• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy właściciel - gorszy internet

21 lipca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Po przejęciu przez nową firmę coraz częściej pojawiają się problemy z siecią. Po przejęciu przez nową firmę coraz częściej pojawiają się problemy z siecią.

Duży dostawca Internetu w Trójmieście zmienił właściciela. Od tego czasu wyraźnie spadła jakość usług, a kilka tysięcy użytkowników traktowanych jest po macoszemu - skarży się nasz czytelnik.



Sprawa dotyczy się firmy HomeNet Technologies, a właściwie tego co z niej zostało. Firma dostarcza Internetu do ponad 7 tys. (przynajmniej taką informację mają na swojej stronie) użytkowników z terenu Gdańska i Sopotu. Sieć jaką stworzyła jest bardzo rozległa, rozciąga się na większość dzielnic Gdańska od Oruni do samego Sopotu. Jak każda sieć miała swoje wzloty i upadki. Wiadomo sprzęt bywa awaryjny - nic nie działa wiecznie.

Początki były trudne, ale jak już sieć została zmodernizowana i skupiała coraz większą liczbę użytkowników problemy ustały. Kontakt z firmą był zawsze bezproblemowy tzn. każda dzielnica miała swojego lokalnego administratora, który był dostępny pod numerem telefonu komórkowego. Awarie były szybko naprawiane, jakiekolwiek porady, pomoc odbywała się bardzo sprawnie. Niestety ale sielanka się skończyła w momencie gdy firma HomeNet została sprzedana firmie Stream z południa Polski.

Od tego momentu zaczęły się problemy. Firma zwolniła wszystkich administratorów z którymi klient mógł się w kontaktować w sytuacjach awaryjnych. Coraz częściej zdarza się, że Internetu nie ma parę dni a użytkownicy nie mają żadnej informacji co się dzieje. W poprzedniej firmie w momencie, gdy nie było Internetu była zamieszczana informacja na stronie www o przyczynach awarii i ewentualnie czasie naprawy usterek.

W chwili obecnej nie ma możliwości kontaktu z osobami kompetentnymi w temacie. Zatrudniona została pani do obsługi klientów, a ta niestety nie wie co się dzieje, kiedy zostanie awaria usunięta itp. Na 7 tys. użytkowników pracuje jedna pani, która zajmuje się całą siecią firmy HomeNet - trochę to śmieszne. Do niej klienci mają wysyłać zapytania i zgłaszać problemy.

Klienci nie dostali żadnej informacji o zmianie właściciela firma. Nie przyszły żadne aneksy do umów, nie wspominając już o tym że nie dostaliśmy żadnej informacji o tym że już nie będzie administratorów dzielnicowych (a taka klauzula znajdowała się w umowach jakie zawierane były z firmą HomeNet - nie było mowy o biurze obsługi klienta, ani jakiś infoliniach, miał być bezpośredni kontakt z opiekunem sieci).

Swoich klientów nowa firma HomeNet traktuje w sposób skandaliczny - ma po prostu ich gdzieś. Sporo ludzi rezygnuje z usług tej firmy. W umowach jakie mamy jest wyraźnie napisane że każda awaria ma być usunięta bardzo sprawnie w dokładnie przewidzianym czasie. Ostatnio Internetu nie było przez ponad 8 dni, także naprawa nie mieściła się nawet w maksymalnie wydłużonym czasie ich reakcji.

Temat postanowiłem opisać bo może firma Stream w końcu uzmysłowi sobie jak zraża do siebie klientów obecnych i przeszłych chociaż wątpię żeby takowych znalazła. Chciałbym aby przedstawiciele Stream zastanowili się co jest dla nich ważniejsze, większe zyski na skutek zwolnień osób, które służyły pomocą klientom czy dobro klientów. Bo te dwie rzeczy, czyli sprawdzona kadra HomeNet plus zadowolenie klientów idą jak najbardziej w parze.

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (248) 5 zablokowanych

  • JARSAT WE WRZESZCZU (7)

    We Wrzeszczu to samo. JARSAT przejął MOJE MEDIA i o internecie można pomażyć. Albo przez kilka dni nie ma, albo chodzi jakby chciał i nie mógł, albo robi padu padu co chwilę. Po zgłoszeniu kolejne kilka dni zajmuje naprawa. Firma przejeła nas (klientów) na początku czerwca. Od tego czasu nie ma dnia aby coś nie "padło". Kiedy ja mam internet - w klatce obok nie ma. Albo odwrotnie. Płacę rachunek za stały dostęp, a nie za kilka godzin w ciągu dnia.

    • 7 0

    • nie jesteś w takim wypadku do płacenia całej kwoty abonamentu (1)

      postrasz ich tym albo faktycznie nie płać

      • 2 0

      • Chyba tak zrobię. Nikt nie pytał nas czy chcemy - czy nie chcemy. Po prostu przyszło pismo że zmienił się dostawca I JUŻ.

        • 0 0

    • Zawsze moze sie cos popsuc - ale tu glownie chodzi o brak informacji. Z dniem 01.07.2009 nie ma przedstawicieli na dany teren o czym sie dowiedzialam chcac zglosic awarie w zeszlym tygodniu. O zmianach nie ma zadnej informacji na ich stronie internetowej. Ale na ich nadal stronie jest "Kontakt z przedstawicielami firmy jest tak zaplanowany, aby Użytkownik nie był zmuszany do korzystania z poniżających kolorowych infolinii i czekania kilka dni na nasze działanie. U nas rozmawiasz BEZPOŚREDNIO z przedstawicielem odpowiedzialnym za dany teren."
      Dopdzwonic sie nie mozna bo non stop zajete

      • 1 0

    • (2)

      robi się tak
      - dzwonisz do biura informujesz ze nie ma neta
      - robisz screny albo kopie pingów w momencie gdy brak łacza
      - pod koniec miesiąca rozliczeniowego wysyłasz lub sam dostarczasz za potwierdzeniem oficjalne pismo do firmy z wydrukami a w nim powołując się na umowę w której zapewne jest w na samy początku napisane że firma X zobowiązuje się na dostarczenie STAŁEGO łącza o prędkości XXX żądasz obniżenia kosztów ewentualnie odmawiasz zapłacenia należności za usługę.

      Ja u swojego ex dostawcy który leciał sobie ze mną w kulki tak zrobiłem,3 miesiące jeździłem do nich z pismami z odmową zapłacenia powołując się na kilka punktów umowy.Po tym czasie zażądałem natychmiastowego rozwiązania umowy i rozwiązałem ją.Straszyli mnie sądami za niezapłacony internet, odsetkami czy komornikiem.Na wszystko miałem dowody w postaci potwierdzonych przez nich moich skarg na których czarno na białym były daty,godziny awarii i czas ich trwania.Pod tym wszystkim za każdym razem miałem pieczątkę i podpis więc tak jakby się do tego przyznali.Poddali się.
      Teraz korzystam ze stałego neta z Orange i nie narzekam,brak awarii łącze nawet lekko większe niż w umowie - jestem zadowolony.

      • 3 0

      • (1)

        Od dwoch dni probuje sie dodzwonic - albo zajety albo wolny i nikt nie odbiera.
        Pomysl dobry. Ale oni nie chca aby ktos do nich przyjezdzal bo otwarte maja 10:00-15:30

        • 0 0

        • wyślij pocztą za potwierdzeniem i po sprawie :)

          • 0 0

    • Może zmiana potrzebna

      Zapodaj ulice może znajomek z mbit-u ma możliwości zapodam mu info

      • 0 0

  • W poprzedniej firmie w momencie, gdy nie było Internetu była zamieszczana informacja na stronie www (6)

    to musiało być niesamowicie pomocne hehe

    • 12 6

    • (1)

      a było, ty nie masz, ale kumpel ma i może sprawdzić i poinformować cię

      • 1 1

      • no chyba, że tak

        • 0 0

    • Jest jeszcze Internet via GSM :)

      • 0 0

    • a nie jest ? (1)

      jesli mam siec wewnatrzna to nie majac internetu maja intranet i lokalna www firmy z informacjami dziala... co to za problem amatorze ? idz sie doksztalcic pejsie

      • 2 3

      • janse, lokalna sieć i strona na localu

        myślisz, że komuś się chce to robić?

        • 0 1

    • poucz sie :-)

      informacje w przegladarce moga byc wyswietlane pomimo braku internetu zew , chlopie...zenada. W pewnej sieci gdzie bylem bylo to samo i to bylo bardzo pomocne poza tym odciazalo adminow od 100 telefonow "a kiedy bedzie net" ,mogli sie zabrac do resetu modemow badz ogolnie naprawy

      • 3 0

  • Znowu Gallux poległ z jakąś nowinką techniczną? Czarna seria

    • 4 1

  • możesz wymówic umowę w każdej chwili, jeżeli zmieniły się warunki opisane w umowie

    • 8 0

  • a wie może ktoś, co się dzieje z shubem na DC, od paru dni kompletnie nie łączy

    • 0 0

  • polecam (4)

    net z SATRY :)
    w sumie to osiedlowa kablówka /działająca bodajże od Zaspy po Żabiankę/, ale nie było do tej pory problemów :) no, może raz - ale bardzo szybko usunęli :)))

    • 1 5

    • niestety ale to się rónież zmieni (3)

      satra też została wykupiona przez firmę wymienioną w artykule

      • 1 0

      • już był powiew zmian (2)

        ostatnio dwukrotne długie przerwy w dostawie sieci co jest dla mnie zaskoczeniem w Satrze. Drugim zaskoczeniem był problem z kontaktem i informacją o tym co się dzieje.
        Teraz rozumiem, że firma wykupująca te sieci nic dobrego nie wróży.

        • 2 0

        • (1)

          no niestety ani Satra ani Hnet to nie są już te same firmy Satra teraz nawet nie poinformowała o zmianach w kanałach tak jak zawsze to było robione tylko mają czelność napisać że sposób rozliczania się zmienił i fakturki ślą

          • 2 0

          • dla mnie te faktury ktore przychodza to sa "lewe". Numer klienta jest inny niz ten nadany przez satre. Rowniez numer konta jest inny bo streamu w krakowie. A ze nie bylo informacji zadnej na ten temat to jesli do mnie jeszcze jedna taka faktura przyjdzie to satre podam do sadu o sprzedaz moich danych osobowych. Bo taka fakture to kazdy moze w domu wydrukowac z wlasnym numerem konta. Stare konto satry dziala bo przelew z banku nie wrocil.
            W dodatku w satrze placilo sie "z dolu" a w stream "od gory" - oczywiscie zadnej iformacji na ten temat nie ma. A skoro faktury przychodza to dolaczyc do nich ulotke informacyjna lub umowe to juz zaden problem.

            • 0 0

  • potwierdzam i też ubolewam (6)

    Wprawdzie dostałam smsem wiadomość od mojego admina sieci że nastąpi zmiana (w tym było sformułowanie o zdecydowanej zmianie podejścia do klienta, jaka nastąpi... ), ale wiem że nie wszyscy zostali poinformowani.
    Netu faktycznie nie ma na osiedlu po kilka dni co kilka dni, a ubawiło nas, że każdy kto dzwonił i informował o tym panią w biurze klienta - dowiadywał się, że to tylko u niego, a cała sieć działa ok :P Nawet naprawiacza do koleżanki wysłali, który próbował coś na jej komputerze zdziałać i też wmawiał jej, że to tylko u niej nie działa (nie szkoda jego czasu?? czy na prawdę oni tam są tak zdezorientowani??)
    Dobrze, że ten artykuł się pojawił, choć podejrzewam że niewiele zmieni.
    Ja myślę o przesiadce na upc, bo teraz to jest paranoja.

    PS. ktoś o huby pytal na DC - nie działają i pewnie nie będą...

    • 5 0

    • odnośnie hubów

      firma miała plany na wycięcie po prostu sieci Lan także może już podziałali w tym kierunku

      • 2 0

    • Bzdura (4)

      Jak na razie działają 2 huby (chwała odpowiedzialnym za ich działanie:)), choć faktem jest że największy został zamknięty.

      • 0 0

      • które działają?

        • 0 0

      • KTORE HUBY DZIALAJA????????????????????????????????HELP (2)

        • 0 0

        • kto sie orientuje ten wie news.hnet.pl (1)

          62.61.56.56:10200 żaba
          i 94.78.132.200 sHub przedszkole

          • 0 0

          • napisz jeszcze adres imie, imie ojca itd....

            • 1 0

  • (1)

    I w satrze i w homenecie maja odlozone sluchawki bo juz drugi dzien wiecznie zajety sygnal.
    Godziny otwarcia biura obslugi klientow tez taki aby nikt pracujacy nie mogl przyjsc 10:00-15:30

    • 4 0

    • dokładnie o to im chodzi żeby klient nie miał w ogóle możliwości kontaktu z firmą, ich nowa dewiza to pobierać opłaty i nie mieć styczności z klientem

      • 1 0

  • (5)

    mi szkoda tylko tego ze 5 lat temu wydałem kase na inwestycje 500 zł, teraz żal odchodzić, sprawę zgłosiłem do UOKiK aby pomógł mi rozwiązać umowę na czas określony. Niestety, upc odpada, zostanie chyba neostrada, bo Satra też została przejęta i kanały tv polikwidowała...
    od 1 lipca do 8 lipca netu nie było
    od 18 lipca do teraz też nie ma.
    GPRS pozostaje

    • 4 0

    • (1)

      no tak tylko czemu masz płacić za innego neta skoro za ten już płacisz

      • 0 0

      • bo potrzebuje neta, a skoro go nie ma, to muszę płacić za inny, nikt mi za free nie da prócz playa

        • 0 0

    • UOKIK (2)

      jak poszlo Ci w urzedzie UOKIK? tez bym chcial rozwiazac umowe na czas okreslony tylko nie wiem czy mozna i jak?

      • 0 0

      • (1)

        można, mają w regulaminie punkty niedozwolone, czytaj ten wątek, ja bede miec decyzje to dam znać tu lub jak ruszy siec to na news.hnet.pl

        • 1 0

        • dzieki

          bede szukal
          :)

          • 0 0

  • no niestety widać firma stream nie popisuje się po przejęciu Hnet-a a co najgorsze ma kompletnie wywalone na klientow

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane