• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy właściciel - gorszy internet

21 lipca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Po przejęciu przez nową firmę coraz częściej pojawiają się problemy z siecią. Po przejęciu przez nową firmę coraz częściej pojawiają się problemy z siecią.

Duży dostawca Internetu w Trójmieście zmienił właściciela. Od tego czasu wyraźnie spadła jakość usług, a kilka tysięcy użytkowników traktowanych jest po macoszemu - skarży się nasz czytelnik.



Sprawa dotyczy się firmy HomeNet Technologies, a właściwie tego co z niej zostało. Firma dostarcza Internetu do ponad 7 tys. (przynajmniej taką informację mają na swojej stronie) użytkowników z terenu Gdańska i Sopotu. Sieć jaką stworzyła jest bardzo rozległa, rozciąga się na większość dzielnic Gdańska od Oruni do samego Sopotu. Jak każda sieć miała swoje wzloty i upadki. Wiadomo sprzęt bywa awaryjny - nic nie działa wiecznie.

Początki były trudne, ale jak już sieć została zmodernizowana i skupiała coraz większą liczbę użytkowników problemy ustały. Kontakt z firmą był zawsze bezproblemowy tzn. każda dzielnica miała swojego lokalnego administratora, który był dostępny pod numerem telefonu komórkowego. Awarie były szybko naprawiane, jakiekolwiek porady, pomoc odbywała się bardzo sprawnie. Niestety ale sielanka się skończyła w momencie gdy firma HomeNet została sprzedana firmie Stream z południa Polski.

Od tego momentu zaczęły się problemy. Firma zwolniła wszystkich administratorów z którymi klient mógł się w kontaktować w sytuacjach awaryjnych. Coraz częściej zdarza się, że Internetu nie ma parę dni a użytkownicy nie mają żadnej informacji co się dzieje. W poprzedniej firmie w momencie, gdy nie było Internetu była zamieszczana informacja na stronie www o przyczynach awarii i ewentualnie czasie naprawy usterek.

W chwili obecnej nie ma możliwości kontaktu z osobami kompetentnymi w temacie. Zatrudniona została pani do obsługi klientów, a ta niestety nie wie co się dzieje, kiedy zostanie awaria usunięta itp. Na 7 tys. użytkowników pracuje jedna pani, która zajmuje się całą siecią firmy HomeNet - trochę to śmieszne. Do niej klienci mają wysyłać zapytania i zgłaszać problemy.

Klienci nie dostali żadnej informacji o zmianie właściciela firma. Nie przyszły żadne aneksy do umów, nie wspominając już o tym że nie dostaliśmy żadnej informacji o tym że już nie będzie administratorów dzielnicowych (a taka klauzula znajdowała się w umowach jakie zawierane były z firmą HomeNet - nie było mowy o biurze obsługi klienta, ani jakiś infoliniach, miał być bezpośredni kontakt z opiekunem sieci).

Swoich klientów nowa firma HomeNet traktuje w sposób skandaliczny - ma po prostu ich gdzieś. Sporo ludzi rezygnuje z usług tej firmy. W umowach jakie mamy jest wyraźnie napisane że każda awaria ma być usunięta bardzo sprawnie w dokładnie przewidzianym czasie. Ostatnio Internetu nie było przez ponad 8 dni, także naprawa nie mieściła się nawet w maksymalnie wydłużonym czasie ich reakcji.

Temat postanowiłem opisać bo może firma Stream w końcu uzmysłowi sobie jak zraża do siebie klientów obecnych i przeszłych chociaż wątpię żeby takowych znalazła. Chciałbym aby przedstawiciele Stream zastanowili się co jest dla nich ważniejsze, większe zyski na skutek zwolnień osób, które służyły pomocą klientom czy dobro klientów. Bo te dwie rzeczy, czyli sprawdzona kadra HomeNet plus zadowolenie klientów idą jak najbardziej w parze.

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (248) 5 zablokowanych

  • Nowy właściciel, czy byli technicy są powodem awarii ?? (2)

    Aż dwóch "techników" nie zgodziło się z moją opinią :)

    • 1 5

    • (1)

      Na stronie Hnet, maxman (obecnie brak historii ) jak i na grupach dyskusyjnych co jakiś czas pojawiały się informacje o awariach. Jedyna zmiana to to ze teraz nie trwają kilka godzin a kilka dni

      • 2 0

      • ta strona wlasnie przestala istniec :)

        • 0 0

  • Teorie spiskowe

    Żaden opiekun nie przeciąłby kabli. Są to zbyt poważne osoby. Wszyscy mają inne zajęcie i nie muszą marnować czasu na "operatora" z którym próbowali podjąć rzetelną dyskusję.
    Chyba sam fakt ,że nie można się skontakotwać z biurem mówi wszystko o podejściu do obsługi klienta.

    • 5 1

  • Tragedia !!!

    Nie mam netu na Paneckiego od 5 dni, to juz ktoras z rzedu kilkudniowa awaria w ciagu 2 miesiecy. Wczesniej pod opieka adminow bylo to nie do pomyslenia. Rozwiazuje umowe !!

    • 0 0

  • Można tylko potwierdzić

    Dwie weekendowe awarie w ciągu miesiąca. Jutro wysyłam poleconym wypowiedzenie, bo nie chce mi się do tej firmy osobiście fatygować.

    • 0 0

  • 24 dni bez netu

    "Dwie weekendowe awarie w ciągu miesiąca" - to jeszcze nic. Ja mialem jedna awarie, za to 4-weekendowa: brak netu przez 24 dni.

    • 0 0

  • Ślązak rusza tyłkiem zamiast głową !

    No i mamy skutki :) podobno odliczaja kazdy dzien bez internetu z abonamentu... powinienem zaplacic za jakies 3 dni :) bo co potrzebuje dostep do LIPA :(

    • 1 0

  • Strona hnet.pl JUŻ NIE ISTNIEJE ! ! !

    • 2 1

  • news.hnet.pl przestał działać (1)

    Po wczorajszej 6-godzinnej awarii przestałem widzieć news.hnet.pl. Zakładając, że to "tylko" awaria dns, mógłby mi ktoś podać IP serwera ?

    • 0 0

    • co za pech

      zadzwoń do biura obsługi klienta.... i poczekaj, aż bateria padnie bo i tak nikt nie odbierze.

      • 0 0

  • kicha (3)

    czołem
    newsy - nie działają
    huby - nie działają
    coś musieli poblokować lub zepsuć bo "osiołek" nic nie ciągnie, qTorrent tak samo
    z siecią to już nic nie ma wspólnego
    kicha
    trzeba wiać
    pozdrawiam

    • 3 0

    • onet (2)

      A od wczoraj mi onet nie łączy. Wszystkie strony działają jak należy oprócz newsów i huba. Wiem, że nie jest to wina mojego sprzętu bo na różnych urządzeniach też nie mam onetu.

      • 0 0

      • dziwne zachowanie po "modernizacji" sieci (1)

        U mnie na Suchaninie też onet od wczoraj nie chodzi. Dodatkowo nie chodzą pojedyncze inne stronki, które wczesniej działały, a także często net ostro zamula. Jest to chyba efekt "modernizacji sieci".
        Na stronie Hnet jest informacja:
        "W środę 26.08.2009 w godzinach 00.00-08.00 nastąpi wymiana głównych urządzeń szkieletowych sieci HomeNet.
        W tym czasie mogą występować przerwy w dostępie do usług Internetowych.
        Wymiana urządzeń ma na celu poprawienie stabilności węzła, co przełoży się na jakość świadczonych usług."

        • 3 0

        • prawda jest taka, że nic nie potrzeba wymieniać, stream po prostu chce zlikwidować LAN i zrobić zwykły internet na poziomie UPC. Taki mają plan bo na Lanie się nie znają i sobie z nim nie radzą. Ze specjalistami się rozstali bo chcieli im płacić 1500 zł

          • 0 0

  • Zerwanie umowy

    Okazuje się, że Stream nowy właściciel HomeNetu i Satry musi podpisać umowy nowe z klientami. W tym momencie można zrezygnować z usług bez żadnych konsekwencji.
    Dodatkowo warto zwrócić uwagę na prędkości łącza w obie strony jaka będzie zdeklarowana w umowie. Prawdopodobnie będą obcinać dla oszczędności.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane