- 1 Biegli zbadali list Grzegorza Borysa (110 opinii)
- 2 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (294 opinie)
- 3 Paragon grozy za kurs taksówką (445 opinii)
- 4 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (51 opinii)
- 5 Zuchwały napad na sklep z elektroniką (147 opinii)
- 6 3 tys. miejsc pochówków za 18,5 mln zł (12 opinii)
Powstanie wizja zmian Grunwaldzkiej. Centra handlowe i biurowce odchodzą do lamusa
Gdańsk rozpoczyna dyskusję nad sposobem zagospodarowania terenów wzdłuż al. Grunwaldzkiej. Zmieniające się trendy w handlu i pracy sprawiły, że dotychczasowi właściciele gruntów chcą realizować zabudowę mieszaną, o różnej funkcji. Miasto zamierza działania te uporządkować, tworząc całościową wizję od Oliwy aż po Aniołki.
Koncepcja ta doprowadziła do powstania ogromnych skupisk monolitycznych obszarów, które funkcjonują tylko w ściśle określonych porach - godzin pracy zakładów pracy, harmonogramu zajęć w obiektach oświaty (w tym na kampusach Uniwersytetu Gdańskiego oraz Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu) czy wyprzedaży w centrach handlowych.
Pandemia koronawirusa oraz zmieniające się trendy - przede wszystkim praca i nauka zdalna oraz gwałtowny wzrost handlu przez Internet - wywróciły ten model myślenia o mieście do góry nogami, z czego doskonale zdają sobie sprawę właściciele działek.
Czytaj też:
Jak będzie zmieniał się Gdańsk? Ostatnie dni konsultacji nowej strategii rozwoju
Właściciele działek wzdłuż alei chcą budować mieszkania
Do miasta wpłynęło szereg wniosków o zmianę istniejących planów zagospodarowania lub przystąpienia do sporządzania nowych dokumentów. Na długiej liście znajdziemy m.in. zapytania dotyczące terenu przemysłowego Bimetu
Do tego należy odnotować różne scenariusze zagospodarowania działki przeznaczonej pierwotnie pod rozbudowę Galerii Bałtyckiej oraz plany właściciela kompleksu biurowego Olivia Business Centre, który w kolejnym etapie będzie realizował nie biurowiec, lecz budynek zamieszkania zbiorowego.
I właśnie w ślady OBC chcą iść pozostali właściciele działek wzdłuż al. Grunwaldzkiej, domagając się dopuszczenia realizacji obiektów mieszkalnych - w modelu czysto deweloperskim, czyli na sprzedaż lub długoterminowy wynajem. Funkcja ta będzie przeplatać się z handlem lub biurami, lecz w znacznie ograniczonej formie.
Czytaj też:
Wielofunkcyjne miasto. Czy to także przyszłość Trójmiasta?
Masterplan dla całej al. Grunwaldzkiej od Oliwy do Aniołek
W środę 27 kwietnia o godz. 12 w klubie "Żak" (przy tytułowej al. Grunwaldzkiej 195/197
Celem dokumentu jest wypracowanie nowej wizji ukształtowania tego obszaru. Granicami studium objęto tereny wzdłuż alei oraz linii SKM wraz z niewielkimi rozszerzeniami o obszary inwestycyjne wzdłuż planowanej ul. Nowej Abrahama oraz na Aniołkach.
Studium przyjmie formę dużego "masterplanu", decydującego o kierunkach zmian w poszczególnych planach zagospodarowania dla znacznie mniejszych obszarów, a także docelowego kształtowania infrastruktury transportowej w rejonie al. Grunwaldzkiej.
Za przygotowanie dokumentu odpowiadają: Biuro Architekta Miasta oraz Biuro Rozwoju Gdańska. W proces ten włączeni będą, oprócz właścicieli gruntów, także lokalne rady dzielnic, radni miejscy, uczelnie, instytucje i organizacje pozarządowe, zarządcy transportu publicznego oraz Pomorski Wojewódzki Konserwator Zabytków.
Wstrzymane prace nad nowymi planami zagospodarowania
Do czasu zakończenia prac nad Studium pasma al. Grunwaldzkiej, Gdańsk zamierza wstrzymać wszystkie działania związane ze sporządzaniem lub nowelizacją planów zagospodarowania przestrzennego w obrębie al. Grunwaldzkiej.
Nie oznacza to automatycznie zastopowania realizacji wszystkich inwestycji, bo te nadal będą mogły być procedowane w oparciu o dotychczasowe plany lub warunki zabudowy - o ile ich ustalenia są zgodne z oczekiwaniami poszczególnych właścicieli gruntów.
Wstępnie planuje się, że prace nad przygotowaniem ostatecznego kształtu Studium pasma al. Grunwaldzkiej zajmą około 1,5 roku.
![Mapa inwestycji](https://s-trojmiasto.pl/_img/dom/mapa_inwestycji_box.jpg)
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Miejsca
Opinie (298) ponad 10 zablokowanych
-
2022-04-27 11:58
Opinia wyróżniona
Oczywiście że trzeba realizować zabudowę mieszaną. (17)
To chyba bez sensu abyśmy rano stali wszyscy w korku (albo tłoku) z sypialni do pracy, po pracy w korku do sklepów (i w kolejkach do kas). po sklepach w korku do sypialni a jak ktoś na piwo wieczorem chce wyjść to też do innej dzielnicy. Taka funkcyjność dzielnic powoduje też powstawanie pustych gett, np po 18 biurowce w Oliwie pustoszeją i gdyby nie ochrona to miałyby dawno powybijane szyby.
- 134 27
-
2022-04-27 16:31
Oliva Busines Center - nie zrealizuje zabudowy mieszanej?
Miały być informacje w połowie stycznia i od ponad roku milczą. Raczej projekt nie wypalił
- 5 0
-
2022-04-27 15:51
a co w Trójmieście nie ma takiej mieszanej zabudowy?
no nie kompromituj się pisząc o paru zaledwie biurowcach i to niespecjalnie wysokich, jako o zabudowie miasta jak centrum biurowego na wzór NYC
sklepy mówisz?
a mnie się wydaje, że Żabki sa na kazdym rogu, a co chcesz wielkie galerie handlowe na kazdej ulicy?
zacznijcie zastanawiać się jak coś piszecie, bo ten głupkowaty populizm wystarczy w polityce- 5 4
-
2022-04-27 14:42
I czas najwyższy na budowę wzdłuż Grunwaldzkiej budynków 800 metrowych i wyższych. (2)
Z Big Bojem w Jelitkowie nie wyszło, a pas wzdłuż Grunwaldzkiej pasuje idealnie pod hiper wysoką zabudowę.
- 9 10
-
2022-04-27 22:30
Założę się że nigdy nie byłeś w takim budynku
Inaczej wiedziałbyś że to bardzo słabe rozwiązanie dla pracowników i mieszkańców. To coś jak stanie w korkach, tylko w pionie :)
- 5 0
-
2022-04-27 16:51
Hiper wysoka zabudowa nie ma sensu
Najczęściej nie ma sensu nigdzie. Czasem są jedynie emocjonalne potrzeby zakompleksionych inwestorów.
Co innego budynki o więcej niż 10 piętrach (10-20, może 30). Są lokalizacje, w których one mają sens i powinny powstawać. Zawsze jednak po odpowiedniej analizie.- 13 1
-
2022-04-27 14:20
Bzdura (8)
Kto to wymyśla. Proponuję jeszcze z Grunwaldzkiej zrobić deptak i jeden pas w każdym kierunku. Będzie więcej miejsca na mieszkaniówkę.
- 12 8
-
2022-04-27 14:27
Gdyby tylko wzdłuż Grunwaldzkiej były jakieś alternatywne środki transportu (7)
Jakby tak puścić transport po torach kolejowych...
- 12 5
-
2022-04-27 19:01
(1)
Kiedyś był tam tramwaj do Sopotu, a dzisiaj? Stara zajezdnia konnych tramwajów w ruinie straszy od lat w Oliwie, a za plecami szklane domy.
- 4 2
-
2022-04-27 22:29
Pani posłanka z easy.pl chce abyś zamilkł
- 2 1
-
2022-04-27 14:45
Jest przeciez skm (4)
Całkiem niedaleko
- 10 6
-
2022-04-27 22:28
Dzieki Sherlocku :)
Umiejetność rozumienia sarkazmu chyba nie osiadła do końca :)
- 2 0
-
2022-04-27 16:50
#sarkazm #jprld
- 3 2
-
2022-04-27 15:51
oni sa jak PISowcy - wiedzą że czarne to białe (1)
- 6 2
-
2022-04-27 16:49
Pan widoczniej nie zrozumiał sarkazmu.
- 6 1
-
2022-04-27 13:33
Co to za dziwne historie z mchu i paproci? (2)
Oczywiście nikt nie wspomina, że przez covd zmienił się sposób pracy - w wielu przypadkach na zdalny. Więc deweloperzy porzucają to jeszcze do niedawna złote jajko, jakim były biura i teraz próbują budowac mieszkania. Miasto, jak zwykle, wychodzi im naprzeciw, dorabaiając historyjkę o zmianie preferencji zarówno miasta jak i dweloperów.
Mieszkania przy głównej trasie to jakby słaby pomysł ze względu na aspekty zdrowotne, ale kto by się tam przejmował takimi szczegółami.- 27 11
-
2022-04-27 16:49
czyli miasto powinno działać tak, aby deweloperzy budowali budynki, które nie są nikomu potrzebne?
Świetny plan. Taki nie za mądry. Wprowadźmy go jak najprędzej. Nim się ktoś zorientuje.
- 5 5
-
2022-04-27 14:02
I co ma wspólnego z tym praca zdalna?
Skoro o 8 rano i o 16 wciąż robią się korki? Z jakiegoś powodu ludzie gdzieś wtedy masowo jadą, ja nie wnikam czy mają pracę zdalną czy nie. Czy to, że pojawia się właśnie okazja naprawić błędy urbanistyczne to jest wina deweloperów? Nie poszedłeś czasem za daleko ze swoją wizją nienawiści do tych co coś budują?
- 17 6
-
2022-04-27 10:49
Opinia wyróżniona
Już dawno o tym pisalem. U nas jak zwykle 10 lat do tyłu. (31)
Przecież to było jasne, ze te molochy zakorkują miasto. I żadne trendy prorowerowe tego nie odwrócą. Miasta obecnie projektuje się tak, aby ludzie nie musieli się przemieszczać na trasie dom-praca-szkola-przedszkole-zakupy. Ten trend na Zachodzie istnieje od lat. Trzeba leczyć przyczynę choroby, nie zewnętrzne objawy. I nie chodzi tu tylko o pandemie. Pandemia tylko ujawnila błędy urbanistyczne.
- 190 33
-
2022-04-27 13:48
Uff, dobrze, że zlikwidowaliśmy prawie cały przemysł (1)
Bo tak, w każdej dzielnicy, trzeba by zbudować jakąś fabryczkę. Ale zaraz, zaraz. To by oznaczało budowę fabryk w centrum miasta.To mieliśmy w XiX wieku. Ale na całym świecie fabryki buduje się poza miastami, przy autostradach, portach, a nie na złość urbanistom, tam, gdzie droga pomiędzy miejscem pracy,a domeme, była jak najkrótsza. Ale kiedy
Bo tak, w każdej dzielnicy, trzeba by zbudować jakąś fabryczkę. Ale zaraz, zaraz. To by oznaczało budowę fabryk w centrum miasta.To mieliśmy w XiX wieku. Ale na całym świecie fabryki buduje się poza miastami, przy autostradach, portach, a nie na złość urbanistom, tam, gdzie droga pomiędzy miejscem pracy,a domeme, była jak najkrótsza. Ale kiedy zakłądy pracy powstają poza miastami, to wobec tego ludzie powinni przenosić się poza miasta... To jakoś bez sensu.
Ten, kto podróżował do USA, to byc może miał okazję widzieć tzw "downtown". ja miałem okazję widzieć coś takiego w San Diego. Centrum miasta to dzielnia biznesowa, naokoło tej dzielni znajdowały się mieszkania bogatych ludzi, którzy właśnie po to tam mieszkali, żeby mieli blisko do pracy. Ale szybko pojawiła się inna tendencja - masowa wyprowadzka tych ludzi na obrzeża miasta, gdzie mogli sobie zbudować dom z basenem. Dowtown opustoszało, ceny mieszkań spadały ze względu na brak zainteresowanych, a że nikt/nic nie znosi próżni ceny wynajmu spadły,a w miejsce bogaczy zaczął wprowadzać się coraz gorszy element.- 6 2
-
2022-04-27 16:03
to prawda ale częsciowo, efekt donata był zauważalny kilkadziesiąt lat temu, uciekanie na przedmieścia i pustoszenie centrum
nie wiem jak jest teraz w San Diego, ale w wielu miastach w USA nastąpił powrót do centrum, rewitalizacja i przynajmniej częściowe poprawienie jakości tych dzielnic, które w mieście podupadły
- 4 0
-
2022-04-27 11:57
korki są bo ludzie lubią jeździć samochodem (7)
tacy jak ty, a piszą tu tylko tacy, chyba nigdy nie byli na zachodzie lub nie zastanawiali sie co widzą
otóż informuję cię, ze znakomita większość ludzi dojeżdża do takich miejsc pracy w biurowcach nie samochodami, ale pociągami, metrem, transportem miejskim
gdybyś był w NYC, Toronto czy Londynie w godzinach zakończeniatacy jak ty, a piszą tu tylko tacy, chyba nigdy nie byli na zachodzie lub nie zastanawiali sie co widzą
otóż informuję cię, ze znakomita większość ludzi dojeżdża do takich miejsc pracy w biurowcach nie samochodami, ale pociągami, metrem, transportem miejskim
gdybyś był w NYC, Toronto czy Londynie w godzinach zakończenia pracy, to widziałbyś tłumy ludzi wychodzące z biurowców, zwykle w obuwiu sportowym założonym specjalnie do wyjścia, i zapierniczające piechotą (często pare kilometrów) do najbliższej stacji kolejowej, lub do metra lub wsiadające do autobusów czy tramwajów
a miasta na zachodzie mają ograniczenia albo parkowania, albo nawet wjazdu samochodów do swojego centrum- 14 6
-
2022-04-27 15:22
chciales zablysnac,ale nie wyszlo (1)
uwielbiam te porownania do NYC czy Londynu, bardzo podobne miasta do Gdanska pod wzgledem terenu i ludnosci. Myslenie nie boli
- 5 3
-
2022-04-27 15:46
dziecko czy doprawdy musisz się swoją głupotą publicznie popisywać?
dlatego nie podałem dla przykładu Meksyku czy Los Angeles, bo tam właśnie wszyscy pchają się samochodami do swoich biur, w przeciwieństwie do NYC, Londynu czy dla ciebie zapewne kompletnie egzotycznego Toronto
doprawdy czy inteligencja jest tak deficytowa na tym portalu?- 3 5
-
2022-04-27 12:40
(3)
nie każdy ma blisko stację SKMki a PKMKa jest oddalona od biurowców o około kilometr. Jak ktoś ma się przesiadać i czekać na przesiadkę bo często nie są ze sobą zsynchronizowane to woli pojechać samochodem, bo będzie szybciej w domu.
Poza tym.. miasto się tak rozlało i często w rodzinach z dziećmi jest tak, że rodzice pracują w jednym końcunie każdy ma blisko stację SKMki a PKMKa jest oddalona od biurowców o około kilometr. Jak ktoś ma się przesiadać i czekać na przesiadkę bo często nie są ze sobą zsynchronizowane to woli pojechać samochodem, bo będzie szybciej w domu.
Poza tym.. miasto się tak rozlało i często w rodzinach z dziećmi jest tak, że rodzice pracują w jednym końcu miasta, a dziecko do szkoły jedzie na drugi koniec miasta, bo w tej bliżej nie ma miejsca dla nich, a komunikacja nie zawsze jest taka świetna, by później mogły podróżować same.- 8 7
-
2022-04-27 17:04
Gdy wprowadza się płatne parkingi to nagle 1km odległości do przejścia pieszo od miejsca darmowego parkowania jest ok...
- 2 2
-
2022-04-27 13:44
przepraszam, ale jesteś niepełnosprawny/a, że przejście 1 kilometra jest dla ciebie problemem?
bo tak zrozumiałem, że do PKM za daleko, bo aż kilometr... no chyba sobie żarty stroisz...
mój wpis był uogólnieniem - oczywiście, ze są przypadki, gdy komunikacja miejska nie jest dobra, dlatego cześć jeździ samochodami, inaczej ulice byłyby puste, ale część nie większość
w miastach komunikacja miejska musi być pierwszymbo tak zrozumiałem, że do PKM za daleko, bo aż kilometr... no chyba sobie żarty stroisz...
mój wpis był uogólnieniem - oczywiście, ze są przypadki, gdy komunikacja miejska nie jest dobra, dlatego cześć jeździ samochodami, inaczej ulice byłyby puste, ale część nie większość
w miastach komunikacja miejska musi być pierwszym wyborem, bo to jest logiczne
ale każdy może robić, co tylko chce - byle potem nie pisać tych bzdur o tym, ze brak parkingów albo, ze są korki
korki są, bo ludzie jeżdżą samochodami, mając wybór transportu publicznego- 9 4
-
2022-04-27 12:56
Szkoły mają rejonizację, więc nie ma "nie było miejsca".
- 8 5
-
2022-04-27 12:03
ja nie lubię jeżdzić po miescie samochodem.
unikam jak mogę. Ale komunikacją jeszcze bardziej nie lubię bo szkoda mojego życia na stanie i przesiadanie.
- 12 6
-
2022-04-27 11:33
Jest coś takiego jak miasto 15 minutowe. (3)
W Gdańsku zostało to przespane.
- 11 4
-
2022-04-27 15:00
Miasto 15-minutowe tramwajem? (2)
- 4 2
-
2022-04-27 17:03
Chodzi o to, abyś dla większości potrzeb nie musiał wcale wsiadać do tramwaju. (1)
Ludzie, naprawdę... Ja wiem, że się nauczyliście, że wszystko trzeba komentować. Każdy w Polsce jest specjalistą od piłki nożnej, skoków, himalaizmu, wirusów.
Ale nie po to istnieje dziedzina nauki zwana urbanistyką, aby Ziutek z Mietkiem po przeczytaniu 1 artykułu wiedzieli jak się planuje miasta. I to uwaga dla komentujących, jak i włodarzy miasta.- 11 1
-
2022-04-28 06:17
To właśnie w Gdańsku zostało zaprzepaszczone.Popatrzcie,jak kiedyś powstawały nowe osiedla spółdzielcze.
- 3 0
-
2022-04-27 11:23
Trend, aby w jednym kwartale (znalazło się jak najwięcej miejsc zainteresowania dom-praca-szkoła-przedszkole-zakupy) urbanistom znany jest od dawna, przynajmniej tym z Politechniki Śląskiej. Jest w Polsce takie miasto zaprojektowane zgodnie z tym trendem już po wojnie i realizowane w ten sposób do lat 80-tych, potem wykonanie już nie miało nic wspólnego z projektem. Nie wiem tylko dlaczego w Gdańsku dopiero teraz odkryto, że miasta należy budować do wewnątrz. Ale lepiej późno niż wcale.
- 24 0
-
2022-04-27 11:24
To założenie które piszesz też jest do bani (7)
Bo zakłada, że człowiek pracuje tam, gdzie mieszka. Ale to może mieć odniesienie tylko do osoby żyjącej samotnie i zakładającej, że nie będzie właścicielem mieszkania, bo będzie się przenosić wraz ze zmianą pracy. Czemu samotnie, bo nie realne jest aby małżeństwo zawsze pracowało w tym samym miejscu, a dzieci uczyły się w szkole obok. Bo szkoła
Bo zakłada, że człowiek pracuje tam, gdzie mieszka. Ale to może mieć odniesienie tylko do osoby żyjącej samotnie i zakładającej, że nie będzie właścicielem mieszkania, bo będzie się przenosić wraz ze zmianą pracy. Czemu samotnie, bo nie realne jest aby małżeństwo zawsze pracowało w tym samym miejscu, a dzieci uczyły się w szkole obok. Bo szkoła podstawowa, ok, ale dla szkoły średniej i wyższej już nie. Chyba, że pójdziemy w kierunku, że dziecko się wyprowadza do campusu wraz z pójściem do szkoły średniej. A małżeństwo pracujące w pobliżu to założenie, że oboje pracują w biurze lub sklepie, a przecież nie każdy pracuje w takich firmach. Ogólnie mówiąc jest to kierunek dla maszyn nie ludzi.
- 12 19
-
2022-04-27 11:28
(6)
W tym założeniu chodzi o to, aby jak najwięcej punktów twojego dziennego zainteresowania znalazło się blisko siebie, wiadomo, że nie wszystkie da się tak zrealizować, i dla tych dalszych tworzy się komunikację. Czy jesteś sobie w stanie wyobrazić, że mieszkałam w mieście, gdzie do szkoły podstawowej miałam ponad kilometr i żeby do niej dojść
W tym założeniu chodzi o to, aby jak najwięcej punktów twojego dziennego zainteresowania znalazło się blisko siebie, wiadomo, że nie wszystkie da się tak zrealizować, i dla tych dalszych tworzy się komunikację. Czy jesteś sobie w stanie wyobrazić, że mieszkałam w mieście, gdzie do szkoły podstawowej miałam ponad kilometr i żeby do niej dojść najkrótszą trasą, nigdy nie przechodziłam przez ulicę, i tak zaprojektowane było całe osiedle. na przestrzeni jakiś 2 km kwadratowych, to samo dotyczyło sklepu spożywczego, klubu osiedlowego, 2 przedszkoli.
- 25 1
-
2022-04-27 11:49
(4)
Z pewnym przybliżeniem tak to działa na osiedlach typu Żabianka, czy Zaspa.
W przypadku dzielnic z przewagą domów jednorodzinnych nie jest to już takie proste. Osowa wydaje się być taką samowystarczalną enklawą.- 19 0
-
2022-04-27 12:27
(3)
Osowa będąca enklawą i to nie tylko "urbanistycznie", ale też fizycznie, gdyż odseparowana jest od miasta lasami TPK ma też spory minus, bo wygląda jak bardzo zaniedbana sypialnia. Ci, którzy tam mieszkają jeżdżą do pracy poza dzielnicę (i tam również odbywa się spora część ich życia), więc nie przejmują się wyglądem otoczenia dalszego niż ich ogródek. Rada dzielnicy nie wiem właściwie, co robi, ale na pewno nie pracuje nad poprawą wizerunku Osowej.
- 14 2
-
2022-04-27 14:00
(2)
Bo budowy takich osiedli powinno się zacząć od pociągnięcia linii SKM, linii tramwajowej i dedykowanych pasów wyłącznie dla ruchu autobusowego...
Gdańsk jak i Gdynia ten sam bezsensowny model rozwoju dzielnic ościennych...- 6 1
-
2022-04-28 06:16
Nowa Letnica----SKM- reaktywacja
Już brakuje SKM do Nowej Letnicy,a jeszcze powstają nowe osiedla.Z dojazdem do Gdańska Głównego do pracy czy szkoły lub w inne dzielnice to tragedia.
- 1 1
-
2022-04-27 17:01
budowę takich osiedli jak Osowa powinno się zacząć od nie budowania takich osiedli jak Osowa
A każdego, kto chciał mieć domek pod miastem i 10 minut samochodem do Oliwy obłożyć podatkiem od nieruchomości rekompensującym koszt miasta utrzymania takich nowotworów.
Mieliśmy całe tereny między Brzeźnem, Wrzeszczem i Zaspą do zabudowania. Wciąż mamy.
Mamy całe Długie Ogrody i Polski Hak. Mamy Stogi, które też mają jeszczeA każdego, kto chciał mieć domek pod miastem i 10 minut samochodem do Oliwy obłożyć podatkiem od nieruchomości rekompensującym koszt miasta utrzymania takich nowotworów.
Mieliśmy całe tereny między Brzeźnem, Wrzeszczem i Zaspą do zabudowania. Wciąż mamy.
Mamy całe Długie Ogrody i Polski Hak. Mamy Stogi, które też mają jeszcze potencjał rozwoju. Budowanie za obwodnicą było kaprysem grupki ludzi, którzy chcieli mieć wszystkie zalety bliskości dużego miasta bez jego wad (np. drogiej działki pod dom jednorodzinny). Dziś ich pierwotnie sprytny plan mści się i na nich i na wszystkich innych mieszkańcach Gdańska.- 8 2
-
2022-04-27 11:34
No i ta koncepcja funkcjonuje już od dawna i nazywa się miasto ;)
niestety suburbanizacja wszytko rujnuje...- 13 1
-
2022-04-27 11:03
Czyli maszyny do mieszkania Le Corbusiera? (7)
Siedź w swojej klateczce, oglądaj netflixa i zamawiaj wszystko z dostawą do domu. Brakuje jeszcze tylko podłączenia do matrixa.
- 21 16
-
2022-04-27 16:57
No tak, bo zdecydowanie lepiej jest dodać do tego: (6)
"Śpij w swojej klateczce z malutkim wybiegiem, stój w korku, siedź w małym biurze, stój w korku, oglądaj netflixa, stój w korku, zrób zakupy w centrum handlowym, stój w korku, nigdzie się nie rusz, bo znowu korek, odgrzej jedzenie, idź spać. Brakuje jeszcze tylko podłączenia do matrixa."
Rozwiązania, które się nie skalują nie powinny"Śpij w swojej klateczce z malutkim wybiegiem, stój w korku, siedź w małym biurze, stój w korku, oglądaj netflixa, stój w korku, zrób zakupy w centrum handlowym, stój w korku, nigdzie się nie rusz, bo znowu korek, odgrzej jedzenie, idź spać. Brakuje jeszcze tylko podłączenia do matrixa."
Rozwiązania, które się nie skalują nie powinny być promowane. Czy jesteśmy w stanie zbudować miasto dla miliona mieszkańców, gdzie każdy będzie mieszkał w domku pod miastem?
Nie. Czy dlatego, że zabraniamy tego komuś z zazdrości? Nie. Po prostu przestrzeń 3D ma pewne ograniczenia.
Możemy natomiast wprowadzić miasto dobrze zaprojektowane, gdzie każdy ma dostęp do wysokiej jakości przestrzeni publicznej i wydzielone strefy prywatne. Odpowiednio zaprojektować i wdrożyć komunikację (przez którą rozumiemy także wygodę poruszania się pieszo po mieście - czyli choćby ławki, skwery, ładne i ciche ulice, ale również telekomunikację - nie trzeba za każdym razem jechać do lekarza. 1/3 wizyt może i powinna być telekonferencją. Omówienie wyników krwi nie wymaga siedzenia w poczekalni do gabinetu - wyniki będą wciąż takie same).- 12 4
-
2023-09-28 00:06
Jesteś kolejnym tak głęboko myślącym geniuszem, że zapomniałeś o komunikacji zbiorowej.
Czyli wsiadasz do tramwaju, autobusu czy czegoś tam, wyjmujesz książkę lub pakujesz słuchawki w uszy i nie martwisz się jak dojechać bo ktoś się martwi za ciebie a Trójmiasto jest dobrze skomunikowane. Oczywiście są tacy, którzy muszą parkować swojego blaszaka nie dalej jak 10 metrów od miejsca pracy, no to ci niech stoją w korkach.
- 0 0
-
2022-04-27 18:42
Licea (4)
Przerabiałem to z dzieciakiem. Gdybym chciał córę wypuścić do liceum to ma ok 1h20min. Przypominam, że tu nie ma rejonizacji ;) Więc trzeba wozić. Czy ktoś w mieście kiedyś popatrzył na mapę liceów? Kto wpadł na tak głupi pomysł, żeby wszystkie były w centrum (w dużym uproszczeniu) miasta? Przecież masa ludzi mieszka "za lasem". Albo im się tam zbuduje świat, albo będą przyjeżdżać. Czemu wszyscy muszą jeździć do centrum rano a wracać po 16tej???
- 8 7
-
2022-04-28 10:25
W powieści Grassa "Blaszany bębenek" w miejscu dzisiejszej Osowy było kartoflisko. A niektóre gdańskie licea już istniały. Po co przenosić cywilizację za las.
- 1 3
-
2022-04-27 22:34
Czekaj czekaj (2)
Czyli wyprowadziłeś się za las i teraz masz z sąsiadami pretensje, że ogólniaki są w centrum :) ? A tego mema z ziomkiem na rowerze co sobie kij w szprychy sam pcha widziałeś może? Kogoś mi to przypomina :)
- 10 4
-
2022-04-28 09:28
tak zrobil i ma racje (1)
i co wiecej on tobie odkorkowal miasto. A liceum - tak powinny być na karczemkach, osowej, itd.
- 2 3
-
2022-04-29 08:29
Skoro i tak codziennie musi do centrum dojeżdżać (i to w kilka miejsc - szkoła- praca - szkoła - dom) to nie specjalnie odkorkował. Zwłaszcza jeśli wcześniej starczył by mu zkm.
- 2 0
-
2022-04-27 10:39
Opinia wyróżniona
A kiedy zagospodarowanie rezerwy pod Drogę Czerwoną? (11)
Hektary najlepiej skomunikowanych działek w mieście pokryte chaszczami, garażami i RODami
- 128 56
-
2022-04-27 20:20
To jest właśnie rozwój po gdansku
- 3 0
-
2022-04-27 14:19
(1)
Czas na drogę czerwoną!
- 6 10
-
2022-04-27 17:07
w Gdyni
jest potrzebna jak powietrze.
- 5 1
-
2022-04-27 12:09
Twoje niewydolne płuca zipią jeszcze dzięki tym "chaszczom". (1)
Akurat ciebie nie żal. Ale czemu chcesz zagazować innych?
Ach, zapomniałam, przecież ty piszesz z biura dewelopera w Krakowie (tam już się więcej nie da zniszczyć, prawda, szkodniku?).- 21 14
-
2022-04-27 14:07
Piłeś nie pisz
- 15 5
-
2022-04-27 10:55
Najlepiej byłoby ją zagospodarować budując Drogę Czerwoną. (5)
- 33 39
-
2022-04-27 12:03
a potem niebieską i fioletową aż miasto całkiem zniknie (1)
Zróbmy trzy drogi które równolegle prowadzą w to samo miejsce.
- 26 11
-
2022-04-27 12:29
Czyli do Rzymu?
- 10 3
-
2022-04-27 11:15
zburzmy centrum i pobudujmy tam same autostrady jak Nowa Słowackiego czyli Pieszych Wyklętych (2)
- 41 19
-
2022-04-27 20:52
Dzięki temu że przedłużono Podwale Przedmiejskie Długie Ogrody zmieniły swój charakter
- 2 0
-
2022-04-27 14:45
Właśnie dzięki autostradom wokół centrum można ocalić centrum jako stefę uwolnioną od ruchu samochodowego
Bez tych autostrad albo ruch będzie się korkował na wąskich uliczkach centrum, co chwilę przepuszczając pieszych i rowery, albo centrum umrze śmiercią naturalną, bo nikt nie będzie tam bywał (tzn. w ciekawszych będą turyści, ale nikt nie będzie tam mieszkał na stałe, a mniej ciekawe wymrą, jak teraz okolice Krewetki i City Forum)
- 17 11
Wszystkie opinie
-
2022-04-27 10:02
(7)
sugeruję wyciąć pozostałe drzewa i zabetonować resztę terenu pod parkingi
- 42 15
-
2022-04-27 10:08
(3)
*nie pod parkingi, tylko pod nowe apartamenty, bo bez sieci dróg ruchu przyspieszonego każdy będzie chciał mieszkać jak najbliżej pracy, i budynkami mieszkalnymi zabudujemy ostatnie zielone skwery i trawniki. Będzie jedna wielka betonoza.
- 17 1
-
2022-04-27 10:20
Im blizej pracy tym mniejsze korki spowodowane wielokilometrowymi dojazdami (1)
- 5 5
-
2022-04-27 11:47
Oczywiście, że tak. Tylko kto chciałby mieszkać na betonowej pustyni i oglądać telewizję u sąsiada za oknem? Wiem, że ludzie i tak takie mieszkania kupią, ale chyba każdy wolałby mieć za oknem zieleń, a nie kolejny budynek na wyciągnięcie ręki.
- 5 0
-
2022-04-27 17:13
Niech sobie budują coi chcą ale nakazać pod całą powierzchnią obiektu 2 poziomowy parking narzucony odgórnie.
Jaki jest sens planować co tam postawić skoro już ani jednym autem nie da się tam dojechać czy zaparkować? Dla mnie grunwaldzka nie istnieje w żadnym planie na najbliższe lata. Nie wybieram się tam bo jak mam się użerać z parkowaniem to wolę pojechać gdziekolwiek indziej. Nawet zlecenia jak dostaję z Grunwaldzkiej albo z zapyziałej pazernej Gdyni to odmawiam. Bo nie bede płacił za dzień postoju i obciążał tym klientów.
- 1 0
-
2022-04-27 12:28
Nie zauważyłeś zieleni w Gdańsku czy w Trójmieście? (2)
No to masz problem i to nie ze wzrokiem a raczej z innym narządem.
- 2 2
-
2022-04-27 14:22
(1)
Widzę coraz mniej drzew w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym.
- 1 0
-
2022-04-29 10:32
wycinka Trójmiejskiego Parku idzie pełną parą - wysokie ceny drewna ratują budżet Polski i rozdawnictwo PISu w celu zakupu głosów
- 0 0
-
2022-04-27 10:03
(9)
Zróżnicowania wam się zachciewa? Mieszkania wzdłuż Grunwaldzkiej i wzdłuż SKMki? Co jeszcze? Biurowce i uczelnie są idealnym sposobem zabudowy, bo można dojechać właśnie kolejką, rowerem, ewentualnie autem. Co w tym złego? Raczej zastanówcie się, dlaczego centrum Wrzeszcza wzdłuż głównej ulicy umiera...
- 93 21
-
2022-04-27 10:07
(6)
Nie potrzeba już tylu biur i gigantycznych gmachów uczelni, po których hula wiatr. To chyba jedyna zaleta calej tej epidemii, która wreszcie pokazało, jakim zacofaniem jest praca i nauka na miejscu, gdy można to wszystko robić z własnego domu.
- 9 29
-
2022-04-27 10:25
jestem położną i też wole pracować z domu (4)
będziecie rodzić z kamerką online. A jak coś się stanie to poinstruuje jak wykonać operację czy cesarkę
- 30 8
-
2022-04-27 10:30
Praca w przyszłości będzie dzielić się na zdalną i niezdalną, tak jak dzisiaj na fizyczną i umysłową. 3/4 zawodów może pracować zdalnie lub z dala od centrum miasta.
- 13 8
-
2022-04-27 10:33
polecam nagrywac filmy szkoleniowe na yt :)
- 5 0
-
2022-04-27 10:47
(1)
Jasne, a spawacz na stoczni niech wykonuje swoją pracę przez webexa.
Prace fizyczne czy wymagające przebywania w miejscu zatrudnienia nie znikną. Tu jest mowa o pracy polegającej na "klikaniu w klawiaturę": po co generować masę miejsc stacjonarnych do prac, które wymagają jedynie sprzętu z podłączeniem do internetu? O ile zmniejszy się wtedy choćby ruch na drogach, czy uwolni teren pod bardziej potrzebne inwestycj niż puste biurowce?
Porównanie bycia położną do szeroko rozumianego spektrum zawodów od informatyków/programistów po analityków danych to jakaś nieudolna próba generalizacji sprawy czy może brak zdolności pojmowania czegokolwiek poza własną bańką umysłową?
Flisak na Dunajcu i pilot samolotu mają podobną pracę, m.in. transport ludzi. Dajcie pilotowi tratwę na trasie do Nowego Jorku, przecież też przewiezie pasażerów i ich bagaże...
Życzę jak najlepszych warunków pracy i zadowolenia z bycia położną.- 9 7
-
2022-04-27 11:16
skoro ma taki światopogląd to została tylko położną
a nie np. ginekolożką
- 0 12
-
2022-04-27 10:30
Nie potrzeba tak mówiem ja, ty ludzie co wydajecie miliony na biura się mylicie!11oneone
- 1 0
-
2022-04-27 10:33
To jest główna żyła (1)
3 miasta! Jak zatkacie to wszystko stanie na amen.
- 15 1
-
2022-04-27 11:40
już jest zatkana przez ograniczenie max 50km/h oraz zaraz będzie bardziej, przez powstaj ace przejścia naziemne i parkingi robione z pasów (vide - Oliwa pętla w stronę Wrzeszcza)
- 7 4
-
2022-04-27 10:05
i znowu wszystko pod dyktat deweloperów, urzędnicy dla nich urzędnicy zrobią wszystko (9)
Serdeczności!
mieszkania przy Grunwaldzkiej :D
same zielone zakątki powstaną- 102 7
-
2022-04-27 10:22
Pod dyktat zdroworozsądkowego myslenia (7)
Ścisły rozdział funkcji to relikt komuny. W wielofunkcyjnych dzielnicach żyje się znacznie lepiej
- 5 13
-
2022-04-27 10:27
mieszkania pomiędzy linią kolejową a kilkupasmową grunwaldzką (6)
buahahahaha
- 19 0
-
2022-04-27 10:31
(5)
Pół Wrzeszcza to mieszkania między linią kolejową a tramwajową i dziwnym trafem to jedne z najdroższych mieszkań w Trójmieście. Mieszkania schodzą tutaj praktycznie od razu.
- 6 10
-
2022-04-27 10:37
to zabudowa sprzed lat, kiedy ostatnio wybudowano mieszkaniówkę na tych terenach? (2)
- 14 1
-
2022-04-27 11:22
(1)
Nowy budynek na Konopnickiej, zabudowa browaru, Quattro Towers.
- 1 9
-
2022-04-27 11:31
HA HA
zabudowa browaru, Quattro Towers są pomiędzy grunwaldzką i linią kolejową?
- 10 1
-
2022-04-27 11:11
co to za brednie
porównaj szerokość terenów pomiędzy Grunwaldzką a linią kolejową we Wrzeszczu i w Oliwie/ na Przymorzu, na całej terenie od Abrahama do Bimetu
- 7 0
-
2022-04-27 11:13
a ty Grzelak ile tam masz mieszkań, że się tak jarasz?
- 6 1
-
2022-04-27 10:32
przy alei Grunwaldzkiej to tylko Zielona Aleja 2 xD
będzie tak samo zielona, ale trochę bardziej czarna, a nie szara od polbruku.
- 8 0
-
2022-04-27 10:05
(4)
20 lat zajęło zrozumienie prostej sprawy. Lepiej późno niż wcale.
- 21 14
-
2022-04-27 10:23
20? Ponad 50
- 3 1
-
2022-04-27 10:28
(2)
Tak, marze o mieszkaniu przy Grunwaldzkiej. Do tego stopnia, ze ktos by mnie musial tam umiescic za kare.
- 9 3
-
2022-04-27 10:32
(1)
Nie stać cię i zazdrość zżera, że ktoś może do pracy iść pieszo, a w razie potrzeby skorzystać z tramwaju lub pociągu.
- 5 8
-
2022-04-27 11:41
bo teraz to nie ma żadnych mieszkań wzdłuż skmki? Zabianka pusta, Przymorze i Wrzeszcz też. Oliwa też same pustki...
- 7 0
-
2022-04-27 10:05
Powiedzcie proszę z jakiego powodu zablokowaliście komentowanie pod ankietą o pomorskim kopciuchu (spalarni)? (4)
- 32 6
-
2022-04-27 10:14
(1)
No właśnie.
Ja mam propozycję nazwy:
FETOR- 13 3
-
2022-04-27 10:41
ale afera na 100 fajerek! teraz będziesz dzbanku ten swój komentarz wszędzie wrzucał?
- 4 9
-
2022-04-27 16:11
Bo to wałek
i ogromna korupcja.
- 5 2
-
2022-04-28 06:39
Bo aby pisać o spalarni trzeba mieć dość szeroką wiedzę z kilku dziedzin, a nie realizować "zielony bełkot".
- 0 0
-
2022-04-27 10:06
Władze miasta nienawidzą kierowców (13)
- 70 17
-
2022-04-27 10:09
wszyscy nienawidzą bo kierowcy/samochody: (8)
smrodzą
hałasują
trują
niszczą zielen chodniki
paraliżują miasto i komunikacje publiczną
terroryzują innych uczestników ruchu
powodują masowo wypadki
zabijają, okaleczają
zajmują niemal całą przestrzeń miejską
są głównym beneficjentem budżetu miejskiego, a żadnych podatków nie płacą.....
dalej pisać? no i wiecznie jakieś roszczenia mają- 25 30
-
2022-04-27 10:14
Już to było wiele razy pisane: ponad połowa ceny paliwa to podatki! (7)
Pozostałe argumenty też dość dyskusyjne. Równie dobrze mogę napisać, ze rowerzyści panoszą się po chodnikach stanowiąc zagrożenie dla pieszych. Są chamscy, nie przestrzegają przepisów odnośnie prędkości. A nade wszystko bardzo roszczeniowi. A ostatnio również są głównym beneficjentem wydatków na infrastrukturę liniową, na która składają się także kierowcy płacąc podatki nie tylko w paliwie. Wiec cisza tam
- 23 10
-
2022-04-27 10:33
(2)
Z tych podatków nie starcza nawet na pokrycie skutków społecznych morderstw dokonywanych przez kierowców, nie mówiąc już o naprawie infrastruktury.
- 12 16
-
2022-04-27 10:57
Wy wciąż misiaczki cytujecie te badania, których metodologia jako żywo przypomina prace zespołu Jakiego, z których wynikało, że miliony monet dopłacamy do członkostwa w UE?
- 6 4
-
2022-04-27 14:55
Że co? Morderstw? Jakich morderstw?
Morderstwo to celowe, umyślne zabicie człowieka, dokonane:
1) ze szczególnym okrucieństwem,
2) w związku z wzięciem zakładnika, zgwałceniem albo rozbojem,
3) w wyniku motywacji zasługującej na szczególne potępienie,
4) z użyciem materiałów wybuchowych,
Zdecydowaną większość morderstw dokonano poza samochodem, a więc "pieszo".- 2 2
-
2022-04-27 10:53
co z tego jak to i tak grosze (3)
same wypadki powodowane przez kierowców kosztują nas wszystkich podatników 44mld zł rocznie... a wpływy z podatków z paliw to ledwie 55mld zł rocznie i to przed obniżką.
za 2022r będzie to maks 30mld zł.
a za co budować?
za co to utrzymywać infrastrukturę.?
gdzie koszta społeczne, zdrowotne i środowiskowe?- 8 5
-
2022-04-27 11:58
ile wypadków było w Gdańsku i ile kosztowały? (2)
- 3 3
-
2022-04-27 13:01
Jeżeli był chociaż jeden, to już przekroczył 0zł, które z podatków w paliwie poszło na drogi w Gdańsku.
- 5 2
-
2022-04-27 18:47
Ile kasy z podatku drogowego idzie do Gdanska?
- 1 0
-
2022-04-27 10:26
(2)
Oni nienawidzą wszystkich. Mieszkańcy, to dla nich zło konieczne.
- 13 4
-
2022-04-27 10:33
oni, czyli kierowcy, jak mniemam (1)
bo tylko w tym kontekście to tutaj pasuje.
- 8 8
-
2022-04-27 14:56
nie, urzędnicy
- 2 1
-
2022-04-27 12:07
I dobrze
Miasto to nie obwodnica
- 7 5
-
2022-04-27 10:07
(5)
lol, porządkują czy może zmieniają plan tak jak chcą deweloperzy?
super miejsce do mieszkania, z wdechem z grunwaldzkiej- 62 5
-
2022-04-27 10:24
Bo to ekologiczne spaliny! Urzędnicy nie mają żadnego pomysłu, a tym bardziej wizji rozwoju Gdańska.
- 7 1
-
2022-04-27 10:25
Wole mieszkac przy Grunwaldzkiej niz na Szadółkach (2)
- 8 8
-
2022-04-27 10:30
(1)
tia, bo w gdańsku są dwie opcje do mieszkania...
- 14 1
-
2022-04-27 13:02
Sczerze? Jest coraz mniej.
Smród dobiega już do Chełmu, a na dolnym tarasie jest bez różnicy, czy to Nowy Port, czy Żabianka. Infrastruktura i zabudowa podobna.
- 2 0
-
2022-04-27 12:20
a deweloperzy to dla kogo niby budują? Wybudują i sobie patrzą jak budynki ładnie stoją? Chyba ktoś to od nich kupuje i w nich mieszka. Pełno tu jakichś wieśniaków z Koziej Wólki co się wyrwali ze swoich ziemianek i o wszystko maja pretensje. Polska jeszcze będzie w ruinie, poczekajcie, wszystko ku temu zmierza
- 2 1
-
2022-04-27 10:09
Czy to znaczy, że firmy wyprowadzają się z Gdańska? (6)
Po 1: budowa mieszkań teraz to szaleństwo bo deweloperzy właśnie hamują.
Po 2: Firmy już nie potrzebują dużych biur- 46 8
-
2022-04-27 10:11
To będą mieszkania na wynajem.
- 6 4
-
2022-04-27 10:18
(1)
Skoro tak piszesz, to na pewno tak jest.
- 2 4
-
2022-04-27 10:23
ja pisze ze jestes glupi wiec pewnie tak jest
- 7 1
-
2022-04-27 13:04
Licza na Ukraincow ze bedzie tania sila robocza, wybuduja a potem w tym zamieszkaja.
Tak gdzies z 8 milionow.
- 2 2
-
2022-04-27 21:14
Kto wie czy firmy gdzie większość zalogi jest zdalna nie zaczna się przeprowadzać w jakies miejsca gdzie latwiej zaparkować a podatki nizsze? Pracuje zdalnie i raz na kilka mcy jade do firmy na kilka dni. Wolałbym pojechac na jakas prowincje, bo taniej i nie ma problemow z parkowaniem
- 0 1
-
2022-04-29 14:10
praca zdalna zaraz sie skonczy, bedzie dotyczyc tylko zawodow "dopieszczanych"
- 0 0
-
2022-04-27 10:10
Funkcja mieszkaniowa przy najruchliwszej ulicy w mieście i przy torach? (12)
serio?
- 106 9
-
2022-04-27 10:14
(2)
Byłeś kiedyś we Wrzeszczu?
- 6 22
-
2022-04-27 11:51
no tak ale tam koljenosc była odwrotna. (1)
najpierw zabudowa potem zrobili z tego przelotówkę.. wczesniej tam sobie koniki latały wiec nie było to tak uciązliwe jak teraz.... podejrzewam też że chętnych mieszkać tam na stałe za dużo by nie było. jakiś krótki najem to maks.
- 10 2
-
2022-04-27 12:19
jest dużo chętnych
za cenę hałasu masz super lokalizację. Są młodzi ludzie bez dzieci i zwierząt dla których ten ruch jest tylko zaletą.
- 7 11
-
2022-04-27 10:14
(2)
nie wiem kto by chcial tak mieszkac, ale znajda sie
- 13 4
-
2022-04-27 10:22
Ja bym chciał mieszkać. 6 piętro i wyższe są ok. Tylko mnie nie stać.
- 4 2
-
2022-04-27 10:26
Ja bym chciał
- 3 2
-
2022-04-27 10:18
A tory damy tu...
- 24 1
-
2022-04-27 10:54
Mixed-use (1)
Czyli mieszamy strefy. W przeciwnym wypadku dochodzi do patologii w stylu londyńskiej dzielnicy biurowej Canary Wharf, gdzie w weekendy można kręcić film pt. "Dzień w którym wszyscy ludzie zniknęli"
- 11 4
-
2022-04-27 18:37
tak samo wyglada
City...
Z glodu idzie tam zdechnac, jak sie czlek zapuscil. Wszystko zamkniete, tylko wiatr hula...- 2 1
-
2022-04-27 11:12
dokladnie to sa pajace
- 4 0
-
2022-04-27 17:44
No tak, a później będą protestować że za głośno i wytną tory i zaorają Grunwaldzką.
- 6 2
-
2022-04-28 07:36
chylonska 110 na grunwaldzkiej :D
- 1 0
-
2022-04-27 10:11
Niech ta władza przestanie już psuć (3)
Do czego polityka ich partyjnych kolegów doprowadziłaby Polskę wszyscy już widzieliśmy i widzimy. Tacy ludzie z POKO w ogóle nie powinni piastować żadnych ważnych stanowisk, bo szkodzą miastu
- 47 16
-
2022-04-27 14:03
Co to jest POKO? (2)
Zawsze widzę ten skrót w trollowej propagandzie, a żaden z płatnych trolli nigdy nie potrafi mi wytłumaczyć, co on znaczy...
- 0 4
-
2022-04-27 15:54
(1)
Platforma obywatelska
Koalicja obywatelska- 6 0
-
2022-04-28 09:26
A która partia nazywa się Platforma Obywatelska Koalicja Obywatelska?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.