- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (88 opinii)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (72 opinie)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (426 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (38 opinii)
- 5 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (67 opinii)
- 6 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (84 opinie)
Progi zwalniające niezgodne z prawem. Gdańsk ich jednak nie zlikwiduje
Coraz częściej miejskie autobusy w Gdańsku poruszają się po szerokich progach zwalniających. Z tego powodu jeżdżą wolniej, a pasażerowie podróżują w mało komfortowych warunkach. Dlaczego urzędnicy, choć powinni, nie decydują się na usunięcie starszych progów?
Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku, by sprostać rosnącemu popytowi połączeń komunikacyjnych, wyznacza autobusom miejskim nowe trasy. Problem w tym, że wiele z nich wiedzie po ulicach usianych szerokimi progami zwalniającymi lub podrzutowymi.
Kierowcy muszą tam zwalniać, więc wydłużają się czasy przejazdów komunikacji miejskiej, a w dodatku wyraźnie spada komfort pasażerów, szczególnie tych którzy podróżują stojąc. Ponadto przy progach silniki autobusów są bardziej hałaśliwe z uwagi na zmianę biegów, a przy dużej liczbie kursów rosną straty w paliwie.
Zgodnie z przepisami rozporządzenia ministra infrastruktury o warunkach technicznych znaków i sygnałów drogowych, nie można umieszczać progów na drogach, po których poruszają się miejskie autobusy. W innym razie zarządca jest obowiązany do ich usunięcia.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Jak ustaliliśmy w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku, urzędnicy nie zamierzają likwidować wspomnianych progów, ich zdaniem dotychczasowe rozwiązanie jest optymalne - skutecznie ogranicza prędkość pojazdów i wpływa na poprawę bezpieczeństwa.
W ZDiZ planują jednak szerszą zmianę organizacji ruchu w miejscach, gdzie pojawia się komunikacja miejska. - Obecnie rozpatrywane jest wprowadzenie rozwiązań zapożyczonych z holenderskich praktyk kształtowania bezpiecznej infrastruktury drogowej, ale mających w Polsce już swój debiut, czyli tzw. miasteczko holenderskie w Puławach - mówi Maria Jaźwińska, w zastępstwie Rzecznika Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
W holenderskim miasteczku stosowane są m.in. progi płytowe, jednakże o sinusoidalnych najazdach - przyjaznych autobusom. Przystanki często są separowane od głównej jezdni, które stają się bardziej bezpieczne także dla rowerzystów.
Warto jednak przypomnieć, że na terenie Gdańska na drogach stosowane są z reguły progi wyspowe, co do stosowania których nie ma przeciwwskazań. Zauważymy je m.in. na ul. Myśliwskiej. Występują jednakże miejsca, gdzie powyższe progi nie mogą być zastosowane lub w niedostateczny sposób poprawiają bezpieczeństwo ruchu drogowego, a konieczność jego zapewnienia wymusiła zastosowanie innych rozwiązań ograniczających prędkość czyli np. progów płytowych bądź wyniesionych skrzyżowań.
Opinie (217) 5 zablokowanych
-
2013-09-16 18:26
N3 też jeździ przez próg przy szkole na Kiełpinie
- 0 1
-
2013-09-16 18:41
Co tam paliwo...ha!!!
- 2 0
-
2013-09-16 18:52
Może ktoś z dyrekcji ZTM zwróci uwagę na swoich kierowców którzy na przystanku końcowym nie wyłączają silników autobusów przy ul SUBISŁAWA!!!!!! Żabianka!!!!
Tyle lat jest to zgłaszane i d*pA!!! mają zbyt dużo kasy!!! Ale zabierzemy się Wam do d*py.....- 6 1
-
2013-09-16 19:08
a może na GRUNWALDZKIEJ postawić progi (1)
Tam to dopiero jest szybki transport. Na żabiance trzy razy obniżali próg bo ciągle był za wysoko. Przy prędkości 5 na godzinę i tak wadziłem a nie mam nisko zawieszonego pojazdu. Brawa dla pomysłodawców progów jak i pomysłodawców fotoradarów. Jedna klika!!!
- 6 4
-
2013-09-16 21:21
progi na osiedlowych uliczkach to wynik obecności w naszym społeczeństwie pasjonatów prędkości
Fotoradary zresztą też. Tyle, że zamiast mandatu niektórych kierowców (prujących ponad setkę po osiedlu) wsadzałbym do kamieniołomu, żeby trochę się wyszumieli.
- 2 1
-
2013-09-16 19:14
ul. Myśliwska Gdańsk
Na ulicy Myśliwskiej w Gdańsku autobus 127 i 130 pokonuje 3 progi zwalniające. Autobusy raczej nie zwalniają, a pasażerowie w środku czują się jak worki ziemniaków, kiedy kierowcy pędzą wąską ulicą nie patrząc na progi zwalniające. Także nie trzeba daleko szukać.
- 2 0
-
2013-09-16 19:20
Progi wkurzaja ale szaleńcy
jeszcze bardziej. Przed oknami widzę to i bez progów ciągle były wypadki. MAJĄ ZOSTAĆ !!
- 4 2
-
2013-09-16 20:09
Progi musza byc (1)
to jest jedyny sposob na pedzace przez miasto bydlo w blachosmrodach.
Progi powinny byc OBOWIAZKOWO montowane przez kazdym przejsciem dla pieszych wszedzie tam, gdzie nie ma swiatel inaczej ludzie beda ginac pod kolami szalencow.- 6 4
-
2013-09-17 01:54
A od strony chodnika powinna być barierka zmuszająca pieszych do obejścia jej i zwolnienia przed wpadaniem znienacka na jezdnię.
- 2 1
-
2013-09-16 21:05
Przy okazji usuwania z dróg głupoty
Bardzo proszę o usunięcie (zmianę) ograniczenia szybkości do 30k/h na Maćkach.Jest tam taki odcinek, chyba ze 100m gdzie musimy jechać 20 parę na godzinę...
To rower tak jedzie... A to w sumie droga krajowa nr 222 Gdańsk-Starogard.- 2 1
-
2013-09-16 21:55
jedyne sensowne progi
to te na długich ogrodach, trzeba zwolnić ale nie trzeba się zatrzymywać jak przed większością progów
- 0 1
-
2013-09-16 22:04
a 186 ile progów pokonuje na samej ul. Benzynowej jest ich ze 200...
podrzucające, wypychające z jezdni, wyrywające amortyzatory, do wyboru i koloru, a wszystko to pod nosem zacnej firmy Lotos, której to cysterny ową drogę masakrują, efektywność i rozwój, jak głosi nazwa, rzeczywiście liczba progów rozwija się tam bardzo efektywnie
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.