• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatni prom odpłynął

Zarząd ZMPG SA
11 lutego 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Umowa zawarta między Zarządem Morskiego Portu Gdańsk SA, a duńskim przewoźnikiem DFDS, dotycząca obsługi promu pasażersko-towarowego przez Terminal Westerplatte w Porcie Gdańskim określa czas współpracy na 10 lat. Inauguracja stałego połączenia promowego miała miejsce w październiku 2002 r., natomiast już w listopadzie 2003 r. nastąpiło według oświadczenia DFDS zawieszenie linii, a w lutym 2004 r. jednostronne zerwanie umowy. W tej sytuacji Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. przewiduje wystąpienie z roszczeniami z tytułu odszkodowania w związku z niewywiązaniem się z zapisów umowy.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. stworzył bardzo korzystne warunki do obsługi promu pasażersko-towarowego, budując nowoczesny dworzec pasażerski, spełniający warunki układu w Schengen (koszt przygotowania portu do stałej obsługi linii promowej DFDS - wbrew wcześniejszym szacunkom pochłonął już łącznie 23,3 mln zł, do końca 2003 r., w tym dotacja budżetowa). Obecny Zarząd ZMPG SA, mając świadomość korzystnych dla DFDS zapisów umowy, chcąc zmniejszyć straty, od dłuższego już czasu podejmował różnokierunkowe działania pozwalające w pełni wykorzystać terminal, nawet w sytuacji załamania się współpracy z duńskim przewoźnikiem.

Efektem tych działań (utrudnionych przez niejednoznaczną postawę DFDS), jest obsługa przez Terminal Westerplatte przewoźnika "Mann Lines", którego statki pływają do takich portów jak Poldiski, Kilonia, Aarhus, posiadając także możliwość akceptacji ładunków do Anglii i Finlandii. W trakcie negocjacji jest również kilka innych umów dotyczących obsługi zarówno ładunków ro-ro, jak i pasażerów, dla których bazą będzie Teminal Westerplatte w Porcie Gdańskim.

Mając m.in. te perspektywiczne cele na uwadze, Zarząd ZMPG S.A. podjął w ubiegłym roku starania w Ministerstwie Infrastruktury, w efekcie których cztery projekty inwestycyjne zaproponowane przez ZMPG S.A. dotyczące Portu Gdańskiego zostały włączone w ramy Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport (współfinansowanego przez unijny budżet). Jeden z nich dotyczy właśnie prac związanych z rozwojem infrastruktury w obrębie Terminalu Westerplatte.
Głos WybrzeżaZarząd ZMPG SA

Opinie (94)

  • ej sowizdrzal

    brachu drogi
    a co znasz tez baltyjsk?
    ano pewnie najmpierw tam trenowales
    a co oprocz toalety nieswiezej w tym baltyjsku ciekawego zoczyles

    • 0 0

  • To zły pomysł

    Moja koleżanka mieszka w Kopenhadze. Kiedyś miałam do niej pojechać, ale nie wypaliło. Więc kolej na teraz. Ale jak skoro nie ma już promu??

    • 0 0

  • zając
    uwazaj jak wychodzisz na spacerek bo misie nie używają papieru toaletowego
    a liniejesz???

    • 0 0

  • A stena w gdyni jak była tak jest. Widać Gdynia lepiej potrafi ściągać inwestorów. I nie zdziwi mnie wcale jak DFDS niedługo będzie pływał na lini Kopenhaga - Gdynia. Poza tym Gdańsk niech się dalej zajmie tym co robił dobrze (produkty nafowe), a Gdynia kontenerami i promami.

    • 0 0

  • Chwileczke Carlos

    Ale chyba z Gdańska jest lepsze połączenie promowe do Szwecji niż z Gdyni. Prom Stena płynie do Karlskrony a Polferies z Gdańska do Oxelosundu pod sam Sztokholm.

    • 0 0

  • umowa na 10 lat
    i już koniec współpracy
    JAK TEN CZAS SZYBKO OSTATNIO LECI...

    • 0 0

  • A do Goeteborga i Malme gdzie jeździ większość TIRów z Polski jest bliżej ze Sztokholmu czy z Karlskrony?

    • 0 0

  • tak mama

    dokladnie jak z twoim malzenstwem

    • 0 0

  • znawco mojego życia

    tak się akutat składa że mój mąż nie zamierza mnie opuszczać i jeszcze twierdzi że im bardziej mnie poznaje tym bardziej mnie kocha
    możesz być o nas spokojny i nie zawracać sobie więcej głowy tym tematem

    • 0 0

  • mamo

    jak to pieknie powiedzialas zazdroszcze ci takiego meza

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane