- 1 Zuchwały napad na sklep z elektroniką (77 opinii)
- 2 List gończy za byłym senatorem PiS (164 opinie)
- 3 Zmiany w ruchu przez Open'era (53 opinie)
- 4 Tu trzeba wyciągnąć pieszych "spod ziemi"? (378 opinii)
- 5 Nie kąp się w morzu podczas burzy (28 opinii)
- 6 Port nie radzi sobie z pyłem nad Gdańskiem (240 opinii)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/21/300x0/21112__kr.webp)
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. stworzył bardzo korzystne warunki do obsługi promu pasażersko-towarowego, budując nowoczesny dworzec pasażerski, spełniający warunki układu w Schengen (koszt przygotowania portu do stałej obsługi linii promowej DFDS - wbrew wcześniejszym szacunkom pochłonął już łącznie 23,3 mln zł, do końca 2003 r., w tym dotacja budżetowa). Obecny Zarząd ZMPG SA, mając świadomość korzystnych dla DFDS zapisów umowy, chcąc zmniejszyć straty, od dłuższego już czasu podejmował różnokierunkowe działania pozwalające w pełni wykorzystać terminal, nawet w sytuacji załamania się współpracy z duńskim przewoźnikiem.
Efektem tych działań (utrudnionych przez niejednoznaczną postawę DFDS), jest obsługa przez Terminal Westerplatte przewoźnika "Mann Lines", którego statki pływają do takich portów jak Poldiski, Kilonia, Aarhus, posiadając także możliwość akceptacji ładunków do Anglii i Finlandii. W trakcie negocjacji jest również kilka innych umów dotyczących obsługi zarówno ładunków ro-ro, jak i pasażerów, dla których bazą będzie Teminal Westerplatte w Porcie Gdańskim.
Mając m.in. te perspektywiczne cele na uwadze, Zarząd ZMPG S.A. podjął w ubiegłym roku starania w Ministerstwie Infrastruktury, w efekcie których cztery projekty inwestycyjne zaproponowane przez ZMPG S.A. dotyczące Portu Gdańskiego zostały włączone w ramy Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport (współfinansowanego przez unijny budżet). Jeden z nich dotyczy właśnie prac związanych z rozwojem infrastruktury w obrębie Terminalu Westerplatte.
Opinie (94)
-
2004-02-11 20:44
Szef pomorskiego SLD Jerzy J. został zatrzymany przez ABW został mu postawiony zarzut przez gdańską Prokuraturę Apelacyjną w związku z aferą w kościelnym wydawnictwie Stella Maris.
- 0 0
-
2004-02-11 20:48
Prokuratura Apelacyjna w Gdańsku postawiła Jędykiewiczowi zarzuty działania na szkodę firmy Energobudowa na kwotę ponad 2 mln zł i oszustw podatkowych.
Energobudowa, kierowana przez pomorskiego przewodniczącego SLD - wg nieoficjalnych jeszcze informacji - wydała 2 mln złotych, na doradztwo przy budowie jednego z warszawskich biurowców. Żadnego doradztwa jednak nie było.- 0 0
-
2004-02-11 20:53
i bardzo dobrze ze go dorwali:)))
niech zaczna wreszcie oddawac to co rozkradli,
wszyscy ktorym korupcje udowodniono.
Jak mozna doprowadzac kraj do ruiny gospodarczej,
a napychac swoje kieszenie.- 0 0
-
2004-02-11 21:14
do Byla gdanszczanka z Przymorza
Myslę że my POLACY jesteśmy za mało zorganizowani i konsekwentni w działaniu - to po pierwsze.
zmiana przyjdzie tylko wtedy gdy zniknie pokolenie, które wychował i nauczył niczego nie szanować poprzedni układ polityczny ( a może ten poprzedni trwa dalej...:) ).- 0 0
-
2004-02-11 21:20
Jendykiewicz siedzi !!!!!
- 0 0
-
2004-02-11 21:21
Głos nie będzie już mu przynosił strat !
- 0 0
-
2004-02-11 21:40
lichy wierszyk
Siedzi ścierwo siedzi na tej zgniłej pryczy
myśli jak to się stało
był jak baron co się indyczy
a teraz ot co mu zostało.- 0 0
-
2004-02-11 22:09
carlosie:)
Popatrz carlosie ma polska stocznie, czy nie mogliby wybudowac takiego promu?
Napewno by im sie stokrotnie taka inwestycja zwrocila.
A w te zmiany to trudno tak uwierzyc. Popatrz na obecne mlode pokolenie, takze malo co szanuje. A ze polacy sa malo zorganizowani to swieta prawda, za to lubia bardzo politykowac.
Ale trzeba miec nadzieje na lepsza przyszlosc, bez niej sie nie obedzie:)- 0 0
-
2004-02-11 22:19
GŁĘBOKA NADZIEJA
Mam głęboką nadzieję, że zatrzymanie Jędykiewicza to początek końca Głosu Wybrzeża. Gazetka tow Formeli skończy tak samo jak jej orendownik. I Formela i Jędykiewicz odpowiedzą za obłudę i kłamstwa!
- 0 0
-
2004-02-11 22:53
OJ filipku
nadzieja matką ... a ojcem ... Urban.
FACET Z KIEPEŁĄ- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.