• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Orunia z nową kablówką, a mieszkańcy zdezorientowani

Marzena Klimowicz-Sikorska
21 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 13:17 (22 maja 2013)
Najnowszy artykuł na ten temat Vectra i Multimedia Polska pod okiem UOKiK
Gdyńska siedziba telewizji Vectra. Gdyńska siedziba telewizji Vectra.

Ponad dwa lata temu Spółdzielnia Mieszkaniowa Orunia sprzedała osiedlową telewizję kablową firmie Turmak, a tę niedawno przejęła firma Vectra, jeden z największych operatorów telewizji kablowej w Polsce. Mieszkańcy oficjalnie nic o tym nie wiedzą, a część z nich straciła dostęp do telewizji i internetu.



Czy jesteś zadowolony(a) ze swojej telewizji kablowej?

Kilka miesięcy temu firma Vectra, jeden z największych operatorów telewizji kablowej w Polsce, przejęła pruszczańską firmę Turmak, która udostępniała telewizję i internet m.in. mieszkańcom Oruni Górnej.

Jej abonenci są zdezorientowani: o przejęciu dowiedzieli się nieoficjalnie, nie wiedzą komu mają płacić abonament, oraz komu wypowiedzieć dotychczasową umowę. Niektórym z nich odłączono kablówkę i internet.

- Ostatnie tygodnie to czas wielkich zmian, nie wiadomo jednak czy się z nich cieszyć - mówi pan Piotr, który poinformował nas o sytuacji mieszkańców Oruni Górnej. - Informacji o zmianie właściciela telewizji nie otrzymał nikt z mieszkańców południowych osiedli w Gdańsku. Wyłączono nam wiele kanałów, odłączono internet i wstawiono ramówki Vectry zachęcające do kupna abonamentu u nich. Sęk w tym, że według strony internetowej Vectry, jej usługi nie są dostępne na moim osiedlu - dziwi się pan Piotr.

Dotychczasowi klienci Turmaka zdobywają wiedzę na temat sytuacji, w jakiej się znaleźli, z forów internetowych. Ponieważ jednak charakter tych informacji jest nieoficjalny, wciąż nie wiedzą komu płacić abonament, komu zgłaszać reklamacje, co z poprzednimi umowami.

SM Orunia zdecydowała się na sprzedaż telewizji kablowej Turmakowi ze względów technologicznych.

- Nie mieliśmy zaplecza technologicznego ani osobowego, żeby prowadzić dalej telewizję kablową. Zresztą nie jest to nasza podstawowa działalność - przyznaje Bogdan Jasiński, zastępca prezesa SM Orunia.

Potwierdza, że wie o problemach mieszkańców związanych z przejęciem kablówki przez Vectrę.

- Nie jesteśmy stroną w tej sprawie, ponieważ telewizja osiedlowa już dawno nie należy do nas, ale chcielibyśmy jakoś pomóc mieszkańcom. Jesteśmy już po rozmowie z przedstawicielami Vectry na temat akcji informacyjnej wśród mieszkańców - dodaje Jasiński. - Wiem też, że niedawno wysłano już powiadomienia listowne do mieszkańców. Obiecano nam, że pracownicy Vectry będą też osobiście chodzić po mieszkaniach i informować o z zmianach.

W poniedziałek poprosiliśmy władze Vectry o komentarz. Wciąż na niego czekamy.

To nie jedyne kłopoty abonentów sieci kablowych. W ostatnim czasie echem odbiły się kłopoty klientów Canal+ i Platformy N, które połączyły się tworząc platformę "nc+". Niezadowolonych odbiorców, którym nie podobały się zasady działania nowej firmy, było tak dużo, że sprawą zainteresował się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Stanowisko firmy Vectra przysłane do naszej redakcji 22 maja

Vectra nie odłączyła żadnego z klientów od usług, z których korzystał. W wyniku przejmowania przez Vectrę obsługi dotychczasowych abonentów firmy Turmak, dokonywaliśmy wyłącznie ich przełączania do naszej sieci. Tylko w momencie przepięcie do sieci Vectra znikały usługi. Przełączeń na osiedlu Orunia dokonywaliśmy sukcesywnie na kolejnych obszarach, zgodnie z wcześniej opracowanym i zakomunikowanym Abonentom harmonogramem.

Na co najmniej miesiąc wcześniej informowaliśmy mieszkańców osiedla o planowanych zmianach. Mieszkańcy kolejno przełączanych obszarów osiedla otrzymali następujące informacje:

- pierwszy list firmowany przez firmę Turmak i Vectrę, który informował o fakcie przejęcia sieci. W nim też komunikowaliśmy o zmianach, których mogą się spodziewać mieszkańcy osiedla, o planowanym kontakcie z każdym mieszkańcem przez przedstawiciela handlowego Vectry, który podawał swoje dane kontaktowe dla zainteresowanych dalszymi informacjami;

- następnie przedstawiciele Vectry roznosili folder Vectry i ulotkę informującą o naszych usługach do mieszkań abonentów. Ulotka zawierała m.in. dane kontaktowe naszego przedstawiciela handlowego. W tym momencie osoby odwiedzane mogły już podpisywać umowy z Vectrą. Jeśli przedstawiciel handlowy nie zastał kogoś w mieszkaniu, zostawiał materiały reklamowe i informacyjne w jego skrzynce pocztowej;

- drugi list dystrybuowany do abonentów zawierał dokładną datę przełączenia do sieci Vectry każdego mieszkania. List był dystrybuowany na co najmniej miesiąc przed planowanym przełączeniem. Zawierał też informacje o modernizacji, zmianach programowych i warunkach odbioru telewizji analogowej i cyfrowej.

Vectra w związku z pytaniami i niejasnościami oddaje do dyspozycji klientów Turmaka zespół konsultantów, który pomoże wyjaśnić wszelkie wątpliwości dotyczące spraw abonenckich, jak również zmian wynikających z przejęcia sieci. Bardzo prosimy o kontakt mailowy, kierując zapytanie na adres gdanskpomoc@vectra.pl. Skontaktujemy się z każdym klientem.

Dodatkowo przygotuje kampanię informacyjną, by rozwiać wszelkie wątpliwości abonentów dotyczące obsługi klienta i wprowadzanych zmian. Przede wszystkim Vectra skontaktuje się z Panem Piotrem w celu wyjaśnienia problemu oraz udzielenia stosownej pomocy.

W sprawie płatności Vectra informuje, że jeżeli klient ma już umowę podpisaną z Vectrą, ostatni rachunek płaci do firmy Turmak a każdy następny już do Vectry. Osoby, które nie podpisały umowy z Vectrą, płacą na dotychczasowych zasadach na konto Turmaka - jak do tej pory będą otrzymywać rachunki z tej firmy.

Zdajemy sobie sprawę, że przejęcie obsługi abonentów jednego operatora przez inną firmę operatorską, może być ze względów technologicznych uciążliwe dla części odbiorców usług. Możemy jednak zapewnić z całą odpowiedzialnością, że przejęcie przez Vectrę dotychczasowych abonentów Turmaka oznacza dla nich przede wszystkim korzyści i nowe możliwości.

Wszystkich mieszkańców osiedla, mających jakiekolwiek sprawy abonenckie do wyjaśnienia, prosimy o kontakt:

- osoby, które nie mają jeszcze umowy z Vectrą zapraszamy do Biura Obsługi Klienta Turmak, na ul. Tysiąclecia 8. Biuro jest czynne od poniedziałku do czwartku w godz. 9:00 - 17:00. W biurze tym można także podpisać umowę z Vectrą;

- osoby, które już mają umowę z Vectrą, zapraszamy do Biura Obsługi Klienta Vectry na ul. Strzelców Karpackich 5/27. Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 - 17:00. W  niedalekiej przyszłości sprawy abonenckie będzie również można załatwić w soboty. Osoby te mogą też skorzystać z naszej infolinii 801 080 880 lub 601 601 601 czynnej od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 - 22:00, w soboty 8:00 - 20:00, w niedziele 9:00 - 17:00.

Krzysztof Stefaniak
Biuro PR Grupa Vectra

Opinie (188) 7 zablokowanych

  • Vectra

    vectra ludzie nie dajcie się namówić na to dziadostwo jedno wielkie oszustwo wiecznie usterki i drogo jak cholera zabiorą wam kanały i tyle będzie z telewizji vectra to najgorsze stolec w Polsce

    • 11 1

  • spróbujcie uzyskać listę kanałów mailem albo papierową (1)

    równoznaczne z cudem. chyba że instalsator się zlituje i da wymiete ksero ksera z ksero z faxu:)

    • 6 0

    • listę dostałem

      ale doprosić się nie mogłem, który pakiet obowiązuje przy zadanym necie itp
      Inna rzecz, że nie mogę odbierać TV cyfrowej przez kartę CI jak to mogłem w turmaku, tu muszę stawiać dekoder... i czeka mnie kucie ścian etc.. bo wszystko zabudowane pod tamtą instalację.

      • 3 0

  • miałam płacic za pakiet 100 złotych (1)

    a prędziutko zrobiło sie 120 ja chetnie bym sie przeniosła nawet do tej tylko formalnosci niech ktos załatwiaa z cyfrówki nie jestem zadowolona bo jade na 2 piloty i mnie to wkurza

    • 6 0

    • VECTRA S.A.

      Prosimy o kontakt na adres gdanskpomoc@vectra.pl, aby wyjaśnić kwestię niejasności w naliczeniach.

      Dział Obsługi Klienta

      • 0 0

  • Pomóż mi! Sprzedać telefon. Pomóż mi! Sprzedać internet.

    Nigdy tego nie zapomne:)

    • 1 0

  • Ja mam darmowa telewizje naziemna i problem z glowy ;)

    • 13 0

  • w instrukcji pisze , w razie burzy wyłączyc

    odbiornik no to wyłączyłam a potem cyfrowa nie zaskoczyła i z tych "udogodnień"wychodzą schody !najchętniej wróciłabym do anologowej albo wyrzuciła to za okno

    • 3 1

  • "jest napisane"...

    • 6 0

  • jak czasem problem z netem, wyższe kanały snieza(analogowe)

    mina instalatora bezcenna, jak widzi na stole wydruki z pomiaru pasma, poziomy, szumy na kanałach, kanale zwrotnym itp. i zrzuty ekranu z modemu... można wtedy porozmawiac o przyczynach problemów, na 100% poza lokalem. nie kręcą wtedy.

    • 2 1

  • DZIWNE (2)

    Ludzie, czy Wy za grosz straciliście już rozsądek i myślenie. Świat i Wasze życie nie kończy się na telewizji. Skoro jakaś firma robi Was w balona, to trzeba jej podziękować za usługi. Jeśli postąpi tak znaczna część jej klientów i stracą kasę to zapewne zastanowią się, co jest nie tak z nimi. Dlaczego dajecie się ogłupiać.

    • 10 1

    • u developerka się nie da- monopol, zakaz anten (1)

      • 2 1

      • Przedmówca własnie o tym pisze - na wałka ci telewizja, i to jeszcze w dziadowskiej firmie?

        • 1 1

  • se? (1)

    Internet a nie internet...

    • 0 2

    • może kiedyś tak, teraz internet już pisze się "z małej"

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane