- 1 Zmiany w ruchu przez Open'era (49 opinii)
- 2 Tu trzeba wyciągnąć pieszych "spod ziemi"? (352 opinie)
- 3 Port nie radzi sobie z pyłem nad Gdańskiem (230 opinii)
- 4 Zuchwały napad na sklep z elektroniką (40 opinii)
- 5 Remont skrzyżowania, gdzie zginęły 2 osoby (69 opinii)
- 6 List gończy za byłym senatorem PiS (96 opinii)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/21/300x0/21112__kr.webp)
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. stworzył bardzo korzystne warunki do obsługi promu pasażersko-towarowego, budując nowoczesny dworzec pasażerski, spełniający warunki układu w Schengen (koszt przygotowania portu do stałej obsługi linii promowej DFDS - wbrew wcześniejszym szacunkom pochłonął już łącznie 23,3 mln zł, do końca 2003 r., w tym dotacja budżetowa). Obecny Zarząd ZMPG SA, mając świadomość korzystnych dla DFDS zapisów umowy, chcąc zmniejszyć straty, od dłuższego już czasu podejmował różnokierunkowe działania pozwalające w pełni wykorzystać terminal, nawet w sytuacji załamania się współpracy z duńskim przewoźnikiem.
Efektem tych działań (utrudnionych przez niejednoznaczną postawę DFDS), jest obsługa przez Terminal Westerplatte przewoźnika "Mann Lines", którego statki pływają do takich portów jak Poldiski, Kilonia, Aarhus, posiadając także możliwość akceptacji ładunków do Anglii i Finlandii. W trakcie negocjacji jest również kilka innych umów dotyczących obsługi zarówno ładunków ro-ro, jak i pasażerów, dla których bazą będzie Teminal Westerplatte w Porcie Gdańskim.
Mając m.in. te perspektywiczne cele na uwadze, Zarząd ZMPG S.A. podjął w ubiegłym roku starania w Ministerstwie Infrastruktury, w efekcie których cztery projekty inwestycyjne zaproponowane przez ZMPG S.A. dotyczące Portu Gdańskiego zostały włączone w ramy Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport (współfinansowanego przez unijny budżet). Jeden z nich dotyczy właśnie prac związanych z rozwojem infrastruktury w obrębie Terminalu Westerplatte.
Opinie (94)
-
2004-02-11 16:22
właściwie kiedy się traktuje trójmiasto jako całość nie ma większego znaczenia czy prom odpływa z Gdańska czy z Gdyni
chodzi o to żeby kursował- 0 0
-
2004-02-11 16:25
mama
ja bym tam wszystkich pogodził
niech prom odpływa z Sopotu, spod "Przystani" na przykład...
gdzie dwóch się bije...
jest już zgoda w kwestii promu
nie oddamy go nikomu
bedzie pływał z Krakowa
Gdynia z Gdańskiem niech się schowa- 0 0
-
2004-02-11 16:29
są na świecie miasta duże
Paryż, Londyn czy Obłuże
prom z Obłuża niech wyrusza
w Gdańsku niechaj będzie susza
nie
to marne
nie podoba mi się- 0 0
-
2004-02-11 16:35
no to jeszcze raz
są na świecie miasta duże
Paryż, Londyn czy Obłuże
prom z Obłuża niech wyrusza
w Gdańsku niechaj będzie susza
nie
to marne
nie podoba mi się- 0 0
-
2004-02-11 16:36
Carlos
Super by było aby tak wszyscy sie do nas pchali,wypożyczyć nawet jednostkę,aby tylko pływać do Gdanska...Te tereny podalmowowskie,hotele,centra biznesu do złudzenia przypominają sytuację terenów postoczniowych w Gdańsku,plany,plany,plany,a póki co Gdynia ma zaledwie 2 hotele,które można pokazać światu.
- 0 0
-
2004-02-11 16:37
...
jest już zgoda w kwestii promu
nie oddamy go nikomu
bedzie pływał z Krakowa
Gdynia z Gdańskiem niech się schowa- 0 0
-
2004-02-11 16:39
...
a kto był pierwszy??
ciecz czy bak??
czy może było wspak??
czy ciecz przed bakiem
czy bak po cieczy
co było pierwsze
o! to mnie męczy- 0 0
-
2004-02-11 16:40
...
"... pierwsze kłamstwo myślisz
ech zażartował kotoś
drugie kłamstwo gorzki śmiech
smiechu nigdy dość
a to trzecie gdy już
przejdzie przez twój próg
głębiej rani cię
niż na wojnie wróg..."- 0 0
-
2004-02-11 16:45
ejdam
jak chcesz to niech będzie Sopot
mnie to naprawdę wszystko jedno
mamy jedno lotnisko możemy miec przeciez chyba jedną przystań pasażerską żeby nie szarpać się miedzy jednym miastem a drugim żeby dowiedzieć się gdzie mamy odebrac gościa który do nas promem przypłynie- 0 0
-
2004-02-11 16:48
mama
od razu podsunęłaś mi ideę, kto powinien być patronem Nowej Sopockiej Bazy Promowej (NSBP)....
na patrona weźmiem Lecha
wielka będzie to uciecha- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.