• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy właściciel - gorszy internet

21 lipca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Po przejęciu przez nową firmę coraz częściej pojawiają się problemy z siecią. Po przejęciu przez nową firmę coraz częściej pojawiają się problemy z siecią.

Duży dostawca Internetu w Trójmieście zmienił właściciela. Od tego czasu wyraźnie spadła jakość usług, a kilka tysięcy użytkowników traktowanych jest po macoszemu - skarży się nasz czytelnik.



Sprawa dotyczy się firmy HomeNet Technologies, a właściwie tego co z niej zostało. Firma dostarcza Internetu do ponad 7 tys. (przynajmniej taką informację mają na swojej stronie) użytkowników z terenu Gdańska i Sopotu. Sieć jaką stworzyła jest bardzo rozległa, rozciąga się na większość dzielnic Gdańska od Oruni do samego Sopotu. Jak każda sieć miała swoje wzloty i upadki. Wiadomo sprzęt bywa awaryjny - nic nie działa wiecznie.

Początki były trudne, ale jak już sieć została zmodernizowana i skupiała coraz większą liczbę użytkowników problemy ustały. Kontakt z firmą był zawsze bezproblemowy tzn. każda dzielnica miała swojego lokalnego administratora, który był dostępny pod numerem telefonu komórkowego. Awarie były szybko naprawiane, jakiekolwiek porady, pomoc odbywała się bardzo sprawnie. Niestety ale sielanka się skończyła w momencie gdy firma HomeNet została sprzedana firmie Stream z południa Polski.

Od tego momentu zaczęły się problemy. Firma zwolniła wszystkich administratorów z którymi klient mógł się w kontaktować w sytuacjach awaryjnych. Coraz częściej zdarza się, że Internetu nie ma parę dni a użytkownicy nie mają żadnej informacji co się dzieje. W poprzedniej firmie w momencie, gdy nie było Internetu była zamieszczana informacja na stronie www o przyczynach awarii i ewentualnie czasie naprawy usterek.

W chwili obecnej nie ma możliwości kontaktu z osobami kompetentnymi w temacie. Zatrudniona została pani do obsługi klientów, a ta niestety nie wie co się dzieje, kiedy zostanie awaria usunięta itp. Na 7 tys. użytkowników pracuje jedna pani, która zajmuje się całą siecią firmy HomeNet - trochę to śmieszne. Do niej klienci mają wysyłać zapytania i zgłaszać problemy.

Klienci nie dostali żadnej informacji o zmianie właściciela firma. Nie przyszły żadne aneksy do umów, nie wspominając już o tym że nie dostaliśmy żadnej informacji o tym że już nie będzie administratorów dzielnicowych (a taka klauzula znajdowała się w umowach jakie zawierane były z firmą HomeNet - nie było mowy o biurze obsługi klienta, ani jakiś infoliniach, miał być bezpośredni kontakt z opiekunem sieci).

Swoich klientów nowa firma HomeNet traktuje w sposób skandaliczny - ma po prostu ich gdzieś. Sporo ludzi rezygnuje z usług tej firmy. W umowach jakie mamy jest wyraźnie napisane że każda awaria ma być usunięta bardzo sprawnie w dokładnie przewidzianym czasie. Ostatnio Internetu nie było przez ponad 8 dni, także naprawa nie mieściła się nawet w maksymalnie wydłużonym czasie ich reakcji.

Temat postanowiłem opisać bo może firma Stream w końcu uzmysłowi sobie jak zraża do siebie klientów obecnych i przeszłych chociaż wątpię żeby takowych znalazła. Chciałbym aby przedstawiciele Stream zastanowili się co jest dla nich ważniejsze, większe zyski na skutek zwolnień osób, które służyły pomocą klientom czy dobro klientów. Bo te dwie rzeczy, czyli sprawdzona kadra HomeNet plus zadowolenie klientów idą jak najbardziej w parze.

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (248) 5 zablokowanych

  • mozna prościej. (4)

    Konsumenci!
    Rynek trzeba kształtować, rezygnując z partaczy i przechodząc do solidniejszych dostawców. Nie ma innej metody, by z rynku zaczęli znikać brakoroby i naciągacze.

    • 4 0

    • tylko kwestia jest tego typy że firma HomeNet Technologies jest a właściwie była jednym z najlepszych dostawców internetu w PL więc przez tych partaczy szkoda trochę rezygnować i pewno każdy ma nadzieje że dawne czasy świetności czyli w cale nie tak dawno temu powrócą...

      • 3 0

    • teoretycznie

      W praktyce to spróbowałem przejść do sieci którą od dwóch lat obserwowałem i byłem pod wrażeniem. Pół roku po przejściu zaczyna się sypać ta sieć po zmianach. Poza tym jest problem z takim "skakaniem" przez cyrografy (umowy terminowe) które firmy lubią oferować.
      Na koniec dodam, że nie mam pojęcia która z dostępnych w mojej okolicy firm jest "solidna". Obserwuję "swoją", czytam o innych dostawcach i dochodzę do wniosku, że wszędzie bywają podobne problemy.

      • 0 0

    • teoretycznie można (1)

      praktycznie jest oligopol bo dalej płacisz za internet jak za zborze a na takim Ujeścisku na ten przykład, jest może z 3 dostawców netu - telewizji dokładnie jeden _Jupisri_ Jak się na nich wypięłam tak od roku jestem bez tv- a bez neta jak bez ręki... więc jak mam uczyć gnojków szacunku dla klienta skoro są jedynymi gnojkami w okolicy ??

      • 0 1

      • Możesz wziąć Cyfrę lub Polsat. Cyfrowa jakość i niższa cena w porównaniu do cyfrowej tv w UPC.... pomijając względy finansowe technologicznie kablówkom daleko do standardu działania tv przez satelitę

        • 0 0

  • mam pytanie z innej beczki (3)

    czy ktoś zna jakiegoś dostawcę internetu , gdzie można podłączyć ich na osiedlu domków jednorodzinnych? UPC , TP i Netia nie wchodzą w grę bo nie chcę telefonu stacjonarnego. Nie ma kablówy na moim osiedlu. Play i Orange mają limit danych więc mi nie pasuje - pomóżcie.

    • 0 0

    • A gdzie mieszkasz? ;)

      • 0 0

    • netia

      Ale żeby mieć internet przez Netie nie trzeba brać od nich usług telefonicznych :) Wiem, bo właśnie sam zmieniam dotychczasowego dostawcę na Netię a telefon stacojnarny już mam, ale u innego operatora i nie jest to ani Netia, ani TP :)

      • 0 0

    • właśnie gdzie ty mieszkasz ??

      • 0 0

  • Prawda jest taka, że (2)

    gdyby zmniejszona została awaryjność jaka ostatnio występuje i zmienione aktualne podejście do klienta (regionalni admini byli świetnym wyjściem), byłby to (dla mnie jeszcze wciąż jest) najlepszy dostawca internetu w Gdańsku w swojej cenie - oprócz świetnych transferów w połączeniach internetowych, niejednokrotnie np. 90 Mbps download i ponad 40 Mbps upload, bardzo rozległa sieć LAN, a to wszystko za 50 zł miesięcznie. Może jakoś się ogarną jeszcze...

    • 4 0

    • moze poprostu przeinwestowali

      siec trzeba utrzymac , wez oplac lokalnych adminow, zaplac za lacza dostawcom, jakies proxy, modemy na wezlach, utrzymaj je, dochodza jakies tam dewastacje+kradzieze, nie daj Boze korzystasz ze studzienek TP -znowu plac ... admini zapewne czyms jezdzili itp..zmeczyli sie i oddali siec -oczywiscie przypuszczenia.

      • 0 0

    • miło mi to czytać jako byłemu opiekunowi

      Smutne jest to, że niestety do właścicieli korporacji, a właściwie jej nieudolnej kopii czy wręcz karykatury jaką jest Stream, nie docierają pewne rzeczy. Liczy się głównie zysk, potencjalny zasięg sieci, a na ostatnim miejscu są Klienci i pracownicy - niepotrzebny balast kosztowy dla pazernego "przedsiębiorstwa". Dla niezorientowanych właścicielem Streamu jest Penta Investments - ta sama która inwestuje w sklepy "Żabka", w której wiadomo jakie praktyki w stosunku do personelu panują. Szkoda, naprawdę szkoda kilku lat pracy naprawdę zgranego i zangażowanego zespołu, który ofiarnie tworzył pionierskie rozwiązania - bezpośrednią obsługę klienta, najszybszy w Polsce nielimitowany dostęp do Internetu i sieć miejską Maxman - siłę dawnego Homenet Technologies, a nie obecnej wydmuszki, z której została tylko niegdyś niezła marka. Dla informacji - zespół opiekunów Homenet, ale i większość ludzi z obsługi technicznej Satry zrezygnowali w odpowiedzi na skandaliczne warunki oraz wdrażane "na rympał" metody obsługi Klienta, bez jakiegokolwiek przemyślenia i uprzedniego przygotowania, czy poinformowania użytkowników usług. SZKODA!! Gdyby nie dominowały w Streamie walki buldogów pod dywanem i kumoteria, tylko racjonalne podejście do Klienta i długoterminowa inwestycja, zamiast metody kup, wydoj, sprzedaj drożej, to w ciągu roku byłaby naprawdę fajna sieć triple play z nowoczesną i tanią TV cyfrową via ethernet (była już w wielce obiecujących testach) ,a liczba podłączonych pewnie osiągnęła by 10.000. Jeszcze raz SZKODA! Pozdrawiam wszystkich Klientów Hnet - były opiekun - co złego to nie ja.

      • 10 0

  • może centrala nie wie co się dzieje u nas (2)

    Może centrala firmy Stream po prostu nie ma bladego pojęcia że u nas dzieją się teraz takie cyrki, może dobrze by były gdyby ten artykuł trafił jakimś cudem do władz firmy stream i żeby przejrzeli co się u nas dzieje bo chyba zawarty w nim jest cały konsensus tego co teraz wyrabia ich Gdańska filia.

    • 0 0

    • obawiam sie, ze wiedza. Reorganizacje w etatach przeprowadzil stream. Dziwne jest to, ze hnet nadal uwaza sie, ze sa hnet. I ze sie nic nie zmienilo - hi,hi,hi.
      Dlatego stream sie nie ujawnia jako firma ktora przejela satre i hnet - czyzby po to aby nie trzeba bylo umow nowych podpisywac?

      • 0 0

    • no to sie dowie, jak z 7tys klientow zostanie 70.

      • 0 0

  • skoro oni tak lubią przyoszczędzić to woleli nie zmieniać danych bo to wiązało by się z dodatkowymi kosztami czyli informację wysyłane do klientów drukowanie nowych umów a ludzie po takich akcjach na pewno wszyscy nie podpisali by nowej umowy z nowym "dostawcą" internetu

    • 0 0

  • A najlepsze jest to, ze biura obsługi klienta

    • 0 0

  • A najlepsze jest to, ze biura obsługi klienta (1)

    homenetu teraz są w kasach satry. Jak nie było netu to odwiedziłem bok na gospody i opolskiej i panie kasjerki nic nie wiedziały o usterce, a na pytanie dlaczego nie odbierają telefonów odpowiedziały, że one są tylko dwie, a przychodzi masa emerytów, żeby zapłacić za kablówkę.
    Tak samo pani odpisująca na maile (po za rażącymi błędami ort) nie udzieliła pomocnej informacji. Poza tym siedziba główna firmy została zamknięta. Czeski film dosłownie.

    • 1 0

    • czeski nowy dostawca internetu i telewizji :-)

      • 1 0

  • ANDY - na wzgórzu mickiewicza (2)

    a od kiedy zakładając Netię nie trzeba mieć linii telefonicznej? U mnie na osiedlu nie ma kablówki.

    • 0 0

    • ttt (1)

      Jest siec Soplicowo, ponad 100 komputerow, sa jeszcze ze 2-3 mniejsze sieci

      • 0 0

      • zapodaj namiary tam zawsze można się dogadać bezpośrednio i niema ze pani jola ta ta bedze zrobione ( ;) za tydzień )

        • 0 0

  • JAKIE HUBY DZIALAJA TERAZ???????????????????????????????????????????????

    • 0 1

  • no własnie

    ty już masz linię - a ja nie chce mieć wogóle! Bo cholerę mi stacjonar - teraz to już nie jest modny i niepotrzebne opłaty.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane