• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatni prom odpłynął

Zarząd ZMPG SA
11 lutego 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Umowa zawarta między Zarządem Morskiego Portu Gdańsk SA, a duńskim przewoźnikiem DFDS, dotycząca obsługi promu pasażersko-towarowego przez Terminal Westerplatte w Porcie Gdańskim określa czas współpracy na 10 lat. Inauguracja stałego połączenia promowego miała miejsce w październiku 2002 r., natomiast już w listopadzie 2003 r. nastąpiło według oświadczenia DFDS zawieszenie linii, a w lutym 2004 r. jednostronne zerwanie umowy. W tej sytuacji Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. przewiduje wystąpienie z roszczeniami z tytułu odszkodowania w związku z niewywiązaniem się z zapisów umowy.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. stworzył bardzo korzystne warunki do obsługi promu pasażersko-towarowego, budując nowoczesny dworzec pasażerski, spełniający warunki układu w Schengen (koszt przygotowania portu do stałej obsługi linii promowej DFDS - wbrew wcześniejszym szacunkom pochłonął już łącznie 23,3 mln zł, do końca 2003 r., w tym dotacja budżetowa). Obecny Zarząd ZMPG SA, mając świadomość korzystnych dla DFDS zapisów umowy, chcąc zmniejszyć straty, od dłuższego już czasu podejmował różnokierunkowe działania pozwalające w pełni wykorzystać terminal, nawet w sytuacji załamania się współpracy z duńskim przewoźnikiem.

Efektem tych działań (utrudnionych przez niejednoznaczną postawę DFDS), jest obsługa przez Terminal Westerplatte przewoźnika "Mann Lines", którego statki pływają do takich portów jak Poldiski, Kilonia, Aarhus, posiadając także możliwość akceptacji ładunków do Anglii i Finlandii. W trakcie negocjacji jest również kilka innych umów dotyczących obsługi zarówno ładunków ro-ro, jak i pasażerów, dla których bazą będzie Teminal Westerplatte w Porcie Gdańskim.

Mając m.in. te perspektywiczne cele na uwadze, Zarząd ZMPG S.A. podjął w ubiegłym roku starania w Ministerstwie Infrastruktury, w efekcie których cztery projekty inwestycyjne zaproponowane przez ZMPG S.A. dotyczące Portu Gdańskiego zostały włączone w ramy Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport (współfinansowanego przez unijny budżet). Jeden z nich dotyczy właśnie prac związanych z rozwojem infrastruktury w obrębie Terminalu Westerplatte.
Głos WybrzeżaZarząd ZMPG SA

Opinie (94)

  • Do Filipka....

    skonczy sie GLOS skonczy sie i nasz portal www.Trojmiasto i zaczna zamieszczac artykuly z gazety NIE.
    ..

    • 0 0

  • czego wam brak?

    murzynow i hindusow, wtedy bedziecie wiedzieli co to jest europa, ale wtedy bedzie za pozno na biadolenie.
    dlaczego zgodziliscie sie zeby towarzysze nadal rzadzili?

    • 0 0

  • Wszyscy uciekają z Polski - a my sie do Unii pchamy

    Ta linia była bardzo dochodowa..sam nia płynałem a bilety byłu bajecznie tanie bo 80zł w 2 strony..i co teraz okazalo sie ze juz sobie nikt z Hdanska nie popłynie do Danii.Jednym słowem zrobili nas w konia a Gdanska az tyle pieniedzy zainwestował w to przedsiewziecie..DFDS mieli kupic nowy Statek a ten co pływał poszedl na linie z Anglią i widocznie wolą miec pienaizki za sprzedany statek a na olac na całej lini..Beznadzieja!!!

    • 0 0

  • Bez jaj

    Niestety, jak zwykle dajemy się nabijać w butelkę starym wyżeraczom z zachodu. Brak w Polsce ludzi z jajem, którzy potrafiliby zmusić tych duńskich złodzieji do oddania codo złtówki i żeby Stanigdy więcej nie próbowali z nami swoich sztuczek.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane