- 1 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (279 opinii)
- 2 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (43 opinie)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (366 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (35 opinii)
- 5 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (184 opinie)
- 6 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (131 opinii)
Propozycje zmian przy SKM Redłowo: biurowiec i rozbudowa dróg
Trwają prace nad planem zagospodarowania okolic stacji SKM Redłowo w Gdyni . W głównych założeniach ma on poprawić funkcjonowanie układu komunikacyjnego i pozwolić na budowę biurowca przy skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Stryjskiej.
. Zdaniem opozycyjnych radnych, nowa inwestycja może sparaliżować ruch w okolicy. Urzędnicy nie widzą takiego zagrożenia.
Nowe wieżowce w Redłowie: będą biura i usługi
Planiści mieli pracować nad zmianami parametrów wysokościowych. Dziś pozwalają one zabudować tę działkę do 15 metrów. W planach jest podniesienie ich do 25 metrów (7 pięter) w przypadku bryły głównej oraz do 55 metrów (17 pięter) dla dominanty.
Głównym argumentem przemawiającym za tak radykalnymi zmianami było sąsiedztwo kompleksu Altus.
Zgodnie z intencją ówczesnego właściciela działki zabudowane miało być 75 proc. działki, a więc około 4,7 tys m kw. 60 proc. powierzchni użytkowej nowych budynków miało być przeznaczone na ok. 600 mieszkań.
Te plany jednak uległy zmianom. Obecnie nie ma planów budowy mieszkań, ale mają zostać utrzymane proponowane wcześniej gabaryty budynków. W biurze planowania przestrzennego trwają prace dopuszczające w tym miejscu budowę biurowca o przewidywanej przez miasto powierzchni użytkowej blisko 25 tys m kw.
Miasto rozmawia teraz o szczegółach z firmą Torus, znaną z budowy kompleksów biurowych Alchemia i Arkońska Business Park w Gdańsku.
- Jesteśmy na wstępnym etapie projektowania, a dalszy postęp prac uzależniony będzie od szczegółowych zapisów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego - komentuje Marcin Uske, rzecznik prasowy firmy Torus.
Konieczna rozbudowa skrzyżowania al. Zwycięstwa i Stryjskiej
Plany inwestycyjne wzbudziły zaniepokojenie wśród miejskich radnych już blisko dwa lata temu. Kilka miesięcy temu zaczęli dopytywać władze miasta o konkretne rozwiązania drogowe w miejscu przyszłej inwestycji.
W planie założono konieczność stworzenia przez inwestora 400 miejsc postojowych, rozbudowę ul. Stryjskiej, zmianę geometrii skrzyżowania z al. Zwycięstwa i budowę dodatkowych pasów. Uzytkownicy biurowca mają do niego dojeżdżać ul. Stryjską i al. Zwycięstwa, przy relacjach w prawo.
Urzędnicy proponują następującą geometrię na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa - Stryjska
- al. Zwycięstwa, wlot północny - trzy pasy ruchu o relacjach na wprost, na wprost, na wprost i w prawo;
- al. Zwycięstwa, wlot południowy - trzy pasy ruchu o relacjach w lewo, na wprost, na wprost i w prawo;
- ul. Stryjska, wlot zachodni - trzy pasy ruchu o relacjach w lewo, na wprost, w prawo;
- ul. Stryjska, wlot wschodni - jeden pas ruchu z dopuszczonymi wszystkimi relacjami.
To rozwiązanie nie satysfakcjonuje jednak radnych.
- Dlaczego zakłada się, że większość pracowników będzie korzystała z transportu publicznego, skoro wiadomo, że większość porusza się samochodami i pokazują to przykłady. Obawy mieszkańców dotyczą liczby miejsc postojowych, którą przyjmuje się na 400, a to może nie wystarczyć. Dodatkowo planuje się dojazd oprócz ul. Stryjskiej, także drogami wewnętrznymi od al. Zwycięstwa - piszą w interpelacji do władz miasta radni Dorota Płotka i Paweł Stolarczyk (PiS).
Analizy ZDiZ w Gdyni wykorzystane w projekcie
Władze miasta odpowiadają, że założenia opierają się na rzetelnych analizach przeprowadzonych przez ZDiZ i przekonują, że zatoru po powstaniu inwestycji nikt nie powinien się obawiać.
Jak wyjaśniają, przewidywana zabudowa biurowa będzie miała niewielki dodatek w postaci części handlowej, a mała liczba miejsc postojowych i bliskość środków transportu pozwolą pracownikom na dojazd komunikacją miejską.
- Bardzo dobre warunki dojazdu środkami komunikacji publicznej do obszaru objętego projektem planu uzasadniają przyjęcie wskaźników parkingowych na poziomie dolnych wartości przedziałów określonych w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdyni. Zakłada się przyjęcie wskaźnika miejsc postojowych dla samochodów na poziomie min. 2 miejsca parkingowe na 100 m kw. powierzchni użytkowej podstawowej. Uwzględniając powyższe założenia liczba miejsc postojowych wymagana dla planowanego budynku będzie wynosiła ok. 400-500 - odpowiada Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
Na stacji w Redłowie nie będzie natomiast prawdopodobnie osobnego peronu dla wsiadających i wysiadających - czyli rozwiązania znanego z Wrzeszcza. Pracownicy biurowca będą przechodzili do budynku wiaduktem.
Oprócz zmian na ul. Stryjskiej planowana jest budowa dodatkowych dróg rowerowych i zejścia na peron SKM w postaci osobnej kładki - o konieczności jej powstania pisaliśmy dwa lata temu.
Czytaj: SKM Redłowo: potrzebna nowa kładka dla pieszych
Nie wiadomo, kiedy zakończą się prace planistów.
Miejsca
Opinie (164) 3 zablokowane
-
2018-02-16 17:55
Czekamy na wylozenie planu
Czekamy na wylozenie planu by wypunktowac naruszenia studium. Liste niezgodnosci i naciagniec pod inwestora, ktorych nie wyczytam w tym artykule podamy do publicznej wiadomosci. Planowany wyjazd z inwestycji, jego skutki, podamy wspolczynniki miejsc parkingowych, bo tu podane sa niezgodne z niezaleznymi obliczeniami. Liczymy na rzeczową debate i na przestrzeganie prawa.
- 13 2
-
2018-02-16 18:09
Połączenie SKM i PKM (2)
Jeśli nie będzie połączenia peronow skm i PKM bez kolizyjnym przejściem, to ten plan nie jest najlepszy...
- 18 2
-
2018-02-16 18:54
Tso? Ale dzie? Przecież one są w pytę odległe.
- 0 3
-
2018-02-16 23:04
ruchomym chodnikiem...
a co?!
- 0 3
-
2018-02-16 18:27
A kiedy drogi autostrada miedzymirjska nad torami droga gdyńska do sopotu
- 8 3
-
2018-02-16 19:17
Moje ulubione slowa na trojmiasto.pl
Dominanta
Przepustowość
Warstwa scieralna- 9 3
-
2018-02-16 19:22
Bartoszewicz komentuje temat i którym nie ma najmniejszego pojęcia
co się dzieje z tą Gdynią. Aby do jesieni
- 10 3
-
2018-02-16 19:31
Aa
A gdzie parkingi dla samochodów w tej okolicy.
- 9 4
-
2018-02-16 19:58
Idiotyzm
- 8 0
-
2018-02-16 20:17
Ogródki dzialkowe (5)
Wywalić to dziadostwo , relikt PRL zaraz obok centrum miasta. Szczurowi już dziękujemy za opieszałość i działanie na szkodę miasta .
- 13 8
-
2018-02-16 22:03
(1)
Może tak Ciebie wywalić np. Do ciapkowa
- 4 5
-
2018-02-16 22:38
Chyba nie ma miejsca na dziłeczki gdzie De facto i tak bezprawnie powstają całoroczne nielegalne domy mieszkalne . Elegancko sobie budować domki na działce na to nie przeznaczonej. A może poźniej to sprzedać deweloperom na których tak stekacie.... i ładnie przy tym zarobić. Działkowicze biznesmeni z Redłowa i okolic. A jakoez macie stawki za media.... jak każdy inny właściciel działki budowlanej w tym mieście ?
- 6 4
-
2018-02-16 22:06
(1)
A może tak Ciebie wywalić np. do białkowa!
- 1 6
-
2018-02-16 22:08
No to wywal cwaniaczku
- 1 3
-
2018-02-17 14:09
idź i wywalaj, po co się tu prujesz na forum
- 0 3
-
2018-02-16 20:36
(3)
te wile na przyległych ogródkach to jakaś kpina z prawa budowlanego ciekawe kto jest za to odpowiedzialny ?
- 11 3
-
2018-02-16 22:12
To nie kpina, zawsze możesz pomierzyć i zgłosić do zarządu rod. Jeśli będzie nieprawidłowość najemca będzie musiał rozebrać
- 1 1
-
2018-02-17 01:58
(1)
Mają pozwolenia na budowę. Wszystko zgodne z prawem.
- 0 1
-
2018-02-17 09:10
Nie o to chodzi ze jest pozwolenie
Tylko dlaczego zostslo wydane na terenie ktory juz dawno powinien miec inna funkcje, zanim zaczeto zabudowywac ten teren "willami"
- 1 1
-
2018-02-16 20:48
Dlaczego w tak dobrze skomunikowanym miejscu tylko 17 pięter ??
To MARNOTRAWSTWO terenu, możliwości, potencjału miejsca,.... Silna marka miejsca to także magnes dla biznesu, który coraz częściej poszukuje w naszej części Europy przyczółka do ekspansji czy rozwoju dla Gdańska jest to Oliwa/Przymorze dla Gdyni Redłowo.
Jeśli nie zagospodarujecie odpowiednio tego miejsca pozostaje zadać sobie pytanie, czy jesteście godni nosić miano włodarzy Gdyni i wcale się nie zdziwię gdy opozycja Was odstrzelili, bo musi tak być i niemożna nic w tej kwestii zmienić. I żeby była jasność – ja rozumiem, że w miejscach aby zwiększyć możliwości PPNT (i do niego nie dopłacać) i uczęszczanych przez ludzi, turystów nie można nie serwować super fine diningu, ale też należy wymóc choć minimum dla takiego miejsca wysokości jakości, oryginalności, pomysłowości w rozwiązaniach.- 5 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.