• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port lotniczy w Gdyni za cztery lata

Michał Stąporek
28 lutego 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 21:42 (28 lutego 2008)
Na lotnisku w Kosakowie już dziś powstaje wieża kontroli lotów, która obsłuży ruch cywilny i wojskowy. Na lotnisku w Kosakowie już dziś powstaje wieża kontroli lotów, która obsłuży ruch cywilny i wojskowy.

- Nie zadajemy już sobie pytania czy lotnisko powstanie, tylko - kiedy. Idealnie byłoby zdążyć z nim do Euro 2012 - stwierdził w czwartek Wojciech Szczurek, na konferencji poświęconej utworzeniu cywilnego portu lotniczego na lotnisku w Kosakowie.



Czynny pas lotniska w Kosakowie ma 2,5 km długości użytkowej. Czynny pas lotniska w Kosakowie ma 2,5 km długości użytkowej.
O tym, że Kosakowo to wymarzone miejsce na cywilny port lotniczy przekonywał jeszcze w autokarze wiozącym dziennikarzy na lotnisko jego przyszły prezes, Janusz Stateczny. - Żeby dojechać do lotniska z centrum miasta potrzeba ok. 15 minut. Ten czas jeszcze się skróci, gdy zmodernizujemy fragment Estakady Kwiatkowskiego oraz ul. Płk. Dąbka. Równie blisko są port morski, terminal kontenerowy i trzeci największy w Polsce węzeł kolejowy - wyliczał. - Potrzeba wybudować jedynie ok. 100 metrów torów, by do lotniska doprowadzić kolej. To ewenement na całą Polskę!

Władze Gdyni są zdeterminowane, by w ciągu kilku lat na terenie wojskowego lotniska Oksywie, otworzyć cywilny port lotniczy Gdynia-Kosakowo. I wbrew pozorom nie jest to marzenie ściętej głowy, ponieważ koszta z tym związane udźwignąłby nawet samodzielnie budżet miasta.

- Na budowę terminalu, infrastruktury lotniskowej, modernizację dojazdu do centrum Gdyni, budowę 700 metrów nowej drogi i dociągnięcie torów kolejowych potrzeba ok. 135 mln zł - rachują gdyńscy urzędnicy. To zaskakująco niska kwota - niemal pięciokrotnie więcej będzie kosztować budowa pierwszego etapu kolei metropolitalnej (600 mln), a niewiele mniej Gdańsk wydał na budowę linii tramwajowej na Chełm (80 mln).

Kto skorzysta na otwarciu lotniska cywilnego w Gdyni?

Z jej zgromadzeniem Gdynia nie powinna mieć problemu, zwłaszcza że podobno do współfinasowania inwestycji pali się prywatny kapitał. Jerzy Włudzik, wójt gminy Kosakowo, na terenie której znajduje się 98 proc. terenu lotniska: - Już dziś zgłaszają się do mnie chińscy biznesmeni, którzy chcą na lotnisku za własne pieniądze wybudować terminal cargo. Wojciech Szczurek wspomina o zainteresowaniu inwestycją firm amerykańskich, brytyjskich i francuskich.

Po co Trójmiastu drugie lotnisko, gdy właśnie rozbudowywany jest port w Rębiechowie? Prezydent Gdyni wymieniał jeden argument za drugim: - Drugie lotnisko cywilne to rozwój dla całego regionu. Mamy sześć razy mniej lotnisk niż średnia w UE w stosunku do powierzchni kraju, i siedem razy mniej w stosunku do liczby mieszkańców. Jesteśmy wciąż mało mobilnym narodem [ostatnie miejsce w UE pod względem liczby pasażerów na liczbę mieszkańców - przyp. red], ale to się zmienia. W Europie są aglomeracje porównywalne wielkością z Trójmiastem, w których jest więcej niż jedno lotnisko.

Jednym z koronnych argumentów są zbliżające się mistrzostwa Euro 2012. - Problemem dla Rębiechowa będzie nie tyle przyjęcie odpowiedniej liczby samolotów, lecz ich zaparkowanie na lotnisku. Gdynia tego kłopotu nie będzie miała, ponieważ samoloty mogą stać na nieużywanym dziś pasie o długości 1800 m - przekonywał prezydent Szczurek.

Prezydent Gdyni jest politykiem nie tylko zdeterminowanym do otwarcia portu lotniczego w Kosakowie, ale i ugodowym. Niemal tyle samo czasu co na zachwalanie pomysłu budowy portu lotniczego w Kosakowie, poświęcił na przekonywanie, że nie będzie on konkurencją dla Rębiechowa.

- Gdyńskie lotnisko będzie się uzupełniać z Rębiechowem. Na początku będziemy obsługiwać niewielkie samoloty, których w Polsce jest coraz więcej, czartery i ruch cargo. Ponieważ w Kosakowie są zwykle lepsze warunki pogodowe niż w Rębiechowie, będziemy też awaryjnym lotniskiem dla Gdańska - przekonywał prezydent Gdyni.

Co więc stoi na przeszkodzie do rozpoczęcia inwestycji? Brak decyzji ministra obrony narodowej (lotnisko należy do wojskowych, który na nim pozostaną także po otwarciu cywilnego portu lotniczego) i ministra infrastruktury, który musi zgodzić się, by podmiotem zarządzającym portem lotniczym była spółka Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo. Problem w tym, ze ministerstwo wydało już podobną zgodę w 2006 r, wskazując jednak na zarząd portu lotniczego w Rębiechowie jako na zarządcę cywilnego lotniska w Kosakowie.

- Dwa lata temu wydawało nam się, że to był dobry pomysł. Dziś chcemy jednak przyspieszyć powstanie lotniska, a żeby to osiągnąć musimy mieć własnego zarządcę. Jak tylko ministerstwo da tę zgodę ruszymy z pracami i trzy, cztery lata później port lotniczy w Gdyni zostanie otwarty - zapowiada Wojciech Szczurek.

Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo
(dziś lotnisko wojskowe Oksywie)

- 7 km o d centrum Gdyni, 3 km od portu
- 700 ha terenów (Rębiechowo ma powierzchnię 200 ha)
- trwa budowa wieży kontroli lotów, która obsłuży ruch cywilny i wojskowy
- czynny pas startowy o długości użytkowej 2,5 km i szerokości 80 m
- nieużywany pas startowy o długości 1,8 km, mogący służyć jako płyta postojowa dla samolotów
- obsługa małych samolotów, cargo, czarterów i tanich linii lotniczych
- planowany koszt inwestycji ze strony partnerów cywilnych: 135 mln zł
- samofinansowanie się przy 300 tys. pasażerów rocznie, czyli obsłudze pięciu boeingów 737 dziennie)

Opinie (383) ponad 20 zablokowanych

  • OK (2)

    Port lotniczy ok, ale co z obwodnicą północną dla wciaż rozbudowujacej sie redy i rumii?

    • 0 0

    • to już problem rumi i redy... (1)

      ... , a nie gdyni

      • 0 0

      • no nie zupełnie

        bo w rumi i redzie mieszkaja gdynianie, albo przynajmniej ludzie pracujący w gdyni.

        • 0 0

  • gdyńskie bajeczki (28)

    Sorry ale mam już dosyć tej, szczerze mówiąc, nic nie wnoszącej dyskusji. Moim zdaniem i nie tylko moim, ale ludzi którzy, tak jak ja, mają nieco pojęcia o lotnictwie cywilnym, to temat budowy lotniska w Babich Dołach jest kompletna porażką
    No bo kto sobie wyobraża taką sytuację, że taki rumianin, gdynianin, redzianin, czy wejherowianin, będzie latał tylko z Babich Dołów, bo mu bliżej. A jak na przykład będzie chciał polecieć do Oslo, a ten kierunek będzie tylko z Rebiechowa, to co?? Powie, mam to w dupie, nie jade do Rebiechowa, za daleko. Sorry, ale załamałem się.

    Poza tym, chciałbym wielu z Was uswiadomić jedną rzecz, tak parafrazując. Kupić ferrari jest dosyć łatwo, ale utrzymać te cholerstwo bardzo trudno. To samo tyczy się budowy lotniska. W Bydzi, Rzeszowie, Zielonej Górze, Szczecinie tez są lotniska i co ... gdzie te tłumy linii lotniczych, które Wy mi tu wmawiacie, że na Babich Dołach będą lądowac, które się pchają drzwiami i oknami do gabinetu Szczurka, byleby tylko wybudował te lotnisko? No gdzie one są?? Czemu do Gdańska nie lata wiele linii, a raptem miały by one latać do Gdyni i poprawiac konkurencyjność??

    Jaka jest (byłaby) przewaga Babich Dołów, by odebrac linie gdańskiemu lotnisku, bo innej mozliwości nie widzę i prosze nie podawajcie tu przykładów Londynu, Paryża, czy Nowego jorku, nie bądźcie śmieszni.

    Lotnisko nie powstaje tak ot sobie, bo stu forumowiczów z Gdyni tak chce i będzie miało blisko do samolociku, tak to Katowice by zbudowały lotnisko koło Spodka a nie w Pyrzowicach, a właśnie, dziwie się, że Gliwice, Tychy, Bytom i Zabrze na przykład nie wpadły na pomysł by wybudowac sobie lotnisko, no bo skoro Katowice mają (nomen omen te lotnisko daleko jest od samych Katowic), to czemu Gliwice mają nie miec, czy Bytom, czy Sosnowiec??? Powiedzcie to ludzom ze śląska, że te miasta powinny sobie wybudowac po jednym, tak jak Gdynia, bo przeciez będzie fajnie, konkurencyjność i się wpieprzy bez sensu kupę kasy, która można by wydac w zupełnie inny, normalny sposób!!

    • 0 0

    • miasto ze śledzia i puszki (3)

      "miasto ze śledzia i puszki"
      To jest poziom dyskusji, o rozwoju pomorza przez gdańszczan.
      Wstyd, żenada i zaścianek!!!

      • 0 0

      • oboje jesteście tylko jednostkami, i całe szczęście (2)

        • 0 0

        • (1)

          nie sa jednostkami, jestem z Gdyni i tez nie widze sensu budowy nowego lotniska cywilnego. Mam tez wielu znajomych ktorzy mowia to samo. To jedno w Rebiechowie wystarczy nam nawet do 2030 roku.

          • 0 0

          • miałem na myśli że są jednostkami na tym portalu i mam nadzieję w całym trójmieście, i nie chodzi mi o samo lotnisko tylko o poziom jaki sobą reprezentują ci wszyscy szczekacze z obu stron. pozdrawiam:)

            • 0 0

    • O fuuu,znowu zakompleksiony lechista coś pisze,fuuu (4)

      Gdynia zawsze byla ladniejsza,nowoczesniejsza i bardziej atrakcyjna niz stary,zbutwialy gdansk potrafiący tylko narzekać;)Moherowy Gdańśk?

      • 0 0

      • to pisał mieszkaniec Gdyni... (2)

        nie mieszaj w to lechistów, bo ci któryś kiedyś ten pusty łeb oderwie. pokaż mi miejsce w gdyni, które jest ładniejsze niż w gdańsku. chylonia? obdrapane postmodernistyczne kamienice wzdluż świętojańskiej? czy może skwer kościuszki z pięęęęknym obiektem i akwarium. gdynia jest architektonicznie brzydka bo powstawała w takich a nie innych czasach. jedyne ładne miejsca w gdyni to są lasy....

        • 0 0

        • (1)

          co procz starowki w gdansku masz do zaprezentowania? a co masz do Chylonii? kiedys to moze byla jedna z brzydszych i zaniedbanych dzielnic w Gdyni, ale od jakiegos czasu to sie zmienia, z reszta jak wszystko w Gdyni. Tutaj pieniadze wydaje sie sensownie.

          • 0 0

          • codziennie muszę jeździć przez chylonię... nowy port jest ładniejszy. chylonia - pekin. tak juz zostanie.

            • 0 0

      • a ja wolę gdańsk, choć jestem z gdyni

        • 0 0

    • co ty wiesz o lotnictwie a tym bardziej o zarzadzaniu i budowie lotniska! ty stara dupa jestes!

      • 0 0

    • Stary co to za bajki opowiadasz!! Przeciez to drugie lotnisko jest konieczne!!

      Po pierwsze lotniska te nie beda sie wykluczac, a uzupelniac. Mieszkajac w Gdyni czesc lotow bede latal z Gdyni, czesc z Gdanska. Jak znam zycie to np. Wizz bedzie latal z Gdyni, a CentralWings z Gdanska.

      Po drugie lotnisk potrzeba nam kilka. Musi byc glowne lotnisko i poboczne lotniska. Zwykle te poboczne maja mniejsze oplaty lotniskowe i to na nie lataja tani przewoznicy.

      Po trzecie lotnisko w Gdansku jest zapchane. Teraz nie mamy sezonu, wiec jak teraz lecialem byl luz, ale jak w lecie lecialem na wakacje to byla jakas totalna masakra. Jak ktos nie wierzy zapraszam na terminal w maju-wrzesniu. Nowy terminal sytuacje poprawi, ale za jakis czas pewnie takze zacznie sie zapychac.

      Po czwarte potrzeba nam kilku lotnisk, poniewaz w razie jakiejs awari czy zlej pogody trzeba miec awaryjne lotnisko do ladowania. Obecnie najblizsze lotnisko to Bydgoszcz, a w praktyce to Warszawa. Raz juz mi zdazylo sie zamiast przyleciec do Gdanska - przyleciec do Warszawy...

      Po piate lotniska buduje sie 3-5lat, wiec nawet jak dzis i za te 5 lat lotnisko nie bedzie nam potrzebne to warto popatrzec w przyszlosc troche dalej, bo za 10lat to bez drugiego sie nie obejdziemy juz na pewno.

      • 0 0

    • (5)

      specjalista... teraz na rebiechowie bywaja dni gdy jest wiecej niz stokilkadziesiat startow/ladowan - a jako ze jest zima to nie ma jeszcze ruchu general aviation - 95% lotow to loty rozkladowe. dodatkowo specjalista powinien wiedziec ze sa podczas dnia momenty kiedy lotnisko sie potrafi przytkac bo wszystkie linie postanawiaja miec przylot/odlot o np. 10 rano... dodac do tego letni ruch general aviation plus dodatkowe loty z letniego rozkladu i lotnisko jest przytkane nie 3-4 razy na dobe jak teraz a n 1... nawet jesli dolozymy do tego droge kolowania do progu pasa - to co z tego?? samoloty trzeba od siebie separowac nie tylko na ziemi ale i w powietrzu - a i tu juz teraz coraz czesciej jest bardzo ciasno. TAK WIEC wszyscy mądrzy KTORZY pisza, ze lotnisko w gdyni to bzdura niech moze przemysla te fakty zanim nastepnym razem sami raz jeszcze bzdure beda probowali sprzedac innym... bo NIKT z tak piszacych chyba nie dokonca rozumie ze babie doly pozwolily by odciazyc gdansk chocby w okresie letnim z general aviation ruchu - nie mowiac juz o okresie Euro2012, ktore podobno ma sie odbyc i tutaj. drogi pracownik lini jak tak dobrze liczy to niech sobie policzy ile miejsc bedzie na stadionie - ile osob bedzie z poza polski i zakladajac ze chocby 50% z nich przyleci samolotami (w ciagu 4-5 dni) i jasne sie stanie ze nawet po rozbudowie to jedno lotnisko bedzie za male na taki ruch... zapraszam do dyskusji na dalsze konkretne argumenty - nie te w stylu o wizjach szczura i kompleksach ktoregos z miast.

      • 0 0

      • Do Twój Stary (2)

        Po pierwsze nie wiem, kto wkleił moją wypowiedź z innego forum i podpisał ją tak "miasto ze sledzia i puszki". sam jestem z Gdyni i kompleksów nie mam.
        Po drugie mój stary, nie przypominam sobie dnia, a pracuję przy lotnisku, by było stokilkadzisiąt startów i lądowań jednego dnia. Piszesz coś też o separacji lotów, jakoś na Gatwick, gdzie jest jeden pas i co 20-30 sekund starują samoloty, a wokół kilka innych lotnisk sobie radzą, więc przestan chrzanić. Po trzecie, lotnisko w Gdańsku nie jest zapchane, tylko terminal jest za mały, a przypominam, że terminal i lotnisko to nie są synonimy. Po czwarte, EURO 2012 potrwa miesiąc czasu, a tu w Gdansku odbędą się dwa-trzy, może 4 mecze, czy warto tylko dla tych kilku dni budowac nowe lotnisko? Nowy stadion będzie dalej słuzył piłkarzon i innym, ale lotnisko? Komu?

        • 0 0

        • Nie Cani... Co do jednego przyznam Ci rację - pracujesz przy lotnisku i nie wierzę, że 24h nic nie robisz tylko przez okno patrzysz więc skąd masz wiedzieć ile jest startów/lądowań na dobę... A to co Ci twoi koledzy pracuący tam poopowiadają - to taka mała rada nie bierz wszystkiego za 100% pewne... Drugie lotnisko naprawdę się przyda - choćby dla tych wszystkich małych jetów, szkolnych lotów itp. Fakt nie trzeba tam odrazu Wizza, Centralwings, ale sam brak tych małych pomógłby na jakiś czas gdańskowi...

          • 0 0

        • ps

          pozatym ktoś taki jak ty Cani powinien wiedzieć też że w 99% przypadków, gdy w gdańsku mgła uniemożiwia lądowanie i całe towarzystwo leci do warszawki, poznania i innych bydgoszczy - to zazwyczaj w gdyni warunki sa na tyle dobre ze da sie wyladowac. Wiec chocby jako zapasowe lotnisko w gdyni sie przyda

          • 0 0

      • pozwolę dołączyć się z konkretnymi argumentami (1)

        Tak się składa że ja też pracuję w linii lotniczej.

        Obecnie w Gdańsku mamy średnio 70 startów dziennie (i lądowań daj Boże też ;-)). Czy to dużo?

        Otóż na jeden cykl lądowanie-skołowanie na płytę postojową-wjazd drugiego samolotu-start przy obecnym jedynym wjeździe na środku pasa potrzeba około 10 minut. Zakładając starty w godzinach 6:00-24:00 = 18 godzin dziennie = 108 startów (i lądowań). Zatem obecnie pas startowy jest wykorzystywany w 70%.

        Zakładając że do 2012 roku lotnisko Rębiechowo rozbuduje płytę postojową oraz taxiwaye, będzie można wjeżdzać na pas także na jego końcach. Dzięki temu cykl lądowanie-start skróci się do 5 minut. Co daje już nam ponad 200 startów dziennie.

        Jeżeli dodasz do tego fakt, że pas jest wystarczająco długi by przyjmować większe samoloty (obecnie największe które lądują to B737 - 100 pasażerów z hakiem), choćby Airbus A300, Boeing B767, Dreamliner ... to okaże się że ten jeden 'biedny' pas w Rębiechowie będzie w stanie przyjmować nawet 10 milionów pasażerów rocznie.
        Pięciokrotnie więcej niż teraz.

        Czy jest zatem sens budować drugie lotnisko? Dla przykładu - Marsylia we Francji licząca 1.5 mln mieszkańców ma tylko jedno lotnisko (tyle że z dwoma pasami). Rocznie przewija się tam 6 mln pasażerów, a możemy założyć że turystyka jest tam dość dobrze rozwinięta. Czy możemy spodziewać się, że dwukrotnie mniejsze trójmiasto będzie miało większy ruch? Raczej nie...

        To że rynek lotniczy w Polsce rozwija się tak gwałtownie wynika przede wszystkim z emigracji zarobkowej. Ale to przecież ma swoje granice - w końcu wszyscy z Polski nie wylecą, poza tym nikt nie będzie latać co weekend do domu...

        • 0 0

        • No i znów to samo piszesz... A ile jest miejsc postojowych w gdańsku... gdzie chcesz pomiescic to co jest w stanie przez ten super przepustowy pas sie przetoczyc??

          • 0 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • przede wszystkim lotniska ze sobą współpracować - jak będą loty do Oslo z rębiechowa to z Gdyni już nie. Za to Z gdyni dokąd indziej. Z resztą może za 30 lat oba lotniska będą przeładowane.
      Ja dużo podrózuje i widze co się dzieje. Miasta w europie mające zaledwie 40 tys mają lotniska a Ty sie martwisz ze trojmiasto majace 800 000 stolica regionu wschodnio pomorskiego gdzie sa takie miasta jak Kwidzyn Tczew Malbork i inne bedzie miało problem z utrzymaniem. Wyjdź z domu wieśniaku !

      • 0 0

    • tak jak z hala widowiskowo-sportowa, stadionem czy innymi inwestycjami. Niedlugo Gdynia bedzie chciala miec swojego Neptuna..

      • 0 0

    • kolejny koles ktory nie ma pojecia (2)

      nie masz pojecia a sie rozpisujesz!

      dwa lotniska to dwa razy wieksze mozliwosci przyjmowania samolotow dla trojmiasta!
      wiecej inwestycji biznesowych w gdyni i trojmiescie. wiekszy transport towarowy. bliske polaczenie z portem i koleja to juz wogule rewelacyjne rozwiazanie zachecajace do inwestowania i rozwoju!!

      to nie jest zadna konkurencja dla rebiechowa tylko solidny partner.
      wyobrazice sobie metropolie w polsce ktora ma dwa lotniska! polaczenie z morzem, wspanialy sopot oraz piekny stadion i hale widowiskowa (wrotce - oczywisce zara sie odezwa niedowiarki)... az chce sie zyc w tym 3miescie!!

      a tacy madrale jak ty niech wykaza sie wiedza na zmywaku w anglii...

      pozdrawiam wszystkich kochających nasze trojmiasto!! mozebyc tylko lepiej;)

      • 0 0

      • prawdziwy gdańszczak (1)

        ..."dwa lotniska to dwa razy wieksze mozliwosci przyjmowania samolotow dla trojmiasta!"...
        To prawda, czysta matematyka.
        Trzecie lotnisko np. w Sopocie to trzy razy wieksze mozliwosci!
        Moznaby tak wyliczac dalej.
        Istnieja rowniez inne mozliwosci, np. zwiekszanie przepustowosci istniejacego lotniska.
        To wszystko kwestia rachunku ekonomicznego, ktorego tutaj nie dostrzegam.
        Twierdzenie, ze przy pieciu samolotach dziennie inwestycja sie zwraca, jest troche infantylne, bo Rebiechowo przyjmie 5 dodatkowych polaczen z palcem w du... nosie.

        • 0 0

        • oj Rumun: jak obecny prezydent Wrocławia zaraz po objęciu stanowiska rozpoczął kampanię promocji WROCŁAWIA i płacił po 100

          tysięcy USD za reklamy w TIME czy Newsweek o wszystcy pukali się w głowę i chceli go wykopać z urzędu dziś nikt nie ma wątpliwości, że to były pieniądze niestracone.

          To co ma ten człowiek to WIZJA i ŚMIAŁOŚĆ MYŚLENIA.
          To co sobie tam wyobrażą staje się rzeczywistością.

          To że Ty nie masz wizji czy że nie osiągasz takich rezultatów z własnych działań nie oznacza, że innym to się nie udaje. Trochę zaufania i wyobraźni - w Gdyni nikt nie wyda kilkuset milionów bez zastanowienia. Za tym projektem stoją realne obliczenia i rachunek ekonomiczny - teraz jest to projekt biznesowy gminy i niech się powiedzie. Twoje negowanie takich prac niczego na szczęście nie zmienia.

          • 0 0

    • maruderzy

      no jak tak wszyscy beda narzekać i podchodzic do sprawy, to lepiej nic nie robić.
      jak powstanie lotnisko w Gdyni to będzie sie rozwijać i będzie otwierać coraz więcej połaczeń a nie będzie tylko po to zeby być, więc połaczenia do Oslo czy innych miejsc napewno będą i będą też takie, ktorych nie będzie miało Rębiechowo!
      Zamiast marudzić i narzekac na wszystko niech sie ten ktos sam weźmie ro roboty!!!

      • 0 0

    • Lotnisko w Gdyni

      Gdybyś miał pojęcie kolego to byś wiedział, że lotnisko w Rębiechowie sięga właśnie kresu swoich możliwości więc drugie lotnisko jest koniecznie.
      Po drugie profity z lotniska dla regionu są dużo większe niż koszty utrzymania.

      • 0 0

    • :)

      bede chial leciec do Oslo polece z Gdanska , bede chcial leciec tam gdzie beda lataly samoloty z Gdyni polece z Gdyni ... co za problem kiedy jest wybor :)

      • 0 0

    • wiesz problem polega nie na Tym ze Gdynia jest taka super ale na Tym ze w gdańsku rządzi K.U.P.A Komitet Ułomnego Pawła A. i dopóty zamiast działań będzie poklepywanie sie ze to kolebka albo miasto 1000letnie albo .... będzie nadal żałośnie

      • 0 0

    • kupic ferrari to nie problem?

      • 0 0

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • lotnisko za opłaty parkingowe (4)

    Pośmiejemy się jak Gdynia zacznie szukać chętnych linii. Jak zejdą z opłatami lotniskowymi poniżej kosztów to może jedna linia wejdzie (zgadnijcie która). I Szczura szlag trafi, bo na stronie internetowej tej linii pojawi się nowy punkcik podpisany dużym GDAŃSK i pod tym małe Gdynia To będzie duży problem - ściągnięcie przewoźników. Lotnisko będzie dla low-costów. Wizz ma bazę w Gdańsku i będzie ją umacniał również infrastrukturalnie, nie przeniesie się. . Ryan... A ta linia uwielbia takie "ambitne małe lotniska co na siłę chcą przewoźników ściągać". I zacznie się drenowanie budżetu portu przez dumping, a potem budżetu miasta. Casus z Rzeszowa i Bydzi.
    Gdynia powinna zrobić to tak, jak robi się na świecie - zaczynamy od ruchu GA. aerokluby, ruch biznesowy, potem niewielkie czartery. Powolutku zwiększamy przychody, które pokrywają zwiększające się koszty. I wtedy w akurat w momencie gdy GDN się niby kiedyś zatka, Oksywie (tak to lotnisko się nazywa Apropos) zacznie przyjmować liniowce. Robienie tego w sposób aktualny to czysta chora i DROGA ambicja. Żeby było jasne - życzę wam Gdynianie, by ten czarny scenariusz się nie spełnił. Bo w przeciwnym razie ta droga ambicja ostro wam podje budżet, wszystko za cenę tego małego napisu "Gdynia" pod dużym napisem GDAŃSK na mapie Ryana.

    • 0 0

    • (1)

      Super wypowiedz... widac znasz sie na temacie.

      Po pierwsze lotnisko nazywa sie Babie Doly. Moj dziadek byl tam pilotem wojskowym i zdecydowanie tak sie ono zawsze nazywalo.

      Po drugie na jakiej podstawie uwazasz, ze lotnisko nie sciagnie przewoznikow? Infrastruktura WIZZa czy Rayana to nie sa jakies wybudowane dla nich specjlanie hale czy cos tylko kawalek wynajetej przestrzeni. Jak gdzies bedzie taniej to bardzo sybko to przeniosa - szczegolnie, ze daleko nie maja. Pamietaj Biznes to Biznes, a nie sentymenty.

      Po trzecie lini lotniczych jest duzo i nawet jakby WIZZ sie nie przeniosl to pojawi sie jakas nowa ktora postanowi latac z Trojmiasta i bedzie mogla zalozyc swoja baze w Gdyni

      Po czwarte nazwa pojawiajaca sie w folderach to pewnie bedzie Gdansk Gdynia, tak jak Barcelona Girona. Dla mnie to zaden problem.

      • 0 0

      • No nareszcie! W końcu mądra wypowiedź człowieka na poziomie. Aż miło poczytać.

        • 0 0

    • a propos :)
      http://news.komunikacja.krakow.pl/kraj/index.php?id=200802213

      • 0 0

    • dobrze prawi!

      • 0 0

  • OLAC KOMPLEKSIARZY (4)

    Brawo Gdynia olać kompleksiarzy i tych wiecznie drugich. Wstyd na cała Polske ludzie z innych miast sie dziwia jakie zawiste mendy mieszkaja w Gdansku.

    • 0 0

    • Hmm, samego mnie to zastanawia. Skoro ta inwestycja nie ma sensu to jej przeciwnicy powinni się cieszyć, że inwestor tylko straci swoje pieniądze. Ja sądzę, ze sens ma, zwłaszcza, że Szczurek nie ma planu zdobycia księzyca, tylko zaczęcie od niewielkich samolotów, przewozó cargo itp. To ma rece i nogi, zwłaszcza że suma do wydania jest stosunkowo niewielka. Popieram.

      • 0 0

    • ZAWISTNE?

      Raczej masz jakiś kompleks niższości. Boli Cie chyba że stoimy za gdańskiem. Nasze miasto rozwija się i idzie ku dobremu, ale taki paja... jak ty musi psioczyc, bo jak może być innaczej. Mierzi mnie to jak widze takie komentarze. Zamiast pisać że nasz cały region wspólnymi siłami ma się rozwijać to robisz nagonke na pełną gębą NIE.

      • 0 0

    • O co ci chodzi?

      Jasne, strasznie wam zazdrościmy lotniska, jakbyśmy swojego nie mieli od przedwojnia. A poważnie, to jestem za - im więcej lotnisk w okolicy tym lepiej dla pasażerów, co za różnica w jakim mieście czy gminie.

      • 0 0

    • OLAĆ śLEDZI

      GDYNIA, RZECZYWIŚCIE METROPOLIA I MIASTO Z TRADYCJAMI. TO MIASTO DLA LUMPENPROLETARYATU.

      • 0 0

  • Taaa znowu Gdańsk pokazuje kompleksy (5)

    Jakie miasto tacy mieszkańcy, żal!
    Gdańsk to najbrzydsze miasto jakie istnieje,pełne brudu, patologi oraz zakompleksionych ludzi !Gdynia niedługo łaskawie uchroni chłańsk od samozaglady i wchlonie go jako swoją najbiedniejszą dzielnice:))

    • 0 0

    • Powiedz mi w czym jest lepsza nasza Gdynia.

      U nas nie ma patologi, biedy i zaściankowych dzielnic. czujesz gorszy czy co, bo nie rozumiem.

      • 0 0

    • Bzdury wypisujesz pod względem emocji. A wtedy najlepiej generalizować.

      • 0 0

    • DANZIG!!! (1)

      a czego Gdańsk ma wam zazdrościć? To wy swoimi wypowiedziamy pełnymi jadu pokazujecie że to wy jesteście zazdrośni!!! Bo gdzie nie pokaże sie temat na tej stronce to jakiś gdyniak musi napisać Gdynia jest lepisza. Ale to g... prawda nie macie pięknej starówki, lotniska, największej hali widowiskowej i galerii bałtyckiej buraczki!!!

      • 0 0

      • sram na Gdańsk

        Najgrosze miasto:(

        • 0 0

    • gdansk jest piekny

      sorry,jestem neutrealny ale bylem juz wiele razy w trojmiescie i kompleksy to moze miec gdynia.moze sie rozwija ale zaden turysta tam nie przyjezdza tylko przy okazji bo niema co zwiedzac.wystarczy wejsc na ich strone z zabytkami to smiech na sali,bo gdynia jak czytalen historie to byla wioska rybacka.gdyby nie piekny gdansk i kameralny sopot to do gdyni by nawet pies z kulawa noga nie przyszedl.

      • 0 0

  • żal ciebie maly czlowieczku

    :)

    • 0 0

  • Nie lubię Gdańska, (2)

    a raczej jego zawistnych mieszkańców!

    • 0 0

    • A ja nie lubie Ciebie.

      Cwaniaczku za klawiatura. Zawsze bedziemy lepsi OD CIEBIE. Jesteś jakims rasitą, antyglobalistą?

      Ja się ciesze że coś się dzieje i nie zazdroszcze i nie ma we mnie zawiści. Macie dobrego prezydenta i ok. Oby tak dalej. ale nie psiocze na "śledzi" bo uważam że nasz cały region na tym skorzysta. Biorąc pod uwagę wszystkie inwestycje w naszym regionie może staniemy się najlepszym regionem w polsce i tego trzeba się trzymać.

      • 0 0

    • Marudów Gdanskich do Redzikowa

      tam będą mieli większe Rębiechowo i juz bes wyleczeni z kompleksów
      po prostu relegować ich z Trójmiasta

      • 0 0

  • chinscy inwestorzy w kosakowie

    dobrze, że są
    Wkrotce po upadku tego szczurkowego pomnika zaczna tam jeansy farbować

    • 0 0

  • ochlon czlowieku !!! (2)

    poki co jestesmy WASZA STOLICA, a ty mi tu o komplekasach hehehe......

    • 0 0

    • no więc właśnie...

      Jak jesteście "stolicą" to się Wam w głowach poprzewracało od tego i nie chcecie dopuścić do realizacji pomysłów które sa Wam nie na ręke...

      Mieszkam w Gdyni- pracuje w Gdańsku i dobrze widze co sie dzieje w obu miastach...

      • 0 0

    • zenada

      po prostu nie moge, komentarze do artykulow przewaznie cos wnosza a wy sie po prostu nawzajem obrzucacie - doslownie jak byscie byli na derby, kibole jedni! Masakra, wies i smrod. Za co Gdanszczanin moze obrzucic Gdynianina? bo SLEDZ, a Gdynianin - bo GDANSK TO SYF.
      a moze byscie tak spojrzeli na aspekty ekonomiczne, dobre i dla GD i GA ??!! Tak, Gdansk tez na tym skorzysta. Konkurencja wolnego rynku dziala na rzecz konsumenta!! Moze w koncu bedziecie sobie mogli w GD wybudowac jakis nowy terminal, moze lepszy dojazd, zeby byc konkurencyjni?
      a moze to nie do wiary?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane