- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Obwodnica Witomina: światełko w tunelu, ale koszty poszybowały
Cztery lata temu na kładce nad ul. Chwarznieńską padła zapowiedź władz Gdyni: powstanie obwodnica Witomina. Budowa powinna już się kończyć, ale prace nie ruszyły. Na razie gotowy jest tylko projekt. W najbliższym czasie ma być podstawą do wnioskowania o pozwolenie na prace budowlane.
- Obwodnica Witomina: projekt zarzucony przez koszty
- Powrót do koncepcji po ostatnich wyborach
- Prezydent Gdyni: to optymalne rozwiązanie
- Obwodnica Witomina: obiecujący początek
- Odwołanie odrzucone, ale czas upłynął
- Kosztorys do aktualizacji, potrzebne środki zewnętrzne
- Co da remont Chwarznieńskiej?
Obwodnica Witomina: projekt zarzucony przez koszty
Inżynierowie twierdzili, że przy utrzymaniu obecnego wzrostu natężenia ruchu drogowego droga wiodąca przez las konieczna będzie dopiero w... 2040 roku, więc pomysł zarzucono. Do czasu.
Był lipiec 2019 roku, kiedy władze Gdyni zaprosiły dziennikarzy na kładkę nad ul. Chwarznieńską. Poinformowano, że miasto wraca do koncepcji obwodnicy. Zapowiedziano, że inwestycja zostanie zrealizowana w obecnej, dobiegające końca kadencji władz samorządowych.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Ponad 150 mieszkań do kupienia na Witominie i Chwarznie
Powrót do koncepcji po ostatnich wyborach
- Potrzeba dwóch lat od wyboru projektanta w przetargu na stworzenie dokumentacji projektowej inwestycji oraz półtora roku na budowę drogi od wyłonienia wykonawcy - informowali urzędnicy.
Zaplanowano, że obwodnica Witomina połączy ulice Chwarznieńską i Kielecką. Jej początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską. Obwodnica Witomina miałaby mieć długość 2650 metrów. Kierowcy pojechaliby dwoma pasami w każdym kierunku. Konieczna byłaby budowa kładki pieszo-rowerowej na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem, wiaduktu nad ul. Witomińską i dwóch przepustów.
Prezydent Gdyni: to optymalne rozwiązanie
- Przygotowaliśmy optymalne rozwiązanie, oparte na wnikliwych analizach oraz strategii rozwoju transportu publicznego. Jestem przekonany, że obwodnica Witomina wpłynie na podwyższenie jakości życia gdynian i pozwoli na rozwój nowych obszarów naszego miasta. To jedna z kilku strategicznych inwestycji, które zrealizujemy w najbliższych latach - zapowiadał wówczas Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Wielu mieszkańców liczyło, że wreszcie znikną korki na Witominie, hamujące przejazd z i do zachodnich dzielnic Gdyni.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Kup skuter lub motocykl i omijaj korki
Obwodnica Witomina: obiecujący początek
Początek był obiecujący. Od lutego 2020 roku dokumentację branżową obwodnicy Witomina przygotowywała firma Lafrentz Polska z Poznania. Za projekt, prace geodezyjne i nadzór autorski zainkasuje blisko 2 mln zł. W dokumencie została zawarta droga o przekroju 2x2 wraz z ciągiem pieszo-rowerowym.
Projektanci opracowali także dokumentację środowiskową. Okazało się jednak, że to ona częściowo zahamowała inwestycję.
Gdy mieszkańcy zaczęli się dopytywać o postępy prac, Jakub Ubych, przewodniczący klubu Samorządność rok temu informował, że wpłynęło odwołanie, które nie pozwala na złożenie wniosku o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej, będącym koniecznym do wydania pozwolenia na budowę.
Odwołanie odrzucone, ale czas upłynął
- Odwołanie zostało całkowicie odrzucone, jednak procedowanie tego trwało wiele miesięcy. Obecnie trwa weryfikacja pełnej dokumentacji przed złożeniem wniosku o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej, którego wydanie jest równoznaczne z uzyskaniem pozwolenia na budowę - informuje Ubych.
Wniosek ma zostać złożony do końca roku. Jego wydanie może potrwać maksymalnie trzy miesiące. To otwiera szansę do ogłoszenia przetargu na prace budowlane w 2024 roku.
Sęk w tym, że najpierw trzeba zaktualizować kosztorys inwestycji. Cztery lata temu padły deklaracje, że obwodnicę Witomina uda się wybudować za 60-70 mln zł. Wydarzenia związane z pandemią, wojna na Ukrainie i inflacja nie pozostawiają wątpliwości, że trzeba będzie wydać na całość więcej.
Kosztorys do aktualizacji, potrzebne środki zewnętrzne
Ile? Niewykluczone, że budowa będzie kosztowała tyle, ile szacowano kilka lat temu, a więc nawet ponad 100 mln zł. Urzędnicy przyznają, że nie obędzie się bez dofinansowania z zewnątrz.
- Przez cały okres czekania na dokumenty, koszty inwestycji znacznie wzrosły. Początkowe szacunki zakładały 70 mln złotych. Bardzo istotne mogą być środki zewnętrzne, które przy inwestycji tej skali stają się kluczowe dla samorządów - dodaje Ubych.
Póki co mieszkańcy Gdyni muszą zadowolić się wcześniejszym remontem ul. Hodowlanej i trwającym remontem Chwarznieńskiej.
Co da remont Chwarznieńskiej?
Po zakończeniu prac ul. Chwarznieńska nadal będzie drogą jednojezdniową, o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Nie będzie na niej buspasa.
Pojawią się nowe zatoki autobusowe, ponieważ przystanki będą w nowych miejscach. Będzie też nowe oświetlenie, odwodnienie i droga rowerowa oraz chodniki.
Prace prowadzi firma MTM. Kosztują 54 mln zł. Rozbudowę dofinansowano z Rządowego Funduszu Polski Ład. Kwota dofinansowania to 30 mln zł.
Asfaltowanie Chwarznieńskiej. Film z końca sierpnia.
Miejsca
Opinie (183) ponad 10 zablokowanych
-
2023-09-11 20:23
Szczurek by ja wybudowal
Ale to w lesie więc to go nie interesuje bo dba o deweloperow nie mieszkańców
- 10 0
-
2023-09-11 20:29
Ile już kosztownych pomysłów wrzucono do kosza
I to projekty za miliony raz poszerzenie Chwarznieńskiej, raz obwodnica a teraz blisko 60 mln. za bezsensowne roboty, które w żaden sposób nie rozładują korków na Witominie i dojazdówkach i to za rządów p.Szczurka i jego Samorządności.
- 13 0
-
2023-09-11 20:33
Sęk w tym, że cała dokumentacja z 2020 roku wraz z uzgodnieniami się już zdezaktualizowala i przedawniła po 3 latach jeśli nie rozpoczęto procedury ZRID i pewnie potrzebny jest nowy przetarg na prace projektowe i uzgodnienia :)))
- 17 0
-
2023-09-11 20:45
Temat obwodnicy
Temat obwodnicy witomina rusza zawsze przed wyborami, odgrzewana maklera
- 17 0
-
2023-09-11 20:47
Gdynia zmienia nazwę miasta na Niedasię
Jaką dużą inwestycję zrealizowano w Gdyni z miejskich środków? Chyba żadnej.
- 19 0
-
2023-09-11 20:48
obwodnica Witomina
Przy obecnym Prezydencie i jego zapleczu wiedziaem od początku,że ściemniają i nic z tego nie będzie.Kiedy wreście Pan Banaś wejdzie z kontrolą do bezkarnego urzędu
- 16 0
-
2023-09-11 21:01
Cieszcie się. Nie macie najgorzej. W Gdańsku przy okazji remontów likwidują zatoki autobusowe!!! (1)
Co oni mają w głowach?
- 9 2
-
2023-09-13 19:32
W Gdyni
też powinni.
Samochody do garaży!- 0 0
-
2023-09-11 21:05
Wydali 54 mln na remont isniejacej drogi zamiast 70 mln na nową (1)
która omija całą dzielnicę czyniac ja spokojniejszą....
Zaista "BRAWA" dka Szczurka i jego ekipy.
Czas zwolnic tych "myslowych nieudacznikow" przyspawanych od dekad do stolkow.
Ludzie wy sie obudzcie chociaz raz zaglosujcie inaczej !!!- 25 0
-
2023-09-12 09:12
Te 70 to pomnóż razy dwa
Tyle to będzie dzisiaj kosztować.
- 0 0
-
2023-09-11 21:23
Hahaha
Szczurek zrobił już na tym pomyśle 2 kadencję to i trzecia zrobi a obwodnicy nigdy nie będzie. Zaraz będą rozbierać kładkę, która postawili kilka lat temu za 5 milionów. Przystanek koło domu starców przenoszą o kilkaset metrów. Żenada panowie, żenada
- 18 0
-
2023-09-11 21:51
Kolejna pusta obietnica
Jeśli jeszcze mieszka ktoś w Gdyni kto wierzy tym kłamcom z samorząd.ności to czas, żeby obudził się z śpiączki. Ci ludzie zadłużyli to miasto na ponad miliard złotych. Naobiecywali nowe inwestycje, sprzedają nowe działki deweloperom, betonują Gdynię niszcząc tereny zielone.
- 13 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.