• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Orunia z nową kablówką, a mieszkańcy zdezorientowani

Marzena Klimowicz-Sikorska
21 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 13:17 (22 maja 2013)
Najnowszy artykuł na ten temat Vectra i Multimedia Polska pod okiem UOKiK
Gdyńska siedziba telewizji Vectra. Gdyńska siedziba telewizji Vectra.

Ponad dwa lata temu Spółdzielnia Mieszkaniowa Orunia sprzedała osiedlową telewizję kablową firmie Turmak, a tę niedawno przejęła firma Vectra, jeden z największych operatorów telewizji kablowej w Polsce. Mieszkańcy oficjalnie nic o tym nie wiedzą, a część z nich straciła dostęp do telewizji i internetu.



Czy jesteś zadowolony(a) ze swojej telewizji kablowej?

Kilka miesięcy temu firma Vectra, jeden z największych operatorów telewizji kablowej w Polsce, przejęła pruszczańską firmę Turmak, która udostępniała telewizję i internet m.in. mieszkańcom Oruni Górnej.

Jej abonenci są zdezorientowani: o przejęciu dowiedzieli się nieoficjalnie, nie wiedzą komu mają płacić abonament, oraz komu wypowiedzieć dotychczasową umowę. Niektórym z nich odłączono kablówkę i internet.

- Ostatnie tygodnie to czas wielkich zmian, nie wiadomo jednak czy się z nich cieszyć - mówi pan Piotr, który poinformował nas o sytuacji mieszkańców Oruni Górnej. - Informacji o zmianie właściciela telewizji nie otrzymał nikt z mieszkańców południowych osiedli w Gdańsku. Wyłączono nam wiele kanałów, odłączono internet i wstawiono ramówki Vectry zachęcające do kupna abonamentu u nich. Sęk w tym, że według strony internetowej Vectry, jej usługi nie są dostępne na moim osiedlu - dziwi się pan Piotr.

Dotychczasowi klienci Turmaka zdobywają wiedzę na temat sytuacji, w jakiej się znaleźli, z forów internetowych. Ponieważ jednak charakter tych informacji jest nieoficjalny, wciąż nie wiedzą komu płacić abonament, komu zgłaszać reklamacje, co z poprzednimi umowami.

SM Orunia zdecydowała się na sprzedaż telewizji kablowej Turmakowi ze względów technologicznych.

- Nie mieliśmy zaplecza technologicznego ani osobowego, żeby prowadzić dalej telewizję kablową. Zresztą nie jest to nasza podstawowa działalność - przyznaje Bogdan Jasiński, zastępca prezesa SM Orunia.

Potwierdza, że wie o problemach mieszkańców związanych z przejęciem kablówki przez Vectrę.

- Nie jesteśmy stroną w tej sprawie, ponieważ telewizja osiedlowa już dawno nie należy do nas, ale chcielibyśmy jakoś pomóc mieszkańcom. Jesteśmy już po rozmowie z przedstawicielami Vectry na temat akcji informacyjnej wśród mieszkańców - dodaje Jasiński. - Wiem też, że niedawno wysłano już powiadomienia listowne do mieszkańców. Obiecano nam, że pracownicy Vectry będą też osobiście chodzić po mieszkaniach i informować o z zmianach.

W poniedziałek poprosiliśmy władze Vectry o komentarz. Wciąż na niego czekamy.

To nie jedyne kłopoty abonentów sieci kablowych. W ostatnim czasie echem odbiły się kłopoty klientów Canal+ i Platformy N, które połączyły się tworząc platformę "nc+". Niezadowolonych odbiorców, którym nie podobały się zasady działania nowej firmy, było tak dużo, że sprawą zainteresował się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Stanowisko firmy Vectra przysłane do naszej redakcji 22 maja

Vectra nie odłączyła żadnego z klientów od usług, z których korzystał. W wyniku przejmowania przez Vectrę obsługi dotychczasowych abonentów firmy Turmak, dokonywaliśmy wyłącznie ich przełączania do naszej sieci. Tylko w momencie przepięcie do sieci Vectra znikały usługi. Przełączeń na osiedlu Orunia dokonywaliśmy sukcesywnie na kolejnych obszarach, zgodnie z wcześniej opracowanym i zakomunikowanym Abonentom harmonogramem.

Na co najmniej miesiąc wcześniej informowaliśmy mieszkańców osiedla o planowanych zmianach. Mieszkańcy kolejno przełączanych obszarów osiedla otrzymali następujące informacje:

- pierwszy list firmowany przez firmę Turmak i Vectrę, który informował o fakcie przejęcia sieci. W nim też komunikowaliśmy o zmianach, których mogą się spodziewać mieszkańcy osiedla, o planowanym kontakcie z każdym mieszkańcem przez przedstawiciela handlowego Vectry, który podawał swoje dane kontaktowe dla zainteresowanych dalszymi informacjami;

- następnie przedstawiciele Vectry roznosili folder Vectry i ulotkę informującą o naszych usługach do mieszkań abonentów. Ulotka zawierała m.in. dane kontaktowe naszego przedstawiciela handlowego. W tym momencie osoby odwiedzane mogły już podpisywać umowy z Vectrą. Jeśli przedstawiciel handlowy nie zastał kogoś w mieszkaniu, zostawiał materiały reklamowe i informacyjne w jego skrzynce pocztowej;

- drugi list dystrybuowany do abonentów zawierał dokładną datę przełączenia do sieci Vectry każdego mieszkania. List był dystrybuowany na co najmniej miesiąc przed planowanym przełączeniem. Zawierał też informacje o modernizacji, zmianach programowych i warunkach odbioru telewizji analogowej i cyfrowej.

Vectra w związku z pytaniami i niejasnościami oddaje do dyspozycji klientów Turmaka zespół konsultantów, który pomoże wyjaśnić wszelkie wątpliwości dotyczące spraw abonenckich, jak również zmian wynikających z przejęcia sieci. Bardzo prosimy o kontakt mailowy, kierując zapytanie na adres gdanskpomoc@vectra.pl. Skontaktujemy się z każdym klientem.

Dodatkowo przygotuje kampanię informacyjną, by rozwiać wszelkie wątpliwości abonentów dotyczące obsługi klienta i wprowadzanych zmian. Przede wszystkim Vectra skontaktuje się z Panem Piotrem w celu wyjaśnienia problemu oraz udzielenia stosownej pomocy.

W sprawie płatności Vectra informuje, że jeżeli klient ma już umowę podpisaną z Vectrą, ostatni rachunek płaci do firmy Turmak a każdy następny już do Vectry. Osoby, które nie podpisały umowy z Vectrą, płacą na dotychczasowych zasadach na konto Turmaka - jak do tej pory będą otrzymywać rachunki z tej firmy.

Zdajemy sobie sprawę, że przejęcie obsługi abonentów jednego operatora przez inną firmę operatorską, może być ze względów technologicznych uciążliwe dla części odbiorców usług. Możemy jednak zapewnić z całą odpowiedzialnością, że przejęcie przez Vectrę dotychczasowych abonentów Turmaka oznacza dla nich przede wszystkim korzyści i nowe możliwości.

Wszystkich mieszkańców osiedla, mających jakiekolwiek sprawy abonenckie do wyjaśnienia, prosimy o kontakt:

- osoby, które nie mają jeszcze umowy z Vectrą zapraszamy do Biura Obsługi Klienta Turmak, na ul. Tysiąclecia 8. Biuro jest czynne od poniedziałku do czwartku w godz. 9:00 - 17:00. W biurze tym można także podpisać umowę z Vectrą;

- osoby, które już mają umowę z Vectrą, zapraszamy do Biura Obsługi Klienta Vectry na ul. Strzelców Karpackich 5/27. Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 - 17:00. W  niedalekiej przyszłości sprawy abonenckie będzie również można załatwić w soboty. Osoby te mogą też skorzystać z naszej infolinii 801 080 880 lub 601 601 601 czynnej od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 - 22:00, w soboty 8:00 - 20:00, w niedziele 9:00 - 17:00.

Krzysztof Stefaniak
Biuro PR Grupa Vectra

Opinie (188) 7 zablokowanych

  • Obiecano nam, że pracownicy Vectry będą też osobiście chodzić po mieszkaniach i informować o z zmianach

    .. już widzę następny artykuł: Mieszkańcy Oruni Górnej oszukiwani przez fałszywych pracowników VECTRY..."

    • 5 1

  • Panie Jasiński

    Żadnych powiadomień listowych nie dostałem, żadni przedstawicieli Vectry u mnie nie byli. Jedno jest pewne umowę wypowiem Turmakowi, a my spotkamy się na walnym zgromadzeniu.

    • 12 0

  • polski burdel

    • 3 0

  • G.wn.o prawda

    "Wiem też, że niedawno wysłano już powiadomienia listowne do mieszkańców."
    Nie było żadnych powiadomień listownych tylko jakieś ulotki wrzucone do skrzynki.

    "Obiecano nam, że pracownicy Vectry będą też osobiście chodzić po mieszkaniach i informować o z zmianach."
    Był jakiś koleś i wciskał ofertę Vectry o 30-40% gorszą chociażby cenowo czy ze względu na liczbę kanałów.

    Mam umowę na czas nieokreślony i nikt mi jej nie wypowiedział, a ja nie mam zamiaru rezygnować z własnej woli. W ostateczności pójdę do sadu, bo zdjęli mi z anteny 17 kanałów bezprawnie.

    • 9 0

  • nabijanie ludzi w butelkę (1)

    To jest nie do pomyślenia że bez żadnego pisma, czy informacji o zmianie oferty programowej zostało usuniętych nagle 18 programów.

    Skoro jeszcze nie tak dawno nowa umowa z operatorem Turmak została zawarta na daną kwotę z określoną ofertą programową, dlaczego mam teraz płacić tyle samo bez 1/3 programów z oferty...?
    Jeszcze odłączyli Eurosport 2 i Polsat sport extra, który praktycznie był zawsze nadawany.

    • 5 0

    • VECTRA S.A.

      Prosimy o bezpośredni kontakt na adres mailowy gdanskpomoc@vectra.pl w celu przedstawienia oferty Vectry.

      Dział Obsługi Klienta

      • 0 0

  • to na oruni maja kablówke?

    szok..

    • 0 4

  • Zostałem na lodzie... (1)

    Remontowałem niedawno mieszkanie na jednym z osiedli na ktrórej dostawcą byl Turmak. Została zaplanowana telewizja kablowa odbierana rprzez kartę common interface zeby nie bylo koniecznosci wstawiania dekodera. Ostatnio rzyszla Pani z Vectry i mowi ze takiego rozwiazania nie maja i musze sie zdecydowac na dekoder ktory chyba sobie na podlodze mam postawic i ktory slicznie mi bedzie kable do telewizora po scianie prowadzil - wszystko na wierzch. Normalnie bedzie pieknie. Dziekuje ci Vectro za wybrakowaną ofertę!

    • 3 0

    • mam to samo...

      ... oferta Vectry jest niedostosowana do potrzeb. Nie działają elastycznie. Jak zadzwoniłem, żeby dostać ofertę na maila z listą kanałów i informacją jak nastąpi zmiana operatora pod względem formalnym to kazali mi napisać maila, jak napisałem maila to kazali mi podać nr telefonu, bo chcą do mnie zadzwonić. Tracę do nich cierpliwość i zaufanie!

      • 0 0

  • Obie spółdzielnie powinny dostać po d*pie od UOKiK

    dostęp do instalacji kablowej powinien być dla każdej firmy według prawa telekomunikacyjnego

    Po d*pie również za organizację ustawy śmieciowej!

    • 4 0

  • Błąd

    "To nie jedyne kłopoty abonentów sieci kablowych. W ostatnim czasie echem odbiły się kłopoty klientów Canal+ i Platformy N, które połączyły się tworząc platformę "nc+"."

    To błędne twierdzenie. Kablówki to kablówki (UPC, Vectra, Multimedia etc.) a "n" i "canal +" to platformy cyfrowe telewizji satelitarnej. Jak satelitarnej, to nie kablowej.

    • 1 0

  • dziwne (3)

    Stanowisko Pana Krzysztofa dot. Tej sprawy jest conajmniej smieszne.
    Dziwna sprawą jest to ze Vectra wyslala dwa listy. Przedstawiciele chodzili po mieszkaniach, i zostawiali ulotki reklamowo-informacyjne. Nie jestem jedyna osoba ktora nie otrzymala jakiejkolwiek informacji. Proponuje wieksza kontrole pracownikow w Panstwa firmie, bo mam wrazenie ze ktos tu nie wykonuje nalezycie swoich obowiazkow.
    Udzielanie sie na forach osiedli poludniowych i sianie propagandy jest co najmniej nie stosowne.
    Baze danych klientow Vectra otrzymala przy kupnie Turmaka. Czy wykonanie kilkunastu telefonow w XXI w jest az tak kosztowne?? Czy moze to zwykle lenistwo?
    Z niecierpliwoscia czekam na kontakt ze strony Vectry i udzielenie mi stosownych informacji.adres dostepny w redakcji trojmiasto.pl

    • 2 0

    • Vectra

      Witam serdecznie Panie Piotrze,
      Jestem przedstawicielką Biura PR Vectry. Wystosowałam maila do redakcji z prośba o udostępnienie naszej firmie kontaktu do Pana. Czekam na informacje, choć wiem że musi Pan osobiście wyrazić zgodę na przekazanie przez portal Pana adresu mailowego naszej firmie. Bez Pana pisemnej zgody nie jestem w stanie uzyskać jakichkolwiek danych teleadresowych, dotyczących Pana osoby.
      Po uzyskaniu potrzebnych informacji na pewno się z Panem skontaktujemy celem wyjaśnienia sytuacji oraz udzielenia pomocy.
      Pozdrawiam,
      Monika Żelazko
      Biuro PR Vectry

      • 0 0

    • kee?? (1)

      Jestem mieszkancem pruszcza, i abonentem Turmak. Owszem, informacja o polaczeniu byla ze 2 mce temu... i od tamtej pory cisza, nawet pol ulotki na klatce nie bylo i z dnia na dzien mimo TERMINOWEGO regulowania fv, zostalem odciety od "swiata"... rewelacyjy poczatek wspolpracy, arygodne!!

      • 0 0

      • VECTRA S.A.

        W kwestii technicznej prosimy o kontakt na adres gdanskpomoc@vectra.pl.

        Dział Obsługi Klienta

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane