a czasami nawet ordynarni w obejściu - co widać na tym przykładzie (3)

          Moim zdaniem to działania pozorne, czyli urzędnicze "tak robić aby nie zrobić".
          PO sekowało Gdynię tyle lat !!
          Dobrze, że trafili na śmietnik historii. W końcu stać Polaków na coś zdecydowanie lepszego, bardziej kreatywnego i uczciwszego nie PO, PiS. Tylko nowa, nowoczesna europejska partia , bez złych nawyków, kumoterstwa, swojaków a umiejąca posługiwać się analizami ekonomicznymi, a nie kalkulacjami politycznymi. Uczciwa aż do bólu, bez koterii, uwarunkowań i segregacji rasistowskich czy wyznaniowych.

          • 2 3

          • Ale ten drugi peron należy do PKP! (2)

            • 2 0

            • (1)

              No i co, i dlatego niedasie? Drogi tez maja roznych zarzadcow, a jakims cudem sie lacza i miedzy jedna a druga nie nosimy aut na plecach. Po drugie to jest okropne, ze perony 2 spolek stojace obok siebie nie beda spojne wizualnie.

              • 3 1

              • Ewidentnie nie da się tego załatwić

                I tak trudno to sobie wyobrazić, żeby np lewa część drogi była dziurawa, a prawa z nowym asfaltem. Ale jak widać dla PKP to żaden problem

                • 3 0

      • h (1)

        Co ma do tego PIS XD? Człowieku pora wybrać się do lekarza i zrozumieć, że za takie rzeczy nie odpowiada partia, której nie nawidzisz.

        • 6 5

        • a kto rządzi i obstawia zarządców ?

          spółek państwowych ?

          • 5 2

    • Uśmiechnij się, jesteś w Gdyni (3)

      Inwestycja na .karę rangi miasta

      • 2 7

      • Przecież to jest temat między PKP a SKM, a nie miastem (2)

        żaden peron do miasta nie należy

        • 6 2

        • Gdynia też ma udziały w SKM (1)

          Więc ma coś do powiedzenia w temacie https://bip.skm.pkp.pl/c4/majatek-i-struktura-wlasnosciowa

          • 1 1

          • zgoda, ale to nadal wina PKP

            • 0 0

    • Oszczędność kosztow (1)

      Może jakby właścicielowi galerii zależałoby to by się dało a tak to trzeba ciąć koszty

      • 2 0

      • Przeciez klienci nie przyjezdzaja Regio...

        • 2 0

  • Ładnie po przebudowie na wizualizacji

    • 4 5

  • Będzie (7)

    Za 5 lat

    • 7 1

    • To Gdynia (1)

      Za dwa lata będą nowe wizualizacje tegoż peronu

      • 6 1

      • i nowe plany na peron za 30 milionów

        • 6 1

    • (4)

      Ładnie to wygląda. Tylko ciekawe kiedy zaczną.

      • 2 3

      • Grabówek (2)

        Najładniejsza stacja.

        • 18 0

        • (1)

          Wlasnie, kiedy w koncu Grabowek????

          • 2 1

          • Grabowek musi zostac bo to bedzie jedno z ostatnich miejsc gdzie mozna krecic filmy o tematyce lat 80.

            • 2 0

      • zwykle zaczyna sie po podpisaniu umowy, nie przed.

        • 0 0

  • (1)

    to wejście jestem koszmarne, brzydkie i przygnębiająco-odpychające, reszta ok

    • 10 4

    • Sama jesteś brzydka

      • 3 3

  • Za tyle to mozna 17 willi postawic (2)

    • 9 4

    • I co z tego

      • 0 1

    • To jak bedzie przetarg na 17 willi to wystartuj.

      • 1 0

  • Ktory to juz raz remontujemy (3)

    (bo za nasze) dworzec Orłowo? Widocznie jest z tego dobra kasa. Tyle że na boku.

    • 7 2

    • Kiedy był jakikolwiek remont tego peronu (2)

      • 0 0

      • Peron byl za krotki

        Później za niski. Tak było. O peronie dalekobieznym, nie wspominając. A już pomost i dojscia do pomostu z obydwu stron, razem z automatami biletowymi, dawno poszly w zapomnienie.

        • 0 0

      • Acha!

        Jeszcze była za duża odległość między peronem a kolejka!

        • 0 0

  • Opis

    To tylko artykuł peron na Leszczynach też dumnie opisywano co oni nie zrobią tam i się skończyło na opisie teraz czas przyszedł na opis Orłowa a za dwa miesiące następny skansen opiszą.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane