• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Orunia z nową kablówką, a mieszkańcy zdezorientowani

Marzena Klimowicz-Sikorska
21 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 13:17 (22 maja 2013)
Najnowszy artykuł na ten temat Vectra i Multimedia Polska pod okiem UOKiK
Gdyńska siedziba telewizji Vectra. Gdyńska siedziba telewizji Vectra.

Ponad dwa lata temu Spółdzielnia Mieszkaniowa Orunia sprzedała osiedlową telewizję kablową firmie Turmak, a tę niedawno przejęła firma Vectra, jeden z największych operatorów telewizji kablowej w Polsce. Mieszkańcy oficjalnie nic o tym nie wiedzą, a część z nich straciła dostęp do telewizji i internetu.



Czy jesteś zadowolony(a) ze swojej telewizji kablowej?

Kilka miesięcy temu firma Vectra, jeden z największych operatorów telewizji kablowej w Polsce, przejęła pruszczańską firmę Turmak, która udostępniała telewizję i internet m.in. mieszkańcom Oruni Górnej.

Jej abonenci są zdezorientowani: o przejęciu dowiedzieli się nieoficjalnie, nie wiedzą komu mają płacić abonament, oraz komu wypowiedzieć dotychczasową umowę. Niektórym z nich odłączono kablówkę i internet.

- Ostatnie tygodnie to czas wielkich zmian, nie wiadomo jednak czy się z nich cieszyć - mówi pan Piotr, który poinformował nas o sytuacji mieszkańców Oruni Górnej. - Informacji o zmianie właściciela telewizji nie otrzymał nikt z mieszkańców południowych osiedli w Gdańsku. Wyłączono nam wiele kanałów, odłączono internet i wstawiono ramówki Vectry zachęcające do kupna abonamentu u nich. Sęk w tym, że według strony internetowej Vectry, jej usługi nie są dostępne na moim osiedlu - dziwi się pan Piotr.

Dotychczasowi klienci Turmaka zdobywają wiedzę na temat sytuacji, w jakiej się znaleźli, z forów internetowych. Ponieważ jednak charakter tych informacji jest nieoficjalny, wciąż nie wiedzą komu płacić abonament, komu zgłaszać reklamacje, co z poprzednimi umowami.

SM Orunia zdecydowała się na sprzedaż telewizji kablowej Turmakowi ze względów technologicznych.

- Nie mieliśmy zaplecza technologicznego ani osobowego, żeby prowadzić dalej telewizję kablową. Zresztą nie jest to nasza podstawowa działalność - przyznaje Bogdan Jasiński, zastępca prezesa SM Orunia.

Potwierdza, że wie o problemach mieszkańców związanych z przejęciem kablówki przez Vectrę.

- Nie jesteśmy stroną w tej sprawie, ponieważ telewizja osiedlowa już dawno nie należy do nas, ale chcielibyśmy jakoś pomóc mieszkańcom. Jesteśmy już po rozmowie z przedstawicielami Vectry na temat akcji informacyjnej wśród mieszkańców - dodaje Jasiński. - Wiem też, że niedawno wysłano już powiadomienia listowne do mieszkańców. Obiecano nam, że pracownicy Vectry będą też osobiście chodzić po mieszkaniach i informować o z zmianach.

W poniedziałek poprosiliśmy władze Vectry o komentarz. Wciąż na niego czekamy.

To nie jedyne kłopoty abonentów sieci kablowych. W ostatnim czasie echem odbiły się kłopoty klientów Canal+ i Platformy N, które połączyły się tworząc platformę "nc+". Niezadowolonych odbiorców, którym nie podobały się zasady działania nowej firmy, było tak dużo, że sprawą zainteresował się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Stanowisko firmy Vectra przysłane do naszej redakcji 22 maja

Vectra nie odłączyła żadnego z klientów od usług, z których korzystał. W wyniku przejmowania przez Vectrę obsługi dotychczasowych abonentów firmy Turmak, dokonywaliśmy wyłącznie ich przełączania do naszej sieci. Tylko w momencie przepięcie do sieci Vectra znikały usługi. Przełączeń na osiedlu Orunia dokonywaliśmy sukcesywnie na kolejnych obszarach, zgodnie z wcześniej opracowanym i zakomunikowanym Abonentom harmonogramem.

Na co najmniej miesiąc wcześniej informowaliśmy mieszkańców osiedla o planowanych zmianach. Mieszkańcy kolejno przełączanych obszarów osiedla otrzymali następujące informacje:

- pierwszy list firmowany przez firmę Turmak i Vectrę, który informował o fakcie przejęcia sieci. W nim też komunikowaliśmy o zmianach, których mogą się spodziewać mieszkańcy osiedla, o planowanym kontakcie z każdym mieszkańcem przez przedstawiciela handlowego Vectry, który podawał swoje dane kontaktowe dla zainteresowanych dalszymi informacjami;

- następnie przedstawiciele Vectry roznosili folder Vectry i ulotkę informującą o naszych usługach do mieszkań abonentów. Ulotka zawierała m.in. dane kontaktowe naszego przedstawiciela handlowego. W tym momencie osoby odwiedzane mogły już podpisywać umowy z Vectrą. Jeśli przedstawiciel handlowy nie zastał kogoś w mieszkaniu, zostawiał materiały reklamowe i informacyjne w jego skrzynce pocztowej;

- drugi list dystrybuowany do abonentów zawierał dokładną datę przełączenia do sieci Vectry każdego mieszkania. List był dystrybuowany na co najmniej miesiąc przed planowanym przełączeniem. Zawierał też informacje o modernizacji, zmianach programowych i warunkach odbioru telewizji analogowej i cyfrowej.

Vectra w związku z pytaniami i niejasnościami oddaje do dyspozycji klientów Turmaka zespół konsultantów, który pomoże wyjaśnić wszelkie wątpliwości dotyczące spraw abonenckich, jak również zmian wynikających z przejęcia sieci. Bardzo prosimy o kontakt mailowy, kierując zapytanie na adres gdanskpomoc@vectra.pl. Skontaktujemy się z każdym klientem.

Dodatkowo przygotuje kampanię informacyjną, by rozwiać wszelkie wątpliwości abonentów dotyczące obsługi klienta i wprowadzanych zmian. Przede wszystkim Vectra skontaktuje się z Panem Piotrem w celu wyjaśnienia problemu oraz udzielenia stosownej pomocy.

W sprawie płatności Vectra informuje, że jeżeli klient ma już umowę podpisaną z Vectrą, ostatni rachunek płaci do firmy Turmak a każdy następny już do Vectry. Osoby, które nie podpisały umowy z Vectrą, płacą na dotychczasowych zasadach na konto Turmaka - jak do tej pory będą otrzymywać rachunki z tej firmy.

Zdajemy sobie sprawę, że przejęcie obsługi abonentów jednego operatora przez inną firmę operatorską, może być ze względów technologicznych uciążliwe dla części odbiorców usług. Możemy jednak zapewnić z całą odpowiedzialnością, że przejęcie przez Vectrę dotychczasowych abonentów Turmaka oznacza dla nich przede wszystkim korzyści i nowe możliwości.

Wszystkich mieszkańców osiedla, mających jakiekolwiek sprawy abonenckie do wyjaśnienia, prosimy o kontakt:

- osoby, które nie mają jeszcze umowy z Vectrą zapraszamy do Biura Obsługi Klienta Turmak, na ul. Tysiąclecia 8. Biuro jest czynne od poniedziałku do czwartku w godz. 9:00 - 17:00. W biurze tym można także podpisać umowę z Vectrą;

- osoby, które już mają umowę z Vectrą, zapraszamy do Biura Obsługi Klienta Vectry na ul. Strzelców Karpackich 5/27. Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 - 17:00. W  niedalekiej przyszłości sprawy abonenckie będzie również można załatwić w soboty. Osoby te mogą też skorzystać z naszej infolinii 801 080 880 lub 601 601 601 czynnej od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 - 22:00, w soboty 8:00 - 20:00, w niedziele 9:00 - 17:00.

Krzysztof Stefaniak
Biuro PR Grupa Vectra

Opinie (188) 7 zablokowanych

  • (1)

    Do takiej samej sytuacji doszło na os. Pięć Wzgórz. Vectra wykupiła tam TIWIS. Jeden wielki chaos. Również w tym względzie, że mieliśmy już umowę z V a dostawaliśmy rachunki z T. Gdy nie działa Internet T odsyłał nas do V a V twierdziła ze nas u nich nie ma. Oferta jaka przedstawił na Przedstawiciel szybko się zmieniła po podpisaniu umowy, niestety zakresu programowego nie mieliśmy na papierze więc nie ma o co mieć pretensji. Na początku był sporo przerw w działaniu Internetu, co było przez V tłumaczone wprowadzaniem zmian i dostosowaniem do ich systemów. Ogólnie, jeżeli ktoś chce mieć z nimi umowę, to proszę uzbroić się w cierpliwość.

    • 16 0

    • VECTRA S.A.

      Prosimy o kierowanie ewentualnych zapytań na adres mailowy gdanskpomoc@vectra.pl, gdzie udzielimy wszelkich informacji.

      Dział Obsługi Klienta

      • 0 0

  • Z reguły im większy operator tym gorszy (obsługa, jakość, podejście do klienta)

    niestety VECTRA jest tego sztandarowym przykładem, idą w ilość a nie w jakość. Stosują politykę wykupowania lokalnych kablówek (pewnie z dodatkowym smarowaniem przy okazji) i dlatego są teraz tacy "wielcy"

    • 28 0

  • Vectra to patałachy

    wystarczy poczytac opinie o nich, nie podpisujcie umów i dajcie wejść na osiedle innym firmom! brak konkurencji jest niedobry!

    • 29 1

  • odn art (1)

    fakt,to co się dzieje w kwestii vetra-turmak,jest troche komiczne,w turmaku telefonu nikt nie odbiera,a vectra twierdzi,ze nie odpowiada za usterki firmy ktorą wchłonela...paranoja...

    • 15 0

    • VECTRA S.A.

      Wszelkie kwestie techniczne prosimy zgłaszać na adres mailowy gdanskpomoc@vectra.pl.

      Dział Obsługi Klienta

      • 0 0

  • a ja nie mam TV (3)

    i polecam:)

    • 18 0

    • ja telewizor mam... (2)

      ale nie mam telewizji.
      i również polecam.

      • 9 0

      • (1)

        ale abonament radiowo telewizyjny musisz płacić

        • 3 5

        • Hahahahahaha

          • 2 0

  • śledzie przejmują władzę na Orunii (1)

    Matko boska, jakich ja czasów dożyłem :(

    • 16 7

    • Właściciel Vectry mieszka w Gdańsku

      • 1 1

  • (1)

    Ostatnio podobna sytuacja miała miejsce i u mojego operatora. Straeam został przejęty przez Multimedie i musze przynzać, że cała operacja przebiegła bezboleśnie. Wszystkie zalety Stream'a (tj. przedewszystkim cena i możliwość podłączenia modułu CAM zamiast standardowego dekodera) pozostały, a po zmianie zyskałem w miarę działająca infolinie i pare kanałów. Multimedia ma swoje za uszami i mógłbym tutaj się do paru rzeczy przyczepić jednak jeżeli chodzi o proces zmiany właściciela/usługodawcy to pełen profesjnonalizm.

    • 3 2

    • ja akurat mam przeciwne zdanie. Gdy był Stream internt działał bez problemu, teraz kilka razy w tygodniu znika na bliżej nie określony czas, czasem 5 min czasem kilka godzin, infolinia = strata czasu, nikt nic nie wie.
      zmienione pakiety TV w porównaniu do porzedniej umowy, no i kara umowna za zerwanie umowy w wysokości 999zł, gdybym przypadkiem chciał się przenieśc do innego operatora. umowa na czas nieokreślony nie wiadomo na jakich warunkach, bo nie mają w ofercie.

      • 2 0

  • Jeszcze większa tragedia to vectra na osiedlu piastów która przejęła tiwis (2)

    sprzedawali ludziom nowe gorsze modemy do internetu pomimo że stare pracowały lepiej i miały lepsze parametry.
    Dodatkowo wyciągnęli pieniądze za ich montaż.
    Ludzie masowo uciekają od vectry albo nie podpisują z nią umów.

    • 12 1

    • (1)

      Tez jestem ich ofiara ,i już nie mogę sie doczekać końca umowy,Vectra won

      • 6 0

      • na kolorowym podobna akcja ...wciskali pakiety tv+interent niby super promocja jednak jak sie okazało to na swojej stronie oferowali te same pakiety w nizszych cenach i z bonusami

        • 5 0

  • Jarsat = Vectra (3)

    Dla zainteresowanych - Vectra jest już też właścicielem Jarsatu, możliwie, że też w związku z tym i Attu.

    • 4 2

    • ?? (1)

      Skąd masz takie wiadomości ?!

      • 2 0

      • Potwierdzam

        Potwierdzam - Vectra kupila tez Jarsat. Informacja pewna.

        • 3 0

    • a wcześniej jarsat wykupił attu...

      • 0 0

  • nie płaczcie (6)

    Nie płaczcie na zapas, Vectra przejęła też Tiwisa na Ujeścisku. Zmiana była w tamtym roku i muszę powiedzieć że na lepsze,dostałem dużo lepszą ofertę za takie same pieniądze. Druga sprawa jest taka że na początku był "burdel" i to jest fakt ale w odróżnieniu do np. NC+ wszystko zostało w kulturalny sposób wyprostowane. Trzeci fakt jest taki że mieszkańcy Oruni Górnej mają biuro na miejscu i nie trzeba nigdzie dzwonić na infolinie (gdzie mało wiedzą) tylko mogą kogoś osobiście za krawat z za biurka wyciągnąć.

    • 9 16

    • bzdury gadasz pracowniku Vectry (3)

      na Górnej mielismy HBO w lokalnej kablowce, duzo kanalow, za 27zl m-c, czy Vectra ma taka oferte? nie, nie ma
      poza tym ciagle cos naprawiaja, parkuja na osiedlu jak im sie podoba, panosza sie, blad spoldzielni, ze oddala cala instalacje jednej firmie
      teraz jakies oplaty za smieszne dekodery, oplata aktywacyjna, drogi abonament, a wczesniej grosze i sam kabel TV wystarczyl

      • 11 1

      • (2)

        bo dostajesz tv cyfrowa a nie analog - moze warto o analog dopytac? bo puki co we wszystkich kablowkach jeszcze jest.

        • 0 2

        • a moze tak Vectra by udostepnila sygnal z instalacji zbioreczej,

          to bym sobie pociagnal z kabelka cyfrowa naziemna a nie musial kupowac antene swoja

          • 0 0

        • To proponuje porównać analog Tiwisa i Vectry

          Co do cyfry Vectry. Jakość jest średnia i częste naprawy. Nie ma czym się zachwycać. Zakres programowy beznadziejny.

          • 1 0

    • na lepsze pracujesz u nich? Ludzie nadal mają umowy z tiwisem i tiwisowskie modemy (1)

      i nie mają zamiaru płacić vectrze za modem chiński no name który podczas pracy nagrzewa się i wydaje odór smarzonego tworzywa sztucznego

      vectra to operator z którego wszyscy rezygnują kolejno.

      • 2 0

      • to garbatego pretensja zacznijcie myśleć i dogadajcie się!

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane