• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy peron SKM Orłowo: siedem ofert, najtańsza za ponad 17 mln zł

Michał Brancewicz
17 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowości na SKM Orłowo: wiata i winda
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.

Od 17,7 mln do 23,2 mln zł - taka jest rozpiętość cenowa ofert na przebudowę peronu SKM w Orłowie. Z siedmiu propozycji tylko jedna mieści się w budżecie zaplanowanym przez Szybką Kolej Miejską. Roboty potrwają 11 miesięcy.



Peron SKM, z którego na co dzień korzystasz, wymaga remontu?

W ramach prac budowlanych przewiduje się wybudowanie od podstaw zupełnie nowego peronu z wiatą na niemal całej długości - od przejścia podziemnego przy centrum handlowym Klif aż do kładki nad torami kolejowymi.

Do przetargu stanęło siedmiu oferentów.

Oferty na remont SKM Orłowo:

  • Colas Rail Polska - 17,696 mln zł,
  • Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud - 19,359 mln zł,
  • Konsorcjum: Roverpol (lider) Rover Infraestructuras SA (partner) - 20,270 mln zł,
  • Mosty Gdynia s.c. Sławomir Kuś, Marcin Sierżęga - 22,034 mln zł,
  • Konsorcjum: Alusta SA (lider) i Pozbud SA (partner) - 22,631 mln zł,
  • Budimex - 22,984 mln zł,
  • Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe - 23,202 mln zł.

SKM planowała przeznaczyć na remont 18,6 mln zł, a to oznacza, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie.

Jeśli zostanie wybrana, wykonawca będzie miał 11 miesięcy na realizację wszystkich prac.

  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
Poza peronem i wiatą zbudowana zostanie także winda w przejściu pod torami od strony centrum handlowego, która zastąpi zdewastowany od wielu lat podnośnik. Dojście do niej wymusi jednocześnie przebudowę schodów w tej części peronu.

Co ważne, całe przejście pod torami SKM doczeka się gruntownego remontu. Nie zostanie jednak przedłużone pod torami dalekobieżnymi w stronę ul. Inżynierskiej.

Na peronie, poza standardowym dla SKM wyposażeniem typu ławki, śmietniki, ekrany informacji pasażerskiej, biletomaty itp., pojawią się dwa wiatrołapy - przestrzenie osłonięte przeszkleniami chroniącymi przed podmuchami wiatru.

W projekcie uwzględniono ponadto wykonanie instalacji na potrzeby systemu monitoringu.

Na koniec warto wspomnieć, że wciąż badane są oferty na remont przystanku SKM Leszczynki, gdzie doszło do dużego nieporozumienia w kwestii kwoty przeznaczonej na realizację tego zadania.

Opinie (100) 6 zablokowanych

  • Stacja pkp

    Kiedy w koncu będzie zrobiony dworzec pkp w Słupsku a po drugie drugi tor z Gdyni do Slupska. Gdańsk ma Slupsk w czterech literach i rejon a kasa z UE czy rzadowa wszystko idzie na Trójmiasto a ochlapy na resztę województwa. Traktują ten rejon gorzej niz trzeci świat banda lobuzow

    • 0 1

  • Szkoda kasy na orlowo. (2)

    Tam nikt nie wsiada i nikt nie wysiada.Do likwidacji.

    • 2 3

    • I

      Sam się zlikwiduj. Większy pożytek będzie.

      • 0 0

    • Tak w ogóle nikt nigdzie nie wsiada i nie wysiada

      A skm jeżdżą puste i wożą powietrze

      • 1 0

  • Po co tyle płacić ?

    Inwestycja troche przypomina wyciągnięcie kasy kwota powala istnieje możliwość wykonania dużo taniej siła robocza to osadzeni w zakładach karnych.

    • 2 0

  • a co z ekranami? kiedyś o tym pisaliście.

    • 1 0

  • Projekt tego peronu wygląda koszmarnie, betonowy przygnębiający, smutny kloc bez żadnego charakteru

    Naprawdę nie można było tego jakoś urozmaicić? Hale magazynowe w Amazonie mają więcej klimatu niż to coś.

    • 38 9

  • Winda dla Rowerów

    Czy ktos zajmujacy sie projektem to czyta?
    Prosze o zrobienie na tyle dlugiej windy by zmieścił sie rower nie na stojaco. W normalnej pozycji. Podrozuje z dzieckiem na foteliku. Podnoszenie roweru gdy mam pełen przedni bagaznik i sakwy przypiete i dziecko trzymam za reke jest niemozliwe!!! Droga Redakcjo!!!! Czy mozecie poruszyc te sprawę? Obecnie projwktuje sie z myślą o sprawnych silnych ludziach ktorzy jada sami rekrwacyjnie bez bagazu i malego pasazera. Ja nie moge nigdzie podjechac skm z rowerem i dzieckiem bo nie dam rady wniesc roweru na peron.

    • 1 1

  • Kiedy remont Gdańsk Stocznia? (2)

    Kiedy remont peronów Gdańsk Stocznia?

    • 0 0

    • Peron orlowo

      Jestem mieszkanka Orlowa i szlag mnie bierze na sam widok schodów.
      Schody,schody,schody-a może by tak zrobić wejście jak w kamiennym potoku
      Ludzie trochę zastanowienie są to dzielnice ludzi starszych i oni naprawdę chodzą na spacery,jest parę szkół średnich i oni przyjezdzająSKM-ją,nie mówiąc o turystach którzy wynajmują pokoje nie tylko w sezonie
      Tunel
      Tunel
      Tunel
      Pozdrawiam

      • 0 0

    • Tam jest taki bałagan że nikt nie ponosi odpowiedzialnosci

      Peron to niby skm, drugi peron już praktycznie nie istnieje, za kładkę odpowiada miasto notabene na czas imprez przy placu zebrań kładkę wyłączyli z użytkowania co by za dużo ludzi nie chodziło bo może się zawalić, schody na peron drewniane to szczyt myśli architektonicznej, generalnie nikt nie ponosi odpowiedzialności za nic

      • 0 0

  • (1)

    Peron w Orłowie to jeden z najgorszych i najbrzydszych na trasie Gdańsk-Gdynia, czas najwyższy go wyremontować, gorsze są tylko perony za Gdynią w stronę Wejherowa, tam na niektórych czas się zatrzymał bardzo dawno temu

    • 0 0

    • Bo nigdy nie był remontowany

      • 0 0

  • przescie do Inżynierskiej

    z punktu widzenia estetyki inwestycja ok,ale najważniejsza jest wygoda użytkowników i tu brak przedłużenia tunelu do ul.Inżynierskiej to porażka,która każe się zastanowić nad celowościa tej inwestycji.Pamiętajmy,że windy,które tam zainstalowano nigdy nie działają!

    • 0 0

  • jestem ciekawy ile jest tam złota że taka cena

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane