• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy właściciel - gorszy internet

21 lipca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Po przejęciu przez nową firmę coraz częściej pojawiają się problemy z siecią. Po przejęciu przez nową firmę coraz częściej pojawiają się problemy z siecią.

Duży dostawca Internetu w Trójmieście zmienił właściciela. Od tego czasu wyraźnie spadła jakość usług, a kilka tysięcy użytkowników traktowanych jest po macoszemu - skarży się nasz czytelnik.



Sprawa dotyczy się firmy HomeNet Technologies, a właściwie tego co z niej zostało. Firma dostarcza Internetu do ponad 7 tys. (przynajmniej taką informację mają na swojej stronie) użytkowników z terenu Gdańska i Sopotu. Sieć jaką stworzyła jest bardzo rozległa, rozciąga się na większość dzielnic Gdańska od Oruni do samego Sopotu. Jak każda sieć miała swoje wzloty i upadki. Wiadomo sprzęt bywa awaryjny - nic nie działa wiecznie.

Początki były trudne, ale jak już sieć została zmodernizowana i skupiała coraz większą liczbę użytkowników problemy ustały. Kontakt z firmą był zawsze bezproblemowy tzn. każda dzielnica miała swojego lokalnego administratora, który był dostępny pod numerem telefonu komórkowego. Awarie były szybko naprawiane, jakiekolwiek porady, pomoc odbywała się bardzo sprawnie. Niestety ale sielanka się skończyła w momencie gdy firma HomeNet została sprzedana firmie Stream z południa Polski.

Od tego momentu zaczęły się problemy. Firma zwolniła wszystkich administratorów z którymi klient mógł się w kontaktować w sytuacjach awaryjnych. Coraz częściej zdarza się, że Internetu nie ma parę dni a użytkownicy nie mają żadnej informacji co się dzieje. W poprzedniej firmie w momencie, gdy nie było Internetu była zamieszczana informacja na stronie www o przyczynach awarii i ewentualnie czasie naprawy usterek.

W chwili obecnej nie ma możliwości kontaktu z osobami kompetentnymi w temacie. Zatrudniona została pani do obsługi klientów, a ta niestety nie wie co się dzieje, kiedy zostanie awaria usunięta itp. Na 7 tys. użytkowników pracuje jedna pani, która zajmuje się całą siecią firmy HomeNet - trochę to śmieszne. Do niej klienci mają wysyłać zapytania i zgłaszać problemy.

Klienci nie dostali żadnej informacji o zmianie właściciela firma. Nie przyszły żadne aneksy do umów, nie wspominając już o tym że nie dostaliśmy żadnej informacji o tym że już nie będzie administratorów dzielnicowych (a taka klauzula znajdowała się w umowach jakie zawierane były z firmą HomeNet - nie było mowy o biurze obsługi klienta, ani jakiś infoliniach, miał być bezpośredni kontakt z opiekunem sieci).

Swoich klientów nowa firma HomeNet traktuje w sposób skandaliczny - ma po prostu ich gdzieś. Sporo ludzi rezygnuje z usług tej firmy. W umowach jakie mamy jest wyraźnie napisane że każda awaria ma być usunięta bardzo sprawnie w dokładnie przewidzianym czasie. Ostatnio Internetu nie było przez ponad 8 dni, także naprawa nie mieściła się nawet w maksymalnie wydłużonym czasie ich reakcji.

Temat postanowiłem opisać bo może firma Stream w końcu uzmysłowi sobie jak zraża do siebie klientów obecnych i przeszłych chociaż wątpię żeby takowych znalazła. Chciałbym aby przedstawiciele Stream zastanowili się co jest dla nich ważniejsze, większe zyski na skutek zwolnień osób, które służyły pomocą klientom czy dobro klientów. Bo te dwie rzeczy, czyli sprawdzona kadra HomeNet plus zadowolenie klientów idą jak najbardziej w parze.

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (248) 5 zablokowanych

  • awaria i podejscie

    od wczoraj (piątek ok 16.30) na Ujescisku i Orunii niema neta i lanu. Na umiescili info:

    Awaria Ujeścisko/Orunia
    Informujemy, że w związku z awarią energii elektrycznej moga wystąpić dłuższe przerwy w dostępie do usług Internetowych w rejonach Ujeścisko i Orunia.

    Jest sobota i dalej nie ma internetu. Zadzwonić nie ma gdzie, bo biuro pracuje tylko od poniedziałku do piątku. Rozniosę to biuro w pył w poniedziałek, bo nie sądzę, żeby energetyka tak długo naprawiała sieć energetyczną.
    Partacze, pozwalniali osiedlowych opiekunów i nie ma nawet do kogo smsa wysłać. Jak tak maja traktować klienta, to niech spadają z Trójmiasta...

    • 14 0

  • Zawstydzający upadek dobrze działającej firmy!!! (1)

    Jestem (byłem) użytkownikiem tej sieci od bardzo dawna. Do zeszłego roku widać było stały postęp i rozwój usługi - bardzo dobry transfer, świetne pingi, konsultanci (administratorzy regionalni). Od paru miesięcy nie istnieje żadne z wymienionych! Zrezygnowałem z usług tej firemki po 3-dniowej pernamentnej przerwie w działaniu internetu - bez możliwości skontaktowania się z biurem obsługi!!! ZDECYDOWANIE ODRADZAM!!!

    • 11 0

    • W zasadzie powyższy post mógłby wyjść spod mojej klawiatury. Jedyna różnica jest taka, że ja jeszcze jestem użytkownikiem tej sieci, ale po trwającej od piątkowego wieczoru do chwili obecnej pernamentnej przerwie w działaniu internetu-bez możliwości skontaktowania się z biurem obsługi coraz bliżej mi do zmiany dostawcy.

      • 2 0

  • kuźwa

    od piatku nie mam netu na jasieniu! telefony milczą!

    ktoś wie co sie tam dzieje???

    był ktos w tym frajerskim biurze?

    pieprzone panstwo bezprawia!!!

    • 2 1

  • p.s. (2)

    z tego co się dowiedziałem, do firmy Stream albo wyżej do pent'y wpadło ABW!

    tam poszly jakieś straszne wały....

    • 3 0

    • (1)

      skad to wiesz to nie jakas sciema

      • 1 0

      • poczta pantoflowa, ale cos w tym jest. szukam info na ten temat ale cieżko znależć.

        ciągle nie mam netu.

        • 0 0

  • ten nowy dostawca to jakaś porażka...

    • 5 0

  • "Przepraszamy, obecnie wszystkie linie sa zajete.

    Prosze czekac na polaczenie z konsultantem." Taki komunikat mozna od kilku dni uslyszec o dowolnej porze, w weekend i w srodku nocy (niech sprawdzi kto nie wierzy) na telefonie biura obslugi klientow. Dostawca uslug telekomunikacyjnych zbije niezla kase ;)

    • 10 0

  • prosba do opiekunow o zalozenie nowej sieci (2)

    chetnie natychmiast przeszedlbym do nowej sieci gdyby nasi dawni opiekunowie zechcieli takowa zalozyc,
    pozdrawiam z paderewskiego

    • 8 0

    • Popieram, też bez zastanowienia przeszłabym do dawnego opiekuna, jeśli tylko założyłby konkurencję dla hnetu.

      • 6 0

    • MIło czytać coś takiego

      Niestety naszą pracę docenili Klienci dopiero po fakcie. Często słychać było narzekania i skargi mimo wielkiego wysiłku jaki włożyliśmy w powstanie i utrzymanie takiej usługi jak Maxman w Homencie w tak atrakcyjnej cenie. Niesatety się skończyło. Brutalną siłą bezmyślności wszystko zostało zaprzepaszczone niemal w jednej chwili. Jako, ze nikt z pracowników hnet nie chciał brać odpowiedzialności za tak beznadziejną obsługę i aroganckie w swojej konstrukcji podejście do Klienta niemal wszyscy pracownicy zrezygnowali z pracy dla nowego podmiotu jakim jest Stream Communication - parodia korporacji. Podkreślam ZREZYGNOWALI, a nie zostali zwolnieni, jak są informowani niektórzy Klienci. Niestety brak dużych środków i sytuacja na rynku trójmiejskim wyklucza powstanie podobnej sieci na istniejących zasobach. Pozdrawiam jednak wszystkich, którzy byli dla opiekunów wyrozumiali i doceniali nasz wysiłek w możliwie dobrym świadczeniu usług dostępu do Internetu.

      • 7 0

  • mija 6 dzien bez netu, żadnego info, telefony głuche.....koniec z ta firmą!!!

    • 2 0

  • HomeNet R.I.P.

    Kiedyś to był najlepszy dostawca Netu w okolicach Ujeściska. Teraz od tygodnia nie działa internet i co najwyżej można sobie posłuchać ich debilnej infolini. I pomysleć, że kiedyś chciałem się wypisać z Tiwisu bo nie było neta przez 3 dni :).
    Jeżeli do poniedziałku nie zacznie działać internet to mają kolejnego klienta mniej. Internet z kablówki to niestety nie to samo, co internet po skrętce, ale trzeba będzie się przyzwyczaić.

    • 5 0

  • Nowy właściciel, czy byli technicy są powodem awarii ?? (6)

    Nie do końca jestem przekonany, że nowy właściciel miał wpływ na nagłe awarie urządzeń sieciowych w kilku lokalizacjach. Mi padła najbliższa brama, więc na innych osiedlach sieć powinna działać. Może to sabotaż nieszczęśliwych techników, których zaskoczył list z podziękowaniem za współpracę.

    • 1 10

    • Co za roznica, co jest przyczyna awarii? Homenet pokazuje, ze ma klientow w d***e. 12 dzien bez netu, nie raczyli nawet technika przyslac.

      • 1 0

    • (3)

      paff ... piszesz ... "Nie do końca jestem przekonany, że nowy właściciel miał wpływ na nagłe awarie urządzeń sieciowych w kilku lokalizacjach" ... potwierdzam twoje obawy ... nowy właściciel nie ma żadnego wpływy na te awarie ... niektórzy nie mają netu już 12 dni

      • 0 0

      • jeszcze nie potwierdzona informacja, ale daje do myślenia... (2)

        dowiedziałem się, że w kilku miejscach były poprzecinane przewody, umówiłem się na przejrzenie instalacji na moim osiedlu i jeżeli to się potwierdzi (o ile będę mógł to naocznie zweryfikować) to wiem na kogo bombę puszczę.

        Ja rozumiem, że byli pracownicy mogą być niezadowoleni i ewentualna konkurencja też widzi problem w nowym dostawcy, który może ma jakiś pomysł na zmniejszenie kosztów, czy pomysłu na razie nie ma, bo ciężko ogarnąć sytuację, ale przez takie działania cierpią inne osoby.

        Widziałem tutaj podziękowania wcześniejszym opiekunom, myślę, że ciut za wcześnie, ale o tym jeszcze napiszę.

        • 0 1

        • Równie dobrze może to być zirytowany klient szukający sposobu na rozwiązanie umowy terminowej lub zwykły wandalizm (zdarzał się również za czasów opiekunów)

          • 1 0

        • puść lepiej sobie bąka do ryja

          rozmawiałem ze swoim opiekunem i ten mi opowiadał jak wygląda sytuacja i dlaczego prawie cały zespół zrezygnował ze współpracy. To oni zrezygnowali, a nie im podziękowano, właśnie z powodu fatalnej nowej polityki obnsługi klienta, z której nie chcieli firmować swoimi nazwiskami. Ja mam szczęście, bo mój były opiekun mieszkan na moim osiedlu i już dwukrotnie on usunął awarię zamiast nowego personelu, z którym w ogóle nie ma kontaktu, a ostatnio skontaktowali się ze mną 3 dni po zgłoszeniu awarii w biurze - awarię usunął w ciągu godziny były opiekun na Zakoniczynie. Także nie pisz głupot jeśli nie wiesz.

          • 3 1

    • Nie zaskoczył bo na wypowiedzeniu zdołali zapewnić sobie posady w innych firmach.

      „Nie do końca jestem przekonany, że nowy właściciel miał wpływ na nagłe awarie urządzeń sieciowych w kilku lokalizacjach” no chyba że potrafi zaklinać pogodę :)

      „Mi padła najbliższa brama, więc na innych osiedlach sieć powinna działać.” „najbliższa” nie oznacza blisko fizycznie (np. na twoim osiedlu). Kiedyś np. Osiedle Myśliwskie (Morena) było obsługiwane (brama) przez węzeł na Suchaninie. Nieznajomość budowy sieci i jej rozległości może powodować takie „teorie spiskowe”

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane