• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć niezrealizowanych inwestycji w Trójmieście

mn
14 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Na mapie Trójmiasta planowano wiele dużych inwestycji, które nie doczekały się nigdy fazy realizacji. Na mapie Trójmiasta planowano wiele dużych inwestycji, które nie doczekały się nigdy fazy realizacji.

Niedawno pisaliśmy o pięciu największych inwestycjach, które zmieniły życie mieszkańców Trójmiasta. Tym razem przedstawiamy inwestycje, które były szumnie zapowiadane przez inwestorów, ale z wielu różnych powodów nie powstały.



Tor Formuły 1 w dzielnicy Maćkowy



Wizualizacja toru Formuły 1 w Gdańsku. Wizualizacja toru Formuły 1 w Gdańsku.

Która inwestycja jest warta zrealizowania?

Głównym elementem miała być trasa wyścigowa na głównym torze o szerokości 12 i długości 4335 metrów, z 17 zakrętami (sześcioma lewymi i 11 prawymi). Najdłuższa prosta - startu i mety - miała 593 metry. Różnica poziomów na torze miała wynieść 20 m.

Poza torem wyścigowym miały powstać także: tor kartingowy (długość 1,2 km), tor motocrossowy (2 km) oraz prosta do wyścigów na 1/4 mili, czyli na dystansie 402,336 m. Dodatkowo obok miał powstać tor żużlowy oraz trasa pozwalająca na organizację wyścigów samochodów terenowych. Kilkukrotnie wskrzeszany pomysł ostatecznie jednak upadł.

Sztuczna wyspa w Sopocie



Planowana wyspa u wybrzeży Sopotu. Planowana wyspa u wybrzeży Sopotu.
Najmniejsze miasto Trójmiasta pozazdrościło Dubajowi bujnej linii brzegowej powstałej wskutek ludzkiej pomysłowości i również zamarzyło o wdzierającym się w głąb Zatoki Gdańskiej terenie na pograniczu Gdańska i Sopotu.

Koszt całego przedsięwzięcia, tj. utworzenia 10-hektarowej wyspy z mariną na 350 jachtów oraz podwójnego półkilometrowego molo, które łączyłoby marinę z brzegiem, szacowano w 2008 roku na 800-900 mln zł, a więc porównywalnie do ceny budowy tunelu pod Martwą Wisłą.

Jak pokazała rzeczywistość, projekt pozostał wyłącznie w sferze marzeń.

Podwodny hotel w Gdyni



Podwodny hotel u wybrzeży Gdyni. Podwodny hotel u wybrzeży Gdyni.
Water Discus Hotel miał być wyjątkową konstrukcją, ożywieniem kart powieści science-fiction. O pomyśle podwodnego hotelu zrobiło się głośno w 2010 r. Spółka Deep Ocean Technology, czyli autor pomysłu, by realizować tak skomplikowane technologicznie zadania, podjęła stałą współpracę z naukowcami i inżynierami z Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej oraz innych polskich instytucji badawczych i badawczo-rozwojowych. Wykorzystano także umiejętności produkcyjne krajowych i zagranicznych stoczni oraz producentów wyposażenia.

Inwestor przekonywał, że projektem zainteresowane są zagraniczne firmy, które chcą wybudować go na Malediwach i Bahamach. Potem była mowa, że prototyp stanie w Gdyni.

Wizjonerski pomysł zatonął jednak w odmętach.

Rozbudowa mola w Brzeźnie



Wizualizacja rozbudowy mola w Brzeźnie. Wizualizacja rozbudowy mola w Brzeźnie.
Wiele lat temu planowano przedłużyć istniejące molo w Brzeźnie. Jego długość miała być powiększona z 116 do aż 246 metrów, co umożliwiłoby cumowanie tutaj małych statków, w tym tramwaju wodnego. Budowa miała ruszyć w 2009 roku, a o kształcie platformy na końcu molo zadecydowała sonda internetowa.

W tym przypadku również skończyło się jedynie na szumnych zapowiedziach.

Kolejka linowa na Górę Gradową



Pomysł kolejki linowej na Górę Gradową. Pomysł kolejki linowej na Górę Gradową.
Pomysł budowy kolejki linowej pojawił się już w 2005 r. Miała ona być najlepszym środkiem dla połączenia Grodziska ze Śródmieściem Gdańska ze względu na brak dogodnej drogi dla pieszych. Koszt wybudowania szacowano wówczas na ok. 5 mln zł, a sześcioosobowe wagoniki pokonujące około 50 m różnicy poziomów miałyby w ciągu godziny przewozić ok. 600 osób.

Lata minęły, a kolejki jak nie było, tak nie ma.
mn

Opinie (360) ponad 20 zablokowanych

  • cale szczescie ze nie zrealizowano tych 5 chorych pomyslow na wywalenie kasy

    • 1 3

  • Investycje?...a dziura jest w Brzeznie, od kiedy budyn jest u koryta.

    • 4 0

  • Haha (1)

    Oto wizjonerzy idioci!!! Bida z nędza w tym dziadowskim zadłużonych kraju a tu takie idiotyzmy

    • 0 2

    • Dziadto ty jestes

      • 0 0

  • Najbardziej mi się podobają

    Z tych niezrealizownych inwestycji tor formuły F1, sztuczna wyspa w Sopocie oraz kolej linowa na górę gradową

    • 1 1

  • A co z Aquaparkiem w Gdańsku

    Przecież też kiedyś był planowany a też nie doszło jednak do jego realizacji, czemu nie ma o tym mowy w artykułach?

    • 2 1

  • Glupawe pomysły od snobow dla snobow

    Ten hotel mnie rozbawil.w takim morzu jak baltyk to rzeczywiście ma sens ta wyspa tez super pomysl kto to powymyslal?

    • 2 2

  • Jestem za torem formuły1

    Jestem za torem formuły1 Byłaby to rewelacyjna promocja Gdańska.

    • 1 1

  • Tunel pod Niepodległości w Sopocie

    Panie Prezydencie! Wybory są a tunelu nie ma? No jak to tak?

    • 1 0

  • Mam nadzieję, że...

    ...te 30% osób głosujących na tor F1 to nie mieszkańcy dzielnicy Maćkowy, którzy pózniej będą narzekać na hałas i zażądają zamknięcie toru po wielu protestach :)

    • 3 1

  • Podwodny hotel (1)

    O tym przedsięwzięciu, w kontekście obecnej wiedzy, nie powinno w ogóle się pisać. Chyba że przywołując reportaż sprzed 2 lat, opisujący kulisy tego przekrętu. Miał on na celu tylko i wyłącznie naciągniecie naiwnych inwestorów oraz wyciągnięcie pieniędzy z NCBiR. Moj były szef był jednym z tych, którzy uwierzyli.

    • 2 0

    • kolejka na Górę Gradową

      Już w 1988 roku istniała/powstała spółka mająca utworzyć na tej Górze Gradowej Park Rozrywki z kolejką linową z Placu Zebrań Ludowych. Ta firma na początek zajęła się koszeniem trawy wokół Rafinerii Gdańsk / ze względów bezpieczeństwa ppoż to konieczne/, Ponadto prowadziła hodowlę świń by przekombinować system przydziału mięsa na kartki. Oczywiście skoszoną tgrawę sprzedawano na lewo a dla alibi było stadko kilkunastu owiec. Powstały wtedy dwa burdel kluby na fortach. Tak powstał w Polsce kapitalizm. Ostatecznie powstał tam powyginany krzyż im, Adamowicza

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane