• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy właściciel - gorszy internet

21 lipca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Po przejęciu przez nową firmę coraz częściej pojawiają się problemy z siecią. Po przejęciu przez nową firmę coraz częściej pojawiają się problemy z siecią.

Duży dostawca Internetu w Trójmieście zmienił właściciela. Od tego czasu wyraźnie spadła jakość usług, a kilka tysięcy użytkowników traktowanych jest po macoszemu - skarży się nasz czytelnik.



Sprawa dotyczy się firmy HomeNet Technologies, a właściwie tego co z niej zostało. Firma dostarcza Internetu do ponad 7 tys. (przynajmniej taką informację mają na swojej stronie) użytkowników z terenu Gdańska i Sopotu. Sieć jaką stworzyła jest bardzo rozległa, rozciąga się na większość dzielnic Gdańska od Oruni do samego Sopotu. Jak każda sieć miała swoje wzloty i upadki. Wiadomo sprzęt bywa awaryjny - nic nie działa wiecznie.

Początki były trudne, ale jak już sieć została zmodernizowana i skupiała coraz większą liczbę użytkowników problemy ustały. Kontakt z firmą był zawsze bezproblemowy tzn. każda dzielnica miała swojego lokalnego administratora, który był dostępny pod numerem telefonu komórkowego. Awarie były szybko naprawiane, jakiekolwiek porady, pomoc odbywała się bardzo sprawnie. Niestety ale sielanka się skończyła w momencie gdy firma HomeNet została sprzedana firmie Stream z południa Polski.

Od tego momentu zaczęły się problemy. Firma zwolniła wszystkich administratorów z którymi klient mógł się w kontaktować w sytuacjach awaryjnych. Coraz częściej zdarza się, że Internetu nie ma parę dni a użytkownicy nie mają żadnej informacji co się dzieje. W poprzedniej firmie w momencie, gdy nie było Internetu była zamieszczana informacja na stronie www o przyczynach awarii i ewentualnie czasie naprawy usterek.

W chwili obecnej nie ma możliwości kontaktu z osobami kompetentnymi w temacie. Zatrudniona została pani do obsługi klientów, a ta niestety nie wie co się dzieje, kiedy zostanie awaria usunięta itp. Na 7 tys. użytkowników pracuje jedna pani, która zajmuje się całą siecią firmy HomeNet - trochę to śmieszne. Do niej klienci mają wysyłać zapytania i zgłaszać problemy.

Klienci nie dostali żadnej informacji o zmianie właściciela firma. Nie przyszły żadne aneksy do umów, nie wspominając już o tym że nie dostaliśmy żadnej informacji o tym że już nie będzie administratorów dzielnicowych (a taka klauzula znajdowała się w umowach jakie zawierane były z firmą HomeNet - nie było mowy o biurze obsługi klienta, ani jakiś infoliniach, miał być bezpośredni kontakt z opiekunem sieci).

Swoich klientów nowa firma HomeNet traktuje w sposób skandaliczny - ma po prostu ich gdzieś. Sporo ludzi rezygnuje z usług tej firmy. W umowach jakie mamy jest wyraźnie napisane że każda awaria ma być usunięta bardzo sprawnie w dokładnie przewidzianym czasie. Ostatnio Internetu nie było przez ponad 8 dni, także naprawa nie mieściła się nawet w maksymalnie wydłużonym czasie ich reakcji.

Temat postanowiłem opisać bo może firma Stream w końcu uzmysłowi sobie jak zraża do siebie klientów obecnych i przeszłych chociaż wątpię żeby takowych znalazła. Chciałbym aby przedstawiciele Stream zastanowili się co jest dla nich ważniejsze, większe zyski na skutek zwolnień osób, które służyły pomocą klientom czy dobro klientów. Bo te dwie rzeczy, czyli sprawdzona kadra HomeNet plus zadowolenie klientów idą jak najbardziej w parze.

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (248) 5 zablokowanych

  • (2)

    mógłby ktoś podać adresy działających hubów? Byłbym bardzo wdzięczny

    • 0 1

    • schabowe

      sprzedają w barze na długiej

      • 0 1

    • 62.61.56.56:10200 żaba
      i 94.78.132.200 sHub przedszkole

      • 1 1

  • nie jestem pracownikiem upc (3)

    ale naprawde korzystam z usług tej firmy korzystam już od ponad dwóch lat i naprawdę nie mam żadnych powodów do narzekań. najpierw korzystałem w gdyni a teraz w sopocie i poza może jakimiś mega sporadycznymi problemami że na chwilę coś przymuliło, albo nie działały infolinie to wszystko było w porządeczku!

    w porównaniu do TP powiedziałbym że UPC to cud na ziemi:]

    spróbujcie coś w TP załatwić najprostszego to po 10 minutach ch** was strzeli

    • 4 0

    • tepsa

      jedyne co mi się podobało we wspólpracy z tepsą po roku korzystania z netu 128zł miesięcznie za 1mb bo trzeba płacić za dzierżawę linii tel. nie wazne,ze nie ma się tel. to to iż udało mi się gładko od nich uwolnić.

      Oni się sami sukcesywnie pozbywają klientów przez swoje monopolistyczne zagrywki.

      NIGDY WIĘCEJ TP.SA

      • 0 0

    • nigdy więcej UPC

      • 0 0

    • chyba

      raj na ziemi. nowomowa kur**!!!!

      • 0 1

  • A na nieborowskiej w Gdańsku macie neta??? (7)

    U mnie zanikł 3 dni temu....i do tej pory ani żadnego śladu.......

    • 0 0

    • pewnie,że tak. (1)

      sprawdź kabelek przy modemie....

      • 0 1

      • przy modemie haha widać że jesteś użytkownikiem ale chyba tpsy nie hnetu

        • 0 0

    • (1)

      nie ma netu, nawet na żabiance od 18 lipca...

      • 0 0

      • A wogóle to idzie się gdzieś dodzwonić, czy mają coś w tej kwesti robic....czy szukać już innego operatora?

        • 0 0

    • tak (2)

      ale z Tiwisa. i jest

      • 0 0

      • (1)

        Mam zamiar mieszkać tam jeszcze jakieś 3-4 miesiące i nie chcemi się na ten okres podpisywac nowej umowy.
        Ten Tiwis jest w miarę dobry i bezproblemowy?

        • 0 0

        • Tiwis

          prędkością może nie poraża, ale mamy 2,5 roku i może być. ich kablówka też (minus - nie ma axn scifi). zresztą po wprowadzeniu się do wyboru były tylko albo tepsa (no way), albo Tiwis.
          szczerze mówiąc osiedlowy net na starym mieszkaniu na Zaspie był lepszy.

          • 0 0

  • Brak sieci na Zabiance. (1)

    Mija czwarta doba awarii a podsieć 62.61.57.x dalej nie działa! Czyżby kolejna awaria była naprawiana ponad tydzień?! Jak i mi pieprznie znowu Internet na tydzień to nie tylko UOKiK będzie zajmował się firmą Stream.

    Niestety kara jaką ponosi ISP w naszym przypadku to tylko 1/30 opłaty miesięcznej za każdą pełną dobę awarii. Po przeliczeniu, wychodzi 1,5-2,0zł. Śmierdzi mi ten punkt w umowie, zwłaszcza, że jest obwarowany obowiązkiem zgłoszenia go. I tym też mógłby się zająć UOKiK!!!

    • 0 0

    • Szkoda, że z tego portalu nie można korzystać anonimowo, gdyż sprawdzany jest nasz adres IP, a może nawet i jest rejestrowany. To duzy minus dla tego portalu!

      • 0 1

  • Ja mam internet w UPC i nie narzekam.Jak jest jakaś awaria to też szybko zawsze jest usuwana.I dzwonić można o każdej porze (2)

    dnia i nocy.Zawsze udzielą wyczerpującej odpowiedzi.POZDRAWIAM !!!!

    • 3 1

    • Właśnie o to chodzi, że do czasu przejącia HomeNetu przez Stream UPC się chowało ze swoimi usługami i prędkościami ....

      • 0 0

    • jeszcze sie przekonasz tą ich szybkością

      • 0 0

  • ja mam sieć "osiedlową" i na razie nie mam większych problemów

    ale mam tez kablówkę i tu już zaczynają się schody, niestety:-(
    jak nie brak głosu, to komunikat " card" i co mam kuźwa włożyć jak na NG nie ma głosu??

    • 0 0

  • MASAKRAAAAA (3)

    Obsługa straszna, net nie działa a jak działa to co chwilę jakieś problemy...
    Do czego oni doprowadzają a było tak fajnie. Opiekunowie byli idealnym rozwiązaniem. W każdej chwili można było sie skontakować a teraz to paniusie siedzą i se kawkę popijają a jak odbierają telefon to i tak nie potrafią nic odpowiedzieć.
    Czekam aż tylko umowa mi wygaśnie!

    • 0 0

    • Akurat w przypadku jak to oni nie wywiązują się umowy (czyli brak opiekunów) to masz prawo wypowiedzieć umowę na czas określony bez konsekwencji w postaci płacenia 300 zł

      • 1 0

    • (1)

      umowa ci wygasłą bo zmienił sie operator właściciel

      • 0 0

      • nie wprowadzaj w błąd

        Operator się nie zmienił - to ciągle ten sam podmiot - zmienił się tylko właściciel.
        Jeśli korzystasz np z TPSA i na giełdzie ktoś odkupi sporo akcji TP to też możesz rozwiązać umowę ??
        Fakt, że po przejęciu hnetu to już nie to samo i pewnie już nigdy nie będzie tak jak kiedyś :(

        • 0 0

  • W 100% zgadzam się z autorem tekstu_ PRZEGIELI (2)

    1. Brak netu
    2. Zmiany w firmie o których nikt nie raczył poinformować klientów - że lokalni opiekunowie zostali pozwalniani
    3. AUTOR ZAPOMNIAŁ DODAĆ, ŻE PRZEZ TYDZIEŃ TELEFONY HNET NIE ODPOWIADAŁY - RZEKOMA AWARIA
    4. Pani w infolini po polsku nie rozumie co się do niej mówi
    5. Umowa wygasła mi 30 czerwca...tyryry zero aneksu, zero propozycji nowej umowy - WIELKIE NIC
    6. A najsmutniejsze jest to, że innego dostawcy neta oprócz zakichanej JUPISRI nie ma na moim osiedlu - GDzIE KONKURECJA?

    PS. W POLSCE mamy najdroższy i najwolniejszy net na świecie - gorszy jest tylko Meksyk i Turcja

    • 3 0

    • (1)

      co to za osiedle ??

      • 0 0

      • Ujeścisko

        • 0 0

  • proste rozwiązanie

    A może Biedronka będzie miała w promocji neta!!! Warto poczekać bo biedronka karaluch ma wszystko ;-)

    • 0 0

  • To BYŁ najlepszy dostęp do Internetu z najlepszą obłsugą

    Niestety się skończyło... Sieć nie dość, że proponowała najszybszy Internet w Polsce to jeszcze miała nowatorską obsługę klienta. Prawdę mówiąc wzorowaną na kliencie biznesowym - każdy miał swojego Opiekuna do którego mógł zadzwonić w praktycznie każdej sprawie. Opiekun wiedział o stanie awarii. Miał potężną wiedzę techniczną o swoim rejonie bo sam go projektował i budował. Dodatkowo zawsze dbał o klienta aby ten miał dobrą cenę i był zadowolony z usługi. Informował o kończącej się promocji i proponował aneks do umowy. Sprawował pieczę aby sieć działała 24/7.
    Niestety Stream nie docenił tego rozwiązania będąc zapatrzony w UPC. Nawet nie zadał sobie trudu aby zrobić badania we własnym zakresie czy takie rozwiązanie jest dobre i czy czasem nie jest warto wdrożyć je do całej swojej sieci jako wyróżnik od konkurencji... dodam POTEŻNY wyróżnik.
    Niestety... dyrektor sprzedaży i marketingu jest ślepo zapatrzony na kiepskie wzorce i nie jest zdolny do własnych przemyśleń i rozwiązań...

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane