• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatni prom odpłynął

Zarząd ZMPG SA
11 lutego 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Umowa zawarta między Zarządem Morskiego Portu Gdańsk SA, a duńskim przewoźnikiem DFDS, dotycząca obsługi promu pasażersko-towarowego przez Terminal Westerplatte w Porcie Gdańskim określa czas współpracy na 10 lat. Inauguracja stałego połączenia promowego miała miejsce w październiku 2002 r., natomiast już w listopadzie 2003 r. nastąpiło według oświadczenia DFDS zawieszenie linii, a w lutym 2004 r. jednostronne zerwanie umowy. W tej sytuacji Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. przewiduje wystąpienie z roszczeniami z tytułu odszkodowania w związku z niewywiązaniem się z zapisów umowy.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. stworzył bardzo korzystne warunki do obsługi promu pasażersko-towarowego, budując nowoczesny dworzec pasażerski, spełniający warunki układu w Schengen (koszt przygotowania portu do stałej obsługi linii promowej DFDS - wbrew wcześniejszym szacunkom pochłonął już łącznie 23,3 mln zł, do końca 2003 r., w tym dotacja budżetowa). Obecny Zarząd ZMPG SA, mając świadomość korzystnych dla DFDS zapisów umowy, chcąc zmniejszyć straty, od dłuższego już czasu podejmował różnokierunkowe działania pozwalające w pełni wykorzystać terminal, nawet w sytuacji załamania się współpracy z duńskim przewoźnikiem.

Efektem tych działań (utrudnionych przez niejednoznaczną postawę DFDS), jest obsługa przez Terminal Westerplatte przewoźnika "Mann Lines", którego statki pływają do takich portów jak Poldiski, Kilonia, Aarhus, posiadając także możliwość akceptacji ładunków do Anglii i Finlandii. W trakcie negocjacji jest również kilka innych umów dotyczących obsługi zarówno ładunków ro-ro, jak i pasażerów, dla których bazą będzie Teminal Westerplatte w Porcie Gdańskim.

Mając m.in. te perspektywiczne cele na uwadze, Zarząd ZMPG S.A. podjął w ubiegłym roku starania w Ministerstwie Infrastruktury, w efekcie których cztery projekty inwestycyjne zaproponowane przez ZMPG S.A. dotyczące Portu Gdańskiego zostały włączone w ramy Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport (współfinansowanego przez unijny budżet). Jeden z nich dotyczy właśnie prac związanych z rozwojem infrastruktury w obrębie Terminalu Westerplatte.
Głos WybrzeżaZarząd ZMPG SA

Opinie (94)

  • a jaki był powód zerwania umowy??

    czyżby linia była nierentowna ;/ szkoda,zawsze to byla jakas alternatywa... ale zawsze mozna se poplynać tymi tratfami na Bałtyjsk (i jescze z powrotem :P)

    • 0 0

  • jaki powód, pytasz ryszardzie
    prozaiczny
    zadupie gospodarczo kulturowo społeczne
    tu sie nawet rumunom przestało opłacać żebrać

    • 0 0

  • a gdzie ci pierwsi?

    szkoda, fajny byl rejs a kopenhaga super

    • 0 0

  • no i tu sie Tobą galuxie nie zgodzę..

    zadupie kulturowo spoleczno itd może i owszem ale te wśży rumuny teraz grasują na Starym Mieście albo w okolicach Gildi!! wyciąc ich w pień!!

    • 0 0

  • acha
    no ja sie po niebezpiecznych rejonach gdańska nie poruszam jak nie musze
    co do promu, to jak w życiu
    "....bo męska rzecz być daleko
    a kobieca wiernie czekać..."

    • 0 0

  • jeszcze sie tam promu burta bieli
    chłopców którzy odpłyneli...iii......ii........

    • 0 0

  • Szkoda...

    Już chyba nikt nie ma wątpliwości, że Trójmiasto to niestety szary koniec Polski.
    Przykro.

    • 0 0

  • Ha ha ha

    Gallux, to już mie te czasy, marzenia sciętej głowy.
    Teraz, jak nie pasuje wymienia się faceta na lepszy model, a nie czeka!!!

    • 0 0

  • z modelem jest tak, że
    co lepszy to droższy
    bu ha ha ha ha
    ja tam wole tradycyjnie:)

    • 0 0

  • kochani jeszcze nie jest tak zle u nas.popatrzcie tylko na szczecin tam ludzie maja dola,stary komuch jurczyk wymiotl wszystko i wszystkich ktorzy chcieli robic interesy w szczecinie.nie chce byc w gdansku dfds to przyjda inni,wiecej optymizmu.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane