• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy peron SKM Orłowo: siedem ofert, najtańsza za ponad 17 mln zł

Michał Brancewicz
17 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowości na SKM Orłowo: wiata i winda
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.

Od 17,7 mln do 23,2 mln zł - taka jest rozpiętość cenowa ofert na przebudowę peronu SKM w Orłowie. Z siedmiu propozycji tylko jedna mieści się w budżecie zaplanowanym przez Szybką Kolej Miejską. Roboty potrwają 11 miesięcy.



Peron SKM, z którego na co dzień korzystasz, wymaga remontu?

W ramach prac budowlanych przewiduje się wybudowanie od podstaw zupełnie nowego peronu z wiatą na niemal całej długości - od przejścia podziemnego przy centrum handlowym Klif aż do kładki nad torami kolejowymi.

Do przetargu stanęło siedmiu oferentów.

Oferty na remont SKM Orłowo:

  • Colas Rail Polska - 17,696 mln zł,
  • Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud - 19,359 mln zł,
  • Konsorcjum: Roverpol (lider) Rover Infraestructuras SA (partner) - 20,270 mln zł,
  • Mosty Gdynia s.c. Sławomir Kuś, Marcin Sierżęga - 22,034 mln zł,
  • Konsorcjum: Alusta SA (lider) i Pozbud SA (partner) - 22,631 mln zł,
  • Budimex - 22,984 mln zł,
  • Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe - 23,202 mln zł.

SKM planowała przeznaczyć na remont 18,6 mln zł, a to oznacza, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie.

Jeśli zostanie wybrana, wykonawca będzie miał 11 miesięcy na realizację wszystkich prac.

  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
Poza peronem i wiatą zbudowana zostanie także winda w przejściu pod torami od strony centrum handlowego, która zastąpi zdewastowany od wielu lat podnośnik. Dojście do niej wymusi jednocześnie przebudowę schodów w tej części peronu.

Co ważne, całe przejście pod torami SKM doczeka się gruntownego remontu. Nie zostanie jednak przedłużone pod torami dalekobieżnymi w stronę ul. Inżynierskiej.

Na peronie, poza standardowym dla SKM wyposażeniem typu ławki, śmietniki, ekrany informacji pasażerskiej, biletomaty itp., pojawią się dwa wiatrołapy - przestrzenie osłonięte przeszkleniami chroniącymi przed podmuchami wiatru.

W projekcie uwzględniono ponadto wykonanie instalacji na potrzeby systemu monitoringu.

Na koniec warto wspomnieć, że wciąż badane są oferty na remont przystanku SKM Leszczynki, gdzie doszło do dużego nieporozumienia w kwestii kwoty przeznaczonej na realizację tego zadania.

Opinie (100) 6 zablokowanych

  • Orłowo było kiedyś stacją dalekobieżną jak Oliwa czy Wrzeszcz. Stare czasy :)

    • 9 0

  • To teraz wystarczy (1)

    Zamienić śmietnik na Jesionowej na parking przesiadkowy ,darmowy i pogonić tych pseudo przedsiębiorców którzy żyją na koszt podatnika z dotacji

    • 5 2

    • Pier.....

      Przedstaw się Panie Konkolski Jarosławie i zacznij sprzątać odchody po swoim psie.

      • 1 3

  • Lepiej zamiast betonowych mórów okalających wejścia na perony użyć tafli szklanych, ale oczywiście zwyciężyło stare dziadostwo.

    • 1 0

  • 20 baniek jak tam jest pewnie 100 metrów do zrobienia

    to jest 200 tysi za metr (metr na 4 metry powiedzmy)! Ludzie, to mogłoby być pozłacane!

    • 6 1

  • O i nowy pociag zmiescil sie w budzecie ;D

    • 1 0

  • kolejna ankieta z opcjami odpowiedzi do wyboru:

    a) nieprawda, w dodatku bez sensu ;
    b) nieprawda ;
    c) głupota ; Czy tak trudno zapytać ludzi o to, czy czują potrzebę, żeby ten peron wyremontować? Ja np. często korzystam z tego peronu, a nie widzę konieczności remontu. Jedyne, co mogłoby się przydać, to winda dla niepełnosprawnych (lub osób z wózkiem dziecięcym) od strony Klifu.

    • 27 9

  • Dlaczego nie ma w projekcie schodów ruchomych? (1)

    Standard na stacjach metra na całym świecie, w trójmieście wciąż marzenie nie do osiągnięcia.

    • 9 0

    • Usun z menu hsmburgery i kfc i ruchome schody nie bada ci potrzebne.

      • 0 0

  • żądamy tunelu do Inzynierskiej!!!!! (1)

    Niepełnosprawni

    • 10 0

    • No niestety za mała siła przebicia

      Co innego jakby deweloper sobie zażyczył albo właściciel centrum handlowego

      • 1 0

  • bzdura

    tyle pieniedzy za tak mala inwestycje, ludzie obudzcie sie

    • 3 0

  • Peron w Orłowie nie jest może piękny

    Ale jest funkcjonalny.
    17 milionów za to żeby peron był ładniejszy? Ludzie to jest peron. Tam się wsiada i wysiada z kolejki. Ważne żeby były proste schody, jakiś nieprzeciekający daszek w razie opadów i równe podłoże żeby się nie potknąć.
    I to wszystko jest. Po co wydawać tyle kasy?

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane