• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć niezrealizowanych inwestycji w Trójmieście

mn
14 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Na mapie Trójmiasta planowano wiele dużych inwestycji, które nie doczekały się nigdy fazy realizacji. Na mapie Trójmiasta planowano wiele dużych inwestycji, które nie doczekały się nigdy fazy realizacji.

Niedawno pisaliśmy o pięciu największych inwestycjach, które zmieniły życie mieszkańców Trójmiasta. Tym razem przedstawiamy inwestycje, które były szumnie zapowiadane przez inwestorów, ale z wielu różnych powodów nie powstały.



Tor Formuły 1 w dzielnicy Maćkowy



Wizualizacja toru Formuły 1 w Gdańsku. Wizualizacja toru Formuły 1 w Gdańsku.

Która inwestycja jest warta zrealizowania?

Głównym elementem miała być trasa wyścigowa na głównym torze o szerokości 12 i długości 4335 metrów, z 17 zakrętami (sześcioma lewymi i 11 prawymi). Najdłuższa prosta - startu i mety - miała 593 metry. Różnica poziomów na torze miała wynieść 20 m.

Poza torem wyścigowym miały powstać także: tor kartingowy (długość 1,2 km), tor motocrossowy (2 km) oraz prosta do wyścigów na 1/4 mili, czyli na dystansie 402,336 m. Dodatkowo obok miał powstać tor żużlowy oraz trasa pozwalająca na organizację wyścigów samochodów terenowych. Kilkukrotnie wskrzeszany pomysł ostatecznie jednak upadł.

Sztuczna wyspa w Sopocie



Planowana wyspa u wybrzeży Sopotu. Planowana wyspa u wybrzeży Sopotu.
Najmniejsze miasto Trójmiasta pozazdrościło Dubajowi bujnej linii brzegowej powstałej wskutek ludzkiej pomysłowości i również zamarzyło o wdzierającym się w głąb Zatoki Gdańskiej terenie na pograniczu Gdańska i Sopotu.

Koszt całego przedsięwzięcia, tj. utworzenia 10-hektarowej wyspy z mariną na 350 jachtów oraz podwójnego półkilometrowego molo, które łączyłoby marinę z brzegiem, szacowano w 2008 roku na 800-900 mln zł, a więc porównywalnie do ceny budowy tunelu pod Martwą Wisłą.

Jak pokazała rzeczywistość, projekt pozostał wyłącznie w sferze marzeń.

Podwodny hotel w Gdyni



Podwodny hotel u wybrzeży Gdyni. Podwodny hotel u wybrzeży Gdyni.
Water Discus Hotel miał być wyjątkową konstrukcją, ożywieniem kart powieści science-fiction. O pomyśle podwodnego hotelu zrobiło się głośno w 2010 r. Spółka Deep Ocean Technology, czyli autor pomysłu, by realizować tak skomplikowane technologicznie zadania, podjęła stałą współpracę z naukowcami i inżynierami z Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej oraz innych polskich instytucji badawczych i badawczo-rozwojowych. Wykorzystano także umiejętności produkcyjne krajowych i zagranicznych stoczni oraz producentów wyposażenia.

Inwestor przekonywał, że projektem zainteresowane są zagraniczne firmy, które chcą wybudować go na Malediwach i Bahamach. Potem była mowa, że prototyp stanie w Gdyni.

Wizjonerski pomysł zatonął jednak w odmętach.

Rozbudowa mola w Brzeźnie



Wizualizacja rozbudowy mola w Brzeźnie. Wizualizacja rozbudowy mola w Brzeźnie.
Wiele lat temu planowano przedłużyć istniejące molo w Brzeźnie. Jego długość miała być powiększona z 116 do aż 246 metrów, co umożliwiłoby cumowanie tutaj małych statków, w tym tramwaju wodnego. Budowa miała ruszyć w 2009 roku, a o kształcie platformy na końcu molo zadecydowała sonda internetowa.

W tym przypadku również skończyło się jedynie na szumnych zapowiedziach.

Kolejka linowa na Górę Gradową



Pomysł kolejki linowej na Górę Gradową. Pomysł kolejki linowej na Górę Gradową.
Pomysł budowy kolejki linowej pojawił się już w 2005 r. Miała ona być najlepszym środkiem dla połączenia Grodziska ze Śródmieściem Gdańska ze względu na brak dogodnej drogi dla pieszych. Koszt wybudowania szacowano wówczas na ok. 5 mln zł, a sześcioosobowe wagoniki pokonujące około 50 m różnicy poziomów miałyby w ciągu godziny przewozić ok. 600 osób.

Lata minęły, a kolejki jak nie było, tak nie ma.
mn

Opinie (360) ponad 20 zablokowanych

  • (3)

    Zajmijcie się PKSem. To powinna być wizytówką miasta. coś imponującego.
    Teraz jest tam katastrofa

    • 21 4

    • to własność prywatna

      • 8 1

    • nie da sie miasto odsprzedalo ten teren. jak wiele innych. (1)

      20 lat nic sie nie dalo

      • 0 4

      • Chyba pks odsprzedal a nie miasto

        • 3 1

  • Przewietrzyć Gdynię od starych dziadków co im sie nic nie chce

    W Gdyni Szczurek zapowiadał jeszcze pół roku temu wybudowanie na ul. Puckiej wiaduktu i tunelu nad toram kolejowymi i cisza .Gdynia staje się skansenem ,Wejherowo przegoniło to miast z morza i marzeń .Wstyd Panie prezydencie ,wasze hasło "to się nie da" ale sylwestra będzie wesoło za kilka baniek , grunt to dobra zabawa i ciepły stołek......................

    • 10 2

  • idźcie do Kacpra, On realizuje wszelkie marzenia (1)

    najlepiej potrafi organizować dla kolesiów z dobrej zmiany ciepłe posadki w spółkach skarbu państwa

    • 9 9

    • Chyba tak.

      Ale najpierw trzeba pogonić kolesiostwo budynia, który załapał intratne posadki w radach nadzorczych spółek, które sam sprywatyzował w Gdańsku.

      • 6 7

  • OPAT

    j.w.

    • 1 1

  • To oczywiste, że od takich inwestycji nie ma obrywek-to nie to, co developerzy!

    Stąd moja przychylność i ukłony t y l k o w ich kierunku!

    • 3 0

  • Ale mamy problemy... (1)

    Co wy redaktorze z tym Dubajem, czy F1? Wystarczy pojechac na boczna ulice, od wojny swiatowej niewiele sie zmienilo. Zreszta, nawet na Dlugim Targu , mowiac szczerze - syf. Gdyby nie tanie hotele, fryzjerzy, woda i dziwy - turysci przyjezdzaliby przez pomylke. A temu/tej? "mn" tylko tych pieciu niezrealizowanych inwestycji brakuje! Ale moc, ale bystrzacha!

    • 6 4

    • Chyba nie wiesz jak Dlugi Targ wygladal po wojnie

      • 1 1

  • Rządam mola dla Moreny! (2)

    • 8 2

    • Nie dostaniesz... (1)

      ...za fatalną ortografię.

      • 1 1

      • Ja tesz żondam! i to jusz.

        • 1 1

  • Tor wysxigowy to jedno a sciagniecie Formuly 1 to oddzielna sprawa i miliardy aby kupic sobie prawo do organizacji grand prix. Trzeba przelicytowac inne tory i liczyc na znajomosci we wladzach F1

    • 4 0

  • Gdynia tonie

    Niedługo wszystko tu będzie podwodne... odpadnie inwestycja z basenami... tylko farba się tory wymaluje!

    • 6 1

  • A co z tunelem przez Sopot pod Niepodleglosci?!!!!! :(

    Przecież był to temat męczony przez rok około 8-9 lat temu!!! :)

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane