• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy peron SKM Orłowo: siedem ofert, najtańsza za ponad 17 mln zł

Michał Brancewicz
17 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowości na SKM Orłowo: wiata i winda
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.

Od 17,7 mln do 23,2 mln zł - taka jest rozpiętość cenowa ofert na przebudowę peronu SKM w Orłowie. Z siedmiu propozycji tylko jedna mieści się w budżecie zaplanowanym przez Szybką Kolej Miejską. Roboty potrwają 11 miesięcy.



Peron SKM, z którego na co dzień korzystasz, wymaga remontu?

W ramach prac budowlanych przewiduje się wybudowanie od podstaw zupełnie nowego peronu z wiatą na niemal całej długości - od przejścia podziemnego przy centrum handlowym Klif aż do kładki nad torami kolejowymi.

Do przetargu stanęło siedmiu oferentów.

Oferty na remont SKM Orłowo:

  • Colas Rail Polska - 17,696 mln zł,
  • Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud - 19,359 mln zł,
  • Konsorcjum: Roverpol (lider) Rover Infraestructuras SA (partner) - 20,270 mln zł,
  • Mosty Gdynia s.c. Sławomir Kuś, Marcin Sierżęga - 22,034 mln zł,
  • Konsorcjum: Alusta SA (lider) i Pozbud SA (partner) - 22,631 mln zł,
  • Budimex - 22,984 mln zł,
  • Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe - 23,202 mln zł.

SKM planowała przeznaczyć na remont 18,6 mln zł, a to oznacza, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie.

Jeśli zostanie wybrana, wykonawca będzie miał 11 miesięcy na realizację wszystkich prac.

  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
Poza peronem i wiatą zbudowana zostanie także winda w przejściu pod torami od strony centrum handlowego, która zastąpi zdewastowany od wielu lat podnośnik. Dojście do niej wymusi jednocześnie przebudowę schodów w tej części peronu.

Co ważne, całe przejście pod torami SKM doczeka się gruntownego remontu. Nie zostanie jednak przedłużone pod torami dalekobieżnymi w stronę ul. Inżynierskiej.

Na peronie, poza standardowym dla SKM wyposażeniem typu ławki, śmietniki, ekrany informacji pasażerskiej, biletomaty itp., pojawią się dwa wiatrołapy - przestrzenie osłonięte przeszkleniami chroniącymi przed podmuchami wiatru.

W projekcie uwzględniono ponadto wykonanie instalacji na potrzeby systemu monitoringu.

Na koniec warto wspomnieć, że wciąż badane są oferty na remont przystanku SKM Leszczynki, gdzie doszło do dużego nieporozumienia w kwestii kwoty przeznaczonej na realizację tego zadania.

Opinie (100) 6 zablokowanych

  • Nikomu to nie potrzebne. Będą

    same opòźnienia skm przez to.

    • 0 3

  • przecież te wizualizacje są okropne

    czemu nie buduje się z zachowaniem klimatu...

    • 3 1

  • Zabawa w modernizację peronu.

    Kiedy ktoś pomyśli o demontażu mostu, tzw kładki a budowie podziemnego przejscia od ulicy Orłowskiej do Inżynierskiej? Dlaczego uprzywilejowane jest zejście do CH Klif?
    Kto miał w tym interes, że powstało?
    Przecież do "Klifu" można dojść z peronu idąc ulicą Świerkowa!

    • 1 0

  • Ciagle pokutuje ten Sam styl, kasowniki, tablice na rozklady jazdy.. taki popudrowany komunizm.

    • 1 0

  • No

    W końcu.

    • 0 0

  • Większego barłogu (1)

    Niż peron w Orłowie to doczekali się chyba tylko na Grabówku. Ale kwota, jak za to bezklimatyczne betonozę, jest astronomiczna. Nie rozumiem tylko osób, którym nie przeszkadza obecny wygląd. Przecież to jest wstyd, jak ktoś z przyjezdnych jedzie SKM-ką

    • 56 2

    • Jak ja lubię takie "powody"

      Nie przeszkadza, że peron jest niefunkcjonalny, brak infrastruktury dla wygody pasażera, zakupu biletu, informacji, że można poprawić bezpieczeństwo. Nie, to nie jest istotne, ale WSTYD, tak to jest powód. I potem zamiast wygodnych i funkcjonalnych rzeczy dostajemy takie w których jedyna sprawą na którą położono nacisk jest wygląd.

      • 6 1

  • Kolejne opòźnienia skmek.

    Kolejne problemy pasażeròw i ślimacze tempo prac. Brawo wy.

    • 0 0

  • w ogole dziwne towarzystwo. np oferta firmy Mosty Gdynia s.c., za circa 22M pln. Spoleczka 5 letnia, panowie nawet strony internetowej nie potrafili sobie ogarnac (zaslepka operatora). Ciekawe jak wygladala by inwestycja, gdyby jakims cudem wygrali, bo dali by najnizsza oferte.. uwalona na dlugie lata? (jak to uznany wykonawca, budowal inne dworce itp, duze budynki uslugowe itp, to chetnie poczytam)

    • 0 0

  • Kiedy koniec remontòw skm.

    W tej dekadzie czy w 2050?

    • 1 0

  • 17 milionow za kilkadziesiąt palet betonowych prefabrykatów? (1)

    Ludzie, to jest jakiś obłęd - w krajach na zachodzie Europy gdzie robocizna jest trzy razy wyższa takie remonty robi się za jedną trzecią naszych cen...

    • 5 0

    • A za co wille postawie?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane