• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po tragedii przy przekopie Wisły. Znaki zakazują wejścia

Maciej Naskręt
11 czerwca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Nowe oznakowanie pionowe i poziome zakazujące poruszanie się przy  ujściu Wisły.
  • Nowe oznakowanie pionowe i poziome zakazujące poruszanie się przy  ujściu Wisły.
  • Nowe oznakowanie pionowe i poziome zakazujące poruszanie się przy  ujściu Wisły.

Po utonięciu dwójki młodych ludzi przy ujściu Wisły zobacz na mapie Gdańska, zarządca znajdującej się tam infrastruktury wodnej ustawił znaki zakazujące poruszania się przy brzegu rzeki. Ma to zapobiec kolejnym podobnym wypadkom.



Czy lepsze oznakowanie zniechęci do spacerowania przy ujściu Wisły?

Przypomnijmy, że po południu 15 maja dwoje młodych ludzi spacerowało przy ujściu Wisły po wybudowanej niedawno betonowej kierownicy, która przypomina nabrzeże, ale ma inne przeznaczenie. Najpierw do wody wpadła dziewczyna, a potem mężczyzna, który usiłował jej pomóc. Tonące osoby zauważył przechodzeń, który niezwłocznie powiadomił służby ratownicze. Nie udało się im pomóc.

Dopiero po kilku dniach ciała 16-latki i 21-latka odnaleźli policyjni nurkowie przy użyciu specjalistycznego sonaru.

Z tego powodu teraz na wspomnianych kierownicach, pojawiły się nowe znaki informujące o zakazie wejścia. Na powierzchni kierownic wykonano trudno ścieralną farbą ostrzegawcze napisy, a w miejscach uczęszczanych przez przechodniów ustawiono pionowe znaki zakazu wstępu.

- Przypominamy w ten sposób, że przebywanie na obiekcie hydrotechnicznym, jakim są kierownice ujścia Wisły, jest niedozwolone i niebezpieczne - mówi Bogusław Pinkiewicz, rzecznik prasowy Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku.
Kierownice ujścia Wisły ułatwiają spływ osadów niesionych przez rzekę i lodu w okresie zimowym. Zapewniają jednocześnie odpowiednią dla pracy lodołamaczy głębokość koryta rzeki. W ten sposób kierownice przyczyniają się do zabezpieczenia regionu przed najgroźniejszą formą powodzi, powodzią zatorową.

Ogrodzenia i znaki jednak i tak nie zniechęcają spacerowiczów do wchodzenia na kierownice. Dowodem jest choćby poniższe zdjęcie wykonane na kratownicy po zamontowaniu znaków ostrzegawczych, gdzie mężczyzna na rękach niesie dwuletnie dziecko.

Wielu pieszych, nawet z dziećmi na rękach, mimo zakazów wchodzi na niebezpieczne kierownice. Wielu pieszych, nawet z dziećmi na rękach, mimo zakazów wchodzi na niebezpieczne kierownice.

Miejsca

Opinie (205) 1 zablokowana

  • na peronach powinny być barierki z rozsuwanymi furtami

    aby wejść do pociągu, po jego zatrzymaniu; jeśli nie ma a ktoś wpadnie pod pociąg (poślizgnięcie, wepchniecie niechcący lub specjalne), to kara dla projektantów

    • 5 2

  • Polska !!!

    Wystarczy zrobic drabinki albo koła ratunkowe rozmieścić co 100-200 metrów i po problemie na wypadek jakby ktoś wpadł przez przypadek!!

    • 4 8

  • Kierownica i promenada (3)

    Nie wiem jaki byłby tego koszt, ale jak dla mnie powinno być dwa w jednym - płaska szczytowa powierzchnia kierownicy powinna "oficjalnie" być deptakiem; oczywiście, od strony wody wyposażonym w barierki.

    • 4 5

    • (2)

      Barierki na kierownicy? Wiesz co lód zrobi z tymi barierkami pierwszej zimy?

      • 5 3

      • i złomiarze?

        • 3 2

      • To niech beda slupki ktore mozna wyciagnac na wiosne chowane na zime w kierownicy .

        To nie technologia kosmiczna to prosta robota.Ktos poprawi projekt,zarobi jeszcze projektant wykonawca i udostepni sie do spacerow..ale w Polsce to nie..to awykonalne,za drogie i po co wogole zrobic cos dla spacerowiczow i turystow ?

        • 0 2

  • Zmarnowane pieniądze na znaki i malowanie. Jak ktoś ma Rozum TP tam nie polezie

    • 5 0

  • Przed remontem

    Przed remontem na tym terenie zagrożenie utonięcia było w mojej opinii 10X Większe

    • 4 1

  • proponuję zawody pływackie dla debili (1)

    pomiędzy Świbnem a Mikoszewem, bedzie selekcja i naród zmądrzeje nieco

    • 5 3

    • Pajac

      • 3 6

  • I to jest to co urzędnicy lubią najbardziej. (2)

    Zakazywać i zabraniać. Zginęły dwie osoby. Przykry wypadek ale żeby z tego powodu zakazywać wstępu to jest typowy biurokratyczny bezsens. Pośrednio to winien tego stanu jest nasz pożal się boże wymiar sprawiedliwości który po normalnym wypadku od razu szuka winnych. I nie przyjmuje do wiadomości ze takowych może nie być. Według tej logiki ludzka stopa w górach stanąć nie ma prawa bo ludzie jednak od czasu do czasu spadają. Więc odrutować góry i postawić tam ogromną tablicę "Zakaz wstępu".

    • 4 5

    • ale rozumiesz ze ten zakaz był tam od zawsze? rozumiesz ze to budowla hydrotechniczna a nie deptak turystyczny? naprawdę jak czytam niektóre komentarze tutaj to tracę wiarę w nasz naród...

      • 0 0

    • prawo

      To nie jest wina urzędników ale przepisów ustanowionych przez organ ustawodawczy (czyli Sejm) oraz potem interpretacji przez organy ścigania. Urzędnicy mają obowiązek przestrzegać prawa, a więc jak w tym przypadku .... to jedyne co mogą zrobić.

      Generalnie powinno ulec zmianie prawo, że każdy może chodzić, ale na własną odpowiedzialność, a znaki powinny ewentualnie informować o zagrożeniu. Przecież nad Motławą w Gdańsku można chodzić! Tak samo jak np. w Gdyni na Skwerze.

      • 0 0

  • (1)

    Żenujące, a gdzie koło ratunkowe!

    • 3 6

    • koło ratunkowe

      Może ktoś chce je rzucić tobie?

      • 1 0

  • Zachęcamy do spacerów!

    Trzeba przebudować to tak, aby było bezpiecznie i do spacerów zachęcać, bo to zdrowe i przyjemne.

    • 3 7

  • zakazac wstepu pieszym na przejscie dla pieszych!!!

    Bo jest na nich wiele wypadków ze skutkiem śmiertelnym ...

    • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane