- 1 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (284 opinie)
- 2 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (43 opinie)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (367 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (35 opinii)
- 5 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (184 opinie)
- 6 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (131 opinii)
Propozycje zmian przy SKM Redłowo: biurowiec i rozbudowa dróg
Trwają prace nad planem zagospodarowania okolic stacji SKM Redłowo w Gdyni . W głównych założeniach ma on poprawić funkcjonowanie układu komunikacyjnego i pozwolić na budowę biurowca przy skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Stryjskiej.
. Zdaniem opozycyjnych radnych, nowa inwestycja może sparaliżować ruch w okolicy. Urzędnicy nie widzą takiego zagrożenia.
Nowe wieżowce w Redłowie: będą biura i usługi
Planiści mieli pracować nad zmianami parametrów wysokościowych. Dziś pozwalają one zabudować tę działkę do 15 metrów. W planach jest podniesienie ich do 25 metrów (7 pięter) w przypadku bryły głównej oraz do 55 metrów (17 pięter) dla dominanty.
Głównym argumentem przemawiającym za tak radykalnymi zmianami było sąsiedztwo kompleksu Altus.
Zgodnie z intencją ówczesnego właściciela działki zabudowane miało być 75 proc. działki, a więc około 4,7 tys m kw. 60 proc. powierzchni użytkowej nowych budynków miało być przeznaczone na ok. 600 mieszkań.
Te plany jednak uległy zmianom. Obecnie nie ma planów budowy mieszkań, ale mają zostać utrzymane proponowane wcześniej gabaryty budynków. W biurze planowania przestrzennego trwają prace dopuszczające w tym miejscu budowę biurowca o przewidywanej przez miasto powierzchni użytkowej blisko 25 tys m kw.
Miasto rozmawia teraz o szczegółach z firmą Torus, znaną z budowy kompleksów biurowych Alchemia i Arkońska Business Park w Gdańsku.
- Jesteśmy na wstępnym etapie projektowania, a dalszy postęp prac uzależniony będzie od szczegółowych zapisów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego - komentuje Marcin Uske, rzecznik prasowy firmy Torus.
Konieczna rozbudowa skrzyżowania al. Zwycięstwa i Stryjskiej
Plany inwestycyjne wzbudziły zaniepokojenie wśród miejskich radnych już blisko dwa lata temu. Kilka miesięcy temu zaczęli dopytywać władze miasta o konkretne rozwiązania drogowe w miejscu przyszłej inwestycji.
W planie założono konieczność stworzenia przez inwestora 400 miejsc postojowych, rozbudowę ul. Stryjskiej, zmianę geometrii skrzyżowania z al. Zwycięstwa i budowę dodatkowych pasów. Uzytkownicy biurowca mają do niego dojeżdżać ul. Stryjską i al. Zwycięstwa, przy relacjach w prawo.
Urzędnicy proponują następującą geometrię na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa - Stryjska
- al. Zwycięstwa, wlot północny - trzy pasy ruchu o relacjach na wprost, na wprost, na wprost i w prawo;
- al. Zwycięstwa, wlot południowy - trzy pasy ruchu o relacjach w lewo, na wprost, na wprost i w prawo;
- ul. Stryjska, wlot zachodni - trzy pasy ruchu o relacjach w lewo, na wprost, w prawo;
- ul. Stryjska, wlot wschodni - jeden pas ruchu z dopuszczonymi wszystkimi relacjami.
To rozwiązanie nie satysfakcjonuje jednak radnych.
- Dlaczego zakłada się, że większość pracowników będzie korzystała z transportu publicznego, skoro wiadomo, że większość porusza się samochodami i pokazują to przykłady. Obawy mieszkańców dotyczą liczby miejsc postojowych, którą przyjmuje się na 400, a to może nie wystarczyć. Dodatkowo planuje się dojazd oprócz ul. Stryjskiej, także drogami wewnętrznymi od al. Zwycięstwa - piszą w interpelacji do władz miasta radni Dorota Płotka i Paweł Stolarczyk (PiS).
Analizy ZDiZ w Gdyni wykorzystane w projekcie
Władze miasta odpowiadają, że założenia opierają się na rzetelnych analizach przeprowadzonych przez ZDiZ i przekonują, że zatoru po powstaniu inwestycji nikt nie powinien się obawiać.
Jak wyjaśniają, przewidywana zabudowa biurowa będzie miała niewielki dodatek w postaci części handlowej, a mała liczba miejsc postojowych i bliskość środków transportu pozwolą pracownikom na dojazd komunikacją miejską.
- Bardzo dobre warunki dojazdu środkami komunikacji publicznej do obszaru objętego projektem planu uzasadniają przyjęcie wskaźników parkingowych na poziomie dolnych wartości przedziałów określonych w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdyni. Zakłada się przyjęcie wskaźnika miejsc postojowych dla samochodów na poziomie min. 2 miejsca parkingowe na 100 m kw. powierzchni użytkowej podstawowej. Uwzględniając powyższe założenia liczba miejsc postojowych wymagana dla planowanego budynku będzie wynosiła ok. 400-500 - odpowiada Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
Na stacji w Redłowie nie będzie natomiast prawdopodobnie osobnego peronu dla wsiadających i wysiadających - czyli rozwiązania znanego z Wrzeszcza. Pracownicy biurowca będą przechodzili do budynku wiaduktem.
Oprócz zmian na ul. Stryjskiej planowana jest budowa dodatkowych dróg rowerowych i zejścia na peron SKM w postaci osobnej kładki - o konieczności jej powstania pisaliśmy dwa lata temu.
Czytaj: SKM Redłowo: potrzebna nowa kładka dla pieszych
Nie wiadomo, kiedy zakończą się prace planistów.
Miejsca
Opinie (164) 3 zablokowane
-
2018-02-16 15:21
ZDiZ w Gdyni w połączeniu ze słowem "rzetelnie" to taki oksymoron trochę....
- 23 0
-
2018-02-16 15:33
Biurowców ci panie u nas dostatek i tak stoją puste !
- 29 3
-
2018-02-16 15:35
Zkładów potrzeba panie co by młode nie musieli za chlebem po świecie sie wałesać !
- 21 0
-
2018-02-16 15:38
ZDiZ ! -nie wymyslajcie tylko sie bierzcie za robote i kończcie rozbabrane roboty przy wężle Pokój . Opata Hackiego w Chyloni
- 21 0
-
2018-02-16 15:39
Okrzei na Grabówku
- 16 0
-
2018-02-16 15:43
buduje sie buduje -a to i tak nie żadne biura tylko agendy i agencje pracujace dla obcych ! (2)
czy ktoś słyszał ostatnio o otwarciu jakiegoś polskiego biura ,osrodka badawczego itd. pracującego dla potrzeb Polski , polskiej gospodarki i przemysłu ? - zastanówcie się !!!/
- 22 6
-
2018-02-16 16:11
przejawem patriotyzmu jest rozumienie zdolności do partnerskiej współpracy (1)
z podmiotami z całego świata a nie uważanie zawarcia transakcji z jakimkolwiek cudzoziemcem za przejaw wrogości do własnego kraju.
nie podtrzymuj mentalności zaścianka niezdolnego do rozumienia świata- 1 4
-
2018-02-16 23:11
diabeł tkwi w szegółach
nie każdej transakcji i nie z każdym.
Poza tym my nie realizujemy transakcji a wykonujemy odtwórczą pracę nakładczą.
Transakcję moze zrobił ten kto te siłę roboczą zobowiązał się dostarczyć... Robi to wyłącznie we własnym interesie, starannie minimalizując koszty.- 1 1
-
2018-02-16 15:44
mało juz biurowców stoi pustych? (2)
na ślaskiej, w Redłowie itd., budowac, zeby zabudowac i co dalej
- 22 4
-
2018-02-16 15:50
w Redłowie stoją jakies biurowce ?
A te które stoja puste widocznie nie spełniają standardów. Duża firma z kapitałem musi mieć biurowiec klasy A, wtedy wynajmuje cale piętra - zobacz te przy hali Olivia.- 4 4
-
2018-02-16 15:50
To juz problem prywatnego właściciela kim to zaludni
- 5 2
-
2018-02-16 15:45
myslenie opozycji
nie zezwalać na nic, oprotestować każdą inwestycję. a potem wylewać żale że wszystkie inwestycje uciekaja do Gdańska.
- 9 13
-
2018-02-16 15:46
w tych pseŁdo biurach cwaniaki z zchodu inie tylko- za psie grosze wykorzystują polska wiedze i polski potencjał intelektualny (3)
a co my z tego mamy ?
- 11 8
-
2018-02-16 15:51
a ty i tak kopiesz rowy na czarno u Janusza biznesmena który wcale cie nie okrada
- 3 4
-
2018-02-16 16:12
między innymi podatki
z których sam korzystasz
- 1 1
-
2018-02-17 08:19
Twój potencjał intelektualny
I tak nie wydaje się wielki. Mała strata.
- 0 2
-
2018-02-16 15:49
co dziś można kupić z metką ; - Made in Poland ?... (4)
- 13 2
-
2018-02-16 16:13
sprzedaj owce, sprzedaj konie, kup zegarek marki Błonie
produkcja antyimportowa to przeżytek
Zauważ, jak dobrze się mają producenci polskich kosmetyków czy firma LPP- 6 0
-
2018-02-16 16:16
co dziś można kupić z metką ; - Made in Poland ?...
Produkuja tylko!!! Wode z mozgu!!
- 3 1
-
2018-02-16 18:48
(1)
wódkie i szinkie
- 5 0
-
2018-02-16 19:01
urzędnika
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.