- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (202 opinie)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (408 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (71 opinii)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (133 opinie)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (442 opinie)
Po tragedii przy przekopie Wisły. Znaki zakazują wejścia
Po utonięciu dwójki młodych ludzi przy ujściu Wisły , zarządca znajdującej się tam infrastruktury wodnej ustawił znaki zakazujące poruszania się przy brzegu rzeki. Ma to zapobiec kolejnym podobnym wypadkom.
Dopiero po kilku dniach ciała 16-latki i 21-latka odnaleźli policyjni nurkowie przy użyciu specjalistycznego sonaru.
Z tego powodu teraz na wspomnianych kierownicach, pojawiły się nowe znaki informujące o zakazie wejścia. Na powierzchni kierownic wykonano trudno ścieralną farbą ostrzegawcze napisy, a w miejscach uczęszczanych przez przechodniów ustawiono pionowe znaki zakazu wstępu.
- Przypominamy w ten sposób, że przebywanie na obiekcie hydrotechnicznym, jakim są kierownice ujścia Wisły, jest niedozwolone i niebezpieczne - mówi Bogusław Pinkiewicz, rzecznik prasowy Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku.
Kierownice ujścia Wisły ułatwiają spływ osadów niesionych przez rzekę i lodu w okresie zimowym. Zapewniają jednocześnie odpowiednią dla pracy lodołamaczy głębokość koryta rzeki. W ten sposób kierownice przyczyniają się do zabezpieczenia regionu przed najgroźniejszą formą powodzi, powodzią zatorową.
Ogrodzenia i znaki jednak i tak nie zniechęcają spacerowiczów do wchodzenia na kierownice. Dowodem jest choćby poniższe zdjęcie wykonane na kratownicy po zamontowaniu znaków ostrzegawczych, gdzie mężczyzna na rękach niesie dwuletnie dziecko.
Miejsca
Opinie (205) 1 zablokowana
-
2016-06-12 00:16
na peronach powinny być barierki z rozsuwanymi furtami
aby wejść do pociągu, po jego zatrzymaniu; jeśli nie ma a ktoś wpadnie pod pociąg (poślizgnięcie, wepchniecie niechcący lub specjalne), to kara dla projektantów
- 5 2
-
2016-06-12 08:44
Polska !!!
Wystarczy zrobic drabinki albo koła ratunkowe rozmieścić co 100-200 metrów i po problemie na wypadek jakby ktoś wpadł przez przypadek!!
- 4 8
-
2016-06-12 09:18
Kierownica i promenada (3)
Nie wiem jaki byłby tego koszt, ale jak dla mnie powinno być dwa w jednym - płaska szczytowa powierzchnia kierownicy powinna "oficjalnie" być deptakiem; oczywiście, od strony wody wyposażonym w barierki.
- 4 5
-
2016-06-12 10:18
(2)
Barierki na kierownicy? Wiesz co lód zrobi z tymi barierkami pierwszej zimy?
- 5 3
-
2016-06-12 13:21
i złomiarze?
- 3 2
-
2016-06-12 20:32
To niech beda slupki ktore mozna wyciagnac na wiosne chowane na zime w kierownicy .
To nie technologia kosmiczna to prosta robota.Ktos poprawi projekt,zarobi jeszcze projektant wykonawca i udostepni sie do spacerow..ale w Polsce to nie..to awykonalne,za drogie i po co wogole zrobic cos dla spacerowiczow i turystow ?
- 0 2
-
2016-06-12 09:20
Zmarnowane pieniądze na znaki i malowanie. Jak ktoś ma Rozum TP tam nie polezie
- 5 0
-
2016-06-12 10:38
Przed remontem
Przed remontem na tym terenie zagrożenie utonięcia było w mojej opinii 10X Większe
- 4 1
-
2016-06-12 10:40
proponuję zawody pływackie dla debili (1)
pomiędzy Świbnem a Mikoszewem, bedzie selekcja i naród zmądrzeje nieco
- 5 3
-
2016-06-12 11:04
Pajac
- 3 6
-
2016-06-12 10:44
I to jest to co urzędnicy lubią najbardziej. (2)
Zakazywać i zabraniać. Zginęły dwie osoby. Przykry wypadek ale żeby z tego powodu zakazywać wstępu to jest typowy biurokratyczny bezsens. Pośrednio to winien tego stanu jest nasz pożal się boże wymiar sprawiedliwości który po normalnym wypadku od razu szuka winnych. I nie przyjmuje do wiadomości ze takowych może nie być. Według tej logiki ludzka stopa w górach stanąć nie ma prawa bo ludzie jednak od czasu do czasu spadają. Więc odrutować góry i postawić tam ogromną tablicę "Zakaz wstępu".
- 4 5
-
2016-06-13 11:02
ale rozumiesz ze ten zakaz był tam od zawsze? rozumiesz ze to budowla hydrotechniczna a nie deptak turystyczny? naprawdę jak czytam niektóre komentarze tutaj to tracę wiarę w nasz naród...
- 0 0
-
2016-06-13 15:23
prawo
To nie jest wina urzędników ale przepisów ustanowionych przez organ ustawodawczy (czyli Sejm) oraz potem interpretacji przez organy ścigania. Urzędnicy mają obowiązek przestrzegać prawa, a więc jak w tym przypadku .... to jedyne co mogą zrobić.
Generalnie powinno ulec zmianie prawo, że każdy może chodzić, ale na własną odpowiedzialność, a znaki powinny ewentualnie informować o zagrożeniu. Przecież nad Motławą w Gdańsku można chodzić! Tak samo jak np. w Gdyni na Skwerze.- 0 0
-
2016-06-12 11:02
(1)
Żenujące, a gdzie koło ratunkowe!
- 3 6
-
2016-06-13 15:41
koło ratunkowe
Może ktoś chce je rzucić tobie?
- 1 0
-
2016-06-12 11:19
Zachęcamy do spacerów!
Trzeba przebudować to tak, aby było bezpiecznie i do spacerów zachęcać, bo to zdrowe i przyjemne.
- 3 7
-
2016-06-12 11:25
zakazac wstepu pieszym na przejscie dla pieszych!!!
Bo jest na nich wiele wypadków ze skutkiem śmiertelnym ...
- 4 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.