• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatni prom odpłynął

Zarząd ZMPG SA
11 lutego 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Umowa zawarta między Zarządem Morskiego Portu Gdańsk SA, a duńskim przewoźnikiem DFDS, dotycząca obsługi promu pasażersko-towarowego przez Terminal Westerplatte w Porcie Gdańskim określa czas współpracy na 10 lat. Inauguracja stałego połączenia promowego miała miejsce w październiku 2002 r., natomiast już w listopadzie 2003 r. nastąpiło według oświadczenia DFDS zawieszenie linii, a w lutym 2004 r. jednostronne zerwanie umowy. W tej sytuacji Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. przewiduje wystąpienie z roszczeniami z tytułu odszkodowania w związku z niewywiązaniem się z zapisów umowy.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. stworzył bardzo korzystne warunki do obsługi promu pasażersko-towarowego, budując nowoczesny dworzec pasażerski, spełniający warunki układu w Schengen (koszt przygotowania portu do stałej obsługi linii promowej DFDS - wbrew wcześniejszym szacunkom pochłonął już łącznie 23,3 mln zł, do końca 2003 r., w tym dotacja budżetowa). Obecny Zarząd ZMPG SA, mając świadomość korzystnych dla DFDS zapisów umowy, chcąc zmniejszyć straty, od dłuższego już czasu podejmował różnokierunkowe działania pozwalające w pełni wykorzystać terminal, nawet w sytuacji załamania się współpracy z duńskim przewoźnikiem.

Efektem tych działań (utrudnionych przez niejednoznaczną postawę DFDS), jest obsługa przez Terminal Westerplatte przewoźnika "Mann Lines", którego statki pływają do takich portów jak Poldiski, Kilonia, Aarhus, posiadając także możliwość akceptacji ładunków do Anglii i Finlandii. W trakcie negocjacji jest również kilka innych umów dotyczących obsługi zarówno ładunków ro-ro, jak i pasażerów, dla których bazą będzie Teminal Westerplatte w Porcie Gdańskim.

Mając m.in. te perspektywiczne cele na uwadze, Zarząd ZMPG S.A. podjął w ubiegłym roku starania w Ministerstwie Infrastruktury, w efekcie których cztery projekty inwestycyjne zaproponowane przez ZMPG S.A. dotyczące Portu Gdańskiego zostały włączone w ramy Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport (współfinansowanego przez unijny budżet). Jeden z nich dotyczy właśnie prac związanych z rozwojem infrastruktury w obrębie Terminalu Westerplatte.
Głos WybrzeżaZarząd ZMPG SA

Opinie (94)

  • Hejdam hej!
    Jeszcze nam pare rymów sklej!
    Bo ten kto rymuje
    Świat prostuje!
    Tylko proszę
    Nie "Krakowa-chowa"
    Bo to jest już Częstochowa :)))

    • 0 0

  • Lepszy

    krytyke Twą przyjmuję
    z otwartą przyłbicą
    zamilknąc obiecuję, lecz
    na kolejną zniewagę odpowiem haubicą!

    • 0 0

  • A czyż to aż taka wielka zniewaga?
    Jeśli tak to jaka jest jej waga?
    I co na to powie Aga?
    I czy po tym występuje zgaga?
    I co w tym przypadku najlepiej pomaga?

    • 0 0

  • odpowiedź prosta:

    malaga!

    • 0 0

  • Ostatni prom odpłynął

    bo dunczycy to urodzone buraki tak samo jak niemcy,szwedzi,norwegowie i polowa tej popieprzonej Europy!!!Nabijaj sie z polakow i polski jako zascianka a to my nadstawiamy za nich kark od kilkuset lat i gowno z tego mamy czas sie wypiac na nich duza dupa

    • 0 0

  • Kapitanie!

    prowadź!

    • 0 0

  • Do wszystkich

    Najgorsze w tym wszystkim jest to, że musimy godzić się na humory duńczyków czy innych szwedów, a sami nie mamy floty, która by dyktowała warunki innym zagranicznym portom...

    Chciałbym doczekać czasów gdy nasz odpowiednik DFDSu wybierałby port z którego chciałby wozić turystów lub ładunki ...

    • 0 0

  • a co tam

    Polskę i polaków zawsze mieli w d..ie i to się potwierdza. Prom poszedł na sprzedaż i obsługuje ponoć inną trasę.

    • 0 0

  • hehe prom nie poszedł na sprzedaż jeno przesuniety zostal na inna linie ale dalej pod znakiem DFDS

    Gdzie ten hotelik przy nowym terminalu pasażerskim Gdynia bo jakos nie kojarze ?

    Estakade to mieli dokończyc tak ze 2 lata temu :P Autostrade A1 zresztą tez

    A wschód to nie pojedzie przez trojmiasto ino przez czechy niemcy bo oni juz maja autostrady i to tanie

    • 0 0

  • carlosie:)

    Carlosie, a moze postawimy pytanie dlaczego nie mamy floty, dlaczego inni nam warunki dyktuja, a nie my.
    Czy jestesmy zlymi gospodarzami?
    I jeszcze pytania.
    w jaki sposob mozemy te sytuacje zmienic?
    Komu powinno zalezec na tym?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane