- 1 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (284 opinie)
- 2 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (43 opinie)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (367 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (35 opinii)
- 5 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (184 opinie)
- 6 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (131 opinii)
Propozycje zmian przy SKM Redłowo: biurowiec i rozbudowa dróg
Trwają prace nad planem zagospodarowania okolic stacji SKM Redłowo w Gdyni . W głównych założeniach ma on poprawić funkcjonowanie układu komunikacyjnego i pozwolić na budowę biurowca przy skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Stryjskiej.
. Zdaniem opozycyjnych radnych, nowa inwestycja może sparaliżować ruch w okolicy. Urzędnicy nie widzą takiego zagrożenia.
Nowe wieżowce w Redłowie: będą biura i usługi
Planiści mieli pracować nad zmianami parametrów wysokościowych. Dziś pozwalają one zabudować tę działkę do 15 metrów. W planach jest podniesienie ich do 25 metrów (7 pięter) w przypadku bryły głównej oraz do 55 metrów (17 pięter) dla dominanty.
Głównym argumentem przemawiającym za tak radykalnymi zmianami było sąsiedztwo kompleksu Altus.
Zgodnie z intencją ówczesnego właściciela działki zabudowane miało być 75 proc. działki, a więc około 4,7 tys m kw. 60 proc. powierzchni użytkowej nowych budynków miało być przeznaczone na ok. 600 mieszkań.
Te plany jednak uległy zmianom. Obecnie nie ma planów budowy mieszkań, ale mają zostać utrzymane proponowane wcześniej gabaryty budynków. W biurze planowania przestrzennego trwają prace dopuszczające w tym miejscu budowę biurowca o przewidywanej przez miasto powierzchni użytkowej blisko 25 tys m kw.
Miasto rozmawia teraz o szczegółach z firmą Torus, znaną z budowy kompleksów biurowych Alchemia i Arkońska Business Park w Gdańsku.
- Jesteśmy na wstępnym etapie projektowania, a dalszy postęp prac uzależniony będzie od szczegółowych zapisów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego - komentuje Marcin Uske, rzecznik prasowy firmy Torus.
Konieczna rozbudowa skrzyżowania al. Zwycięstwa i Stryjskiej
Plany inwestycyjne wzbudziły zaniepokojenie wśród miejskich radnych już blisko dwa lata temu. Kilka miesięcy temu zaczęli dopytywać władze miasta o konkretne rozwiązania drogowe w miejscu przyszłej inwestycji.
W planie założono konieczność stworzenia przez inwestora 400 miejsc postojowych, rozbudowę ul. Stryjskiej, zmianę geometrii skrzyżowania z al. Zwycięstwa i budowę dodatkowych pasów. Uzytkownicy biurowca mają do niego dojeżdżać ul. Stryjską i al. Zwycięstwa, przy relacjach w prawo.
Urzędnicy proponują następującą geometrię na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa - Stryjska
- al. Zwycięstwa, wlot północny - trzy pasy ruchu o relacjach na wprost, na wprost, na wprost i w prawo;
- al. Zwycięstwa, wlot południowy - trzy pasy ruchu o relacjach w lewo, na wprost, na wprost i w prawo;
- ul. Stryjska, wlot zachodni - trzy pasy ruchu o relacjach w lewo, na wprost, w prawo;
- ul. Stryjska, wlot wschodni - jeden pas ruchu z dopuszczonymi wszystkimi relacjami.
To rozwiązanie nie satysfakcjonuje jednak radnych.
- Dlaczego zakłada się, że większość pracowników będzie korzystała z transportu publicznego, skoro wiadomo, że większość porusza się samochodami i pokazują to przykłady. Obawy mieszkańców dotyczą liczby miejsc postojowych, którą przyjmuje się na 400, a to może nie wystarczyć. Dodatkowo planuje się dojazd oprócz ul. Stryjskiej, także drogami wewnętrznymi od al. Zwycięstwa - piszą w interpelacji do władz miasta radni Dorota Płotka i Paweł Stolarczyk (PiS).
Analizy ZDiZ w Gdyni wykorzystane w projekcie
Władze miasta odpowiadają, że założenia opierają się na rzetelnych analizach przeprowadzonych przez ZDiZ i przekonują, że zatoru po powstaniu inwestycji nikt nie powinien się obawiać.
Jak wyjaśniają, przewidywana zabudowa biurowa będzie miała niewielki dodatek w postaci części handlowej, a mała liczba miejsc postojowych i bliskość środków transportu pozwolą pracownikom na dojazd komunikacją miejską.
- Bardzo dobre warunki dojazdu środkami komunikacji publicznej do obszaru objętego projektem planu uzasadniają przyjęcie wskaźników parkingowych na poziomie dolnych wartości przedziałów określonych w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdyni. Zakłada się przyjęcie wskaźnika miejsc postojowych dla samochodów na poziomie min. 2 miejsca parkingowe na 100 m kw. powierzchni użytkowej podstawowej. Uwzględniając powyższe założenia liczba miejsc postojowych wymagana dla planowanego budynku będzie wynosiła ok. 400-500 - odpowiada Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
Na stacji w Redłowie nie będzie natomiast prawdopodobnie osobnego peronu dla wsiadających i wysiadających - czyli rozwiązania znanego z Wrzeszcza. Pracownicy biurowca będą przechodzili do budynku wiaduktem.
Oprócz zmian na ul. Stryjskiej planowana jest budowa dodatkowych dróg rowerowych i zejścia na peron SKM w postaci osobnej kładki - o konieczności jej powstania pisaliśmy dwa lata temu.
Czytaj: SKM Redłowo: potrzebna nowa kładka dla pieszych
Nie wiadomo, kiedy zakończą się prace planistów.
Miejsca
Opinie (164) 3 zablokowane
-
2018-02-17 13:41
Cudownie!!!
Z pewnością cała społeczność 3miasta czeka na kolejne biurowce. Ambitny projekt typu Olivia Gate -ustawa o j. polskim :-)czyli szklany sześcian a co tam 200m wysokości typu Mordor
- 8 2
-
2018-02-17 14:08
Parking przy SKM w Redłowie (1)
Dobrym rozwiązaniem byłoby zbudowanie wielopoziomowego parkingu przy SKM w Redłowie. Skłoniło by to wielu do skorzystania z komunikacji zbiorowej
- 13 3
-
2018-02-17 14:13
a dlaczego tam? przeciez to centrum miasta prawie
taki parking jest czy ma powstać na Karwinach - i to MA sens
twoja propozycja jest kompletnie bezsensowna- 0 7
-
2018-02-17 16:03
Bez tytułu.
I jak zwykle przeciwko SS posłowie PiS ciekawe kiedy pan Horała zabierze głos wybory samorządowe się zbliżają.
- 4 2
-
2018-02-17 19:48
Dubaj północy
Jeżeli ma być biurowiec to najwyższy w trójmieście! Taki z 200 metrów wysokości a nie klocki 55 metrów. Takie to budują wszędzie. Gdynia ma być Dubajem Północny!!!!!!
- 1 4
-
2018-02-18 00:01
Od lat powtarzam źr ten abartoszewicz to się nie nadaje. Bredzi od rzeczy
- 1 2
-
2018-02-18 14:50
Kolejna parcela dla dewelopera.... żeby ratować zarząd szczurodromu w Kosakowie
- 5 1
-
2018-02-19 10:48
koń się uśmiał!
To proszę się przejść po okolicy. Zastanawione wszystko co się da przez pracowników z PPNT.
Stacja Statoil, Biedronka, wjazdy na drogi pod PPNT. Jak równiez parkingi po drugiej stronie torów (pętla autobusowa).- 4 0
-
2018-06-09 20:56
Będzie gorzej.
Po co znów puste powierzchnie biurowe? Zbyt mała liczba miejsc parkingowych w tym rejonie powoduje już teraz problemy, zwłaszcza w rejonie ul. Legionów, Korczaka i Osiedla Zielonego gdzie zamiast mieszkańców parkują auta pracowników SKOK -u i Parku Naukowo Technologicznego.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.