- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (259 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (94 opinie)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (95 opinii)
- 4 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (272 opinie)
- 5 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (181 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (93 opinie)
Orunia z nową kablówką, a mieszkańcy zdezorientowani
Ponad dwa lata temu Spółdzielnia Mieszkaniowa Orunia sprzedała osiedlową telewizję kablową firmie Turmak, a tę niedawno przejęła firma Vectra, jeden z największych operatorów telewizji kablowej w Polsce. Mieszkańcy oficjalnie nic o tym nie wiedzą, a część z nich straciła dostęp do telewizji i internetu.
Jej abonenci są zdezorientowani: o przejęciu dowiedzieli się nieoficjalnie, nie wiedzą komu mają płacić abonament, oraz komu wypowiedzieć dotychczasową umowę. Niektórym z nich odłączono kablówkę i internet.
- Ostatnie tygodnie to czas wielkich zmian, nie wiadomo jednak czy się z nich cieszyć - mówi pan Piotr, który poinformował nas o sytuacji mieszkańców Oruni Górnej. - Informacji o zmianie właściciela telewizji nie otrzymał nikt z mieszkańców południowych osiedli w Gdańsku. Wyłączono nam wiele kanałów, odłączono internet i wstawiono ramówki Vectry zachęcające do kupna abonamentu u nich. Sęk w tym, że według strony internetowej Vectry, jej usługi nie są dostępne na moim osiedlu - dziwi się pan Piotr.
Dotychczasowi klienci Turmaka zdobywają wiedzę na temat sytuacji, w jakiej się znaleźli, z forów internetowych. Ponieważ jednak charakter tych informacji jest nieoficjalny, wciąż nie wiedzą komu płacić abonament, komu zgłaszać reklamacje, co z poprzednimi umowami.
SM Orunia zdecydowała się na sprzedaż telewizji kablowej Turmakowi ze względów technologicznych.
- Nie mieliśmy zaplecza technologicznego ani osobowego, żeby prowadzić dalej telewizję kablową. Zresztą nie jest to nasza podstawowa działalność - przyznaje Bogdan Jasiński, zastępca prezesa SM Orunia.
Potwierdza, że wie o problemach mieszkańców związanych z przejęciem kablówki przez Vectrę.
- Nie jesteśmy stroną w tej sprawie, ponieważ telewizja osiedlowa już dawno nie należy do nas, ale chcielibyśmy jakoś pomóc mieszkańcom. Jesteśmy już po rozmowie z przedstawicielami Vectry na temat akcji informacyjnej wśród mieszkańców - dodaje Jasiński. - Wiem też, że niedawno wysłano już powiadomienia listowne do mieszkańców. Obiecano nam, że pracownicy Vectry będą też osobiście chodzić po mieszkaniach i informować o z zmianach.
W poniedziałek poprosiliśmy władze Vectry o komentarz. Wciąż na niego czekamy.
To nie jedyne kłopoty abonentów sieci kablowych. W ostatnim czasie echem odbiły się kłopoty klientów Canal+ i Platformy N, które połączyły się tworząc platformę "nc+". Niezadowolonych odbiorców, którym nie podobały się zasady działania nowej firmy, było tak dużo, że sprawą zainteresował się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Vectra nie odłączyła żadnego z klientów od usług, z których korzystał. W wyniku przejmowania przez Vectrę obsługi dotychczasowych abonentów firmy Turmak, dokonywaliśmy wyłącznie ich przełączania do naszej sieci. Tylko w momencie przepięcie do sieci Vectra znikały usługi. Przełączeń na osiedlu Orunia dokonywaliśmy sukcesywnie na kolejnych obszarach, zgodnie z wcześniej opracowanym i zakomunikowanym Abonentom harmonogramem.
Na co najmniej miesiąc wcześniej informowaliśmy mieszkańców osiedla o planowanych zmianach. Mieszkańcy kolejno przełączanych obszarów osiedla otrzymali następujące informacje:
- pierwszy list firmowany przez firmę Turmak i Vectrę, który informował o fakcie przejęcia sieci. W nim też komunikowaliśmy o zmianach, których mogą się spodziewać mieszkańcy osiedla, o planowanym kontakcie z każdym mieszkańcem przez przedstawiciela handlowego Vectry, który podawał swoje dane kontaktowe dla zainteresowanych dalszymi informacjami;
- następnie przedstawiciele Vectry roznosili folder Vectry i ulotkę informującą o naszych usługach do mieszkań abonentów. Ulotka zawierała m.in. dane kontaktowe naszego przedstawiciela handlowego. W tym momencie osoby odwiedzane mogły już podpisywać umowy z Vectrą. Jeśli przedstawiciel handlowy nie zastał kogoś w mieszkaniu, zostawiał materiały reklamowe i informacyjne w jego skrzynce pocztowej;
- drugi list dystrybuowany do abonentów zawierał dokładną datę przełączenia do sieci Vectry każdego mieszkania. List był dystrybuowany na co najmniej miesiąc przed planowanym przełączeniem. Zawierał też informacje o modernizacji, zmianach programowych i warunkach odbioru telewizji analogowej i cyfrowej.
Vectra w związku z pytaniami i niejasnościami oddaje do dyspozycji klientów Turmaka zespół konsultantów, który pomoże wyjaśnić wszelkie wątpliwości dotyczące spraw abonenckich, jak również zmian wynikających z przejęcia sieci. Bardzo prosimy o kontakt mailowy, kierując zapytanie na adres gdanskpomoc@vectra.pl. Skontaktujemy się z każdym klientem.
Dodatkowo przygotuje kampanię informacyjną, by rozwiać wszelkie wątpliwości abonentów dotyczące obsługi klienta i wprowadzanych zmian. Przede wszystkim Vectra skontaktuje się z Panem Piotrem w celu wyjaśnienia problemu oraz udzielenia stosownej pomocy.
W sprawie płatności Vectra informuje, że jeżeli klient ma już umowę podpisaną z Vectrą, ostatni rachunek płaci do firmy Turmak a każdy następny już do Vectry. Osoby, które nie podpisały umowy z Vectrą, płacą na dotychczasowych zasadach na konto Turmaka - jak do tej pory będą otrzymywać rachunki z tej firmy.
Zdajemy sobie sprawę, że przejęcie obsługi abonentów jednego operatora przez inną firmę operatorską, może być ze względów technologicznych uciążliwe dla części odbiorców usług. Możemy jednak zapewnić z całą odpowiedzialnością, że przejęcie przez Vectrę dotychczasowych abonentów Turmaka oznacza dla nich przede wszystkim korzyści i nowe możliwości.
Wszystkich mieszkańców osiedla, mających jakiekolwiek sprawy abonenckie do wyjaśnienia, prosimy o kontakt:
- osoby, które nie mają jeszcze umowy z Vectrą zapraszamy do Biura Obsługi Klienta Turmak, na ul. Tysiąclecia 8. Biuro jest czynne od poniedziałku do czwartku w godz. 9:00 - 17:00. W biurze tym można także podpisać umowę z Vectrą;
- osoby, które już mają umowę z Vectrą, zapraszamy do Biura Obsługi Klienta Vectry na ul. Strzelców Karpackich 5/27. Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 - 17:00. W niedalekiej przyszłości sprawy abonenckie będzie również można załatwić w soboty. Osoby te mogą też skorzystać z naszej infolinii 801 080 880 lub 601 601 601 czynnej od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 - 22:00, w soboty 8:00 - 20:00, w niedziele 9:00 - 17:00.
Krzysztof Stefaniak
Biuro PR Grupa Vectra
Opinie (188) 7 zablokowanych
-
2013-05-21 15:26
Vectra
vectra ludzie nie dajcie się namówić na to dziadostwo jedno wielkie oszustwo wiecznie usterki i drogo jak cholera zabiorą wam kanały i tyle będzie z telewizji vectra to najgorsze stolec w Polsce
- 11 1
-
2013-05-21 15:41
spróbujcie uzyskać listę kanałów mailem albo papierową (1)
równoznaczne z cudem. chyba że instalsator się zlituje i da wymiete ksero ksera z ksero z faxu:)
- 6 0
-
2013-05-21 15:51
listę dostałem
ale doprosić się nie mogłem, który pakiet obowiązuje przy zadanym necie itp
Inna rzecz, że nie mogę odbierać TV cyfrowej przez kartę CI jak to mogłem w turmaku, tu muszę stawiać dekoder... i czeka mnie kucie ścian etc.. bo wszystko zabudowane pod tamtą instalację.- 3 0
-
2013-05-21 15:45
miałam płacic za pakiet 100 złotych (1)
a prędziutko zrobiło sie 120 ja chetnie bym sie przeniosła nawet do tej tylko formalnosci niech ktos załatwiaa z cyfrówki nie jestem zadowolona bo jade na 2 piloty i mnie to wkurza
- 6 0
-
2013-05-23 19:15
VECTRA S.A.
Prosimy o kontakt na adres gdanskpomoc@vectra.pl, aby wyjaśnić kwestię niejasności w naliczeniach.
Dział Obsługi Klienta- 0 0
-
2013-05-21 15:48
Pomóż mi! Sprzedać telefon. Pomóż mi! Sprzedać internet.
Nigdy tego nie zapomne:)
- 1 0
-
2013-05-21 15:49
Ja mam darmowa telewizje naziemna i problem z glowy ;)
- 13 0
-
2013-05-21 15:51
w instrukcji pisze , w razie burzy wyłączyc
odbiornik no to wyłączyłam a potem cyfrowa nie zaskoczyła i z tych "udogodnień"wychodzą schody !najchętniej wróciłabym do anologowej albo wyrzuciła to za okno
- 3 1
-
2013-05-21 15:53
"jest napisane"...
- 6 0
-
2013-05-21 15:55
jak czasem problem z netem, wyższe kanały snieza(analogowe)
mina instalatora bezcenna, jak widzi na stole wydruki z pomiaru pasma, poziomy, szumy na kanałach, kanale zwrotnym itp. i zrzuty ekranu z modemu... można wtedy porozmawiac o przyczynach problemów, na 100% poza lokalem. nie kręcą wtedy.
- 2 1
-
2013-05-21 15:56
DZIWNE (2)
Ludzie, czy Wy za grosz straciliście już rozsądek i myślenie. Świat i Wasze życie nie kończy się na telewizji. Skoro jakaś firma robi Was w balona, to trzeba jej podziękować za usługi. Jeśli postąpi tak znaczna część jej klientów i stracą kasę to zapewne zastanowią się, co jest nie tak z nimi. Dlaczego dajecie się ogłupiać.
- 10 1
-
2013-05-21 15:58
u developerka się nie da- monopol, zakaz anten (1)
- 2 1
-
2013-05-21 20:57
Przedmówca własnie o tym pisze - na wałka ci telewizja, i to jeszcze w dziadowskiej firmie?
- 1 1
-
2013-05-21 15:59
se? (1)
Internet a nie internet...
- 0 2
-
2013-05-21 16:58
może kiedyś tak, teraz internet już pisze się "z małej"
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.