• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy właściciel - gorszy internet

21 lipca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Po przejęciu przez nową firmę coraz częściej pojawiają się problemy z siecią. Po przejęciu przez nową firmę coraz częściej pojawiają się problemy z siecią.

Duży dostawca Internetu w Trójmieście zmienił właściciela. Od tego czasu wyraźnie spadła jakość usług, a kilka tysięcy użytkowników traktowanych jest po macoszemu - skarży się nasz czytelnik.



Sprawa dotyczy się firmy HomeNet Technologies, a właściwie tego co z niej zostało. Firma dostarcza Internetu do ponad 7 tys. (przynajmniej taką informację mają na swojej stronie) użytkowników z terenu Gdańska i Sopotu. Sieć jaką stworzyła jest bardzo rozległa, rozciąga się na większość dzielnic Gdańska od Oruni do samego Sopotu. Jak każda sieć miała swoje wzloty i upadki. Wiadomo sprzęt bywa awaryjny - nic nie działa wiecznie.

Początki były trudne, ale jak już sieć została zmodernizowana i skupiała coraz większą liczbę użytkowników problemy ustały. Kontakt z firmą był zawsze bezproblemowy tzn. każda dzielnica miała swojego lokalnego administratora, który był dostępny pod numerem telefonu komórkowego. Awarie były szybko naprawiane, jakiekolwiek porady, pomoc odbywała się bardzo sprawnie. Niestety ale sielanka się skończyła w momencie gdy firma HomeNet została sprzedana firmie Stream z południa Polski.

Od tego momentu zaczęły się problemy. Firma zwolniła wszystkich administratorów z którymi klient mógł się w kontaktować w sytuacjach awaryjnych. Coraz częściej zdarza się, że Internetu nie ma parę dni a użytkownicy nie mają żadnej informacji co się dzieje. W poprzedniej firmie w momencie, gdy nie było Internetu była zamieszczana informacja na stronie www o przyczynach awarii i ewentualnie czasie naprawy usterek.

W chwili obecnej nie ma możliwości kontaktu z osobami kompetentnymi w temacie. Zatrudniona została pani do obsługi klientów, a ta niestety nie wie co się dzieje, kiedy zostanie awaria usunięta itp. Na 7 tys. użytkowników pracuje jedna pani, która zajmuje się całą siecią firmy HomeNet - trochę to śmieszne. Do niej klienci mają wysyłać zapytania i zgłaszać problemy.

Klienci nie dostali żadnej informacji o zmianie właściciela firma. Nie przyszły żadne aneksy do umów, nie wspominając już o tym że nie dostaliśmy żadnej informacji o tym że już nie będzie administratorów dzielnicowych (a taka klauzula znajdowała się w umowach jakie zawierane były z firmą HomeNet - nie było mowy o biurze obsługi klienta, ani jakiś infoliniach, miał być bezpośredni kontakt z opiekunem sieci).

Swoich klientów nowa firma HomeNet traktuje w sposób skandaliczny - ma po prostu ich gdzieś. Sporo ludzi rezygnuje z usług tej firmy. W umowach jakie mamy jest wyraźnie napisane że każda awaria ma być usunięta bardzo sprawnie w dokładnie przewidzianym czasie. Ostatnio Internetu nie było przez ponad 8 dni, także naprawa nie mieściła się nawet w maksymalnie wydłużonym czasie ich reakcji.

Temat postanowiłem opisać bo może firma Stream w końcu uzmysłowi sobie jak zraża do siebie klientów obecnych i przeszłych chociaż wątpię żeby takowych znalazła. Chciałbym aby przedstawiciele Stream zastanowili się co jest dla nich ważniejsze, większe zyski na skutek zwolnień osób, które służyły pomocą klientom czy dobro klientów. Bo te dwie rzeczy, czyli sprawdzona kadra HomeNet plus zadowolenie klientów idą jak najbardziej w parze.

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (248) 5 zablokowanych

  • Od ostatnich usprawnień poza polską max 200kB/s (1)

    ale częściej 80-100

    • 3 0

    • pełna żenada....
      niczym to się nie różni od UPC... a kiedyś HomeNet wybijał się zdecydowanie.

      • 1 0

  • czy macie

    macie internet? wczoraj znowu coś padło i na pomorskiej nie ma

    • 0 0

  • Umowa z Hnet Faktóra od Stream Communications (3)

    Stream chce obejść konieczność podpisywania nowych umów ?

    • 0 0

    • (2)

      faktura... a ja slyszalem ze zeby bylo malo to jeszcze zrobili podwyzke?
      prawda to?

      • 0 0

      • (1)

        Ja dostałem tylko fakturę z nowym kontem bankowym, płaciłem 49 zł/mc i nic się nie zmieniło, żadnych nowych umów tam nie znalazłem.

        • 0 0

        • to się wkopałeś.... akceptujesz przez to nowy regulamin, którego nawet nie widziałeś na oczy, a w nim obcięcie pasma i bark stałego IP.
          Regulamin się zmienił a firma nawet nie poinformowała o tym klienta.... żenada.

          • 0 0

  • Na Ujeścisku co chwila przerwy. W poniedziałek zrywam umowę z tymi wieśniakami.

    • 0 0

  • (1)

    Witam .Zaciekawil mnie temat nowych umow ,czy beda nowe czy maja byc czy powinny byc ,bardzo prosze o rozwiniecie tematu przez osoby zorientowane w temacie.Chcial bym zerwac z nimi umowe ale na ta chwile nie moge sobie pozwolic na ew. kare za zerw um.przed czasem .pozdrawiam

    • 0 0

    • Hnet jak przejmował sieci to informował i podpisywał nowe umowy

      • 0 0

  • Umowa (2)

    Okazuje się, że Stream nowy właściciel HomeNetu i Satry musi podpisać umowy nowe z klientami. W tym momencie można zrezygnować z usług bez żadnych konsekwencji.
    Dodatkowo warto zwrócić uwagę na prędkości łącza w obie strony jaka będzie zdeklarowana w umowie. Prawdopodobnie będą obcinać dla oszczędności.

    • 1 0

    • Przez przejęcie przez Stream HomeNetu i Satry zmienił automatycznie regulamin usług gdyż nie może świadczyć usługi tej samej na różnych regulaminach. W tym wypadku można zerwać umowę. Stream złamał też prawo nie informując klientów o tym fakcie.

      • 2 0

    • UOKiK + UKE

      Szanowni Państwo,

      Dzisiaj dostałem fakturę od niejakiego "Stream..." na kwotę, która się ma nijak do umowy z firmą HomeNet którą zawarłem.

      W pierwszym momencie myślałem, że to wyłudzenie i jakiś wielki przekręt...

      Jak czytam to co piszecie to włos mi się jeży (prędkość, pogorszenie usług, ignorancja klienta, ABW, etc.)

      Wygląda to źle i nie wróży nic dobrego...

      Proponuję zainteresować sprawą UOKiK i UKE - 7000 klientów to już jest siła ...

      Pozdrawiam wszystkich wiernych HomeNetowi.

      JL

      • 3 0

  • Czas na UOKiK i UKE

    Szanowni Państwo,

    Dzisiaj dostałem fakturę od niejakiego "Stream..." na kwotę, która się ma nijak do umowy z firmą HomeNet którą zawarłem.

    W pierwszym momencie myślałem, że to wyłudzenie i jakiś wielki przekręt...

    Jak czytam to co piszecie to włos mi się jeży (prędkość, pogorszenie usług, ignorancja klienta, ABW, etc.)

    Wygląda to źle i nie wróży nic dobrego...

    Proponuję zainteresować sprawą UOKiK i UKE - 7000 klientów to już jest siła ...

    Pozdrawiam wszystkich wiernych HomeNetowi.

    PS. Przepraszam za podwójny post.

    • 4 0

  • czy ktoś zerwał umowe z dawnym HomeNet prosze o pilny kontakt jon22@interia.pl

    Czy ktoś zerwał umowe z dawnym HomeNet prosze o pilny kontakt jon22@interia.pl

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane