• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy właściciel - gorszy internet

21 lipca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Po przejęciu przez nową firmę coraz częściej pojawiają się problemy z siecią. Po przejęciu przez nową firmę coraz częściej pojawiają się problemy z siecią.

Duży dostawca Internetu w Trójmieście zmienił właściciela. Od tego czasu wyraźnie spadła jakość usług, a kilka tysięcy użytkowników traktowanych jest po macoszemu - skarży się nasz czytelnik.



Sprawa dotyczy się firmy HomeNet Technologies, a właściwie tego co z niej zostało. Firma dostarcza Internetu do ponad 7 tys. (przynajmniej taką informację mają na swojej stronie) użytkowników z terenu Gdańska i Sopotu. Sieć jaką stworzyła jest bardzo rozległa, rozciąga się na większość dzielnic Gdańska od Oruni do samego Sopotu. Jak każda sieć miała swoje wzloty i upadki. Wiadomo sprzęt bywa awaryjny - nic nie działa wiecznie.

Początki były trudne, ale jak już sieć została zmodernizowana i skupiała coraz większą liczbę użytkowników problemy ustały. Kontakt z firmą był zawsze bezproblemowy tzn. każda dzielnica miała swojego lokalnego administratora, który był dostępny pod numerem telefonu komórkowego. Awarie były szybko naprawiane, jakiekolwiek porady, pomoc odbywała się bardzo sprawnie. Niestety ale sielanka się skończyła w momencie gdy firma HomeNet została sprzedana firmie Stream z południa Polski.

Od tego momentu zaczęły się problemy. Firma zwolniła wszystkich administratorów z którymi klient mógł się w kontaktować w sytuacjach awaryjnych. Coraz częściej zdarza się, że Internetu nie ma parę dni a użytkownicy nie mają żadnej informacji co się dzieje. W poprzedniej firmie w momencie, gdy nie było Internetu była zamieszczana informacja na stronie www o przyczynach awarii i ewentualnie czasie naprawy usterek.

W chwili obecnej nie ma możliwości kontaktu z osobami kompetentnymi w temacie. Zatrudniona została pani do obsługi klientów, a ta niestety nie wie co się dzieje, kiedy zostanie awaria usunięta itp. Na 7 tys. użytkowników pracuje jedna pani, która zajmuje się całą siecią firmy HomeNet - trochę to śmieszne. Do niej klienci mają wysyłać zapytania i zgłaszać problemy.

Klienci nie dostali żadnej informacji o zmianie właściciela firma. Nie przyszły żadne aneksy do umów, nie wspominając już o tym że nie dostaliśmy żadnej informacji o tym że już nie będzie administratorów dzielnicowych (a taka klauzula znajdowała się w umowach jakie zawierane były z firmą HomeNet - nie było mowy o biurze obsługi klienta, ani jakiś infoliniach, miał być bezpośredni kontakt z opiekunem sieci).

Swoich klientów nowa firma HomeNet traktuje w sposób skandaliczny - ma po prostu ich gdzieś. Sporo ludzi rezygnuje z usług tej firmy. W umowach jakie mamy jest wyraźnie napisane że każda awaria ma być usunięta bardzo sprawnie w dokładnie przewidzianym czasie. Ostatnio Internetu nie było przez ponad 8 dni, także naprawa nie mieściła się nawet w maksymalnie wydłużonym czasie ich reakcji.

Temat postanowiłem opisać bo może firma Stream w końcu uzmysłowi sobie jak zraża do siebie klientów obecnych i przeszłych chociaż wątpię żeby takowych znalazła. Chciałbym aby przedstawiciele Stream zastanowili się co jest dla nich ważniejsze, większe zyski na skutek zwolnień osób, które służyły pomocą klientom czy dobro klientów. Bo te dwie rzeczy, czyli sprawdzona kadra HomeNet plus zadowolenie klientów idą jak najbardziej w parze.

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (248) 5 zablokowanych

  • stream (www.multimedia.pl) (1)

    Masakra
    od 2 tygodni próbuje wyjaśnić że mają błąd w DNS z wpisem SPF co powoduje odrzucanie maili z ich domeny.
    Teraz te same osoby będą obsługiwały nowo przejęte sieci ?

    • 1 0

    • jeżeli stream też ich wykupił to ich kadra będzie działać pewno w ten sam sposób ;)

      • 0 0

  • (3)

    UPC jest też do dupy nonstop problemy

    • 3 4

    • TY TEŻ JESTEŚ DO DUPY.JA MAM UPC I JESTEM BARDZO ZADOWOLONY. (2)

      • 0 0

      • (1)

        popieram ze jest do dupy mam 10mbps a wszycie miedzy 19 -22 mam zaledwie 512 kbps

        • 0 0

        • sieci kablowe nie są w stanie znieść takich obciążeń całą dobę... technologia HFC jest po prostu bez przyszłości... takie są fakty.

          • 1 0

  • stawiam na Limes SC - karwiny (1)

    49zł za 5mb i awarie max jedna na miecha 1 dzień (burze)

    • 0 4

    • kpisz sobie jeden dzień bez netu

      • 0 0

  • No to co kochani? (3)

    Chcecie dowiedzieć się czegoś "od środka"? Może machniemy jakiś duży artykuł o kulisach przejęcia HomeNet-u i Satry przez tych Panów z Czech?

    • 10 0

    • bardzo chętnie użytkownicy dowiedzieli by się o takiej informacji ;)

      • 0 0

    • czekamy na info

      • 0 0

    • Zainteresowani proszę o maila. Wymienimy informacje?

      • 0 0

  • rozwiązanie umowy

    Witam serdecznie .Mam pytanko dotyczące hnet.Czy mogłby sie wypowiedzieć ktoś w pełni kompetentny odnośnie ewentualnego zerwania umowy z hnetem .Moge wkleić skan umowy ; chodzi mi o dokładną jej interpretacje a konkretnie o to czy faktycznie mozna z nimi rozw. umowe bez zadnych konsekwencji finansowych.

    • 1 0

  • Homenet wroc. (1)

    Jedyne co mnie przytrzymuje przy tym necie to stosunek ceny do jakosci. Z torrentow srednio mam 1,5 mbps za chyba 60 zl. Ale zmiana boli, awarie po piorunie naprawiali przez 6 dni. Ale taki net zrobila poprzednia firma, z ta nie widze nic pozytywnego. Gdyby net byl troche gorszy odrazu by zmienil operatora.

    • 0 2

    • prawda jest taka, że bądą ciąć pasmo i podnosić ceny tak jak zrobili z pracownikami, obcięli im pensję o połowę bezpodstawnie twierdząc, że skoro na południu Polski tyle zarabiają to w Gdańsku też powinni .... niestety, ale jest tam grupa niekompetentnych ludzi na samej górze... większość do wymiany

      • 2 0

  • w Hnet 0 PLN za połączenia tel. ?

    brak bilingu od kilku miesięcy :D

    • 2 1

  • Polecam lekture strony UOKiK

    Są tam wypisane wszystkie klauzule stosowane przez dostawcow internetu, ktore sa uznane jako nielegalne: np

    „Operator nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody poniesione przez abonenta w wyniku utraty danych lub opóźnienia w przesyłaniu danych, które spowodowane jest brakiem transmisji, nieprawidłową transmisją, opóźnieniami lub przerwami w działaniu sieci (...)”

    Wg UOKiK jeśli umowa, którą już podpisaliśmy, zawiera niedozwolone postanowienia to – zgodnie z definicją określoną w kodeksie cywilnym – takie klauzule nie wiążą nas z mocy prawa.

    • 0 1

  • obiektywny

    W takim razie kto kur.. ponosi za to odpowiedzialnosc za przerwy z dzialaniem sieci .Polskie prawo ,k...a mac

    • 1 0

  • czy moze mi ktos to jakos jasniej wytlumaczyc

    Wg UOKiK jeśli umowa, którą już podpisaliśmy, zawiera niedozwolone postanowienia to – zgodnie z definicją określoną w kodeksie cywilnym – takie klauzule nie wiążą nas z mocy prawa .Z gory dziekuje .

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane