- 1 Kopał kobietę po głowie, nie trafił do aresztu (134 opinie)
- 2 Jadowite pająki w porcie w Gdańsku (93 opinie)
- 3 Zamkną przystanek SKM na pół roku (122 opinie)
- 4 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (154 opinie)
- 5 Duże zmiany czekają gdyńską marinę (177 opinii)
- 6 Strzały z wiatrówki na Siedlcach (51 opinii)
Nowy peron SKM Orłowo: siedem ofert, najtańsza za ponad 17 mln zł
Od 17,7 mln do 23,2 mln zł - taka jest rozpiętość cenowa ofert na przebudowę peronu SKM w Orłowie. Z siedmiu propozycji tylko jedna mieści się w budżecie zaplanowanym przez Szybką Kolej Miejską. Roboty potrwają 11 miesięcy.
Do przetargu stanęło siedmiu oferentów.
Oferty na remont SKM Orłowo:
- Colas Rail Polska - 17,696 mln zł,
- Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud - 19,359 mln zł,
- Konsorcjum: Roverpol (lider) Rover Infraestructuras SA (partner) - 20,270 mln zł,
- Mosty Gdynia s.c. Sławomir Kuś, Marcin Sierżęga - 22,034 mln zł,
- Konsorcjum: Alusta SA (lider) i Pozbud SA (partner) - 22,631 mln zł,
- Budimex - 22,984 mln zł,
- Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe - 23,202 mln zł.
SKM planowała przeznaczyć na remont 18,6 mln zł, a to oznacza, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie.
Jeśli zostanie wybrana, wykonawca będzie miał 11 miesięcy na realizację wszystkich prac.
Poza peronem i wiatą zbudowana zostanie także winda w przejściu pod torami od strony centrum handlowego, która zastąpi zdewastowany od wielu lat podnośnik. Dojście do niej wymusi jednocześnie przebudowę schodów w tej części peronu.
Co ważne, całe przejście pod torami SKM doczeka się gruntownego remontu. Nie zostanie jednak przedłużone pod torami dalekobieżnymi w stronę ul. Inżynierskiej.
Na peronie, poza standardowym dla SKM wyposażeniem typu ławki, śmietniki, ekrany informacji pasażerskiej, biletomaty itp., pojawią się dwa wiatrołapy - przestrzenie osłonięte przeszkleniami chroniącymi przed podmuchami wiatru.
W projekcie uwzględniono ponadto wykonanie instalacji na potrzeby systemu monitoringu.
Na koniec warto wspomnieć, że wciąż badane są oferty na remont przystanku SKM Leszczynki, gdzie doszło do dużego nieporozumienia w kwestii kwoty przeznaczonej na realizację tego zadania.
Opinie (100) 6 zablokowanych
-
2021-10-17 19:39
Orłowo było kiedyś stacją dalekobieżną jak Oliwa czy Wrzeszcz. Stare czasy :)
- 9 0
-
2021-10-17 19:41
To teraz wystarczy (1)
Zamienić śmietnik na Jesionowej na parking przesiadkowy ,darmowy i pogonić tych pseudo przedsiębiorców którzy żyją na koszt podatnika z dotacji
- 5 2
-
2021-10-17 20:06
Pier.....
Przedstaw się Panie Konkolski Jarosławie i zacznij sprzątać odchody po swoim psie.
- 1 3
-
2021-10-17 20:07
Lepiej zamiast betonowych mórów okalających wejścia na perony użyć tafli szklanych, ale oczywiście zwyciężyło stare dziadostwo.
- 1 0
-
2021-10-17 20:19
20 baniek jak tam jest pewnie 100 metrów do zrobienia
to jest 200 tysi za metr (metr na 4 metry powiedzmy)! Ludzie, to mogłoby być pozłacane!
- 6 1
-
2021-10-17 20:26
O i nowy pociag zmiescil sie w budzecie ;D
- 1 0
-
2021-10-17 20:41
kolejna ankieta z opcjami odpowiedzi do wyboru:
a) nieprawda, w dodatku bez sensu ;
b) nieprawda ;
c) głupota ; Czy tak trudno zapytać ludzi o to, czy czują potrzebę, żeby ten peron wyremontować? Ja np. często korzystam z tego peronu, a nie widzę konieczności remontu. Jedyne, co mogłoby się przydać, to winda dla niepełnosprawnych (lub osób z wózkiem dziecięcym) od strony Klifu.- 27 9
-
2021-10-17 20:43
Dlaczego nie ma w projekcie schodów ruchomych? (1)
Standard na stacjach metra na całym świecie, w trójmieście wciąż marzenie nie do osiągnięcia.
- 9 0
-
2021-10-18 05:28
Usun z menu hsmburgery i kfc i ruchome schody nie bada ci potrzebne.
- 0 0
-
2021-10-17 21:07
żądamy tunelu do Inzynierskiej!!!!! (1)
Niepełnosprawni
- 10 0
-
2021-10-17 23:13
No niestety za mała siła przebicia
Co innego jakby deweloper sobie zażyczył albo właściciel centrum handlowego
- 1 0
-
2021-10-17 21:10
bzdura
tyle pieniedzy za tak mala inwestycje, ludzie obudzcie sie
- 3 0
-
2021-10-17 21:46
Peron w Orłowie nie jest może piękny
Ale jest funkcjonalny.
17 milionów za to żeby peron był ładniejszy? Ludzie to jest peron. Tam się wsiada i wysiada z kolejki. Ważne żeby były proste schody, jakiś nieprzeciekający daszek w razie opadów i równe podłoże żeby się nie potknąć.
I to wszystko jest. Po co wydawać tyle kasy?- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.