• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy peron SKM Orłowo: siedem ofert, najtańsza za ponad 17 mln zł

Michał Brancewicz
17 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowości na SKM Orłowo: wiata i winda
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.

Od 17,7 mln do 23,2 mln zł - taka jest rozpiętość cenowa ofert na przebudowę peronu SKM w Orłowie. Z siedmiu propozycji tylko jedna mieści się w budżecie zaplanowanym przez Szybką Kolej Miejską. Roboty potrwają 11 miesięcy.



Peron SKM, z którego na co dzień korzystasz, wymaga remontu?

W ramach prac budowlanych przewiduje się wybudowanie od podstaw zupełnie nowego peronu z wiatą na niemal całej długości - od przejścia podziemnego przy centrum handlowym Klif aż do kładki nad torami kolejowymi.

Do przetargu stanęło siedmiu oferentów.

Oferty na remont SKM Orłowo:

  • Colas Rail Polska - 17,696 mln zł,
  • Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud - 19,359 mln zł,
  • Konsorcjum: Roverpol (lider) Rover Infraestructuras SA (partner) - 20,270 mln zł,
  • Mosty Gdynia s.c. Sławomir Kuś, Marcin Sierżęga - 22,034 mln zł,
  • Konsorcjum: Alusta SA (lider) i Pozbud SA (partner) - 22,631 mln zł,
  • Budimex - 22,984 mln zł,
  • Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe - 23,202 mln zł.

SKM planowała przeznaczyć na remont 18,6 mln zł, a to oznacza, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie.

Jeśli zostanie wybrana, wykonawca będzie miał 11 miesięcy na realizację wszystkich prac.

  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak po przebudowie będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
Poza peronem i wiatą zbudowana zostanie także winda w przejściu pod torami od strony centrum handlowego, która zastąpi zdewastowany od wielu lat podnośnik. Dojście do niej wymusi jednocześnie przebudowę schodów w tej części peronu.

Co ważne, całe przejście pod torami SKM doczeka się gruntownego remontu. Nie zostanie jednak przedłużone pod torami dalekobieżnymi w stronę ul. Inżynierskiej.

Na peronie, poza standardowym dla SKM wyposażeniem typu ławki, śmietniki, ekrany informacji pasażerskiej, biletomaty itp., pojawią się dwa wiatrołapy - przestrzenie osłonięte przeszkleniami chroniącymi przed podmuchami wiatru.

W projekcie uwzględniono ponadto wykonanie instalacji na potrzeby systemu monitoringu.

Na koniec warto wspomnieć, że wciąż badane są oferty na remont przystanku SKM Leszczynki, gdzie doszło do dużego nieporozumienia w kwestii kwoty przeznaczonej na realizację tego zadania.

Opinie (100) 6 zablokowanych

  • Jak przychodziłem do prezesa w firmie po pieniądze, to zawsze pierwsze było pytanie: Co będziemy mogli zrobić po wydaniu tych pieniędzy, czego nie możemy zrobić dzisiaj? A jeżeli moja odpowiedz byłaby, że nie ma takiej rzeczy, to by znaczyło, że projekt jest zbędny, więc pieniedzy na taki projekt też bym nie dostał

    I to samo pytanie mam teraz? Co będziemy mogli robić po wydaniu 17 mln zł czego nie możemy zrobic dzisiaj?

    • 0 0

  • Słup na środku schodów ...

    ... to świetny pomnik głupoty projektanta tego przystanku i przykład jak nie należy projektować. Przez kilka następnych dziesięcioleci na jego przykładzie będzie można pokazywać studentom architektury użytkowej jacy d**ile kiedyś projektowali i jak ich wynalazki utrudniają życie pasażerom. I znowu będzie beka z Gdyni. Czy o to chodziło?

    I jeszcze jedno. Czy SKM Trójmiasto wstydzi się swojego taboru? Wygląda na to, że tak, bo na wizualizacjach widać tylko pojazdy kolei brytyjskich, których w kontynentalnej Europie się nie spotyka.

    • 0 0

  • ludzie , którzy mają zerowe pojęcie o przetargach niech siedzą cicho

    I się nie wypowiadają. Każdy z wykonawców szacuje tak cenę żeby nie ponieść strat. Jeśli Colas będący duża europejska firma tak oszacował to znaczy że jest w stanie to zrobić. Ich cena wg PZP nie jest rażąco niska.Zastanawia to że trójmiejskie firmy oszacowały wartość zamówienia stosunkowo wysoko.

    • 1 0

  • Dworzec

    Wszystko pięknie ,pociągi c2c jak na zdjęciu przyjadą z Londynu ,?

    • 0 0

  • ba..

    jak jedzcie kolejką zwróćcie uwagę jak już wyglądają wymienione słupy pod sieć trakcji elektrycznej. Stare przed wymianą wyglądały lepiej.

    • 0 0

  • skm orłowo

    Ten przystanek to powinien byc zlikwidowany i przeniesiony na wysokość skrzyzowania z Wielkopolska bo to jest centrum przesiadkowe do kacka,dabrowa, karwiny itd.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane