• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć niezrealizowanych inwestycji w Trójmieście

mn
14 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Na mapie Trójmiasta planowano wiele dużych inwestycji, które nie doczekały się nigdy fazy realizacji. Na mapie Trójmiasta planowano wiele dużych inwestycji, które nie doczekały się nigdy fazy realizacji.

Niedawno pisaliśmy o pięciu największych inwestycjach, które zmieniły życie mieszkańców Trójmiasta. Tym razem przedstawiamy inwestycje, które były szumnie zapowiadane przez inwestorów, ale z wielu różnych powodów nie powstały.



Tor Formuły 1 w dzielnicy Maćkowy



Wizualizacja toru Formuły 1 w Gdańsku. Wizualizacja toru Formuły 1 w Gdańsku.

Która inwestycja jest warta zrealizowania?

Głównym elementem miała być trasa wyścigowa na głównym torze o szerokości 12 i długości 4335 metrów, z 17 zakrętami (sześcioma lewymi i 11 prawymi). Najdłuższa prosta - startu i mety - miała 593 metry. Różnica poziomów na torze miała wynieść 20 m.

Poza torem wyścigowym miały powstać także: tor kartingowy (długość 1,2 km), tor motocrossowy (2 km) oraz prosta do wyścigów na 1/4 mili, czyli na dystansie 402,336 m. Dodatkowo obok miał powstać tor żużlowy oraz trasa pozwalająca na organizację wyścigów samochodów terenowych. Kilkukrotnie wskrzeszany pomysł ostatecznie jednak upadł.

Sztuczna wyspa w Sopocie



Planowana wyspa u wybrzeży Sopotu. Planowana wyspa u wybrzeży Sopotu.
Najmniejsze miasto Trójmiasta pozazdrościło Dubajowi bujnej linii brzegowej powstałej wskutek ludzkiej pomysłowości i również zamarzyło o wdzierającym się w głąb Zatoki Gdańskiej terenie na pograniczu Gdańska i Sopotu.

Koszt całego przedsięwzięcia, tj. utworzenia 10-hektarowej wyspy z mariną na 350 jachtów oraz podwójnego półkilometrowego molo, które łączyłoby marinę z brzegiem, szacowano w 2008 roku na 800-900 mln zł, a więc porównywalnie do ceny budowy tunelu pod Martwą Wisłą.

Jak pokazała rzeczywistość, projekt pozostał wyłącznie w sferze marzeń.

Podwodny hotel w Gdyni



Podwodny hotel u wybrzeży Gdyni. Podwodny hotel u wybrzeży Gdyni.
Water Discus Hotel miał być wyjątkową konstrukcją, ożywieniem kart powieści science-fiction. O pomyśle podwodnego hotelu zrobiło się głośno w 2010 r. Spółka Deep Ocean Technology, czyli autor pomysłu, by realizować tak skomplikowane technologicznie zadania, podjęła stałą współpracę z naukowcami i inżynierami z Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej oraz innych polskich instytucji badawczych i badawczo-rozwojowych. Wykorzystano także umiejętności produkcyjne krajowych i zagranicznych stoczni oraz producentów wyposażenia.

Inwestor przekonywał, że projektem zainteresowane są zagraniczne firmy, które chcą wybudować go na Malediwach i Bahamach. Potem była mowa, że prototyp stanie w Gdyni.

Wizjonerski pomysł zatonął jednak w odmętach.

Rozbudowa mola w Brzeźnie



Wizualizacja rozbudowy mola w Brzeźnie. Wizualizacja rozbudowy mola w Brzeźnie.
Wiele lat temu planowano przedłużyć istniejące molo w Brzeźnie. Jego długość miała być powiększona z 116 do aż 246 metrów, co umożliwiłoby cumowanie tutaj małych statków, w tym tramwaju wodnego. Budowa miała ruszyć w 2009 roku, a o kształcie platformy na końcu molo zadecydowała sonda internetowa.

W tym przypadku również skończyło się jedynie na szumnych zapowiedziach.

Kolejka linowa na Górę Gradową



Pomysł kolejki linowej na Górę Gradową. Pomysł kolejki linowej na Górę Gradową.
Pomysł budowy kolejki linowej pojawił się już w 2005 r. Miała ona być najlepszym środkiem dla połączenia Grodziska ze Śródmieściem Gdańska ze względu na brak dogodnej drogi dla pieszych. Koszt wybudowania szacowano wówczas na ok. 5 mln zł, a sześcioosobowe wagoniki pokonujące około 50 m różnicy poziomów miałyby w ciągu godziny przewozić ok. 600 osób.

Lata minęły, a kolejki jak nie było, tak nie ma.
mn

Opinie (360) ponad 20 zablokowanych

  • A moze dziennikarz napisałby drugi artykul

    To, że te kretynskie pomysly nie zostaly zrealizowane to super ale ciekawe ile kosztowały podatnikow. Za darmo te projekty nie powstawaly, kto bral za to pieniądze. Tak jak za tunel pod Pacholkiem, za cykliczne, conajmniej trzykrotne "udoskonalanie" projektu brała bardzo duze pieniądze niewielka grupa zasluzonych gdanskich urzedasow. Na tych chorych ww.projektach też ktos bardzo dobrze zarobił ciągnąc nasze, podatnikow pieniądze.

    • 10 2

  • Nowa Politechniczna

    zakaz mówienia o tej wtopie budynia od 2 lat

    • 10 1

  • Brak opatu . tez politycy PiSowscy ogłosili jej budowę i staneło w miejscu po wbiciu pierwszej łopaty (1)

    Przez Horałę i Arciszewską.

    • 5 5

    • z 10 lat temu

      • 2 0

  • Tor byłby fajny bo cały region by zyskał ale (1)

    zaraz zbudowaliby wokół osiedla, korposzczury wezmą w kredycik mieszkanko przy torze bo tanio a później będzie wielki płacz że przecież dlaczego jest głośno... Proszę to potraktować z przymrużeniem oka, niemniej jednak jest w tym trochę prawdy

    • 5 2

    • Dlaczego innych obrażasz? Myślisz, że jesteś anonimowy?

      • 1 1

  • Trochę brakuje

    A na osiedlach poza centrum Gdańska, Gdyni brak wyasfaltowanych dróg czy też ulic, jeździ się po jakichś krzywych płytach z wystającymi drutami, brak publicznych toalet, rzadko jeżdżące SKM-ki, przepełnione tramwaje i autobusy, coraz mniej miejsc parkingowych, zaniedbane szkoły i przedszkola od lat bez podstawowych remontów....

    • 7 0

  • Brak drugiej drogi....

    A co z budową drugiej drogi, równoległej do Grunwaldzkiej/Zwycięstwa pomiędzy Gdynią i Gdańskiem?

    • 6 1

  • karczemki pkm (1)

    Najważniejsza inwestycja
    , która nie powstała, to przystanek pkm karczemki

    • 3 1

    • A gdzie są te Karczemki? Czy to nie tam, gdzie można dojechać tylko furmankami?

      • 1 0

  • komunikacja (1)

    wszystkie pomysły są fajne, ale za 30 lat. Na dziś jedyne inwestycje to siec ulic , dróg łączących południe Gdarum , a nie jakies fantasmagorieńska z północą , parkingi w cent

    • 3 0

    • komunikacja

      wszystkie pomysły są fajne, ale za jakieś 30 lat. na dziś konieczna jest budowa sieci dróg i ulic łączących południe Gdańska z dzielnicami północnymi i oczywiście parkingi w centrum nawet 10 poziomowe

      • 2 0

  • Akurat takie centrum sportów motorowych to byłby strzał w dziesiątkę

    Tor wyścigowy, tor motocrossowy, nowy stadion żużlowy zamiast ruiny w centrum. Jestem pewny że byłyby tłumy, bo to zaraz mnóstwo imprez, zloty klasyków, szkoły doskonalenia jazdy, możliwość legalnego poscigania się na torze itd

    • 3 2

  • Chory kraj!!! (1)

    pan Prezydent Gdyni obiecał kilkanaście lat temu:
    a.basen olimpijski
    b.wiadukt lub tunel z ul.Hutniczej na ul.Chylońską
    c.zrobienie z ul.Świętojańskiej -deptaku
    d.lotnisko cywilne na babich Dołach
    c.dodatkowy dojazd do ul.Puł.Dąbka (w kierunku Suchy Dwór) itp.
    d. i wiele innych inwestycji
    i co ??????????????????????????????

    • 11 3

    • I co? Uwierzyłeś w to? I pewnie jeszcze zagłosowałeś aby tak było, skoro to tak dobrze pamiętasz...

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane