• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Orunia z nową kablówką, a mieszkańcy zdezorientowani

Marzena Klimowicz-Sikorska
21 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 13:17 (22 maja 2013)
Najnowszy artykuł na ten temat Vectra i Multimedia Polska pod okiem UOKiK
Gdyńska siedziba telewizji Vectra. Gdyńska siedziba telewizji Vectra.

Ponad dwa lata temu Spółdzielnia Mieszkaniowa Orunia sprzedała osiedlową telewizję kablową firmie Turmak, a tę niedawno przejęła firma Vectra, jeden z największych operatorów telewizji kablowej w Polsce. Mieszkańcy oficjalnie nic o tym nie wiedzą, a część z nich straciła dostęp do telewizji i internetu.



Czy jesteś zadowolony(a) ze swojej telewizji kablowej?

Kilka miesięcy temu firma Vectra, jeden z największych operatorów telewizji kablowej w Polsce, przejęła pruszczańską firmę Turmak, która udostępniała telewizję i internet m.in. mieszkańcom Oruni Górnej.

Jej abonenci są zdezorientowani: o przejęciu dowiedzieli się nieoficjalnie, nie wiedzą komu mają płacić abonament, oraz komu wypowiedzieć dotychczasową umowę. Niektórym z nich odłączono kablówkę i internet.

- Ostatnie tygodnie to czas wielkich zmian, nie wiadomo jednak czy się z nich cieszyć - mówi pan Piotr, który poinformował nas o sytuacji mieszkańców Oruni Górnej. - Informacji o zmianie właściciela telewizji nie otrzymał nikt z mieszkańców południowych osiedli w Gdańsku. Wyłączono nam wiele kanałów, odłączono internet i wstawiono ramówki Vectry zachęcające do kupna abonamentu u nich. Sęk w tym, że według strony internetowej Vectry, jej usługi nie są dostępne na moim osiedlu - dziwi się pan Piotr.

Dotychczasowi klienci Turmaka zdobywają wiedzę na temat sytuacji, w jakiej się znaleźli, z forów internetowych. Ponieważ jednak charakter tych informacji jest nieoficjalny, wciąż nie wiedzą komu płacić abonament, komu zgłaszać reklamacje, co z poprzednimi umowami.

SM Orunia zdecydowała się na sprzedaż telewizji kablowej Turmakowi ze względów technologicznych.

- Nie mieliśmy zaplecza technologicznego ani osobowego, żeby prowadzić dalej telewizję kablową. Zresztą nie jest to nasza podstawowa działalność - przyznaje Bogdan Jasiński, zastępca prezesa SM Orunia.

Potwierdza, że wie o problemach mieszkańców związanych z przejęciem kablówki przez Vectrę.

- Nie jesteśmy stroną w tej sprawie, ponieważ telewizja osiedlowa już dawno nie należy do nas, ale chcielibyśmy jakoś pomóc mieszkańcom. Jesteśmy już po rozmowie z przedstawicielami Vectry na temat akcji informacyjnej wśród mieszkańców - dodaje Jasiński. - Wiem też, że niedawno wysłano już powiadomienia listowne do mieszkańców. Obiecano nam, że pracownicy Vectry będą też osobiście chodzić po mieszkaniach i informować o z zmianach.

W poniedziałek poprosiliśmy władze Vectry o komentarz. Wciąż na niego czekamy.

To nie jedyne kłopoty abonentów sieci kablowych. W ostatnim czasie echem odbiły się kłopoty klientów Canal+ i Platformy N, które połączyły się tworząc platformę "nc+". Niezadowolonych odbiorców, którym nie podobały się zasady działania nowej firmy, było tak dużo, że sprawą zainteresował się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Stanowisko firmy Vectra przysłane do naszej redakcji 22 maja

Vectra nie odłączyła żadnego z klientów od usług, z których korzystał. W wyniku przejmowania przez Vectrę obsługi dotychczasowych abonentów firmy Turmak, dokonywaliśmy wyłącznie ich przełączania do naszej sieci. Tylko w momencie przepięcie do sieci Vectra znikały usługi. Przełączeń na osiedlu Orunia dokonywaliśmy sukcesywnie na kolejnych obszarach, zgodnie z wcześniej opracowanym i zakomunikowanym Abonentom harmonogramem.

Na co najmniej miesiąc wcześniej informowaliśmy mieszkańców osiedla o planowanych zmianach. Mieszkańcy kolejno przełączanych obszarów osiedla otrzymali następujące informacje:

- pierwszy list firmowany przez firmę Turmak i Vectrę, który informował o fakcie przejęcia sieci. W nim też komunikowaliśmy o zmianach, których mogą się spodziewać mieszkańcy osiedla, o planowanym kontakcie z każdym mieszkańcem przez przedstawiciela handlowego Vectry, który podawał swoje dane kontaktowe dla zainteresowanych dalszymi informacjami;

- następnie przedstawiciele Vectry roznosili folder Vectry i ulotkę informującą o naszych usługach do mieszkań abonentów. Ulotka zawierała m.in. dane kontaktowe naszego przedstawiciela handlowego. W tym momencie osoby odwiedzane mogły już podpisywać umowy z Vectrą. Jeśli przedstawiciel handlowy nie zastał kogoś w mieszkaniu, zostawiał materiały reklamowe i informacyjne w jego skrzynce pocztowej;

- drugi list dystrybuowany do abonentów zawierał dokładną datę przełączenia do sieci Vectry każdego mieszkania. List był dystrybuowany na co najmniej miesiąc przed planowanym przełączeniem. Zawierał też informacje o modernizacji, zmianach programowych i warunkach odbioru telewizji analogowej i cyfrowej.

Vectra w związku z pytaniami i niejasnościami oddaje do dyspozycji klientów Turmaka zespół konsultantów, który pomoże wyjaśnić wszelkie wątpliwości dotyczące spraw abonenckich, jak również zmian wynikających z przejęcia sieci. Bardzo prosimy o kontakt mailowy, kierując zapytanie na adres gdanskpomoc@vectra.pl. Skontaktujemy się z każdym klientem.

Dodatkowo przygotuje kampanię informacyjną, by rozwiać wszelkie wątpliwości abonentów dotyczące obsługi klienta i wprowadzanych zmian. Przede wszystkim Vectra skontaktuje się z Panem Piotrem w celu wyjaśnienia problemu oraz udzielenia stosownej pomocy.

W sprawie płatności Vectra informuje, że jeżeli klient ma już umowę podpisaną z Vectrą, ostatni rachunek płaci do firmy Turmak a każdy następny już do Vectry. Osoby, które nie podpisały umowy z Vectrą, płacą na dotychczasowych zasadach na konto Turmaka - jak do tej pory będą otrzymywać rachunki z tej firmy.

Zdajemy sobie sprawę, że przejęcie obsługi abonentów jednego operatora przez inną firmę operatorską, może być ze względów technologicznych uciążliwe dla części odbiorców usług. Możemy jednak zapewnić z całą odpowiedzialnością, że przejęcie przez Vectrę dotychczasowych abonentów Turmaka oznacza dla nich przede wszystkim korzyści i nowe możliwości.

Wszystkich mieszkańców osiedla, mających jakiekolwiek sprawy abonenckie do wyjaśnienia, prosimy o kontakt:

- osoby, które nie mają jeszcze umowy z Vectrą zapraszamy do Biura Obsługi Klienta Turmak, na ul. Tysiąclecia 8. Biuro jest czynne od poniedziałku do czwartku w godz. 9:00 - 17:00. W biurze tym można także podpisać umowę z Vectrą;

- osoby, które już mają umowę z Vectrą, zapraszamy do Biura Obsługi Klienta Vectry na ul. Strzelców Karpackich 5/27. Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 - 17:00. W  niedalekiej przyszłości sprawy abonenckie będzie również można załatwić w soboty. Osoby te mogą też skorzystać z naszej infolinii 801 080 880 lub 601 601 601 czynnej od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 - 22:00, w soboty 8:00 - 20:00, w niedziele 9:00 - 17:00.

Krzysztof Stefaniak
Biuro PR Grupa Vectra

Opinie (188) 7 zablokowanych

  • Identycznie jak z przejęciem TIWIS (1)

    Vectra przy przejęciu TIWIS postępowała identycznie.
    Zadzwonił ich przedstawiciel handlowy, próbował ściemniać że wszystko jest załatwione że to tylko taka formalność - wystarczy że podpiszę dwie karteczki i wszystko będzie po staremu!
    Pierwszy dokument to moja rezygnacja z usługi poprzedniego dostawcy (TIWIS) a następny to akceptacja nowych warunków - nie do końca doprecyzowanych - np. okres zawarcia umowy 36 miesięcy!!!. na moje stwierdzenie ze jeżeli to jest kontynuacja to dlaczego to ja mam rezygnować? przedstawiciel Vectry zaczął "ściemniać" że to tak dla formalności, itp.
    Po analizie oferty Vectry zrezygnowałem z "przeniesienia" "za karę" - nie lubię być "uwiązywany" i oszukiwany!

    • 13 1

    • Vectra kupiła sieć

      Problemem jest, że Vectra kupuje tylko sieć i muszą szybko podpisać umowy z klientami, aby jeszcze nie weszło w życie wypowiedzenie umowy poprzedniej firmy.

      Ogólnie bajzel na kółkach. Przechodziłem to samo, bo na infolinii nic nie mogłem się dowiedzieć. Jak wybrałem ofertę przez internet i zamówiłem to nie było żadnego kontaktu. Jak zadzwoniłem na infolinię to usłyszałem nowość, że zamówienie i oferta www nie jest wiążąca i oni za to nie odpowiadają.

      Ogólnie podłączali mi usługi około 3 miesięcy i przez to, że podłączenie było w środku miesiąca to jeszcze musiałem się spierać o część abonamentu zapłaconego poprzedniej firmie. Bo Pani stwierdziła, że jak odłączę kabel od Vectry to mogę podłączyć kabel od Tiwis i mam obie więc opłatę powinienem dalej uiścić.

      Jest to pierwsza sieć w jakiej z tak debilną obsługą się spotkałem i szkoda tylko, że mam tylko ich w bloku.

      • 8 0

  • Mieszkancy zdezorientowani??

    ..i o to chodzi,dopadli was mistrzowie mętnej wody,jakich wielu w tym mieście.

    • 10 0

  • Brakuje mi w ankiecie odpowiedzi:
    tak, jestem zadowolony, bo nie mam telewizora

    :)

    • 8 0

  • Nowy Horyzont (2)

    Żadnej informacji telefonicznej, pisemnej w sprawie przejęcia a tym bardziej jak i do kogo mamy płacić faktury.Totalne olanie byłych abonentów Turmaka.Do teraz nie wiem, komu mam zapłacić fakturę.

    • 6 0

    • ;p

      to nie płać...

      • 0 0

    • VECTRA S.A.

      W sprawie płatności zapraszamy do kontaktu na adres gdanskpomoc@vectra.pl.

      Dział Obsługi Klienta

      • 0 0

  • W Pruszcz Gdańskim Turmak to samo (1)

    W Pruszcz Gdańskim to samo, przysłali enigmatyczne pismo, że wyłączą cyfrę i internet, zostawią kilka kanałów analogowych. Nic nie wiadomo ile to ma kosztować, nie odbierają telefonów, nie odpisują na maile.

    • 4 0

    • VECTRA S.A.

      Prosimy o kontakt na adres gdanskpomoc@vectra.pl, aby wyjaśnić kwestie płatności.

      Dział Obsługi Klienta

      • 0 0

  • Czy Vectra nie realizuje umów odziedziczonych po poprz. właścielu?? (2)

    Jeżeli nie to w czym problem?

    • 3 1

    • Nie nie realizuje (1)

      Chciałem tak zrobić w TIWIS dostałem i tak wypowiedzenie, a Vectra nie chciała przejąć umowy na tamtych warunkach. A wybrać możesz tylko nową ofertę Vectry.

      • 3 0

      • To do sądu jak umowa jest nierealizowana

        trujmiasto.pl to zły adres

        • 2 1

  • a czy bedzie TV Republika- (2)

    a czy bedzie TV Republika-

    • 6 3

    • kup sobie super kartę za 125 zł, to będziesz miał. (1)

      I możesz sobie tą kartę wsadzić do portfela, albo powiesić obok portretu Jarosława Polskęzbawa.

      • 2 5

      • straszysz

        lepiej powieść portret Tuska I Bajeranta

        • 1 0

  • Polecam D. Bąk & Syn Telecommunications

    Mówią prawdę, całą prawdę i tylko prawdę.

    • 4 5

  • tak samo było z Tiwisem

    Podobna sytuacja była jak Vectra przejęła Tiwis na os.Miłe Mieszkania. Odłączyli net a potem "mili" panowie na infolini nie widzieli adresu bo umowa nie podpisana. Per analogia programy tv. Tiwis olał dotychczasowych abonentów aż miło a ludzie z Vectry nachodzili mieszkańców. Za to urocze traktowanie nie jestem w Vectrze gdzie można się dodzwonić tylko do działu handlowego :(

    • 4 0

  • Kuźwa, XXI wiek, loty komercyjne w Kosmos, przeszczepy twarzy, klonują embriony, a tu Król Ćwieczek

    czy na Jamajce wiedzą już o tym skandalu? Czy Gabon zamierza jakoś zareagować? Co na to Wysoki Komisarz UE?

    • 21 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane