- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (174 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (330 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (219 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Pięć niezrealizowanych inwestycji w Trójmieście
Niedawno pisaliśmy o pięciu największych inwestycjach, które zmieniły życie mieszkańców Trójmiasta. Tym razem przedstawiamy inwestycje, które były szumnie zapowiadane przez inwestorów, ale z wielu różnych powodów nie powstały.
Tor Formuły 1 w dzielnicy Maćkowy
Poza torem wyścigowym miały powstać także: tor kartingowy (długość 1,2 km), tor motocrossowy (2 km) oraz prosta do wyścigów na 1/4 mili, czyli na dystansie 402,336 m. Dodatkowo obok miał powstać tor żużlowy oraz trasa pozwalająca na organizację wyścigów samochodów terenowych. Kilkukrotnie wskrzeszany pomysł ostatecznie jednak upadł.
Sztuczna wyspa w Sopocie
Najmniejsze miasto Trójmiasta pozazdrościło Dubajowi bujnej linii brzegowej powstałej wskutek ludzkiej pomysłowości i również zamarzyło o wdzierającym się w głąb Zatoki Gdańskiej terenie na pograniczu Gdańska i Sopotu.
Koszt całego przedsięwzięcia, tj. utworzenia 10-hektarowej wyspy z mariną na 350 jachtów oraz podwójnego półkilometrowego molo, które łączyłoby marinę z brzegiem, szacowano w 2008 roku na 800-900 mln zł, a więc porównywalnie do ceny budowy tunelu pod Martwą Wisłą.
Jak pokazała rzeczywistość, projekt pozostał wyłącznie w sferze marzeń.
Podwodny hotel w Gdyni
Water Discus Hotel miał być wyjątkową konstrukcją, ożywieniem kart powieści science-fiction. O pomyśle podwodnego hotelu zrobiło się głośno w 2010 r. Spółka Deep Ocean Technology, czyli autor pomysłu, by realizować tak skomplikowane technologicznie zadania, podjęła stałą współpracę z naukowcami i inżynierami z Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej oraz innych polskich instytucji badawczych i badawczo-rozwojowych. Wykorzystano także umiejętności produkcyjne krajowych i zagranicznych stoczni oraz producentów wyposażenia.
Inwestor przekonywał, że projektem zainteresowane są zagraniczne firmy, które chcą wybudować go na Malediwach i Bahamach. Potem była mowa, że prototyp stanie w Gdyni.
Wizjonerski pomysł zatonął jednak w odmętach.
Rozbudowa mola w Brzeźnie
Wiele lat temu planowano przedłużyć istniejące molo w Brzeźnie. Jego długość miała być powiększona z 116 do aż 246 metrów, co umożliwiłoby cumowanie tutaj małych statków, w tym tramwaju wodnego. Budowa miała ruszyć w 2009 roku, a o kształcie platformy na końcu molo zadecydowała sonda internetowa.
W tym przypadku również skończyło się jedynie na szumnych zapowiedziach.
Kolejka linowa na Górę Gradową
Pomysł budowy kolejki linowej pojawił się już w 2005 r. Miała ona być najlepszym środkiem dla połączenia Grodziska ze Śródmieściem Gdańska ze względu na brak dogodnej drogi dla pieszych. Koszt wybudowania szacowano wówczas na ok. 5 mln zł, a sześcioosobowe wagoniki pokonujące około 50 m różnicy poziomów miałyby w ciągu godziny przewozić ok. 600 osób.
Lata minęły, a kolejki jak nie było, tak nie ma.
Opinie (360) ponad 20 zablokowanych
-
2018-10-15 17:29
cuda
Jak widać na wizualizacji, po wybudowaniu podwodnego hotelu: woda w zatoce stanie się przejrzysta, dno porośnie kolorową rafa koralową, a Bałtyk licznie zasiedlą żółwie morskie. Po prostu cuda!
- 0 0
-
2018-10-16 14:16
Pisiory
Jak wygra PiS w tych wyborach najbliższych,to wstawią swoich przydu*asów do jakichś nowych projektów z kosmosu i nakłamią, później nakradną szmal i żadnych inwestycji już nie będzie.
Zagłosujmy przeciw temu rządowi, bo dzieci nasze to pojadą do innych krajów i wtedy dopiero będą jazdy...- 1 0
-
2018-10-17 05:48
Podwodny hotel. atrakcja:
Widok zardzewiałych beczek z iperytem z II wojny światowej na dnie zatoki.
- 0 0
-
2019-05-13 10:45
realizm
Z tych wymienionych pomysłów to w miarę realne są moim zdaniem 2: wydłużenie mola w Brzeźnie oraz kolej linowa na górę Gradową. Oba możliwe i godne realizacji gdyby były pieniądze i pozwolenie konserwatora (kolej). Wydaje się, że właśnie te dwa najszybciej jesteśmy w stanie zrealizować.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.