- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (79 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Pierwsze kary za nowe autobusy elektryczne
Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje nałożyła ponad 40 tys. zł kar na dostawcę nowych autobusów elektrycznych. Powodem jest "niedotrzymanie poziomu gwarantowanego zasięgu minimalnego" - informuje miasto. Stwierdzono 17 takich przypadków, a średni niedobór przejechanych kilometrów wyniósł 19 km.
Z informacji, jakie uzyskaliśmy, wynikało, że nowe pojazdy zamiast zapowiadanych 400 km są w stanie przejechać zaledwie 200-300 km na jednym ładowaniu.
Sceptycznie o nowych autobusach wypowiadają się także sami kierowcy. Jak mówią, pojazdy są ciężkie i choć mają sporo dodatkowych funkcji, to w warunkach liniowych sprawdzają się co najwyżej umiarkowanie.
Jeszcze w poniedziałek przedstawiciele spółki GAiT tłumaczyli, że wskazywany przez producenta i władze miasta zasięg 400 km to "zasięg osiągany w optymalnych warunkach drogowych i pogodowych". A o takie w dużych miastach, takich jak Gdańsk, jest trudno.
Nowe autobusy nie tak wydajne, jak zapowiadano? GAiT: dopiero się wdrażamy
- Zasięg 400 km to zasięg osiągany w optymalnych warunkach drogowych i pogodowych. Warunki drogowe, w tym natężenie ruchu wpisane w specyfikę dużych miast, funkcjonowanie elektronicznego wyposażenia, technika jazdy, chłodzenie wnętrza pojazdu w ciepłe dni, ogrzewanie w chłodne dni - to wszystko ma wpływ na zasięgi pojazdów elektrycznych - tłumaczyła nam Anna Dobrowolska, rzecznik spółki GAiT.
Jednocześnie GAiT potwierdził, że pokonywane dystanse przez nowe pojazdy są krótsze od zapowiadanych i przy włączonym ogrzewaniu wynoszą 200-300 km.
- Długości zadań całodziennych w Gdańsku wynoszą średnio ok. 250 km, tym samym nowe pojazdy są w stanie realizować zarówno tak zwane dodatki, czyli przejazdy realizowane w godzinach szczytu komunikacyjnego, jak zadania całodzienne - zastrzegała Dobrowolska, tłumacząc, że zjazdy techniczne związane są z trwającą konfiguracją systemu zasilania pojazdów.
- Za nami dopiero pierwsze trzy tygodnie użytkowania nowych pojazdów elektrycznych. To czas, w którym w praktyce wdrażamy się w ich obsługę, w tym także m.in. w zakresie ekonomicznej jazdy i systemu zasilania pojazdów. Trwają prace nad docelową konfiguracją oprogramowania zasilania pojazdów, w tym systemu ogrzewania, która korzystnie wpłynie na funkcjonowanie nowych pojazdów elektrycznych - mówiła.
Pierwsze kary za słabe baterie
Już po publikacji artykułu z kilku niezależnych źródeł otrzymaliśmy informacje, że GAiT z nowych autobusów jest zadowolony zdecydowanie mniej, niż wynika to z oficjalnych przekazów. Pojawiły się nawet plotki mówiące o tym, że miejski przewoźnik zareklamuje nowe autobusy i zwróci je do producenta.
Miasto dementuje jednak te informacje, informując jednocześnie, że na wykonawcę umowy, z tytułu niedotrzymania poziomu gwarantowanego zasięgu minimalnego, nałożono kary w wysokości 42,5 tys. zł.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Samochody elektryczne i hybrydowe na sprzedaż
- Gwarantowany zasięg minimalny to taki, który pojazd musi osiągnąć nawet w niekorzystnych warunkach drogowych czy pogodowych - mówi Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - W przypadku autobusów standardowych to 256 km, a w przypadku przegubowych - 242. Są one zbieżne z długością zadań całodziennych w Gdańsku, które wynoszą średnio ok. 250 km.
Jak dodaje, wspomniane kary dotyczą 17 przypadków niedotrzymania poziomu gwarantowanego zasięgu minimalnego. Średni poziom różnicy w tych przypadkach wyniósł 19 km.
- Wciąż trwają prace nad docelową konfiguracją oprogramowania zasilania pojazdów, w tym systemu ogrzewania, która korzystnie wpłynie na funkcjonowanie pojazdów - dodaje Chełmińska.
Chyba zabrakło prądu (29 opinii)
Dwóch pracowników MAN do pomocy
Miasto odniosło się też do zdjęcia zamieszczonego w naszym Raporcie. Chodzi o popołudniowe zatrzymanie autobusu elektrycznego w dzielnicy Piecki-Migowo. Jak wyjaśniają urzędnicy, przyczyną było włączenie się bezpieczników w wyniku błędu elektrycznego. Pojazd wymagał zresetowania układów elektrycznych.
W lepszej optymalizacji nowych autobusów ma wkrótce pomóc dwóch pracowników z fabryki MAN, którzy mają pojawić się w Gdańsku i pomóc pracownikom GAiT w lepszej konfiguracji oprogramowania nowych pojazdów.
Miejsca
Opinie (584) ponad 20 zablokowanych
-
2023-11-10 11:41
to się już pogubiłem
czyli problemu nie ma ale karę nałóżmy czy może nałóżmy karę ale o problemie nie mówmy???
- 18 0
-
2023-11-10 11:41
Kto rządzi tym tematem.Zero odpowiedzialności przekrasze wszelkie normy w tym skorumpowanym mieście.Od początku było wiadomo.Autobusy przechodza skrupulatnie szczegułowe długo trwające testy zanim wsiądą ludzie.Ustawiony temat jak nic,Głosujcie dalej na tych oszustów,będziecie jeść resztki z pańskiego stołu.
- 36 0
-
2023-11-10 11:43
W zimę bedą miały przyczepki z agregatem. (1)
- 31 0
-
2023-11-10 15:13
spalinowym :)
- 5 0
-
2023-11-10 11:44
Szkoda słów!!!
Pojazdy elektryczne to moda, miasto wyrzuciło pieniądze w błoto. Chciało być eko, a ma problem. To samo jest z pojazdami na wodór. Jak przeanalizuje co czego powstaje to wychodzi na to, że to całe eko to jest ściema.
- 39 0
-
2023-11-10 11:44
Hahaha
40tyś kary?Jeśli jeden autobus kosztuje 100zł to kara jest okrutnie dotkliwa.ŻART.
- 21 0
-
2023-11-10 11:45
Spokojnie,zaraz wejdzie Szymon z kolegami i będzie porządek.
On jest nadzieją i wartością dla kraju jak wspomnienie o zeszłorocznym śniegu.Teraz się dopiero zacznie wszystko sypać,ale tego właśnie chcieliście.
- 36 4
-
2023-11-10 11:46
Ale o co chodzi ? Przecież wszyscy przy władzy w gdąńsku wraz z pachłami i resztą tego skorumpowanego lewactwa są zadowoleni.Wszystko jest git.
- 32 4
-
2023-11-10 11:47
Dramat
Nieudolność władz Gdańska jest porażajaca.
- 39 1
-
2023-11-10 11:49
Przesadzacie,Gdańsk to wspaniałe miasto tolerancji i wolności.O co wam chodzi. (1)
Cieplej się ubierzecie do autobusu, weżmiecie jeden sweter więcej i sobie dojdziecie póżniej na piechote te pare przystanków, korona wam z głów nie spadnie.
- 33 7
-
2023-11-14 11:49
A jak bardzo nie chcecie chodzic, to sobie rower weźcie i sobie dojedziecie rowerem. Prosta sprawa.
- 0 0
-
2023-11-10 11:53
Są za to zeroemisyjne, co potwierdzają dzieci zatrudnione w kopalniach litu w Kongo
w końcu dzieci to też materia organiczna, która może być poddana recyklingowi. Brutalne?
No życie...- 42 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.