- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (267 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (329 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (208 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Orunia z nową kablówką, a mieszkańcy zdezorientowani
Ponad dwa lata temu Spółdzielnia Mieszkaniowa Orunia sprzedała osiedlową telewizję kablową firmie Turmak, a tę niedawno przejęła firma Vectra, jeden z największych operatorów telewizji kablowej w Polsce. Mieszkańcy oficjalnie nic o tym nie wiedzą, a część z nich straciła dostęp do telewizji i internetu.
Jej abonenci są zdezorientowani: o przejęciu dowiedzieli się nieoficjalnie, nie wiedzą komu mają płacić abonament, oraz komu wypowiedzieć dotychczasową umowę. Niektórym z nich odłączono kablówkę i internet.
- Ostatnie tygodnie to czas wielkich zmian, nie wiadomo jednak czy się z nich cieszyć - mówi pan Piotr, który poinformował nas o sytuacji mieszkańców Oruni Górnej. - Informacji o zmianie właściciela telewizji nie otrzymał nikt z mieszkańców południowych osiedli w Gdańsku. Wyłączono nam wiele kanałów, odłączono internet i wstawiono ramówki Vectry zachęcające do kupna abonamentu u nich. Sęk w tym, że według strony internetowej Vectry, jej usługi nie są dostępne na moim osiedlu - dziwi się pan Piotr.
Dotychczasowi klienci Turmaka zdobywają wiedzę na temat sytuacji, w jakiej się znaleźli, z forów internetowych. Ponieważ jednak charakter tych informacji jest nieoficjalny, wciąż nie wiedzą komu płacić abonament, komu zgłaszać reklamacje, co z poprzednimi umowami.
SM Orunia zdecydowała się na sprzedaż telewizji kablowej Turmakowi ze względów technologicznych.
- Nie mieliśmy zaplecza technologicznego ani osobowego, żeby prowadzić dalej telewizję kablową. Zresztą nie jest to nasza podstawowa działalność - przyznaje Bogdan Jasiński, zastępca prezesa SM Orunia.
Potwierdza, że wie o problemach mieszkańców związanych z przejęciem kablówki przez Vectrę.
- Nie jesteśmy stroną w tej sprawie, ponieważ telewizja osiedlowa już dawno nie należy do nas, ale chcielibyśmy jakoś pomóc mieszkańcom. Jesteśmy już po rozmowie z przedstawicielami Vectry na temat akcji informacyjnej wśród mieszkańców - dodaje Jasiński. - Wiem też, że niedawno wysłano już powiadomienia listowne do mieszkańców. Obiecano nam, że pracownicy Vectry będą też osobiście chodzić po mieszkaniach i informować o z zmianach.
W poniedziałek poprosiliśmy władze Vectry o komentarz. Wciąż na niego czekamy.
To nie jedyne kłopoty abonentów sieci kablowych. W ostatnim czasie echem odbiły się kłopoty klientów Canal+ i Platformy N, które połączyły się tworząc platformę "nc+". Niezadowolonych odbiorców, którym nie podobały się zasady działania nowej firmy, było tak dużo, że sprawą zainteresował się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Vectra nie odłączyła żadnego z klientów od usług, z których korzystał. W wyniku przejmowania przez Vectrę obsługi dotychczasowych abonentów firmy Turmak, dokonywaliśmy wyłącznie ich przełączania do naszej sieci. Tylko w momencie przepięcie do sieci Vectra znikały usługi. Przełączeń na osiedlu Orunia dokonywaliśmy sukcesywnie na kolejnych obszarach, zgodnie z wcześniej opracowanym i zakomunikowanym Abonentom harmonogramem.
Na co najmniej miesiąc wcześniej informowaliśmy mieszkańców osiedla o planowanych zmianach. Mieszkańcy kolejno przełączanych obszarów osiedla otrzymali następujące informacje:
- pierwszy list firmowany przez firmę Turmak i Vectrę, który informował o fakcie przejęcia sieci. W nim też komunikowaliśmy o zmianach, których mogą się spodziewać mieszkańcy osiedla, o planowanym kontakcie z każdym mieszkańcem przez przedstawiciela handlowego Vectry, który podawał swoje dane kontaktowe dla zainteresowanych dalszymi informacjami;
- następnie przedstawiciele Vectry roznosili folder Vectry i ulotkę informującą o naszych usługach do mieszkań abonentów. Ulotka zawierała m.in. dane kontaktowe naszego przedstawiciela handlowego. W tym momencie osoby odwiedzane mogły już podpisywać umowy z Vectrą. Jeśli przedstawiciel handlowy nie zastał kogoś w mieszkaniu, zostawiał materiały reklamowe i informacyjne w jego skrzynce pocztowej;
- drugi list dystrybuowany do abonentów zawierał dokładną datę przełączenia do sieci Vectry każdego mieszkania. List był dystrybuowany na co najmniej miesiąc przed planowanym przełączeniem. Zawierał też informacje o modernizacji, zmianach programowych i warunkach odbioru telewizji analogowej i cyfrowej.
Vectra w związku z pytaniami i niejasnościami oddaje do dyspozycji klientów Turmaka zespół konsultantów, który pomoże wyjaśnić wszelkie wątpliwości dotyczące spraw abonenckich, jak również zmian wynikających z przejęcia sieci. Bardzo prosimy o kontakt mailowy, kierując zapytanie na adres gdanskpomoc@vectra.pl. Skontaktujemy się z każdym klientem.
Dodatkowo przygotuje kampanię informacyjną, by rozwiać wszelkie wątpliwości abonentów dotyczące obsługi klienta i wprowadzanych zmian. Przede wszystkim Vectra skontaktuje się z Panem Piotrem w celu wyjaśnienia problemu oraz udzielenia stosownej pomocy.
W sprawie płatności Vectra informuje, że jeżeli klient ma już umowę podpisaną z Vectrą, ostatni rachunek płaci do firmy Turmak a każdy następny już do Vectry. Osoby, które nie podpisały umowy z Vectrą, płacą na dotychczasowych zasadach na konto Turmaka - jak do tej pory będą otrzymywać rachunki z tej firmy.
Zdajemy sobie sprawę, że przejęcie obsługi abonentów jednego operatora przez inną firmę operatorską, może być ze względów technologicznych uciążliwe dla części odbiorców usług. Możemy jednak zapewnić z całą odpowiedzialnością, że przejęcie przez Vectrę dotychczasowych abonentów Turmaka oznacza dla nich przede wszystkim korzyści i nowe możliwości.
Wszystkich mieszkańców osiedla, mających jakiekolwiek sprawy abonenckie do wyjaśnienia, prosimy o kontakt:
- osoby, które nie mają jeszcze umowy z Vectrą zapraszamy do Biura Obsługi Klienta Turmak, na ul. Tysiąclecia 8. Biuro jest czynne od poniedziałku do czwartku w godz. 9:00 - 17:00. W biurze tym można także podpisać umowę z Vectrą;
- osoby, które już mają umowę z Vectrą, zapraszamy do Biura Obsługi Klienta Vectry na ul. Strzelców Karpackich 5/27. Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 - 17:00. W niedalekiej przyszłości sprawy abonenckie będzie również można załatwić w soboty. Osoby te mogą też skorzystać z naszej infolinii 801 080 880 lub 601 601 601 czynnej od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 - 22:00, w soboty 8:00 - 20:00, w niedziele 9:00 - 17:00.
Krzysztof Stefaniak
Biuro PR Grupa Vectra
Opinie (188) 7 zablokowanych
-
2013-05-21 14:03
niech reaktywują Orunia Sky (14)
i problem z głowy ;)
- 233 2
-
2013-05-21 14:34
(3)
vectra jest dobra. Na Zakoniczynie na forum trwa dyskusja. Mieszkancy zarzucaja jej, ze nie informuje klientow o zmianach na pismie. Vectra twierdzi, ze wszystko jest na kanale informacyjnym i to jest wiazace. Mieszkancy odpowiadaja, ze wywiesza transparent w oknie, albo napisza kreda na chodniku wypowiedzenie i to tez bedzie wiazace...komedia;) Kontakt bazarowy.
- 73 0
-
2013-05-21 17:05
(2)
chciałbym mieć tylko takie problemy w życiu....
- 7 3
-
2013-05-21 18:53
(1)
A kto powiedział, ze to problemy w życiu?
- 2 1
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2013-05-21 15:40
Modernizacja sieci - przepraszamy Vectra S.A (3)
Mam kablówkę Vectra od roku, przynajmniej raz w tygodniu dostaje maila lub sms, że bedzie przerwa w dostawi usług z powodu modernizacji sieci, a od abonamentu jakoś nikt nawet złotówki nie odliczy.
- 23 0
-
2013-05-21 15:52
Panie Kamilu
Skoro Vectra ma pana w du..., z tego co pan pisze tak jest, to proszę Vectrę, też mieć w du... i rozwiązać z nimi umowę a nie dawać sie doić jak....
- 27 0
-
2013-05-21 16:16
trzeba napisać roszczenie o wyrównanie rachunku z Vectra, i wtedy pomniejszają cenę o każdy dzień bez usług.
- 11 0
-
2013-05-21 17:06
weź w rękę regulamin usługi który żeś zaakceptował i zobacz co ci przysługuje
- 5 0
-
2013-05-21 17:03
Nie Orunia Sky, tylko Sky Orunia... (1)
- 3 2
-
2013-05-21 18:10
Sky Nie Tylko, Orunia Tylko Sky Nie...
- 5 0
-
2013-05-21 17:27
SKY Orunia
Toż to była telewizja z jajem! Dosłownie! Wszystko co się działo na Oruni i po sąsiedzku było nagrywane na żywo bez żadnej obróbki. To były czasy. Cała dzielnica oglądała jeden film który puścili (jak na Orunię przystało- nielegalnie) z wypożyczalni VHS, dzieci miały rozrywkę w postaci bajek, a w nocy kino dla ero.... czyli filmy dla dorosłych.
Później SKY Orunia przejął jakiś gość który zepsuł to, a potem odłączyli mu prąd od nadajnika na zieleniaku. To ten drugi wymyślił turniej miss mokrego podkoszulka, nie ten w porządku gość z ul. Nowiny co ma/miał warsztat telewizorów.- 17 0
-
2013-05-21 20:00
Jestem za !
Dobre pornole tam leciały po 23 :)
- 3 0
-
2013-05-21 20:05
ankieta jak zwykle
k...a znow ankieta z d...
A gdzie opcja
1) nie jestem zadowolony ale nie mam innego wyboru
(nie kazdy jest zaitneresowany satelita ze sniegiem- 5 1
-
2013-05-23 18:16
VECTRA S.A.
Bardzo prosimy o przesłanie zapytania na adres mailowy gdanskpomoc@vectra.pl w celu wyjaśnienia wszelkich niejasności.
Dział Obsługi Klienta- 0 1
-
2013-05-21 14:04
(3)
Orunia Sky i Polonia 1- najlepsze kanały kablowe EVER !!!!!
- 106 2
-
2013-05-21 14:05
Myślałem przez chwilę, że na zdjęciu są pokazane nowe aparatamenty na Oruni ale widzę, że to siedziba Vectry w Gdyni
- 16 1
-
2013-05-21 22:26
...
dodałbym jeszcze Tele-Top :)
- 4 0
-
2013-05-22 11:04
a ja w 10 minut załatwiłem sobie w Jantarze montaż Polsatu i mam ich w nosie !
kanałow mam 5 razy więcej za tę samą kasę, i poł roku za free. Internet do tego z tablecikiem
- 1 0
-
2013-05-21 14:05
Orunia Górna to nie Orunia (6)
tylko typowe osiedle gdańskiego Południa co się tak nazywa. Nie można łączyć jakichś sennych bloczków z drugą najbardziej charakterną częścią tego kraju po warszawskiej Pradze.
- 88 25
-
2013-05-21 14:37
a właśnie, że nie
Orunia is Orunia !!!
- 6 14
-
2013-05-21 15:32
A co gangsterze (3)
Co obliguje ciebie do wygłaszania takich opinii??? Pewnie jechałeś ostatnio autobusem przez Orunię i słuchałeś z MP3 JedenOsiemEl ???
- 19 8
-
2013-05-21 16:07
ahahahahhaha
hahahahahaha
- 5 1
-
2013-05-21 16:28
Przyjdź wieczorem na Rejtana pod monopolowy (1)
to zobaczymy czy będziesz taki wygadany
- 10 6
-
2013-05-21 17:58
ale dzeci z 16 beda wracac wczesniej dasz rade sam?? nie bedziesz bał sie wrocic tunelem do baraczków....a baraczków juz nie ma :D
- 3 0
-
2013-05-21 23:26
orunia dolna to prawdziwe slumsy
gorsze nawet niż żabianka i stary wrzeszcz
a oruniu górna to spokojne przedmieście, coś jak ujeścisko czy zakoniczyn- 5 4
-
2013-05-21 14:09
a z maxmanem (5)
to było inaczej, jakaś firma przejęła z krakowa co pojęcia nie miała o tym , też bez żadnej informacji itd,
- 14 2
-
2013-05-21 14:14
Stream Communication - też porażka. (2)
- 3 1
-
2013-05-21 14:42
(1)
ta, jak był jeszcze Stream Communication, to dało się żyć. problemy z internetem były sporadyczne, jakość i ilość kanałów TV była znośna. Teraz to kupiła firma multimedia i jest tragedia. Internet zanika kilka razy dziennie, oferta kanaów TV już kilka razy ulegała zmianie, za kazdym razem na gorsze. coraz mniej kanałów TV w pakiecie, chyba że się wykupi dodatkowe opcje. obsługa klieneta - FATALANA, infolinia gdzieś chyba w Indiach czy Bangladeszu, czeka się długo na połączenie, a gdy już ktoś odbierze telefon , to nie zna się, nie wie i przełącza do kolejnej osoby, po 20-30 minutach traci się cierpliwość. lokalne biuro obsługi klienta, czynne do 16 (czy jakoś tak) i kolejka na godzinę stania, a i panie obsługujące nie potrafią nic zrobić poza podpisaniem umowy na kolejny okres
- 9 0
-
2013-05-21 16:05
Hej Ramjac! Jest masa programów nadawanych na żywo w sieci - podpinasz TV i nawet kodowane jak Canal +, czy HBO elegancko sobie
oglądasz. Poza tym, jeśli ktoś chce mieć internet w ogóle za darmo, to wystarczy zainteresować się aero2. Co prawda transfer jak na dzisiejsze czasy paskudny, ale my jeszcze pamiętamy łączenie się przez telefoniczny modem, więc to i tak petarda;-)
- 3 1
-
2013-05-21 21:46
Bzdury piszesz. (1)
Nigdy żadna firma z Krakowa nie przejęła sieci na Oruni Górnej. Mimo, iż chciała zapłacić w usługach mieszkańcom sporo kasy do tego SM całą masę pieniążków został wybrany Turmak z jakich powodów ja wiem a ty nie musisz bo jeszcze większe bzdury będziesz wypisywał.
- 0 1
-
2013-05-21 23:00
A teraz przeczytaj jeszcze raz o czym on pisał, a potem do łóżka spać
On pisze o sieci MAXMAN wcześniej Homenet, która była jedną z większych w 3mieście. Została ona przejęta przez Stream Communication, a teraz przez Multimedię.
- 1 0
-
2013-05-21 14:10
no to mają pecha,
bo duży może więcej (krwi napsuć).
- 25 1
-
2013-05-21 14:11
ostatnio multimedia w gdyni miesza w analogowej tv (6)
poprzenosili kanały, zlikwidowali itp i to niby nie jest zmiana oferty!
- 39 1
-
2013-05-21 14:58
a co zmienili??? (2)
tez mam analogowa u nich
- 2 1
-
2013-05-21 15:35
przeleć po kanałach, pakiet tzw w cudzyslowie dużym " komfort" (1)
kanały poznikaly albo pozamieniane. albo inne są.
- 8 0
-
2013-05-22 12:20
Identycznie było w Tiwis.
Nagle bez zapowiedzi zaczęli zmieniać programy.
Dopiero później poszła informacja o przejęciu sieci.- 0 0
-
2013-05-21 15:22
(1)
Dokładnie. Zlikwidowali programy bez wcześniejszego zasięgnięcia opinii wśród użytkowników... :(
- 13 0
-
2013-05-22 06:07
ANALOG
kto ogląda jeszcze analog?
Z analogu kanały znikają bo są potrzebne częstotliwości na cyfrówkę.- 0 2
-
2013-05-22 11:08
i co się dziwicie,że Cyfrowy Polsat ma tyle klientów ?
jak inni nie szanują klientów i jeszcze kasę wyłudzają
- 0 0
-
2013-05-21 14:12
(1)
wazne by landrynka w nocy leciala na kablówce. Wtedy czuje sie wypoczety i odprezony ;)
- 28 6
-
2013-05-21 20:08
Mi zonka codziennie wieczorem puszcza pikantne landrynki...
I mimo tej samej obsady od kilku lat sie nie nudze, bo fabuly sa rozne:-)
- 6 0
-
2013-05-21 14:12
wyrzućcie telewizory! (4)
zacznijcie myśleć!
- 113 7
-
2013-05-21 15:46
dokładnie tak!
Od kiedy skończyła się dotychczasowa TV SM Południe i nie podpisałem umowy z nowym operatorem - mam wyraźnie dużo więcej wolnego czasu :) a to co jest dostępne w necie zupełnie mi wystarcza;)
- 15 0
-
2013-05-21 16:02
poza telewizją też jest życie! (1)
Zamiast pytać komu płacić abonament, po prostu przestać płacić komukolwiek! Oszczędzasz kasę i zyskujesz masę czasu na prawdziwe a nie szklane życie.
- 15 0
-
2013-05-21 20:29
na prawdziwe życie na FB
- 4 0
-
2013-05-21 23:24
po co?
- 1 1
-
2013-05-21 14:13
Doradzam dokładnie przeczytać ich umowy. (6)
Mają dużo wrednych zapisów, np. trzymiesięczny okres wypowiedzenia.
- 37 1
-
2013-05-21 14:46
.. idz do UPC to dopiero doznasz czytania umowy i jak potrafia klientów (1)
w balona robic - złodzeje
- 15 1
-
2013-05-21 18:03
porównaj sobie ceny w UPC a w Vectrze dopiero zoabzcysz co to złodziej
- 4 0
-
2013-05-21 15:10
(1)
w Vectra jest miesięczny okres wypowiedzenia a nie 3 miesięczny, radzę doczytać to co się podpisuje!
- 5 4
-
2013-05-21 17:08
a nie mówiłem że nachalni!
- 1 1
-
2013-05-21 15:42
przedstawiciele Vectry to masakra (1)
kłamią w żywe oczy, informują, że zapisy na umowie są nieaktualne, albo, że promocję różnego typu obowiązuja, pomimo, że nie ma ich w umowie, a później okazuje się, że to nie prawda, trzeba na prawdę uważać
- 11 0
-
2013-05-23 18:26
VECTRA S.A.
Prosimy o kontakt na adres mailowy gdanskpomoc@vectra.pl w celu wyjaśnienia przedstawionych wątpliwości.
Dział Obsługi Klienta- 0 1
-
2013-05-21 14:14
Czy jesteś zadowolony(a) ze swojej telewizji kablowej? (8)
-Nie, nie jestem zadowolony. Ponieważ Allcon to gówniany deweloper i narzucił mieszkańcom Królewskiego Wzgórza jednego operatora, bo Orange to nie kablówka, a nie chce szpecić elewacji antenami. Przez to nie mogę skorzystać z konkurencji.
- 48 2
-
2013-05-21 14:55
co się czepiasz (1)
póki nie spłacisz kredytu to jesteś tylko użytkownikiem tego mieszkania , i samochodu i wszystkiego co tam masz pod ten kredyt
- 16 8
-
2013-05-21 15:09
Chciałeś napisać, biedny ale głupi
- 7 4
-
2013-05-21 15:34
Trzeba było wpierw sprawdzić! (4)
Więc czego się czepiasz dewelopera?! O takie rzeczy pyta się przed zakupem! Dlatego cieszę się, że na Myśliwskim Wzgórzu mamy UPC i Biallnet do wyboru.
Co do Orange'a to w 100% się zgodzę z Tobą.- 5 1
-
2013-05-21 15:52
Ooo nie załamuj mnie. (3)
Nie będę wybierał mieszkania na podstawie operatora sieci kablowej. Mam ważniejsze kryteria.
- 10 6
-
2013-05-21 17:38
Owszem, są inne (ważniejsze) kryteria! (2)
Ale nie zmienia to faktu, że nie koniecznie jest to wina dewelopera. Takie kwestie są organizowane na etapie budowy budynku i cała instalacja okablowania musi współgrać z projektem architekta. Poza tym trzeba wziąść pod uwagę zasięg konkurencji, bo na etapie budowy budynku mogło nie być infrastruktury konkurencji. Teraz można by pokusić się o zweryfikowanie infrastruktury u konkurencji. Zamiast wiecznie narzekać warto by wziąść sie do roboty!
- 2 2
-
2013-05-21 20:00
Bzdura (1)
Kable powinny iść z jakiegoś miejsca na klatce. Do tego miejsca powinien mieć podpięcia się każdy dostawca. Do tego na dachu powinna być antena do odbioru DTV. A tak dostawca daje w łapę deweloperowi, a ty potem kombinuj jak chcesz mieć sygnał z innego źródła.
- 3 3
-
2013-05-21 20:42
Allcon...
...buduje Królewskie Wzgórze od 2007 roku i wtedy mogło nie być możliwości podłączenia innych sieci kablowych! Zaś Myśliwskie Wzgórze powstało 3 lata później (!) i dlatego mamy innych dostawców! Zanim oskarżysz kogoś o przyjmowanie kopert, zastanów się czy przypadkiem Twój adres IP może zostać dalej przekazany przez serwis!
- 3 2
-
2013-05-21 15:44
Zawsze będzie jeden operator
Co najwyżej jak kable są właściciela budynku to może
podpisywać umowę na krótszy okres i jak coś nie pasi
to zmienić dostawcę na innego...- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.