- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (175 opinii)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 3 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (331 opinii)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (219 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (174 opinie)
Pięć niezrealizowanych inwestycji w Trójmieście
Niedawno pisaliśmy o pięciu największych inwestycjach, które zmieniły życie mieszkańców Trójmiasta. Tym razem przedstawiamy inwestycje, które były szumnie zapowiadane przez inwestorów, ale z wielu różnych powodów nie powstały.
Tor Formuły 1 w dzielnicy Maćkowy
Poza torem wyścigowym miały powstać także: tor kartingowy (długość 1,2 km), tor motocrossowy (2 km) oraz prosta do wyścigów na 1/4 mili, czyli na dystansie 402,336 m. Dodatkowo obok miał powstać tor żużlowy oraz trasa pozwalająca na organizację wyścigów samochodów terenowych. Kilkukrotnie wskrzeszany pomysł ostatecznie jednak upadł.
Sztuczna wyspa w Sopocie
Najmniejsze miasto Trójmiasta pozazdrościło Dubajowi bujnej linii brzegowej powstałej wskutek ludzkiej pomysłowości i również zamarzyło o wdzierającym się w głąb Zatoki Gdańskiej terenie na pograniczu Gdańska i Sopotu.
Koszt całego przedsięwzięcia, tj. utworzenia 10-hektarowej wyspy z mariną na 350 jachtów oraz podwójnego półkilometrowego molo, które łączyłoby marinę z brzegiem, szacowano w 2008 roku na 800-900 mln zł, a więc porównywalnie do ceny budowy tunelu pod Martwą Wisłą.
Jak pokazała rzeczywistość, projekt pozostał wyłącznie w sferze marzeń.
Podwodny hotel w Gdyni
Water Discus Hotel miał być wyjątkową konstrukcją, ożywieniem kart powieści science-fiction. O pomyśle podwodnego hotelu zrobiło się głośno w 2010 r. Spółka Deep Ocean Technology, czyli autor pomysłu, by realizować tak skomplikowane technologicznie zadania, podjęła stałą współpracę z naukowcami i inżynierami z Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej oraz innych polskich instytucji badawczych i badawczo-rozwojowych. Wykorzystano także umiejętności produkcyjne krajowych i zagranicznych stoczni oraz producentów wyposażenia.
Inwestor przekonywał, że projektem zainteresowane są zagraniczne firmy, które chcą wybudować go na Malediwach i Bahamach. Potem była mowa, że prototyp stanie w Gdyni.
Wizjonerski pomysł zatonął jednak w odmętach.
Rozbudowa mola w Brzeźnie
Wiele lat temu planowano przedłużyć istniejące molo w Brzeźnie. Jego długość miała być powiększona z 116 do aż 246 metrów, co umożliwiłoby cumowanie tutaj małych statków, w tym tramwaju wodnego. Budowa miała ruszyć w 2009 roku, a o kształcie platformy na końcu molo zadecydowała sonda internetowa.
W tym przypadku również skończyło się jedynie na szumnych zapowiedziach.
Kolejka linowa na Górę Gradową
Pomysł budowy kolejki linowej pojawił się już w 2005 r. Miała ona być najlepszym środkiem dla połączenia Grodziska ze Śródmieściem Gdańska ze względu na brak dogodnej drogi dla pieszych. Koszt wybudowania szacowano wówczas na ok. 5 mln zł, a sześcioosobowe wagoniki pokonujące około 50 m różnicy poziomów miałyby w ciągu godziny przewozić ok. 600 osób.
Lata minęły, a kolejki jak nie było, tak nie ma.
Opinie (360) ponad 20 zablokowanych
-
2018-10-14 14:17
Projekty dla gawiedzi..
Podwodny hotel w wodzie, o niemal zerowej widocznosci, w morzu, ktore umiera..? Kolejka na Gradowa..jak kolejka w gdyni - wydane pieniadze na cos kompletnie niepotrzebnego..? Molo rozbudowane..ale najpierw hotele, drogi, parkingi, apartamenty, restauracje itp w parku po drodze do mola I w pasie, na wydmach..? Czy potem? Szkoda slow..
- 6 2
-
2018-10-14 14:25
Wcale nie pisaliscie w poprzednim artykule o pieciu najwiekszych inwestycjach tylkp o pieciu inwestycjach, które sobie wybraliście wg znanego tylko sobie klucza
- 2 2
-
2018-10-14 14:28
A tunel pod Sopotem? (2)
Kolejne nieziszczone marzenie trojmieszczan
- 6 0
-
2018-10-14 14:47
tylko tymczasem. (1)
w 3mieście nie ma innej alternatywy, musza powstać tunele. Co najmniej kilka:
1. gdańsk - od zieleniaka do KWP (okolice forum Gdańsk),
2. Wrzeszcz: od skrzyżowania z Miszewskiego do okolic Galerii Bałtyckiej,
3. Sopot: całe centrum na wys. Sopot główny.
Podobn PiS d a. Podobno Polacy powstali z kolan i mafie jakieś vatowskie siedzą w pudłach i kasa płynie strumieniami. Niech więc płacą na tunele- 3 0
-
2018-10-14 14:51
W 3 miescie jest także Gdynia i tam pilnie potrzebne są przynajmniej dwa tunele.
- 1 0
-
2018-10-14 14:35
Zajmijcie się dworcem PKP.
- 2 2
-
2018-10-14 14:36
Jerzy Kusz
Nie ma Jurka nie ma nic.Kicha.
- 1 1
-
2018-10-14 14:44
ale głupie pomysły.
całe szczęście że tego czegoś nikt nie sponsorował.
ostatnio pis kupił kolejke linową na Kasprowy i port lotniczy w Radomiu.
O rany, ale wiocha.- 4 3
-
2018-10-14 14:53
jak oni nie potrafia wydubodwac przejazdu z portu na obwodnice przez tory. to k*** co to jest? (2)
- 8 0
-
2018-10-14 14:59
(1)
W Gdansku potrafią. Wybudowali tunel pod Martwą Wisłą i Nową Sucharskiego. Tylko w Gdyni "się nie da"
- 1 2
-
2018-10-14 15:46
Horała z towarzystwem PiS-u
kopali , kopali łopatami i nie wykopali dokopali się jedynie wyborów do parlamentu
- 1 1
-
2018-10-14 15:04
(1)
Hotel podwodny w brudnej , zanieczyszczonej, metnej wodzie Zatoki w Gdyni, to inwestycja na skale geniuszu Szczurka
- 9 3
-
2018-10-14 17:26
On to potem oczyści z budżetu obywatelskiego i podświetli ławkami solarnymi.
- 1 2
-
2018-10-14 15:10
Hy, hy,hy...
Dubaj północy, Monte Carlo północy.
- 3 0
-
2018-10-14 15:28
Durnie!. Gdańsk nie ma porządnego dworca PKP i autobusowego, a wy marzycie o gwiazdkach z nieba. Liberło-komuchy potrafią tylko kraść i wyprzedawać Polskę, aż do gołego gruntu
- 10 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.