- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (189 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (597 opinii)
- 3 50 lat pracuje w jednym zakładzie (210 opinii)
- 4 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (203 opinie)
- 5 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (211 opinii)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (366 opinii)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/21/300x0/21112__kr.webp)
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. stworzył bardzo korzystne warunki do obsługi promu pasażersko-towarowego, budując nowoczesny dworzec pasażerski, spełniający warunki układu w Schengen (koszt przygotowania portu do stałej obsługi linii promowej DFDS - wbrew wcześniejszym szacunkom pochłonął już łącznie 23,3 mln zł, do końca 2003 r., w tym dotacja budżetowa). Obecny Zarząd ZMPG SA, mając świadomość korzystnych dla DFDS zapisów umowy, chcąc zmniejszyć straty, od dłuższego już czasu podejmował różnokierunkowe działania pozwalające w pełni wykorzystać terminal, nawet w sytuacji załamania się współpracy z duńskim przewoźnikiem.
Efektem tych działań (utrudnionych przez niejednoznaczną postawę DFDS), jest obsługa przez Terminal Westerplatte przewoźnika "Mann Lines", którego statki pływają do takich portów jak Poldiski, Kilonia, Aarhus, posiadając także możliwość akceptacji ładunków do Anglii i Finlandii. W trakcie negocjacji jest również kilka innych umów dotyczących obsługi zarówno ładunków ro-ro, jak i pasażerów, dla których bazą będzie Teminal Westerplatte w Porcie Gdańskim.
Mając m.in. te perspektywiczne cele na uwadze, Zarząd ZMPG S.A. podjął w ubiegłym roku starania w Ministerstwie Infrastruktury, w efekcie których cztery projekty inwestycyjne zaproponowane przez ZMPG S.A. dotyczące Portu Gdańskiego zostały włączone w ramy Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport (współfinansowanego przez unijny budżet). Jeden z nich dotyczy właśnie prac związanych z rozwojem infrastruktury w obrębie Terminalu Westerplatte.
Opinie (94)
-
2004-02-11 23:21
Do Filipka....
skonczy sie GLOS skonczy sie i nasz portal www.Trojmiasto i zaczna zamieszczac artykuly z gazety NIE.
..- 0 0
-
2004-02-12 19:44
czego wam brak?
murzynow i hindusow, wtedy bedziecie wiedzieli co to jest europa, ale wtedy bedzie za pozno na biadolenie.
dlaczego zgodziliscie sie zeby towarzysze nadal rzadzili?- 0 0
-
2004-02-13 18:23
Wszyscy uciekają z Polski - a my sie do Unii pchamy
Ta linia była bardzo dochodowa..sam nia płynałem a bilety byłu bajecznie tanie bo 80zł w 2 strony..i co teraz okazalo sie ze juz sobie nikt z Hdanska nie popłynie do Danii.Jednym słowem zrobili nas w konia a Gdanska az tyle pieniedzy zainwestował w to przedsiewziecie..DFDS mieli kupic nowy Statek a ten co pływał poszedl na linie z Anglią i widocznie wolą miec pienaizki za sprzedany statek a na olac na całej lini..Beznadzieja!!!
- 0 0
-
2011-12-14 11:59
Bez jaj
Niestety, jak zwykle dajemy się nabijać w butelkę starym wyżeraczom z zachodu. Brak w Polsce ludzi z jajem, którzy potrafiliby zmusić tych duńskich złodzieji do oddania codo złtówki i żeby Stanigdy więcej nie próbowali z nami swoich sztuczek.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.