• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatni prom odpłynął

Zarząd ZMPG SA
11 lutego 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Umowa zawarta między Zarządem Morskiego Portu Gdańsk SA, a duńskim przewoźnikiem DFDS, dotycząca obsługi promu pasażersko-towarowego przez Terminal Westerplatte w Porcie Gdańskim określa czas współpracy na 10 lat. Inauguracja stałego połączenia promowego miała miejsce w październiku 2002 r., natomiast już w listopadzie 2003 r. nastąpiło według oświadczenia DFDS zawieszenie linii, a w lutym 2004 r. jednostronne zerwanie umowy. W tej sytuacji Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. przewiduje wystąpienie z roszczeniami z tytułu odszkodowania w związku z niewywiązaniem się z zapisów umowy.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. stworzył bardzo korzystne warunki do obsługi promu pasażersko-towarowego, budując nowoczesny dworzec pasażerski, spełniający warunki układu w Schengen (koszt przygotowania portu do stałej obsługi linii promowej DFDS - wbrew wcześniejszym szacunkom pochłonął już łącznie 23,3 mln zł, do końca 2003 r., w tym dotacja budżetowa). Obecny Zarząd ZMPG SA, mając świadomość korzystnych dla DFDS zapisów umowy, chcąc zmniejszyć straty, od dłuższego już czasu podejmował różnokierunkowe działania pozwalające w pełni wykorzystać terminal, nawet w sytuacji załamania się współpracy z duńskim przewoźnikiem.

Efektem tych działań (utrudnionych przez niejednoznaczną postawę DFDS), jest obsługa przez Terminal Westerplatte przewoźnika "Mann Lines", którego statki pływają do takich portów jak Poldiski, Kilonia, Aarhus, posiadając także możliwość akceptacji ładunków do Anglii i Finlandii. W trakcie negocjacji jest również kilka innych umów dotyczących obsługi zarówno ładunków ro-ro, jak i pasażerów, dla których bazą będzie Teminal Westerplatte w Porcie Gdańskim.

Mając m.in. te perspektywiczne cele na uwadze, Zarząd ZMPG S.A. podjął w ubiegłym roku starania w Ministerstwie Infrastruktury, w efekcie których cztery projekty inwestycyjne zaproponowane przez ZMPG S.A. dotyczące Portu Gdańskiego zostały włączone w ramy Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport (współfinansowanego przez unijny budżet). Jeden z nich dotyczy właśnie prac związanych z rozwojem infrastruktury w obrębie Terminalu Westerplatte.
Głos WybrzeżaZarząd ZMPG SA

Opinie (94)

  • lepszy Lech niż Harnaś
    skoro i tak już gdańskie browary polikwidowali...

    • 0 0

  • Lech z Harnasiem piwko piją
    lecz niedługo już pożyją
    browar juz zlikwidowany
    ....

    zabrakło mi ryma
    kupy się to nie trzyma

    • 0 0

  • ejdam

    jestem leń i mi się nie chce, może jutro
    (mam nadzieję że za bardzo nie uraziłem).

    • 0 0

  • pomyśl także o punkcie( na końcu mola) sprzedaży chusteczek z odpowiednim monogramem
    żeby było czym pomachać odpływającym

    • 0 0

  • ... więc gdzie indziej odpływamy

    • 0 0

  • hejdam

    no co Ty? nie uraziłeś, ale za karę musisz wstawić wierszyk
    taki jest regulamin

    • 0 0

  • wierszyk dla ejdama

    ja nie poeta
    i głowa już nie ta,
    gdy chcę coś wydumać
    krzyczę k...a mać

    • 0 0

  • hejdam

    co pan jada, że pan wierszem gada

    irysy ... łysy!

    • 0 0

  • to Ci nie wyszło

    • 0 0

  • bo to nie moje
    ukradłem bezczelnie

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane