• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Propozycje zmian przy SKM Redłowo: biurowiec i rozbudowa dróg

Patryk Szczerba
16 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Na tej działce w najbliższych latach może powstać biurowiec. Na tej działce w najbliższych latach może powstać biurowiec.

Trwają prace nad planem zagospodarowania okolic stacji SKM Redłowo w Gdyni zobacz na mapie Gdyni. W głównych założeniach ma on poprawić funkcjonowanie układu komunikacyjnego i pozwolić na budowę biurowca przy skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Stryjskiej. zobacz na mapie Gdyni. Zdaniem opozycyjnych radnych, nowa inwestycja może sparaliżować ruch w okolicy. Urzędnicy nie widzą takiego zagrożenia.



Czy okolice SKM Redłowo to dobre miejsce na zabudowę biurową?

O rozpoczęciu prac nad projektem planu pisaliśmy w maju 2016 roku. Wtedy radni dali planistom zielone światło do wprowadzenia nowych rozwiązań drogowych przy stacji SKM i umożliwili zabudowę działki o powierzchni 6,3 tys. m kw., w okolicach ul. Stryjskiej. To teren pomiędzy stacją benzynową i torami kolejowymi, obecnie niezagospodarowany.

Nowe wieżowce w Redłowie: będą biura i usługi



Planiści mieli pracować nad zmianami parametrów wysokościowych. Dziś pozwalają one zabudować tę działkę do 15 metrów. W planach jest podniesienie ich do 25 metrów (7 pięter) w przypadku bryły głównej oraz do 55 metrów (17 pięter) dla dominanty.

Głównym argumentem przemawiającym za tak radykalnymi zmianami było sąsiedztwo kompleksu Altus.

Zgodnie z intencją ówczesnego właściciela działki zabudowane miało być 75 proc. działki, a więc około 4,7 tys m kw. 60 proc. powierzchni użytkowej nowych budynków miało być przeznaczone na ok. 600 mieszkań.

Te plany jednak uległy zmianom. Obecnie nie ma planów budowy mieszkań, ale mają zostać utrzymane proponowane wcześniej gabaryty budynków. W biurze planowania przestrzennego trwają prace dopuszczające w tym miejscu budowę biurowca o przewidywanej przez miasto powierzchni użytkowej blisko 25 tys m kw.

Miasto rozmawia teraz o szczegółach z firmą Torus, znaną z budowy kompleksów biurowych AlchemiaArkońska Business Park w Gdańsku.

- Jesteśmy na wstępnym etapie projektowania, a dalszy postęp prac uzależniony będzie od szczegółowych zapisów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego - komentuje Marcin Uske, rzecznik prasowy firmy Torus.

Konieczna rozbudowa skrzyżowania al. Zwycięstwa i Stryjskiej



Plany inwestycyjne wzbudziły zaniepokojenie wśród miejskich radnych już blisko dwa lata temu. Kilka miesięcy temu zaczęli dopytywać władze miasta o konkretne rozwiązania drogowe w miejscu przyszłej inwestycji.

W planie założono konieczność stworzenia przez inwestora 400 miejsc postojowych, rozbudowę ul. Stryjskiej, zmianę geometrii skrzyżowania z al. Zwycięstwa i budowę dodatkowych pasów. Uzytkownicy biurowca mają do niego dojeżdżać ul. Stryjską i al. Zwycięstwa, przy relacjach w prawo.

Urzędnicy proponują następującą geometrię na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa - Stryjska

  • al. Zwycięstwa, wlot północny - trzy pasy ruchu o relacjach na wprost, na wprost, na wprost i w prawo;
  • al. Zwycięstwa, wlot południowy - trzy pasy ruchu o relacjach w lewo, na wprost, na wprost i w prawo;
  • ul. Stryjska, wlot zachodni - trzy pasy ruchu o relacjach w lewo, na wprost, w prawo;
  • ul. Stryjska, wlot wschodni - jeden pas ruchu z dopuszczonymi wszystkimi relacjami.


To rozwiązanie nie satysfakcjonuje jednak radnych.

- Dlaczego zakłada się, że większość pracowników będzie korzystała z transportu publicznego, skoro wiadomo, że większość porusza się samochodami i pokazują to przykłady. Obawy mieszkańców dotyczą liczby miejsc postojowych, którą przyjmuje się na 400, a to może nie wystarczyć. Dodatkowo planuje się dojazd oprócz ul. Stryjskiej, także drogami wewnętrznymi od al. Zwycięstwa - piszą w interpelacji do władz miasta radni Dorota PłotkaPaweł Stolarczyk (PiS).

Analizy ZDiZ w Gdyni wykorzystane w projekcie



Władze miasta odpowiadają, że założenia opierają się na rzetelnych analizach przeprowadzonych przez ZDiZ i przekonują, że zatoru po powstaniu inwestycji nikt nie powinien się obawiać.

Jak wyjaśniają, przewidywana zabudowa biurowa będzie miała niewielki dodatek w postaci części handlowej, a mała liczba miejsc postojowych i bliskość środków transportu pozwolą pracownikom na dojazd komunikacją miejską.

- Bardzo dobre warunki dojazdu środkami komunikacji publicznej do obszaru objętego projektem planu uzasadniają przyjęcie wskaźników parkingowych na poziomie dolnych wartości przedziałów określonych w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdyni. Zakłada się przyjęcie wskaźnika miejsc postojowych dla samochodów na poziomie min. 2 miejsca parkingowe na 100 m kw. powierzchni użytkowej podstawowej. Uwzględniając powyższe założenia liczba miejsc postojowych wymagana dla planowanego budynku będzie wynosiła ok. 400-500 - odpowiada Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
Na stacji w Redłowie nie będzie natomiast prawdopodobnie osobnego peronu dla wsiadających i wysiadających - czyli rozwiązania znanego z Wrzeszcza. Pracownicy biurowca będą przechodzili do budynku wiaduktem.

Oprócz zmian na ul. Stryjskiej planowana jest budowa dodatkowych dróg rowerowych i zejścia na peron SKM w postaci osobnej kładki - o konieczności jej powstania pisaliśmy dwa lata temu.

Czytaj: SKM Redłowo: potrzebna nowa kładka dla pieszych

Nie wiadomo, kiedy zakończą się prace planistów.

Miejsca

Opinie (164) 3 zablokowane

  • Czekamy na wylozenie planu

    Czekamy na wylozenie planu by wypunktowac naruszenia studium. Liste niezgodnosci i naciagniec pod inwestora, ktorych nie wyczytam w tym artykule podamy do publicznej wiadomosci. Planowany wyjazd z inwestycji, jego skutki, podamy wspolczynniki miejsc parkingowych, bo tu podane sa niezgodne z niezaleznymi obliczeniami. Liczymy na rzeczową debate i na przestrzeganie prawa.

    • 13 2

  • Połączenie SKM i PKM (2)

    Jeśli nie będzie połączenia peronow skm i PKM bez kolizyjnym przejściem, to ten plan nie jest najlepszy...

    • 18 2

    • Tso? Ale dzie? Przecież one są w pytę odległe.

      • 0 3

    • ruchomym chodnikiem...

      a co?!

      • 0 3

  • A kiedy drogi autostrada miedzymirjska nad torami droga gdyńska do sopotu

    • 8 3

  • Moje ulubione slowa na trojmiasto.pl

    Dominanta
    Przepustowość
    Warstwa scieralna

    • 9 3

  • Bartoszewicz komentuje temat i którym nie ma najmniejszego pojęcia

    co się dzieje z tą Gdynią. Aby do jesieni

    • 10 3

  • Aa

    A gdzie parkingi dla samochodów w tej okolicy.

    • 9 4

  • Idiotyzm

    • 8 0

  • Ogródki dzialkowe (5)

    Wywalić to dziadostwo , relikt PRL zaraz obok centrum miasta. Szczurowi już dziękujemy za opieszałość i działanie na szkodę miasta .

    • 13 8

    • (1)

      Może tak Ciebie wywalić np. Do ciapkowa

      • 4 5

      • Chyba nie ma miejsca na dziłeczki gdzie De facto i tak bezprawnie powstają całoroczne nielegalne domy mieszkalne . Elegancko sobie budować domki na działce na to nie przeznaczonej. A może poźniej to sprzedać deweloperom na których tak stekacie.... i ładnie przy tym zarobić. Działkowicze biznesmeni z Redłowa i okolic. A jakoez macie stawki za media.... jak każdy inny właściciel działki budowlanej w tym mieście ?

        • 6 4

    • (1)

      A może tak Ciebie wywalić np. do białkowa!

      • 1 6

      • No to wywal cwaniaczku

        • 1 3

    • idź i wywalaj, po co się tu prujesz na forum

      • 0 3

  • (3)

    te wile na przyległych ogródkach to jakaś kpina z prawa budowlanego ciekawe kto jest za to odpowiedzialny ?

    • 11 3

    • To nie kpina, zawsze możesz pomierzyć i zgłosić do zarządu rod. Jeśli będzie nieprawidłowość najemca będzie musiał rozebrać

      • 1 1

    • (1)

      Mają pozwolenia na budowę. Wszystko zgodne z prawem.

      • 0 1

      • Nie o to chodzi ze jest pozwolenie

        Tylko dlaczego zostslo wydane na terenie ktory juz dawno powinien miec inna funkcje, zanim zaczeto zabudowywac ten teren "willami"

        • 1 1

  • Dlaczego w tak dobrze skomunikowanym miejscu tylko 17 pięter ??

    To MARNOTRAWSTWO terenu, możliwości, potencjału miejsca,.... Silna marka miejsca to także magnes dla biznesu, który coraz częściej poszukuje w naszej części Europy przyczółka do ekspansji czy rozwoju dla Gdańska jest to Oliwa/Przymorze dla Gdyni Redłowo.
    Jeśli nie zagospodarujecie odpowiednio tego miejsca pozostaje zadać sobie pytanie, czy jesteście godni nosić miano włodarzy Gdyni i wcale się nie zdziwię gdy opozycja Was odstrzelili, bo musi tak być i niemożna nic w tej kwestii zmienić. I żeby była jasność – ja rozumiem, że w miejscach aby zwiększyć możliwości PPNT (i do niego nie dopłacać) i uczęszczanych przez ludzi, turystów nie można nie serwować super fine diningu, ale też należy wymóc choć minimum dla takiego miejsca wysokości jakości, oryginalności, pomysłowości w rozwiązaniach.

    • 5 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane